- 7 dni
- |
- 3 dni
- 1 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
Niedawno światło dzienne ujrzał jeden z najdroższych i najlżejszych rowerów miejskich na świecie - dzieło będące owocem współpracy francuskiego producenta samochodów luksusowych Bugatti oraz niemieckiej manufaktury rowerowej PG. Co dokładnie, poza motoryzacyjnym rodowodem, stoi za jego wybitnie wysoką ceną? Szukając odpowiedzi przyglądamy się funkcjom i właściwościom tego szczególnego jednośladu.
Nadzwyczajna w tym rowerze jest tylko cena (...) robienie najlżejszego i najszybszego roweru miejskiego mija się z celem, to sztuka dla sztuki.- Szczerze mówiąc nadzwyczajna w tym rowerze jest tylko cena, której wysokość z pewnością dyktuje naklejka. PG x Bugatti to zwyczajny rower szosowy z krótką, prostą kierownicą. Waga 5-6 kg nie jest ani zaskakująca, ani odkrywcza, choć rowery miejskie takiej raczej nie osiągają. Oczywiście fajnie jest mieć lekki rower, ale w modelach typu "urban" waga to drugorzędna sprawa. Ważniejsza jest możliwość dopasowania go do indywidualnych potrzeb, dla mnie np. zamontowanie bagażnika i zintegrowanych z rowerem świateł. Robienie najlżejszego i najszybszego roweru miejskiego mija się z celem, to tak, jakby projektować największego krasnoludka na świecie, sztuka dla sztuki. Jedyna rzecz, która mi się w tym rowerze podoba to napęd paskowy, z pasem karbonowym zamiast łańcucha - fajne, czyste, ciche rozwiązanie. Poza tym reszta koncepcji raczej mnie nie przekonuje i szczerze mówiąc... nie wiem, czy chciałabym taki rower u siebie nawet za darmo - mówi Szymon Kobyliński, producent luksusowych rowerów miejskich Creme.
PG tak bardzo nie nadaje się do jazdy po mieście, jak jego szybszy brat - supersamochód Bugatti Chiron. To estetyczne, ręcznie wykonane dzieło niemieckiej inżynierii, ale na pewno nie rower miejski.PG tak bardzo nie nadaje się do jazdy po mieście, jak jego szybszy brat - supersamochód Bugatti Chiron, choć z pewnością nada się do powieszenia na ścianie w pokoju szczęśliwego miłośnika francuskiej marki. Robiąca pozorne wrażenie niska masa wynika z braku tylnego hamulca, zastosowania ultralekkiego siodła Tune, na którym trudno wytrzymać bez kolarskich spodenek z wkładką i wyjeżdżenia kilkunastu tys. kilometrów w sportowej pozycji. Bugatti nie ma klasycznego napędu z przerzutkami - jeden tylko bieg może sprawiać problemy w zróżnicowanym, miejskim terenie. Większość komponentów tej "pokazowej" maszyny to części znane miłośnikom ultralekkich, wyczynowych rowerów szosowych. Tam sprawdzają się najlepiej i niech tak pozostanie. Bugatti PG to estetyczne, ręcznie wykonane dzieło niemieckiej inżynierii, ale na pewno nie rower miejski. Mimo to nie żałowałbym na niego 40 tysięcy dolarów, gdyby w moim garażu stał Bugatti Chiron za 3 miliony dolarów - mówi Łukasz Derheld, kolarz, członek zespołu Klubu Kolarskiego Trek Gdynia, właściciel sklepu i serwisu rowerowego Dre Rowery.
2017-04-06 09:25
Jeszcze nie widziałem roweru, który miałby więcej niż 2 przerzutki.
2017-06-06 16:26
Rower może mieć i 3 przerzutki. Taka ciekawostka od specjalistki :)
2017-04-06 08:23
I tak powstał drogi rower, który nie nadaje się ani do miasta, ani na szosę, ani w teren.
2017-04-06 22:08
tylko po co ich malować jak oni wszyscy tacy sami
2017-04-07 14:52
Ale z różnych kolarzy można zrobić kolaż, natomiast z żadnych kolaży kolarza się nie zrobi.
2017-04-18 13:05
Żeby z kolarzy zrobić kolaż - do tego potrzebna jest zdolna kolażówka, albo zdolny kolażysta...
2017-04-11 20:51
zapraszam na przejażdżkę. Mogą być wszystkie 3 naraz.
2017-04-06 08:45
Perełka technologiczna? Takimi perełkami są rowery Pinarello czy Colnago. To jest raczej rower dla miejskich pozerów, hipserów i nowobogackich :D
2017-04-06 09:26
pełno ich w trojmieście
2017-04-08 11:55
Chętnie zostałbym takim lemingiem, co go stać na rower w cenie połowy mieszkania. :) Chyba jednak takich nie ma w Trójmieście.
2017-04-06 19:33
Właścicielem marki bugatti jest Volkswagen, być może maja fabrykę we Francji tego nie wiem
2017-04-07 09:33
FIAT jest właścicielem Chryslera, ale nikt nie powie, że np. Jeep jest włoskim samochodem.
2017-04-07 22:29
Patrząc na Renegate twierdzę, że Jeep jest włoskim samochodem.
2017-04-08 10:33
ze ni cholery się z włoską motoryzacją nie kojarzy...
2017-04-07 03:15
VAG wykupił "prawa autorskie". Produkcja odbywa si3
2017-04-08 08:52
Jak zwykle nie ma mojej odpowiedzi ...
Nic nie ma dla mnie znaczenia
2017-04-06 17:43
Zrobili zupełnego golasa na karbonie i udają, że to coś jest czymś doskonałym. Nawet wątpię w to, czy rama została odpowiednio zoptymalizowana pod względem wytrzymałościowym, bo pod względem zachowania się w czasie jazdy z pewnością nie. Dobre ramy z włókien węglowych tam, gdzie trzeba zachowują odpowiednią sztywność, a gdzie indziej są podatne na kierunkowe odkształcenia sprężyste lub pochłaniające drgania. Ta rama jest zrobiona topornie, tak, aby jako tako zachować wytrzymałość i sztywność prowadzenia tylnego koła, całkowicie pozbawiając go amortyzacji, ponieważ przy takiej konstrukcji jest to niemożliwe. Podejrzewam, że przy dużych obciążeniach i szybkościach jazda na tym rowerze będzie niebezpieczna i zapewne nieprzypadkowo zakwalifikowano ten rower jako miejski, pozbawiając go przerzutek, aby uniemożliwić mu jazdę z większą prędkością lub po nierównym terenie.
Reasumując, ten pseudo-rower jest nieużytecznym dziwadłem dla idiotów dysponujących dużymi pieniędzmi.
2017-04-07 09:28
a i tak ktoś na nim zarobi. I to jest właśnie to...
2017-04-07 03:15
VAG wykupił "prawa autorskie". Produkcja odbywa się we Francji.
2017-04-06 20:15
Jest to rower polski, kupilem go za 1199 zl, nowy.
2017-04-07 00:14
albo zapomniałeś wstawić "1" na początku masy, albo zapomniałeś wstawić "0" na końcu ceny, albo nie masz wagi. Pozdro!
2017-04-06 18:40
To i tak nie jest drogi rower.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.