• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szwedzka uczta z Volvo S90 i V90 na Autodromie Pomorze

Michał Jelionek
11 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Najnowsze modele z gamy Volvo zostały zaprezentowane na Autodromie Pomorze.

Osoby, które z utęsknieniem wyczekiwały trójmiejskiej premiery nowych modeli Volvo - S90 i V90, mogą odetchnąć z ulgą. W sobotę odwiedziliśmy ODTJ Autodrom Pomorze w Pszczółkach, na którym odbył się oficjalny pokaz dwóch najnowszych reprezentantów szwedzkiej marki. I ku naszej uciesze te niesztampowe samochody już niebawem pojawią się na ulicach Trójmiasta.



Na Autodrom Pomorze swoich klientów zaprosił trójmiejski przedstawiciel marki, firma Drywa. W sobotnie przedpołudnie, punktualnie o godz. 10 rozpoczęła się szwedzka uczta. Po przywitaniu kilkudziesięciu zaproszonych gości, przyszedł czas na uroczystą prezentację modeli S90 i V90, którą poprowadził dziennikarz motoryzacyjny Adam Kornacki.

Tuż po pokazie w skandynawskim wydaniu uczestnicy wydarzenia rozpoczęli kilkugodzinne jazdy testowe na torze w Pszczółkach. Obok samych przejazdów goście mieli okazję sprawdzić systemy bezpieczeństwa najnowszych modeli Volvo na specjalnych płytach poślizgowych.

Ponadto do dyspozycji klientów oddano pozostałe modele z gamy Volvo, m.in. XC90 czy V40 Polestar.

Goście testowali systemy bezpieczeństwa najnowszych modeli Volvo. Goście testowali systemy bezpieczeństwa najnowszych modeli Volvo.
Osoby, które chciałyby z bliska przyjrzeć się dwóm nowym modelom Volvo, mogą to zrobić w trójmiejskich salonach dealera Drywy. Jeden z obiektów mieści się w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410 zobacz na mapie Gdańska, a drugi w Gdyni przy ul. Parkowej 2 zobacz na mapie Gdyni.

Zainteresowani kupnem Volvo S90 albo V90 już teraz mogą składać zamówienia. Należy jednak zaznaczyć, że póki co, oferta jest dość mocno okrojona. Aktualnie klienci mają do wyboru cztery opcje silnikowe - dwa "benzyniaki" i dwa diesle. Produkcja pozostałych wersji ruszy 14 listopada.

Główni bohaterowie sobotniego wydarzenia. Główni bohaterowie sobotniego wydarzenia.
Wszystkie jednostki napędowe oferowane dla modeli S90 i V90 będą miały pojemność 2 litrów. Fani silników benzynowych mogą wybierać między T5 (254 KM z napędem na przednią oś) a T6 (320 KM z napędem na wszystkie koła). Za sedana z silnikiem T5 w wersji Momentum zapłacimy 218 900 zł (za kombi należy dopłacić niespełna 10 tys. zł).

Szwedzi dla miłośników diesli przygotowali przednionapędowe D4 oraz D5 z napędem na wszystkie koła. Pierwszy z silników generuje moc 190 KM, a drugi 235 KM. Ceny sedana ze słabszą jednostką pod maską rozpoczynają się od 209 300 zł. V90 z tym samym silnikiem kosztuje 220 400 zł (wersje Momentum).

Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniowym automatem Geartronic. Dodajmy, że napęd hybrydowy w Volvo S90 i V90 będzie dostępny w przyszłym roku.

Czytaj także: Prezentacja Volvo S90 i V90

Volvo V90 w akcji. Volvo V90 w akcji.

Wydarzenia

Premiera nowego Volvo V90 i S90 (1 opinia)

(1 opinia)
pokaz

Miejsca

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pokaz Volvo S90 i V90 na autodromie

    Chińczycy kopiują ile się da z AUDI

    Najpierw zrobili kopię Audi Q7 ... a teraz przyszła kolej na sedany. Przecież to kopia Audi A6.

    • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pokaz Volvo S90 i V90 na autodromie

    bogaty naród

    dawno nie widziałem takiej aktywności Januszy

    Nic to że Szadółki śmierdzą, ZUS zabiera większość zarobku, podwykonawcy umierają jak muchy, po Pan Janusz z XC90 nie miał na zapłatę, a Adam nie ogarnął swojego majątku, To nieistotne. Ważne jest zacytować Auto Świat, albo wyspowiadać się ze swojego XC ileś tam w leasingu do końca życia.

    • 3 1

  • Hmm, marka VOLVO (1)

    Dla jednych miara prestiżu, dla innych ledwie przeciętny samochód.
    Trudno jednak uznać, że VOLVO tworzy pojazdy z górnej półki.
    To że rzecznik VOLVO napisał to co napisał, wynika bezwzględnie z charakteru jego pracy i stanowiska opłacanego przez firmę.
    Zapewne jedni to kupią ale np ja, już niekoniecznie.
    Tzw względy bezpieczeństwa jakie w Volvo istnieją, nie odbiegają zbytnio od innych marek, w modelach tych samych segmentów. Może tak było z 20 lat temu, gdy sam pasywny system bezpieczeństwa był rzeczywiście wysoki ale teraz to już nie to samo.
    Spora część modeli jest produkowana (montowana) w zakładach w Belgii, sam pojazd przez wiele lat, był nieco inaczej przekonstruowanym FORDem, w dodatku z silnikami francuskiej grupy PSE (Citroen, Peugeot).
    Zapewne te wcześniejsze doświadczenia VOLVO z Amerykanami, stworzyły dla Chińćzyków wizję, że należałoby wrócić jednak do większej szwedzkości auta. Jednakże ta szwedzkość to w sumie dwa elementy wyróżniające się na tle innych wytwórców, w miarę dobra precyzja wykonawstwa i nietuzinkowa elektronika, choć w przypadku awarii, sprawiająca wiele problemów.
    Może niektórym dake satysfakcję pewien poziom lekkiego skostnienia, trudno bowiem markę VOLVO uznać za czołową, w zakresie najnowszych technologii.
    Jednym słowem, porządne auto ale bez wodotrysków, z nieco zawyżoną ceną w stosunku do innych samochodów swych klas.
    Na pewno nie jest to poziom klasy LUX, choć pewnie niektórzy tak uważają.

    • 2 1

    • Gdzie ty widzisz forda w volvo? To chyba n odwrót w fordzie ST można dostrzec 5 cylindrowa benzyne wzięta z volvo silnik T5 silnik T4 to konstrukcja we,współpracy z mitsubishi diesel D5 to ich własną konstrukcja wszystko pancerne a co do silników francuskich to mogą zgrzytać sobie zębami fani vw ale Francuzi już ponad 6 lat temu opanowali rynek małych i średnich 4 cylindrowych diesli i to wcale nie jest źle ja w takim volvo wolał bym sprawdzonego 2,0 HDI albo 2,0 Dci zamiast ich nowej konstrukcji

      • 0 0

  • Żenada - jaki autodrom takie auto :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane