wiadomości - Kulinaria & Wino

stat

Woda deluxe z lodowca i ozdobne butelki

Inteligentna butelka łącząca się z aplikacją przypomina o regularnym piciu wody.
Inteligentna butelka łącząca się z aplikacją przypomina o regularnym piciu wody. bellabeat.com

Prosto z lodowca, stylizowane butelki i aplikacje przypominające o regularnym nawadnianiu organizmu - tak wygląda nowoczesne podejście do... wody. Restauratorzy, projektanci i producenci wody na całym świecie starają się skłonić nas do jej picia i przy okazji nadać tej podstawowej czynności element ekskluzywności.



Woda z lodowca w restauracjach i modne butelki



Która z tych rzeczy wydaje się być najciekawsza?

stylowy bidon na wodę

11%

inteligentna butelka

12%

aplikacje pomagające w regularnym nawadnianiu

21%

butelka z górskim kryształem

17%

inteligentna opaska

6%

woda z lodowca

33%
Wielu pewnie słyszało anegdotę o wodzie z lodowców, za którą trzeba sporo zapłacić i którą można kupić tylko w luksusowych restauracjach. Okazuje się, że jest w tym ziarenko prawdy, bo w niewielu miejscach na świecie można jej spróbować.

- Słyszałem o firmie z Norwegii, która wprowadziła w obrót lód z lodowca norweskiego i chce dostarczać go do najbardziej ekskluzywnych restauracji na świecie, promując jednocześnie swój kraj. Wody deluxe cieszą się coraz większym zainteresowaniem u gości restauracji. W obecnych czasach picie dobrej wody staje się coraz popularniejsze, bo większą uwagę zwracamy na jakość - mówi Kamil Kowalski, szef kuchni i właściciel restauracji Północ Południe.
Trójmiejskie restauracje starają się, żeby serwowana u nich woda była z wysokiej półki. W Sztuczce Bistro, podczas kolacji degustacyjnej, podawane były takie wody jak Acqua Panna oraz legendarna San Pellegrino, pochodząca ze źródeł z północnych Włoch. Restauracja Nowy Świat zapewnia, że na specjalne zamówienie gości może zorganizować lód z okolic Spitsbergenu.


Woda Fillico produkowana jest w Osace przez japońską firmę specjalizującą się w dobrach luksusowych. Jest uważana za jedną z najdroższych wód na świecie, a jej butelki wyglądają luksusowo - niektóre zdobione są kryształami Swarovskiego, z charakterystyczną koroną. Również pochodząca z Japonii woda Fine wydobywana jest od ponad 1000 lat ze źródła usytuowanego 600 metrów poniżej pasma wulkanicznego.

Inna, Tasmania Rain, to butelkowana woda deszczowa. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu procesowi produkcyjnemu deszczówka nie ma styczności z gruntem i jest o wiele czystsza niż woda tradycyjna. Powszechnie znana jest równie Aquadeco z Kanady, czy woda Thousand BC wydobywana z lodowca, który powstał 10 tys. lat przed naszą erą. Jej cena wynosi 14 dolarów za 750 ml.

Jedną z najdroższych znanych butelek jest "Acqua di Cristallo - Tributo a Modigliani". Butelka (1250 ml) sprzedana została za ok. 200 tys. zł. Cenę podbił fakt, że została powleczona 24-karatowym złotem. Wewnątrz znajdowała woda pochodząca z Francji, Fidżi oraz islandzkiego lodowca.

- Na cenę wody mają wpływ dwa czynniki. Pierwszy to zawartość - jakość, czystość, miejsce wydobycia np.: woda wydobywana z lodowca, woda wzbogacona minerałami z dna morza wokół Hawajów, woda deszczowa z Tasmanii czy też najczystsza woda na świecie Aquadeco, wydobywana z dziewiczych źródeł w Kanadzie. Woda Lauquen Artes Mineral Water pochodząca z Andów to najbardziej prestiżowa woda dostępna w najlepszych hotelach i restauracjach świata. Drugim czynnikiem jest butelka, która może być zaprojektowana przez słynnych artystów czy designerów, często wykonana przy użyciu drogocennych surowców - zdobiona złotem czy kryształkami Swarovskiego - mówi Agata Grochowska - zastępca dyrektora ds. gastronomii Restauracji No.88 mieszczącej się w Hotelu Sopot.

