• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche Panamera 4S. Prestiż i sport

Marcin Tymiński
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Porsche Panamera to dość nietypowy przedstawiciel gamy Porsche. Dla części miłośników marki, prawdziwe Porsche miało tylko jeden numer - 911. Gdy jednak czterodrzwiowa limuzyna pojawiła się na rynku, wszyscy szybko przekonali się, że Panamera nosi w sobie prawdziwie sportowe geny, nie zapominając o luksusie z najwyższej półki.



Projektanci Porsche już pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku myśleli o produkcji czterodrzwiowej limuzyny. Tak narodził się projekt Porsche 989, który miał być rozwinięciem modelu 911, wyposażonego w dodatkową parę drzwi.

Potrzeba było jednak ponad dziesięciu lat, by Porsche ostatecznie przekonało się do swojej koncepcji. Świat ujrzał Panamerę w 2009 roku. Porsche przewidziało, że samochody tego typu najlepiej mogą sprzedawać się w Azji i krajach Bliskiego Wschodu. Na miejsce premiery limuzyny wybrano więc chińskie targi Shanghai Auto Show.

Projektanci i konstruktorzy Porsche Panamera mieli dwa priorytety: sport oraz prestiż. Klasyczny przód Panamery przypomina 911, chociaż jest nieco szerszy. Zadziorności Porsche dodaje nieco spłaszczona bryła nadwozia, bardziej kojarzona ze sportowymi bolidami niż limuzynami. Tył samochodu zawłaszczyli jednak zwolennicy wygody. Tylna, nieco przysadzista część Panamery wygląda mniej zgrabnie niż przód. Oferuje jednak naprawdę dużo miejsca. Do tego kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji bardzo duży bagażnik - 445 litrów.

Luksus? W Panamerze nie ma miejsca na skromność czy surowy wystrój charakterystyczny dla samochodów sportowych. Produkt z Zuffenhausen jest ostentacyjnie luksusowy i wyposażony we wszystkie udogodnienia jakich oczekuje wymagający posiadacz limuzyny segmentu luxury.

- Siedzenia regulowane są w czternastu płaszczyznach, dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Na wyposażeniu jest nawigacja, GPS, kierownica wielofunkcyjna, skórzana tapicerka, monitory z zagłówka, elektryczna klapa bagażnika czy asystent parkowania z kamerą cofania - tłumaczy Dominik WasilewskiSalonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Gościnne i perfekcyjnie ergonomiczne wnętrze Panamery 4S oferuje charakterystyczną dla Porsche niską pozycję za kierownicą oraz stacyjkę umieszczoną po lewej stronie kierownicy. Do tego pneumatyczne zawieszenie, rewelacyjna skrzynia biegów - PDK, oraz idealnie jak na limuzynę o takich osiągach zbalansowane nastawy zawieszenia.

Osiągi? Dane silnika mówią same za siebie: pojemność ośmiocylindrowego silnika to 4.806 cm3. Moc maksymalna - 400 KM. Maksymalny moment obrotowy - 500 Nm. Przyśpieszenie do setki zajmuje 5 sekund, ze specjalnym pakietem Sport Chrono o dwie dziesiąte sekundy mniej. Prędkość maksymalna to 282 km.h.

Ktoś kto pragnie porównywać Porsche Panamera 4S z 911 robi błąd. To mimo wszystko zupełnie inna klasa aut. W segmencie aut luksusowych Porsche pokazuje, że nadal to ono rozdaje karty. Masywna i szeroka Panamera (ponad 1,9 metra szerokości i niemal pięć metrów długości) to rewelacyjnie dynamiczne auto. Kto nie musi zabierać na pokład trzech pasażerów i nie potrzebuje dodatkowej pary drzwi, może przymierzać się do zakupu jednego z najsłynniejszych "połykaczy zakrętów", którego numeru nie trzeba podawać. Nominalna, katalogowa cena Panamery 4S oscyluje w granicach od 125 225 euro brutto. Nowy samochód można też sprowadzić do kraju za nieco ponad 100 000 euro brutto.

  • Przód Panamery zdradza pokrewieństwo z kultowym modelem 911.
  • Porsche Panamera 4S. Jedna z najszybszych limuzyn w klasie samochodów luksusowych.
  • Prędkość maksymalna Panamery 4S przekracza 280 km/h.
  • Panamera 4S nie mogła obyć się bez mocnego silnika. Pod maską samochodu wspaniale brzmi potężne V8.

Miejsca

  • PRESTIGE Sopot, al. Niepodległości 663

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • hehe, nie jest tylko aby poruszal sie po torze :) (1)

    no z Mondeo i Avensis to by wygral, ale co z innymi co maja 400 KM i ..... polowe wagi tej krowy ? mam wrazenie ,ze na torze by mu sie zrobilo przykro.

    • 4 6

    • to nie jest samochod na tor łosiu

      Porsche ma takie samochody jak 911 GT2 czy Turbo

      • 5 1

  • Błędy! (12)

    Panie redaktorze,
    Proszę autoryzować artykuły z przedstawicielami danej marki celem uniknięcia błędów.
    Panamera składana jest w Lipsku.W Zuffenhausen powstała tylko koncepcja, idea modelu , a podstawowa cena katalogowa modelu 4S to 125 225 tys euro.

    • 13 6

    • Drogi

      Strasznie drogi. 125 225 000 euro? Proszę zautoryzować z przedstawicielem danej marki celem uniknięcia błędów!

      • 14 0

    • Ehhhh Kaśka, normalnie jak rodem z Prenzlau (2)

      • 4 0

      • (1)

        Święty Anzelmie!!! 125 225 000 Euro na nasze PLN daje około 525 000 000 złotych, pracuję za marne 3,5 tysiąca na lotnisku, na takie auto zarobię za ponad 12 tys. lat... weź tu się nie denerwuj.

        • 9 0

        • dobrze liczysz to może zarobisz na takie auto

          • 6 0

    • 125 225 tys. euro?Są takie drogie samochody??Pani Kasiu, nie powierzyłbym Pani ani grosza. (1)

      Proszę autoryzować artykuły z ....google?Przecież to błąd godny gimnazjalisty. I pani śmie poprawiać autora artykułu?pozdrawiam i życzę powodzenia;)

      • 7 0

      • O co chodzi!?

        Błąd gimnazjalisty za kilkanaście tysięcy euro?! Oczywiście, że nie powierzył byś Pani Kasi ani grosza bo ich nie masz. Też się pomyliłeś?!

        • 0 1

    • chciała zabłysnąć

      a wyszło jak zwykle.

      • 7 0

    • A dlaeczego w usa ten sam samochodu jest około 1/2 taniej ? (3)

      kto zna odpowiedz ? Do Hameryki robia gorsze ? ciensze blachy, słabsze hamulce, mniejsze siedzenia, kołpaki zamiast felg czy jak ;) ?

      • 8 1

      • hehe nieee (2)

        w polsce jest 3posrednikow i 3laweciarzy po drodze :)

        konkurencje z porsze blizej gdyni boli to ze ktos sprzedaje auto taniej....

        • 2 1

        • O co chodzi!?

          Jak się nie płaci akcyzy i podatków jak należy to taniej! Co ? Zatkało kakało!? W Polsce ten co cwaniakuje, omija podatki i nie wnosi wszystkich opłat jest SUPERMENEM co świetne biznesy robi. A ten co robi wszystko zgodnie z prawem to po prostu frajer i idiota! Brawo!

          • 1 3

        • ale co w usa nie ma podatkow czy jak ?

          pierwsze slysze by w usa nie bylo podatkow !!

          • 0 0

    • haha konkurencja

      czuwa :D

      • 0 0

  • (2)

    No tak, w autoryzowanym salonie mozna niezle przepłacić...125 tys. euro hehe

    • 5 0

    • (1)

      Jak cię stać na furę z 500 tyś, to i stać ciebie na kupno nowego u dealera

      • 5 1

      • Gdyby bogaci ludzie byli tak rozrzutni, to przestaliby być bogaci.

        • 6 1

  • Dziękuje redakcjo za pierwszą poprawkę (2)

    z "oscyluje w 125...."

    Jednak tym razem też jest błąd:

    "... oscyluje w granicach 125 225 euro."
    albo oscyluje wokół jakiegoś poziomu albo oscyluje w granicach od ... do ...

    Korekta jest za darmo w ramach życzliwości.

    Dla osób uczących się i twierdzących, że "matematyka do niczego się w przyszłości nie przyda". Przyda się nawet przy pisaniu takiego "artykułu".

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 12 1

    • dobre

      • 3 0

    • niestety

      poziom jezykowy tego portalu jest niskich lotow .. Wstyd

      • 9 0

  • (2)

    mi sie zwyczajnie nie podoba (de gustibus - przypominam)
    te dawne z wielkimi "oczami" o ładnie zaokrąglonych kształtach były urocze
    o ile auto może być urocze :)
    a przymnajmniej miały swój styl
    a tu? kolejny kanciasty trójkąt.
    ehh niemiec z czasem wszystko musi spie...yć

    • 1 6

    • (1)

      rejtan, jak chcesz samochod dla gejow, to kup se citroena

      • 3 3

      • pisalem o np porsche 356 lub o 912 czy wczesnych modelach 911
        masz "rację" auta zupełnie dla "gejów"
        a tak na marginesie to gdzie ty byłeś jak rozum dawali?
        z dresami pod blokiem łaciny się uczyłeś?

        • 1 2

  • Dobra cena

    Nawet za 300 euro bym kupił :) a tu cena Panamery 4S oscyluje w granicach od 125 do 225 euro.

    • 5 0

  • Redaktorku

    Doucz sie i dowiedz, kiedy Porsche wyprodukowalo prototyp 911 z "dodatkowa para drzwi".
    Podpowiem - w latach 60-tych...

    • 6 2

  • Nawet jakbym go wygrał to musiałbym go sprzedać - roczne utrzymanie wraz z ubezpieczeniem pewnie tyle co nowa Dacia Logan ;-) (1)

    ...

    • 12 0

    • ...

      to bym wolał na odwrót, i do końca życia mam nowe auto, niech byłby to Logan albo Duster 4x4 po tuningu zawieszenia.

      • 0 1

  • 30km/h po sopocie - JESTEM ZA!

    • 12 2

  • Prestige

    Prestige przecież się pisze!
    :D

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane