- 1 To niesamowite znalezisko ma... 600 lat (16 opinii)
- 2 Reaktywacja salonu przy al. Grunwaldzkiej (45 opinii)
- 3 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
- 4 Zobaczyli nieznane wnętrza Grand Hotelu (12 opinii)
W sobotę debiut nowego Audi RS 3 w Gdańsku
W lipcu odbyła się oficjalna światowa premiera najnowszego Audi RS 3. Tymczasem w najbliższą sobotę, 9 października, fani sportowej dywizji Audi będą mieli okazję zobaczyć nowy model na żywo, i to w obu wersjach nadwozia. Audi RS 3 Sportback i Limousine zaparkują na jeden dzień w salonie Audi Centrum Gdańsk przy ul. Lubowidzkiej.
Oczywiście obie wersje są już dostępne w konfiguratorze na stronie Audi. Niestety, z uwagi na zawiłą sytuację w branży motoryzacyjnej tak naprawdę nie wiadomo, ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Z pewnością osoby zamawiające będą musiały uzbroić się w cierpliwość.
"Sportowy charakter i użyteczność na co dzień" - tak w dużym skrócie o trzeciej generacji RS 3 Sportback i drugiej odsłonie RS 3 Limousine mówi producent z Ingolstadt.
Co najważniejsze, za napęd Audi RS 3 odpowiada w pełni spalinowy silnik, bez elektrycznych wspomagaczy. I to już jest całkiem niezła wiadomość. Kolejna dobra informacja jest taka, że to wciąż pięciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
To oznacza, że sprint do "setki" zajmuje tylko 3,8 s. Natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jest jednak opcja, aby zdjąć "kaganiec" i podnieść prędkość do 280 km/h, a nawet 290 km/h w przypadku pakietu RS Dynamic z hamulcami ceramicznymi.
Czytaj także:
Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"
Silnik został zestrojony z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną przekładnią oraz napędem quattro. Ponoć skrzynia ma bardzo krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Do tego dodać należy sekwencję zapłonu silnika 1245-3 i zadziorny dźwięk, jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy RS 3 został wyposażony w elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie. Oznacza to, że RS 3 oferuje jeszcze większy zakres charakterystyki dźwięku. Opcjonalnie może być jeszcze głośniej i jeszcze bardziej sportowo, jeśli klient dokupi sportowy układ wydechowy RS.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ważną zmianą jest zrezygnowanie przez niemieckich inżynierów z mechanizmu różnicowego tylnej osi, a w zamian zastosowanie elektrycznie sterowanego RS Torque Splitter. Umożliwia on dynamiczny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Układ wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. To rozwiązanie pozwoliło lepiej kontrolować rozdzielanie momentu obrotowego, a co za tym idzie... Audi wprowadziło tryb driftu (RS Torque Rear). To zasługa przeniesienia całej mocy silnika na jedno z tylnych kół, maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego.
Z innych nowości, dostępny jest specjalny, torowy tryb RS Performance, który wykorzystuje specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów. Tryb został dopasowany do opcjonalnych opon semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R. Audi zastrzega, że na tym ogumieniu nie wolno poruszać się po mokrej nawierzchni, w deszczu czy przy niskich temperaturach.
Cennik Audi RS 3 Sportback startuje od kwoty 275 tys. zł, natomiast wersja Limousine jest bazowo droższa o 9 tys. zł. Więcej szczegółów na temat RS 3 przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Koniec budowy salonów przy stadionie coraz bliżej
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-07 09:22
Ceny (5)
Kiedys rs kosztowal rroche więcej.... powiedzmy 30/40% więcej niż cywilna wersja.... dzisiaj za rsa kupisz prawie 3 cywilne a3... no dobra ponad dwie....
- 27 5
-
2021-10-07 12:11
nawet jeśli to za niecałe 300 tys masz 3,8s do 100 km/h (4)
kilkanaście lat temu musiałeś kupić ferrari F430 albo Gallardo i wydać na nie 1 mln ówczesnych złotych, by poczuć takie przyspieszenie.
- 0 10
-
2021-10-07 13:48
no dobra, przyspiesza może dobrze ale to nadal Golf z dużym silnikiem (2)
Coś szybkiego zrobionego na platformie miejskiego hatchbacka. Ferrari i Lambo to inna liga. Że o wyglądzie który w super autach jest bardzo ważny nie wspomnę
- 9 3
-
2021-10-07 16:26
(1)
No i co z tego, że "golf" z innym silnikiem ;), 3.8 do setki wgniata tak samo w fotel w rs3 jak i starym lambo ;) Adrenalinę dają obydwa. Pomimo wszystko rs3 ma więcej wspólnego z lambo niż z bazowym golfem, zupełnie inny napęd (4x ze szperą). Można w rs3 ustawić w trybie 100% mocy na tył. Do tego 6 tłoczkowe hamulce (poprzednia wersja 8tłoczkowe, które było zresztą w gallardo.
- 3 2
-
2021-10-07 20:07
to że nie jeździ jak lambo bo jest na takiej właśnie platformie (i to jest jego główna wada), ma wyżej położony środek ciężkości. Lambo kręci się wyżej i po prostu daje większą frajdę z jazdy, a do tego ma V10 pod maską. Zabawa to nie tylko przyspieszanie do setki. To że przeniesienie napędu ma dość zaawansowane nie czyni z niego nadal bolidu.
to że nie jeździ jak lambo bo jest na takiej właśnie platformie (i to jest jego główna wada), ma wyżej położony środek ciężkości. Lambo kręci się wyżej i po prostu daje większą frajdę z jazdy, a do tego ma V10 pod maską. Zabawa to nie tylko przyspieszanie do setki. To że przeniesienie napędu ma dość zaawansowane nie czyni z niego nadal bolidu. Nadal siedzisz jak na taborecie. Lambo byś mógł sobie postawić w salonie i je podziwiać, a Audi, no cóż, jest ładne, ale tylko tyle. Poza tym to Audi nie przekaże całej mocy na tył na każdym biegu. Napisali że 1750 Nm, a ono na pierwszym biegu za skrzynią ma spokojnie ponad 5 tys. Nm (500 na wale silnika, ale przełożenie I biegu wraz z przekłądnią główną to łącznie ponad 10). Więc gdzieś tak w okolicach trójki dopiero przekaże cały moment na tył.
- 7 1
-
2021-10-07 13:27
mam w 126 SEC
i żadne nowe zabawki z plastiku pod względem wrażeń nie dorównują staremu merolowi z 1985 roku.
- 8 3
-
2021-10-07 23:38
(2)
Super maszynka, ale ewidentnie dla 20 latka i bogatego tatusia. Normalnie to można tylko pomarzyć o takiej maszynce, i nawet gdybym miał wybierać zastanawiałbym się między tym audi a WRC. hehe.
- 6 6
-
2021-10-11 11:39
Gdzie kupisz WRC za 300 tys zł?
1,8-2 mln pln to jest cena WRC XD
- 0 0
-
2021-10-08 00:16
Jak się pracuje, a nie zarabia to na pewno. Wystarczy się jednak wysilić i nie być przeciętniakiem i takie auto w garażu może się pojawić.
- 2 7
-
2021-10-07 16:31
(5)
Jedyne auto w tej klasie z silnikiem ponad 2.0 i 4 cylindry, genialne brzmienie i potencjał tuningowy, prawdopodobnie ostatnie spalinowe rs3, jak będzie lift będzie trzeba będzie zamówić i trzymać do końca jego żywota.
- 27 7
-
2021-10-10 21:57
Tylko elektryki (1)
Spalinowce to przeżytek, do muzeum ;)
- 0 0
-
2021-10-13 19:28
No masz rację
Jak gaz będzie po 6 zł to elektryki będą podobnie opłacalne per 100 km.
Nie ma to jak uwalić ceny tego co jest by nowe się miało szansę przyjąć. Średnie zużycie 26 kWh per 100 km dla małego auta, przy 2 zł kWh na stacji daje 52 zł na 100 km dla elektryka małego.
Lpg przy 10 litrów na 100 dawało 20 zł, więc trzeba było uwalić gaz.- 0 0
-
2021-10-09 22:13
Rs3 to 2.5 V5
- 0 1
-
2021-10-08 15:51
Nooo super!
Kosztuje tyle co ram trx w stanach buhahaha
- 2 0
-
2021-10-07 22:06
Ładny to Audi ! Ciekawe czy O`Bajtek sobie kupi ? Chyba nie jest aż taki głupi? A może jednak :)
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.