Wydarzenia kulinarne w Trójmieście


Francuski producent wody, marka Evian, wielokrotnie wchodził w kolaboracje, z których powstawały ciekawe projekty butelek. Współpracował ze światowej sławy projektantami, takimi jak Christian Lacroix, Jean Paul Gaultier, Paul Smith czy Elie Saab. W tym roku główny projektant Off-White, Virgil Abloh, zaprojektował dla marki Evian butelkę wielorazowego użytku. Stylowe butelki i bidony mają nie tylko wymiar estetyczny, ale są także odpowiedzią na ogólnoświatową walkę z plastikiem.

Ciekawym designem wyróżnia się także polska marka - Voda.

Nowoczesne bidony i aplikacje przypominające o piciu wody



Inteligentna butelka Seed powstała z myślą o zapominalskich, którzy nie piją wystarczającej ilości wody dziennie. Zainteresowanych powinno być wielu, bo według aktualnych danych ponad 95 proc. ludzi niewystarczająco się nawadnia. Sekret butelki tkwi w minikomputerze umiejscowionym w nakrętce. Za pomocą dostępnej aplikacji możemy dodać informacje o budowie ciała, aktywności fizycznej i temperaturze powietrza, w którym przebywamy. Za pomocą wyświetlanych komunikatów oraz dyskretnych wibracji będzie nam przypominać o konieczności nawodnienia się. Butelka dostępna jest w trzech wersjach: 350, 420 i 500 ml. Koszt to ok. 65 dolarów.

Podobnie działa inteligentna butelka Bellabeat Spring, która łączy się dodatkowo z analizatorami ruchów (trackerami Leaf) noszonymi na nadgarstku, szyi lub na ubraniu, dając korzyść z ich współpracy. Butelka jest stworzona z myślą o aktywnych kobietach, dlatego dominują pastelowe kolory.

Jeśli nie zdecydujemy się na inteligentną butelkę, wystarczy nam jedna z wielu aplikacji stworzonych po to, żeby pomóc nam w regularnym piciu wody. Wśród znanych aplikacji wyróżnić możemy Waterbalance, Water Time Pro czy Drinking Water.

Inną ciekawostką jest opaska LVL, która wygląda jak inteligentny zegarek, a jej zadaniem jest mierzenie nawodnienia organizmu.

Marka Join In Me specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów dla osób ćwiczących jogę. Oprócz mat posiadają również stylowe bidony: bladoróżowe, czarne, z motywem roślinnym. Największym echem jednak odbiła się ich nowość, a mianowicie butelka z naturalnym kryształem górskim. Jakie są jego funkcje? Jak czytamy na stronie marki: "naturalny, czysty kryształ został dokładnie przymocowany we wnętrzu butelki, aby napełnić wodę pozytywną energią. Dla wszystkich, dla których moc kryształów jest bliska oraz dla tych, którzy wierzą w siłę intencji".

Smukła, elegancka i piękna - tak opisywana jest miedziana butelka Bangalore. Została stworzona ręcznie przez doświadczonych i utalentowanych hinduskich rzemieślników. Kosztuje ok. 280 zł.

Natomiast butelka Rags'y podobno sprawdzi się zarówno do przenoszenia w niej wody, jak i do schłodzenia szampana, co sugerować ma zarówno jej nazwa - "Złoty szampan" - jak i kolor butelki.

Wysokim wzornictwem w kwestii wyglądu butelek do wody charakteryzuje się marka Bkr, która tworzy nowatorskie wzory i butelki, które wyróżniają się na tle innych formą. Powstają również edycje limitowane, m.in. z kryształami Swarovskiego.

Najnowsze artykuły

wydarzenia