• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejska premiera Lexusa ES

Michał Jelionek
12 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W trójmiejskim salonie Lexusa zobacz na mapie Gdyni zaprezentowano siódmą generację modelu ES. To zupełna nowość na rynku europejskim, która w ofercie Lexusa zajmie miejsce GS-a. Cennik najnowszego modelu startuje od kwoty 199 900 zł.



Czy podoba ci się nowy Lexus ES?

Premierowa edycja modelu ES została zaprezentowana w 1989 roku w Detroit. Auto przeznaczone głównie na rynek amerykański w końcu, po 29 latach i w sumie sześciu generacjach, doczekało się swojego debiutu w Europie. To spora rewolucja dla japońskiego producenta, który postanowił jeszcze mocniej dać się we znaki niemieckiej konkurencji. Czy model ES zawojuje segment E? Czas pokaże.

Nowy ES został zaprojektowany zgodnie z obecnie obowiązującym kodem stylistycznym Lexusa. Na pierwszy rzut oka auto wygląda trochę jak pomniejszony LS, czyli flagowa limuzyna w ofercie japońskiego producenta. W wyglądzie znaleźć można także inspiracje modelem LC. Debiutujący sedan - obok atrakcyjnej sylwetki z ostrymi rysami - zachwyca wykończeniem wnętrza i wysoką jakością materiałów.

  • Lexus ES w najbogatszej wersji wyposażenia Omotenashi.
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
Nowy Lexus został zbudowany na platformie Global Architecture-K, która pozwoliła zrzucić kilka zbędnych kilogramów, poprawić design i wygospodarować więcej wolnego miejsca w środku. ES jest teraz dłuższy (4975 mm), niższy (1445 mm) i szerszy (1865 mm) od swojego poprzednika. Ma również większy rozstaw osi (2870 mm). W porównaniu do wcześniejszej odsłony, jest dłuższy o 65 mm (od GS-a, którego zastąpił w ofercie, o 95 mm). Bagażnik oferuje 454 litrów pojemności.

Producent zapewnia, że najnowsze wcielenie ES-a jest zdecydowanie bardziej komfortowe i bezpieczne od poprzedniej generacji. Auto oferowane jest w czterech wersjach wyposażenia: Elegance, F Sport, Prestige i Omotenashi.

Nowy Lexus pojawi się na rynkach Europy Środkowej i Zachodniej wyłącznie z jednym silnikiem w ofercie - ES 300h. To hybrydowa jednostka, która do pracy wykorzystuje działający w cyklu Atkinsona, czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 2,5 litra oraz silnik elektryczny. Takie połączenie systemowo generuje moc 218 KM. ES został wyposażony wyłącznie w napęd na przednią oś i bezstopniową skrzynię biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Czytaj także: Lexus LS - ekstrawagancja i japońska gościnność

  • Wersja F Sport.
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
Aktualnie trwa ogólnopolskie tournee modelu ES. Dwa przedprodukcyjne egzemplarze, które przyjechały do nas z Belgii, krążą między miastami i odwiedzają salony Lexusa. 11 i 12 lipca można było je zobaczyć w stacji Lexus Trójmiasto.

Pierwsze demonstracyjne egzemplarze pojawią się w Trójmieście dopiero w grudniu. Jednak już teraz osoby zainteresowane kupnem ES-a mogą składać zamówienia.

Cennik ES-a startuje od kwoty 199 900 zł za wersję Elegance. Za bardziej usportowiony stylistycznie wariant F Sport należy dopłacić 30 tys. zł. Ceny najbardziej ekskluzywnej wersji Omotenashi rozpoczynają się od 279 900 zł.

  • Elegancko skrojone wnętrze nowego Lexusa.
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES
  • Nowy Lexus ES

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (55)

  • (3)

    Na Ogarnej stoi coś takiego tylko coupe w mocno oryginalnym kolorze ala atrament. Niezłe autko,ale troche tak jakby za dużo skosów/cięć designerskich.

    • 9 0

    • (1)

      Lexus LC?

      • 0 0

      • RX

        • 1 0

    • Tak jak RX

      na plakacie wyglądał świetnie, w realu pokraka...

      • 4 2

  • Nie chce się napisać ale... (7)

    Moim dizlem 2.0 TDI 190 kuni 400NM szans bym nie dał temu lexusovi...Za 200tysi.

    • 4 9

    • Pewnie ze lexus (6)

      Nie miałby szans z twoim pazdzierzem ale w dotarciu do warsztatu.tam zawsze wjeżdżasz pierwszy A wyjeżdżasz przepraszam wybuchają Cię ostatniego

      • 3 2

      • Wypychaja miało byc

        Kopciuchu

        • 2 1

      • przecież to prowokacja (4)

        • 1 1

        • serio ? (1)

          • 2 1

          • piszę, bo sądząc po twojej odpowiedzi, wcześniej się nie połapałeś

            • 1 0

        • Żadna prowokacja (1)

          Spalanie RXa czy innych turbo hybrydy lexusa to koszmar.Potrafi to autko spalić min 10 - 12 l benzyny na autostradzie!
          Realnie nawet przy 140 zauważyłem spalanie rzędu 14l!!!!
          Który diesel 2 litrowy tyle spali?
          Już spieszę z odpowiedzią...Suvy takie jak Tiguan 190 konny - 8.5l
          Volvo xc60 190 konny 8.7
          Audi q5 190 konny 8.1

          Nabijaja was w bambuko...
          Duże autko = tylko mocny diesel!

          • 1 2

          • tak to moja taczka by twojego TDI zrobiła

            bo nic nie pali tylko trzeba wcześniej coś zjeść

            • 0 0

  • barok w najczystszej formie (2)

    tylko aniołków-cherubinków z fujarkami na wierzchu brakuje

    • 12 9

    • przednia szyba niedługo będzie pozioma, widoczność katastrofalna, ale to większość nowych aut tak ma, kto dopuszcza takie auta do ruchu, masakra

      • 1 0

    • i złotych łańuchów ;)

      • 0 0

  • (2)

    W końcu Lexus zaczął robić w miarę ładne deski rozdzielcze.

    • 8 5

    • Uahahaha ;)

      • 0 1

    • Moja deska jest sto razy ładniejsza.I ma nawet klapę

      • 0 0

  • odp. z ankiety do d.

    zaznaczyłbym 4 - nie. i tu powinna być kropka
    a nie, że nuda.
    bo nie jest nudny
    ale dla mnie nie jest to typ który lubię. nie lubię samochodów sięgających mi do pasa.

    Nie, ale nie jest nudny.

    • 8 0

  • (1)

    Wnetrze Lexusow jest jedyne w swoim rodzaju. Bezkonkurencyjne.

    • 9 5

    • cała klasa premium ma takie

      co tu dużo gadać, zaepiste, ale na pewno nie jedyne.

      • 0 0

  • 2218 KM i ta masa + CVT = 10-11 s do setki? (2)

    Luksus.

    • 8 0

    • silnik to jakiś żart (1)

      stara IS250 miała podobną ilość koni bez jednostki elektrycznej i pewnie ważyła ze 300kg mniej.

      • 0 0

      • Stara IS 250 miala V6.....

        Lexus dzisiaj jest tym czym byla Toyota 30 lat temu...

        Wyciszenie w NX - prawie tak slabo jak w Mazdzie CX-5 pierwszej generacji.
        Postep w silnikach hybrydowych - zerowy, wrecz uwstecznianie.

        Ciekawe, czy aku w hybrydach zaczeli wkladac tansze NiCD czy jeszcze nie.

        • 1 1

  • Tylko pasat tdi (1)

    taki jak muj.

    • 6 1

    • nie, jak muj

      • 1 0

  • dziadowskie wnetrze (2)

    ladne auto ale wnetrze tandetne, jak w aucie 2-3x tanszym

    • 9 9

    • patrzymy na to samo wnętrze?

      która jego część jest tandetna? Albo inaczej, którą jego część konkurencja ma lepszą?

      • 2 0

    • Dziadowskie?

      Dziadowski to ty masz mózg. Nie siedziałeś nie widziałeś nigdy nie będziesz miał. Więc morda w kubeł.

      • 0 1

  • (5)

    Ten samochód jak i pozostałe Lexusy to designerski koszmar .
    Co za tandeta z błyskotkami i ten chromowany grill jak u Cygana .
    Wnętrze vintage stylizowane na lata 80-te ubiegłego wieku.
    Auto może i bezawaryjne ale u mnie równie bezawaryjnie pracuje lodówka Polar a ma więcej wdzięku niż ten kiczowaty Lexus.
    Strój obowiązkowy do takiej furmanki to kapelusz i ortalion.

    • 13 23

    • (2)

      No to teraz pochwal się jakim arcydziełem ty się wozisz. Zapewne jest to coś wyjątkowego

      • 4 4

      • nawet jakby miał audi albo bmw to wystarczy odczepić znaczek i już nie wiesz w jakim aucie jesteś

        Gość ewidentnie pitoli

        • 2 1

      • Wożę się tym co ty co najwyżej widziałeś z rozpłaszczonym nosem przez szybę salonu.
        Jakie to ma znaczenie czym się wożę ?
        Artykuł jest o Lexusie i dla mnie ten samochód to kicz i porażka .
        Jest tak nudny jak wenezuelska telenowela.
        Co,z tego ,że Japończycy chwalą się bezawaryjnością skoro te samochody są bez emocji i polotu.

        • 1 3

    • A mnie sie podoba

      • 4 0

    • wnetrze też do nie nie przemawia, ale linia nadwozia jest zarąbista. Jak to w Lexusie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja