• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Showroom - przyjdź, przymierz i przejrzyj się w oczach innych

Anna Gryszkiewicz
5 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolekcja Pauli Buczyńskiej Kolekcja Pauli Buczyńskiej

Niewielki budynek przy ulicy Droszyńskiego 8 zobacz na mapie Gdańskaw Gdańsku Oliwie. Niepozorne wnętrza nie zapowiadają tego, co kryje się za progiem. Czekają na mnie dwie uśmiechnięte i świetnie ubrane kobiety. Po pięciu minutach stoję już w czarnym płaszczu z najnowszej kolekcji Pauli Buczyńskiej. Projektantka układa na mnie fałdy materiału i podpina troczki z tyłu płaszcza. Gosia Mickiewicz, która mnie tu zaprosiła, dopasowuje resztę garderoby częstując ciastkami i kawą. Jestem klientką nowo otwartego Showroomu Laboratorium/35.


Czy podoba ci się idea showroomu?


Kiedy się panie spotkały po raz pierwszy?

Gosia Mickiewicz: W przedszkolu... naszych dzieci (śmiech), jeszcze w Poznaniu. Paulina szyła dla naszych pociech ubrania. Wtedy była projektantką firmy Coccodrillo. W tym czasie zrodziła się moja fascynacja projektami, które wyszły spod jej ręki.

Skąd pomysł wspólnej inicjatywy Laboratorium/35?


Paula Buczyńska: Chętnie oddałam je osobie, która potrafi o nich mówić i fajnie nosić. Fascynuje mnie siła kobiet, które potrafią zrobić coś poza swoim zawodem. W tym przypadku był to showroom - miejsce, gdzie kobiety mogą przyjść, porozmawiać, dowiedzieć się co nosić, a czego unikać.

GM: Był taki czas, kiedy te wszystkie zaprojektowane przez Paulinę rzeczy miałam u siebie w domu. Przyszły moje sąsiadki, zaczęły przebierać i wybierać. Widziałam wtedy dokładnie jaki jest odbiór. Przyszedł moment, kiedy zdecydowałyśmy, że to musi zdarzać się cyklicznie, tutaj w Gdańsku. Chcemy, żeby inicjatywa była elitarna, nie dla wszystkich - dla tych, którzy mają ochotę, bo nie jest to sklep.

Co wyróżnia konwencję showroomu od standardowego sklepu odzieżowego z miłą i pomocną obsługą?


GM: Panuje tutaj kobieca atmosfera plotkowania i dzielenia się zdobytymi nowinkami na temat mody. Można przyjść, pomierzyć, porozmawiać z Pauliną, zrobić z koleżankami imprezę. Często jest tak, że w sklepach chodzimy jakimiś utartymi ścieżkami. Tutaj panie mają szansę wszystko sprawdzić na sobie i, jak w lustrze, przejrzeć się w oczach kilkunastu innych kobiet. Idea też nie ma wiele wspólnego ze sklepem. Zakupy i spotkania w Laboratorium/35 mają być spokojne, elitarne, trochę niszowe. Kontakt z klientem jest bardziej personalny, nie każdy z ulicy tutaj wejdzie. Na wizyty umawiamy się mailowo i telefonicznie.

PB: Na rynku polskim pojawiamy się powoli, z dużym spokojem. Frajdę sprawia fakt, że inicjatywa otwierania kolejnych punktów sprzedaży wychodzi od klientek. Nasze ubrania noszą te kobiety, które rzeczywiście chcą, wszystkie modele wychodzą w ilości nie większej niż dziesięć rozmiarówek. Laboratorium/35 jest czymś więcej niż tylko projektem biznesowym.

  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej
  • Kolekcja Pauli Buczyńskiej


Jakie kobiety odwiedzają gdański showroom?

PB: Typowa klientka showroomu to kobieta bardzo świadoma, lubiąca się wyróżniać z tłumu. Z mojej obserwacji średnia wieku to zdecydowanie trzydzieści lat i więcej. Nasze ubrania nie są młodzieżowe. I z biznesowego punktu widzenia to nas bardzo cieszy, bo dojrzalsze kobiety mogą pozwolić sobie na większy wydatek w postaci dobrej jakości bluzki czy płaszcza. A my nie oszczędzamy na jakości. Używamy tkanin wyprodukowanych w Europie - Hiszpanii, Włoszech i Polsce. Dodatki są sprowadzane z Niemiec, a wszystko szyte jest u nas.

Skąd inspiracje do obecnej kolekcji LAB/35?

PB: Na kolekcję miało wpływ wiele dziedzin mojego życia - fotografia, architektura, malarstwo. Jest to mieszanka kierunków, które długo kiełkowały w mojej głowie. Myślę jednak, że w tej kolekcji największą inspiracją był teatr, zwłaszcza teatr współczesny, który dziś przełamuje stereotypy, wychodzi ze sceny, może zaistnieć w każdych sytuacjach. Podobnie moje ubrania - w zależności od tego w jakich sytuacjach się znajdują, takie przybierają oblicze. Stąd w nazwie marki słowo "laboratorium", bo laboratorium to doświadczanie, a ja cały czas doświadczam, na różnych polach. I pomysły wciąż ewoluują.

Czy możemy w takim razie spodziewać się za kilka lat Laboratorium 45?

PB: Może... Chociaż 35 to dobra liczba, niesie dla mnie wiele znaczeń (uśmiech). Zresztą zmiany muszą wyjść z moich własnych potrzeb. Ponieważ projektowanie nie jest moim głównym źródłem zarobku, mam komfort działania bez kompromisów.

Paula Buczyńska - projektantka mody, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, założycielka marki Laboratorium/35
Gosia Mickiewicz - psycholog, Dyrektor Zarządzający w firmie Studio HR, inicjatorka i opiekun projektu Showroom Lab/35

Showroom - miejsce, w którym niezależne marki oraz projektanci z branży mody i designu prezentują swoje najnowsze kolekcje. Podstawowym zadaniem showroomu o profilu modowym jest pomoc w tworzeniu indywidualnych kolekcji dla klientów.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (30) 10 zablokowanych

  • Loża masońska...

    Treneiro z hr studio zmienio wasz sposób myślenia...
    kiecki będą pasowały jak nic...;)

    • 1 0

  • Firma masakryczna,najdłuższy czas oczekiwania jaki mi się zdarzył. Nie maja towaru szyją pod konkretne zamówienie.Dostawa tylko

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja