- 1 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (26 opinii)
- 2 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
- 3 Barbara Sobczak: z Dubaju do Gdańska (68 opinii)
- 4 Zamknęli całą Montownię dla tej imprezy (18 opinii)
- 5 Ta kolacja trwała 5 godzin! (6 opinii)
Zobacz wodowanie luksusowego jachtu za 18 mln euro
Wodowanie luksusowego jachtu w gdańskiej stoczni Conrad.
Stocznia Conrad zwodowała luksusowy jacht motorowy wart aż 18 mln euro, czyli prawie 77 mln zł. Budowała go i wyposażała "pod klucz". Viatoris, czyli wędrowiec jest zarówno największym jachtem motorowym zbudowanym do tej pory w tej stoczni, jak również największym jachtem tego typu kiedykolwiek zbudowanym w Polsce.
Conrad C133 Viatoris (z łac. wędrowiec) ma 40 metrów długości, 8,3 m szerokości, na pokład może zabrać 10 pasażerów i 7 osób załogi. Kontrakt stocznia pozyskała w maju 2015 roku, stępkę położono już w grudniu tego samego roku. Projekt architektoniczny bryły zewnętrznej przygotowała firma Reymond Langton z Wielkiej Brytanii, projekt koncepcyjny Diana Yacht Design z Holandii, a projekt techniczny Stocznia Conrad z Gdańska. Stocznia jest też projektantem wystroju wnętrza. A ten powstał w oparciu o kolekcje najbardziej luksusowych firm z Londynu, Paryża i Mediolanu. Wystarczy tylko wspomnieć, że w wystroju użyto wysokiej jakości, najdroższych gatunków drewna, np. palisandru czy hebanu.
- Znakiem rozpoznawczym projektu jest wyjątkowa elegancja, wyraziste linie oraz ponadczasowy harmonijny styl łączący w sobie klasyczne proporcje oraz nowoczesność. W efekcie powstał wyjątkowy model jachtu motorowego Conrad C133, będący połączeniem światowej klasy designu i technologii z kunsztem polskiego rzemiosła - zachwalają swoje dzieło władze stoczni.
Stocznia nie ujawnia, kto jest nabywcą jednostki. Zdradzono jedynie, że jest to - można powiedzieć - stały klient, ponieważ od 2010 roku był właścicielem mniejszego jachtu ze stoczni Conrad. Jednostka zostanie przekazana armatorowi na początku czerwca. Wcześniej przejdzie wymagane przepisami próby morskie. Z kolei we wrześniu odbędzie się jej światowa premiera na prestiżowej wystawie w Monaco Yacht Show 2018.
Bezpieczeństwo, komfort, luksus oraz wykorzystanie najnowszych zaawansowanych technologii stanowiły priorytety zarówno na etapie projektowania, jak i w trakcie budowy tej jednostki. Dlatego jest ona naszpikowana najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Kadłub tej trzypokładowej jednostki jest stalowy, a nadbudówka z lekkich stopów aluminiowych. Jacht wyposażony jest w system stabilizacji niwelujący przechyły, własną oczyszczalnię ścieków, dźwig do wodowania pontonu, żuraw pokładowy czy odsalarkę.
Na głównym pokładzie znajduje się salon i jadalnia dla 10-12 osób. Jest tam też dostępny "system rozrywkowy" m.in. z ekranem video. Z trzech stron można odsunąć drzwi i wówczas staje się ona częścią tarasu. Na pokładzie jest też duża kuchnia, pokój dzienny i korytarz łączący części jachtu. Dalej z przodu zaś duża kabina armatorska, z dwoma łazienkami i garderobą. Na pokładzie górnym znajdzie się strefa wypoczynkowa i bar, a także kabina kapitańska, z osobną klatką schodową do kabin załogi. Na rufie znajduje się garaż na sprzęt pływający, który można przekształcić w platformę kąpielową z jacuzzi, sauną ze szklanymi ścianami, czy strefę fitness.
Stocznia Conrad (Conrad Shipyard) to siostrzana spółka Marine Projects. Powstała w 2003 roku. Buduje komfortowe jachty żaglowe i motorowe, mające długość od 20 do 100 m. Funkcjonuje na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku. Z kolei firma Marine Projects Ltd. istnieje od 28 lat i została początkowo założona jako firma inżynieryjna dla przemysłu morskiego, a następnie rozszerzona na produkcję.
Jacht Conrad C133 Viatoris od środka.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (104) 7 zablokowanych
-
2018-05-10 09:37
fajne. brawo.
Do Torunia też jeden wyprodukujcie. Tam osttanio dobrze się zarabia.
- 10 9
-
2018-05-10 09:43
Dlaczego nie za 20mln?? (1)
A niedawno przemysł stoczniowy nieopłacalny ? miał zostać zlikwidowany .., pamiętamy...
- 8 8
-
2018-05-10 11:48
Przemysł stoczniowy jest nieopłacalny gdy siedzą w nim sniadki i inne tego typu zwiąchole zarzadzaja nim jaworskie i innego typu eksperci od owadow.
- 12 2
-
2018-05-10 09:44
Gdynia - jak można Port Rybacki zamienić na tereny dla deweloperów i budować tu domy dla warszawki (1)
- 21 6
-
2018-05-11 00:11
Słusznie - na terenie byłego Dalmoru powinny cumować wycieczkowce
- 3 0
-
2018-05-10 10:15
(2)
A pracownicy są zatrudnieni na etat czy własna działalność i czekanie na kasę?
No i ile płacą np. szkutnikom?- 6 6
-
2018-05-10 11:49
Forma zatrudnienia zalezy tylko od ciebie. A pieniazki zawsze na czas a nawet przed czasem
- 8 0
-
2018-05-10 14:42
Nie wiem jak inni
Pracowałem przy tym jachcie jako firma zewnętrzna. Pieniądze były na czas i zgodnie z umową.
- 4 0
-
2018-05-10 10:20
Gdańskie stocznie mają się dobrze (2)
Polecam śledzić stocznię Sunreef Yachts z Gdańska, ponad 25 jednostek do zwodowania w tym roku, w tym nowa linia jachtów.
- 9 5
-
2018-05-10 17:31
Gwoli ścisłości Sunreef jest własnością Francuza.
- 5 0
-
2018-05-10 18:17
I buduje plastikowe serie, co jest tańsze i szybsze.
- 2 1
-
2018-05-10 11:06
A czemu to sie nazywa jacht? (1)
a nie statek wycieczkowy? Proszę podpowiedź
- 2 6
-
2018-05-13 06:57
Wycieczkowiec jest dla wielu ludzi , a to jest yacht luksusowy dla małej liczby pasażerów.
- 1 0
-
2018-05-10 13:38
Piękny
Polak potrafi
- 10 0
-
2018-05-10 14:04
Nowy statek dla pana K? (2)
?
- 3 2
-
2018-05-10 15:49
Dla Rosjanina (1)
- 0 0
-
2018-05-10 16:57
Dla ojca Tadeusza
Polaka z krwi i kości.
Ale cicho, to tajemnica- 2 0
-
2018-05-10 14:16
Ale to Polak zamówił ?
77 mln ot tak , żeby sobie poplażować ... grubo
- 4 4
-
2018-05-10 14:24
Lal to aż tyle kosztuje!
Ale to z tym słynnym vat em może dla tego aż tyle ?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.