• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę debiut nowego Audi RS 3 w Gdańsku

mJ
7 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe Audi RS3 w obu dostępnych wersjach: Limousine i Sportback. Nowe Audi RS3 w obu dostępnych wersjach: Limousine i Sportback.

W lipcu odbyła się oficjalna światowa premiera najnowszego Audi RS 3. Tymczasem w najbliższą sobotę, 9 października, fani sportowej dywizji Audi będą mieli okazję zobaczyć nowy model na żywo, i to w obu wersjach nadwozia. Audi RS 3 Sportback i Limousine zaparkują na jeden dzień w salonie Audi Centrum Gdańsk przy ul. LubowidzkiejMapka.



Która wersja Audi RS 3 podoba ci się bardziej?

Osoby, które chciałyby zobaczyć na żywo najnowsze wcielenie Audi RS 3, będą miały na to tylko jeden dzień - najbliższą sobotę. Nowe RS 3 w obu dostępnych wersjach nadwozia - Sportback i Limousine - będzie można zobaczyć w godzinach otwarcia gdańskiego salonu, czyli od godz. 9 do 15. Dwa egzemplarze RS 3 odwiedzą Audi Centrum Gdańsk w ramach ogólnopolskiego tournée.

Oczywiście obie wersje są już dostępne w konfiguratorze na stronie Audi. Niestety, z uwagi na zawiłą sytuację w branży motoryzacyjnej tak naprawdę nie wiadomo, ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Z pewnością osoby zamawiające będą musiały uzbroić się w cierpliwość.

  • Druga generacja Audi RS 3 Limousine. Sedan bazowo jest o 9 tys. zł droższy od wersji Sportback.
  • Nowe Audi RS3.
"Sportowy charakter i użyteczność na co dzień" - tak w dużym skrócie o trzeciej generacji RS 3 Sportback i drugiej odsłonie RS 3 Limousine mówi producent z Ingolstadt.

Co najważniejsze, za napęd Audi RS 3 odpowiada w pełni spalinowy silnik, bez elektrycznych wspomagaczy. I to już jest całkiem niezła wiadomość. Kolejna dobra informacja jest taka, że to wciąż pięciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

To oznacza, że sprint do "setki" zajmuje tylko 3,8 s. Natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jest jednak opcja, aby zdjąć "kaganiec" i podnieść prędkość do 280 km/h, a nawet 290 km/h w przypadku pakietu RS Dynamic z hamulcami ceramicznymi.

Czytaj także:

Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"



  • Nowe Audi RS3 Sportback.
  • Nowe Audi RS3.
Silnik został zestrojony z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną przekładnią oraz napędem quattro. Ponoć skrzynia ma bardzo krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Do tego dodać należy sekwencję zapłonu silnika 1245-3 i zadziorny dźwięk, jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy RS 3 został wyposażony w elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie. Oznacza to, że RS 3 oferuje jeszcze większy zakres charakterystyki dźwięku. Opcjonalnie może być jeszcze głośniej i jeszcze bardziej sportowo, jeśli klient dokupi sportowy układ wydechowy RS.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowe Audi RS3 tylko na jeden dzień zaparkują w salonie Audi Centrum Gdańsk.
  • Nowe Audi RS3.
  • Nowe Audi RS3.
Ważną zmianą jest zrezygnowanie przez niemieckich inżynierów z mechanizmu różnicowego tylnej osi, a w zamian zastosowanie elektrycznie sterowanego RS Torque Splitter. Umożliwia on dynamiczny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Układ wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. To rozwiązanie pozwoliło lepiej kontrolować rozdzielanie momentu obrotowego, a co za tym idzie... Audi wprowadziło tryb driftu (RS Torque Rear). To zasługa przeniesienia całej mocy silnika na jedno z tylnych kół, maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego.

Z innych nowości, dostępny jest specjalny, torowy tryb RS Performance, który wykorzystuje specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów. Tryb został dopasowany do opcjonalnych opon semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R. Audi zastrzega, że na tym ogumieniu nie wolno poruszać się po mokrej nawierzchni, w deszczu czy przy niskich temperaturach.

Cennik Audi RS 3 Sportback startuje od kwoty 275 tys. zł, natomiast wersja Limousine jest bazowo droższa o 9 tys. zł. Więcej szczegółów na temat RS 3 przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Czytaj także:

Koniec budowy salonów przy stadionie coraz bliżej



Ciekawostką są LED-owe światła w pasie przednim, które wyświetlają animację powitalną w postaci literek "R" i "S" oraz cyferki "3" i flagi "szachownicy".

Ciekawostką są LED-owe światła w pasie przednim, które wyświetlają animację powitalną w postaci literek "R" i "S" oraz cyferki "3" i flagi "szachownicy".
mJ

Wydarzenia

Prezentacja nowego Audi RS3

dni otwarte

Miejsca

Opinie (77) 7 zablokowanych

  • A gdzie wersja elektryczna z silnikiem od tramwaju ??

    • 13 6

  • (9)

    Niezłe te osiągi, pytanie tylko czy takie auto opłaca się na nasze drogi. Z resztą ulice to nie tor wyścigowy, a fura w leasingu nie obliguje właściciela do stwarzania zagrożenia dla innych uczestników ruchu oraz pieszych.

    • 18 19

    • Otóż to, mocna fura to tylko ryzyko (8)

      Moce powyżej 100KM powinny być opodatkowane bo to zagrożenie.
      Przecież Dacia Duster w zupełności wystarcza do jeżdżenia.

      • 12 17

      • (7)

        ubezpieczenie jest dużo wyższe, to wystarczy.

        • 2 3

        • (6)

          Bzdura, ubezpieczenie nie zależy od mocy, płaciłem OC tyle samo za 1.2T 130KM w megance co za 1.6T 204KM w cee'dzie teraz, czyli jakieś 550zł rocznie. Ten sam ubezpieczyciel.

          • 2 4

          • A nie, w cee'dzie to nawet dużo taniej teraz mam, sprawdziłem dowód ubezpieczenia, całe 415zł za rok. :) W międzyczasie mi żadnych zniżek nie przybyło.

            • 2 1

          • mylisz się, zależy od pojemności, od mocy, od marki itp, zmiennych jest więcej (4)

            To już tylko tajemnica ubezpieczyciela jak waży daną wartość. Jedni bardziej ważą markę, inni moc czy pojemność. Ale jak weźmiesz kilka zmiennych do kupy to nie domyślisz się co miał na myśli ubezpieczyciel i za co policzył więcej. Z tego samego powodu możesz za swoje auto u jednego zapłacić nawet 3 razy więcej niż u innego. Ja tak kiedyś miałem z Corsą 1.0. Przeszło na mnie OC po kupnie, o dziwo, bez dopłat, ale zorientowałem się że jak przedłużę to będę musiał zapłacić 2400 :D (pierwszy mój pojazd i zerowa historia). Na szczęście wypowiedziałem i u innego już ubezpieczyciela zabuliłem jakoś 8 stów. To był chyba 2009 r.

            • 2 4

            • (3)

              No ale co się mylę? Ktoś napisał że ubezpieczenie za takie audi będzie dużo wyższe, a jak sam napisałeś zależy od wielu różnych czynników a nie od mocy jako takiej (która jest gdzieś daleko na liście) i OC za takie audi może wyjść taniej niż za najtańszą daćkę.

              • 3 2

              • a ty napisałeś że nie zależy od mocy, do czego się odniosłem (2)

                a moc to zmienna, jedna z wielu, więc jak można napisać że ubezpieczenie od niej nie zależy? Skoro jest zmienną to zależy. A w jakim stopniu to zależy od ubezpieczyciela, ale zawsze zależy.

                • 1 3

              • (1)

                No ale od mocy per se nie zalezy, bo ten sam model wyposazony w mocniejszy silnik moze miec takie samo, a nawet nizsze OC - od mocy zalezy tylko w sposob posredni - tak jak zmienia sie statystyka wypadkowosci danej konfiguracji, a zmieniac moze sie w dowolna strone. Sama moc nie jest bezposrednio uwzgledniana w kalkulacji.

                • 3 2

              • no właśnie nie, moc ma dodatnie sprzężenie zwrotne w przypadku OC i jest jedną ze zmiennych. Przy pozostałych zmiennych stałych, czyli ta sama marka itd. jeśli moc będzie wyższa to OC też wzrośnie. Nie twierdzę że wszyscy biorą pod uwagę moc, ale jeśli biorą to sprzężenie jest tylko dodatnie

                • 1 1

  • Ceny (5)

    Kiedys rs kosztowal rroche więcej.... powiedzmy 30/40% więcej niż cywilna wersja.... dzisiaj za rsa kupisz prawie 3 cywilne a3... no dobra ponad dwie....

    • 27 5

    • nawet jeśli to za niecałe 300 tys masz 3,8s do 100 km/h (4)

      kilkanaście lat temu musiałeś kupić ferrari F430 albo Gallardo i wydać na nie 1 mln ówczesnych złotych, by poczuć takie przyspieszenie.

      • 0 10

      • mam w 126 SEC

        i żadne nowe zabawki z plastiku pod względem wrażeń nie dorównują staremu merolowi z 1985 roku.

        • 8 3

      • no dobra, przyspiesza może dobrze ale to nadal Golf z dużym silnikiem (2)

        Coś szybkiego zrobionego na platformie miejskiego hatchbacka. Ferrari i Lambo to inna liga. Że o wyglądzie który w super autach jest bardzo ważny nie wspomnę

        • 9 3

        • (1)

          No i co z tego, że "golf" z innym silnikiem ;), 3.8 do setki wgniata tak samo w fotel w rs3 jak i starym lambo ;) Adrenalinę dają obydwa. Pomimo wszystko rs3 ma więcej wspólnego z lambo niż z bazowym golfem, zupełnie inny napęd (4x ze szperą). Można w rs3 ustawić w trybie 100% mocy na tył. Do tego 6 tłoczkowe hamulce (poprzednia wersja 8tłoczkowe, które było zresztą w gallardo.

          • 3 2

          • to że nie jeździ jak lambo bo jest na takiej właśnie platformie (i to jest jego główna wada), ma wyżej położony środek ciężkości. Lambo kręci się wyżej i po prostu daje większą frajdę z jazdy, a do tego ma V10 pod maską. Zabawa to nie tylko przyspieszanie do setki. To że przeniesienie napędu ma dość zaawansowane nie czyni z niego nadal bolidu. Nadal siedzisz jak na taborecie. Lambo byś mógł sobie postawić w salonie i je podziwiać, a Audi, no cóż, jest ładne, ale tylko tyle. Poza tym to Audi nie przekaże całej mocy na tył na każdym biegu. Napisali że 1750 Nm, a ono na pierwszym biegu za skrzynią ma spokojnie ponad 5 tys. Nm (500 na wale silnika, ale przełożenie I biegu wraz z przekłądnią główną to łącznie ponad 10). Więc gdzieś tak w okolicach trójki dopiero przekaże cały moment na tył.

            • 7 1

  • (5)

    Chińczycy wstrzymali dostawy półprzewidników i produkcja stanęła. Obok blokady kanału sueskiego to kolejny sygnał wysłany światu jak nisko jesteśmy przed nimi na kolanach.

    • 15 4

    • (1)

      My, czyli kto? Ja stoję prosto

      • 2 13

      • cała europa

        • 9 2

    • (2)

      Tylko że problem z chipami do automotive nie jest związany z Chinami, bo większość produkcji automotive odbywa się w Teksasie. Problemem tutaj jest to że w w zeszłym roku to pogoda im dała popalić i musieli wstrzymywać produkcję plus jakiś fab się chyba zjarał przy okazji. Nadrobić teraz te wszystkie opóźnienia to zajmie trochę czasu.

      • 1 5

      • (1)

        nie, większość produkcji wcale nie jest w Texasie. Najwięksi producenci, Toyota, VW, GM przez spółki joint venture zaopatrują się w Chinach

        • 5 2

        • Masz nieprawidlowe informacje. Nawet chinski gigant jak TSMC to malo co do automotive oferuje bo skupia sie na technologiach leading edge ktore sila rzeczy do automotive nie moga trafiac.

          • 2 1

  • Szkoda, że Audi zgubiło gdzieś po drodze swoją subtelną elegancję (5)

    • 12 15

    • nigdy nie było szczególnie eleganckie (3)

      a już na pewno nie te buły z lat 80-90, model 80

      • 11 2

      • "Cygaro" (100 C3) byla stosunkowo elegancka i jednoczesnie nowoczesna - oczywiscie jak na wczesne lata 80-te.

        80 B2 tez OK.

        • 6 2

      • (1)

        nie rozumiem fenomenu 80tek i 100tek, co w tym fajnego? Może i są mało awaryjne, ale wyglądają słabo.

        • 4 4

        • 30 lat temu wyglądały lepiej.

          Czasy i moda zmieniają się.

          • 3 2

    • Co ty mowisz

      Nadal jest piękna, cudo ta nowa rska tylko nie w tym kolorze. Wreszcie porządny sedan a nie z wyglądu przypominający garbusa jak inne marki

      • 3 2

  • ciekawe jak tam testy emisji spalin przeszło audi (1)

    • 13 1

    • Klient zapłaci karę w cenie pojazdu

      • 8 0

  • Dzięki temu ludzkość się rozwinie? (2)

    • 12 8

    • w punkt !!!

      • 5 4

    • motoryzacja to nowe wynalazki i rozwiązania

      czy nie wpływa to na rozwój? Bo chyba nie miałeś na myśli rewolucji?

      • 5 2

  • Z doświadczenia muszę stwierdzić - Tylko Francuskie samochody. (7)

    Niemieckie to fuszerka, to składaki, nic po za tym. Do tego składaki których nie da się solidnie naprawić bo nic do siebie nie pasuje po rozłożeniu. Tylko Francuskie damochody!

    • 8 25

    • tylko Japońskie (4)

      po przeżyciach z laguną nie kupię nigdy auta z Francji

      • 4 7

      • Masz na myśli nowe Subaru XV które jest 15 lat za Niemiecką czy Francuską technologią czy Hondą i Mazdą które rdzewieją na potęg (3)

        Właśnie jestem na kupnie nowego auta z budżetem 130.000 PLN choć to nie jest dobry moment na kupno samochodu więc chyba częściowo nadpłace kredyt na mieszkanie.

        Biorę pod uwagę tylko te osoby które faktycznie stać na nowe auto, płacą w gotówce lub 50/50 kredyt. Tych co biorą auta w leasing czyli gołodupców nawet nie biorę pod uwagę.

        A teraz do sedna. Dwóch moich znajomych ma nowe Hondy Civic wersja Sport Plus 1.5 vtec turbo automat - obydwie mają już ślady rdzy!!! Pierwsza po roku druga po 9 miesiącach.
        Właśnie wystawili je na sprzedaż, o mały włos bym nie kupił jako trzeci nowej prosto z salonu.

        A może Subaru XV z silnikiem 1.6 i CVT które nie jedzie, silnik wolnossący (brak turbo) w XXI wieku!!! Niemiecka czy Francuska motoryzacja odjechała Japończykom technologicznie średnio o 15 lat do przodu. W nowym Subaru XC lakier jest tak cienki, że po 3-5 miesiącach jazdy autostradą 140-150 km/h widać wyraźne odpryski od kamieni na całym aucie. Poczytaj o grubości lakieru w autach Japońskich Mazda, Subaru, Honda i porównaj z Fordem, BMW, Audi, Mercedes, Opel.
        W Subaru XV pęka przednia szyba od napięć - źle zaprojektowana konstrukcja - za sztywna platforma (Subaru Global Platform) czas oczekiwania na przednią szybę 3 tygodnie i auto unieruchomione!! Fatalna wyciszenie samochodu od 100 km/ h huk w kabinie, a przy 140-160 km/h jak w pralce. Mówimy o nowym aucie z salonu z 2021 roku. Wpisz w Google i poczytaj Subaru Head Gasket Problems
        Mazda rdzewieje od samego importu stakiem z Japonii - fatalne zabezpieczenie antykorozyjne, a w zasadzie jego brak. Subaru i Mazda fatalne spalanie przy 140-160 km/h.
        Stary turbo diesel 2.2 lub 1.9 pali przy tej prędkości 7 litrów. A nie 13-14 litrów na 100 km.
        Dalej mam wymieniać. Jak tak dalej pójdzie to Subaru zniknie w Europejskiego rynku. Nowy Ford Focus jeździ lepiej niż wszystkie Mazdy, Subaru czy Hondy razem wzięte. Ale właściciele Subaru i Hond mają przeorane mózgi. I nawet jak się auta regularnie psują uważają że są fajne.

        • 3 8

        • on miał na myśli raczej przekręcające się panewki w Renault

          i okupowanie dołów w rankingach awaryjności. Natomiast silnikowo Mazda w tej chwili odstawiła cały świat ze swoim zapłonem samoczynnym w benzyniakach. Czy rdzewieje, wcześniej miała problemy, te nowe już nie mają. Zobaczymy, ale takiej fuszerki jak w renault z silnikami to chyba nikt w ostatnich latach nie miał. To już nawet tytuł królowej lawet przeszedł na Lagunę, z wcześniejszych Alf. Co do rdzy, kumpel ma rodzinne Kangoo i dolne prowadnice drzwi też ma już pordzewiałe... w 4 letnim samochodzie. A co do Hondy to sąsiad ma nową Civic od paru lat. Nie ma nigdzie rdzy. Jak chcesz natomiast te prowadnice to ci mogę nawet zdjęcie wrzucić. Odwdzięcz się tym samym jeśli mówisz prawdę. Na pewno znajdziesz jakąś na osiedlu, albo napisz gdzie jest ta rdza to sam taką znajdę i zrobię zdjęcie by ci pokazać że jesteś w błędzie. Z tego co widzę to wiedzę czerpiesz z netu a nie z doświadczenia. Renault nie ma w ogóle żadnych rewolucyjnych silników. Po prostu dorzucili turbo jak wszyscy. Mają ogromne problemy z zapychającymi się filtrami cząstek stałych, wtryskiwaczami czy turbo. Przed turbo masz drobny filterek który się zapycha jeśli stosujesz się do instrukcji z wymianą oleju, to powoduje spadek ciśnienia smarowania i zatarcie turbo. Ford, tak jak mówisz jeździ dobrze, lepiej nawet od Mazdy, ale Renault jest tutaj grubo z tyłu, jeśli nie ostatnie to gdzieś pod koniec stawki. O ich dieslach nie będę pisał bo każdy kto sobie to wygógla znajdzie setki artykułów na temat tych paździerzy. Sorry, ale z francuzów to dobre są tylko Citroenowskie diesle. Te są niezniszczalne. Potem długo długo nic. Prędzej bym kupił Dacię niż Renault, przynajmniej tania.

          • 4 1

        • (1)

          Łał, co Ty bogaczu za 130k kupujesz? Toć to na gulfa za mało. Ja golodupiec wolę jednak leasing za 12k miesięcznie.

          • 2 4

          • To swoją drogą, typ wydaje gotówkę bo jest etaciarzem, a wiadomo że jak ktoś ma działalność to nawet jak ma gotówkę to raz że mu się bardziej opłaca ją zainwestować w działalność, a dwa, że leasing się opłaca podatkowo. Więc sumarycznie to on jest gołodupcem i to do kwadratu, nie rozumiącym że wydanie na auto gotówki to czyste frajerstwo. A co lepsze legitymizuje swoją niewiedzę jako coś co wzbogaca go o znajomość motoryzacji :D Nie wiem co trzeba pić by wymyślić sobie taką logikę :D :D :D

            • 4 3

    • składaki :D

      nowe to nowe, masz kontrolę jakości. Składaki to ewentualnie możesz robić sobie u siebie w warsztacie

      • 3 1

    • Audi to najgorszy samochód jaki miałem

      Najlepiej wspominam Nissany, nic tam się nie psuło, chociaż dziś to już pewnie nie to.

      • 0 0

  • po kolorstyce widać, że oferta skrojona pod wieś (2)

    • 15 10

    • bmw i audi

      te marki najczęściej stoją przed wiejskimi dyskotekami w remizach, tyle że są zazwyczaj pełnoletnie

      • 5 3

    • kolor jaki preferujesz, miały audice w latach 90, czyli jakieś srebrne, albo bure

      Tak żeby się nie wyróżniać bo jeszcze ktoś coś pomyśli. W szkole zapewne miałeś ksywę szpieg, Bo starałeś się przemykać pod ścianami w swoim wytartym prochowcu, tak żeby nikt cie nie zauważył i nie skrytykował. Krytyka - to jest właśnie to czego się najbardziej boisz. Nawet z ust byle kogo. Smutne. Chyba że masz jakieś obiektywne argumenty na temat czegoś tak mocno subiektywnego jak kolor? :D

      • 6 2

  • mam takiego tylko ze znaczkiem 80 (1)

    • 5 1

    • ze oznaczenie 80

      to 8 lita pojemnosć pewnie masz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja