• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Restauracje hotelowe otwierają się na gości

Alicja Olkowska
19 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Działa już ogródek restauracyjny przy hotelu Quadrille. Działa już ogródek restauracyjny przy hotelu Quadrille.

Trzeci etap odmrażania obostrzeń wszedł w życie 18 maja. Ruszyły restauracje, także te hotelowe, choć wszystkie lokale wciąż obowiązują wytyczne dot. bezpieczeństwa. Jak to wygląda w Trójmieście? Sytuacja powoli się klaruje, na razie jest spokojnie, ale hotelarze spodziewają się, że wkrótce wszystko zacznie wracać do normy.



Hotele w Trójmieście - duża baza


Nowe rozporządzenie mówi, że "od 18 maja 2020 r. do odwołania" dopuszczalne będzie prowadzenie działalności polegającej "na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu" oraz konsumpcja i podawanie napojów.

Wciąż jednak restauracje "zwykłe", jak i te hotelowe obowiązują obostrzenia, czyli właściciele muszą zastosować się do następujących wytycznych:

  • pracownicy będą musieli mieć zapewnione rękawiczki oraz płyny do dezynfekcji dłoni
  • klienci będą musieli siedzieć przy stolikach oddalonych od siebie o co najmniej 1,5 m
  • stoliki i inne powierzchnie wspólne będą musiały być regularnie dezynfekowane
  • wdrożyć odpowiednie procedury w razie podejrzenia zakażenia koronawirusem klienta lub pracownika

  • Hotel Hilton w Gdańsku i restauracja Mercato czekają na gości.
  • - Tęsknimy za naszymi gośćmi, dlatego włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji hotelarzy #WypocznijBezpiecznie - mówi Magdalena Mucha z hotelu Hilton w Gdańsku.
W Hiltonie w Gdańsku wiele się zmieniło ze względu na obostrzenia. Hotel bardzo dba, aby goście czuli się podczas pobytu dobrze i swobodnie, jednak liczy również na zdrowy rozsądek z ich strony. Ważne, by dbać o siebie nawzajem.

- Serdecznie zapraszamy, jesteśmy bardziej niż zmotywowani do tego, aby nasi goście nie odczuli niedogodności i komfortowo spędzili czas - mówi Magdalena Mucha, general manager hotelu Hilton.

Nowe menu, prezenty i promocje. Restauracje wracają po przerwie



Co się zmieniło? M.in. każda osoba, która wchodzi do hotelu, ma mierzoną temperaturę bezdotykowym termometrem. Goście wypełniają oświadczenie dot. świadomości stanu zdrowia. Przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden gość, a osoby oczekujące na obsługę recepcji zobowiązane są zachować bezpieczny odstęp dwóch metrów.

- Wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz wytycznymi GIS przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa i higieny. Wprowadziliśmy odpowiednie odległości stolików, które też są dezynfekowane po każdym gościu. Śniadanie jest podawane przez obsługę. Pilnujemy też odpowiednich limitów co do liczby gości jednocześnie przebywających w restauracji, barze i na tarasach - dodaje Magdalena Mucha. - Tęsknimy za naszymi gośćmi, dlatego włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji hotelarzy #WypocznijBezpiecznie.
  • Restauracja Biały Królik jest już czynna.
  • Restauracja Biały Królik jest już czynna.
W hotelu Quadrille w Gdyni-Orłowie, w którym działa restauracja Biały Królik, do niedawna serwowano gościom jedynie śniadania do pokoju. Teraz dostęp ma do niej każdy, nie tylko gość hotelowy.

- Goście wybierali konkretne dania z bogatej listy propozycji. Do odwołania nie proponujemy śniadań bufetowych. W ciągu dnia i wieczorem istnieje możliwość zamówienia skróconego menu restauracyjnego i pubowego także w ramach room service. Od 18 maja goście będą dodatkowo mogli zjeść posiłek także przy stoliku restauracyjnym - mówi Marta Dworak, PR & marketing manager hotel Quadrille Relais & Châteaux.


Biały Królik został przystosowany do obowiązujących wymogów, m.in. ograniczono liczbę stolików oraz wprowadzono co najmniej dwumetrową odległość między nimi.

- Serwis w restauracji także się zmieni: wprowadzamy maseczki, przyłbice i rękawiczki u naszej obsługi. Stoły nakrywane będą dopiero w momencie, gdy gość przy nich usiądzie - wcześniej czekają puste. Tace będą wyparzane po każdym użyciu. Ograniczymy także do minimum czas spędzany przez kelnera przy stoliku. Wprowadzamy dezynfekcję klamek, monitora komputera itp. co godzinę. Na sali restauracyjnej będzie także do dyspozycji gości bezdotykowy dozownik płynu do dezynfekcji. Sam wydruk menu będzie jednorazowy - dodaje Marta Dworak.
18 maja ruszył także zadbany ogródek w przyhotelowym parku, który jest ciekawą alternatywą do spędzania czasu w restauracji. Tam również będą obowiązywały zalecenia dot. bezpieczeństwa.

  • Restauracja Winestone w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto zaprasza gości na pyszne dania oraz wina.
  • Restauracja Winestone w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto zaprasza gości na pyszne dania oraz wina.
Na nowy etap w gastronomii przygotowywał się od jakiegoś czasu Mercure Gdańsk Stare Miasto i działająca w nim restauracja Winestone.

- Doświadczenie już mamy, ponieważ wszelkie wzmożone procedury reżimu sanitarnego wdrożyliśmy w naszym hotelu już w pierwszym etapie pandemii. Teraz dostosowujemy się do pozostałych obostrzeń - mówi Monika Gajewska. - Zespół Mercure Gdańsk Stare Miasto zapewnia swym gościom pełną atencję połączoną z gwarancją bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Zależy nam, aby cały pobyt gościa odbywał się w przyjaznej i spokojnej atmosferze. Skupiamy się na gościnności bez "cienia" stresu.
- Restauracja hotelowa przeszła znaczną metamorfozę - teraz działa w dużej sali śniadaniowej i przy zachowaniu wszelkich wymogów bezpieczeństwa pomieści nawet 70 osób. W menu znajdziemy dobrze znane i lubiane klasyki oraz przemyślaną kartę win - dodaje Adam Uradziński, manager restauracji oraz sommelier.
Kolejnym atutem hotelu jest m.in. duży taras z widokiem na okolicę. Tutaj także już wkrótce będą serwowane dania z restauracji Winestone - obecnie trwają ostatnie prace porządkowe. W planach poszerzona karta menu, spory wybór letnich koktajli, grill na świeżym powietrzu oraz muzyka na żywo.

- Powoli przymierzamy się też do kameralnych degustacji z winem. Jesteśmy świetnie zaopatrzeni, mamy bardzo ciekawe etykiety, a do tego czynny jest sklep z winami. Klienci znajdą tu fajną selekcję win i, co ważne, w bardzo przystępnych cenach - mówi Adam Uradziński.
Hotel Sopot przyjmuje gości, także jego restauracja. Dania można zjeść na miejscu lub zamówić do pokoju. Hotel Sopot przyjmuje gości, także jego restauracja. Dania można zjeść na miejscu lub zamówić do pokoju.
Także restauracja No. 88hotelu Sopot jest już otwarta dla wszystkich gości, zarówno hotelowych, jak i z zewnątrz.

- W związku z obecnymi restrykcjami wprowadziliśmy zmiany w funkcjonowaniu restauracji, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych gości, jak i personelu - mówi Jakub Bałazy, marketing manager. - M.in. zmniejszyliśmy liczbę miejsc oraz wprowadziliśmy odstępy między stolikami. Wszystkie przestrzenie samoobsługowe zostały wyłączone z użycia, w tym bary sałatkowe, bufety oraz dozowniki do samodzielnego nalewania napojów przez gości. Przed wejściem do restauracji dostępny jest płyn do dezynfekcji, a wszyscy nasi pracownicy pracują w maseczkach i rękawiczkach.
Po wyjściu gości miejsca są od razu dezynfekowane przez pracownika restauracji, a na stolikach personel kładzie tabliczki z napisem "Zdezynfekowane".

Miejsca

Opinie (46) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Oo w Heweliuszu jadlem kiedys dobry obiad. Nawet bardzo dobry. Po obiedzie szlo sie do cukierni obok po lody cassatte. Mmmm. Najt klub w hotelu tez byl ponoc pierwsza liga. Smacznego wszystkim co lubia smakowac dobrej kuchni.

    • 17 5

  • (2)

    Wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP

    a do tej pory jak było?

    • 45 2

    • Dokladnie. Wszedzie teraz daja znac,ze przykladaja sie do higieny i sterylnosci. Kasuja nawet dodatkowo. Wiec jak to bylo przed marcem tego roku..

      • 18 1

    • tak jak u dentystów. Nagle doliczają 100zł za dezynfekcję. Strach pomyśleć co było wcześniej

      • 2 0

  • A może na dzień dobry przez miesiąc np. kawa do 10 zł , albo ciastko gratis... (3)

    Nie, takie pomysły w naszym kraju to utopia...

    • 19 6

    • Za trzy miesiące będą błagać, żeby chociaż za kawę zapłacić 5zł. (1)

      • 5 9

      • a ty o pracę

        • 7 6

    • teraz trzeba straty odrabiać

      kawa 35 ciastko 29

      • 8 0

  • Oszczednosci (11)

    Przez tą całą kwarantannę odkryłam ile pieniędzy udaje mi się zaoszczędzić i ile szło na wszelkiego rodzaju spotkania, kawy i drinki. Szczerze mówiąc, teraz zamierzam żyć oszczędniej. Myślę, że jest więcej takich osób jak ja więc obroty restauratorów raczej szybko nie wrócą do poziomów sprzed epidemii.

    • 60 4

    • I co z tego zycia (4)

      Będziesz miał, pełną kabzę pieniędzy i zero wspomnień?

      • 8 22

      • Zerowe myslenie

        Jeśli swoje wspomnienia wiążesz głównie z knajpami to b. współczuję!

        • 21 1

      • (2)

        ile razy wspominałeś do tej pory kawę na mieście?

        • 18 2

        • za każdym razem wspominam kiedy oglądam zdjęcia zrobione podczas tej kawy (1)

          • 1 3

          • Jak będziesz 35+ to przestaniesz zawracać sobie głowę takimi pierdołami.

            • 2 0

    • Zgadzam się z Tobą. Również zauważyliśmy oszczędności w budżecie. Okazało się, że miesięcznie (3)

      wydawaliśmy na jedzenie, przekąski, kawy, itp, średnio 1000zł (trzyosobowa rodzina). Żona właśnie sobie z tej okazji zamówiła przepiękną sukienkę ;-)

      • 12 4

      • I gdzie ją założy, do kapci przed tv ;)

        • 15 5

      • a ty co? nic...to była nasza wspólna decyzja hahhahaha

        • 2 0

      • Jak w tej sukience jej życie się od razu poprawiło? Jest też przepiękne?

        • 0 0

    • My tez to zauważyliśmy (1)

      że więcej kasy zostało w portfelu. Za to częściej rowery były używane i zwiedziliśmy miejsca wokół Gdyni w których jeszcze nie byliśmy. Polecam

      • 9 0

      • U mnie też takie oszczędności że szok.
        A i tak miło spędzamy ten czas z rodziną:)

        • 6 0

  • Turyści nie przyjadą - to pewne. Co to oznacza dla branży hotelowej i gastronomicznej? (11)

    Zmianę podejścia do klienta. Do lamusa przejdą niebawem miejsce niedostępne dla dzieci (Biały Królik), niechętne matkom karmiącym, restauracje z londyńskimi cenami (Mercato). Jeszcze dwa, może trzy miesiące i albo zjemy dobrą kolację w Mercato za 100zł, albo o niej pozostaną wspomnienia (różne).

    • 23 18

    • (5)

      ... a 100 zł ledwie pokryje koszt produkcji i pracowników, prądu, wody, podatków i wielu innych obciążeń... a nikt nie prowadzi firmy tylko po to by pokryć koszty...

      • 7 3

      • Pizza Hut przy Świętojańskiej (najdroższa ulica w Polsce) i Mercato - jakie koszty? (1)

        • 5 1

        • "najdroższa w Polsce"... no tak, Gdynia ciągle żyje mrzonkami i mrożonkami

          i to sprzed 20 lat

          • 5 0

      • (1)

        Hotel pokryje koszty pozostałe. Te bajońskie sumy za nocleg i dochody mogą być w ten sposób spozytkowane

        • 3 1

        • nie są bajońskie dla gości tego typu obiektów, za to dla anonimowych forumowiczów, którzy mylą dochód z zyskiem to i owszem

          • 5 1

      • A hotele przestana wreszcie tworzyc kreatywne koszty

        typu obsluga rezerwacyjnego systemu hotelowego za kilkanascie tysiecy... A pracownikom mowi sie,ze jest kryzys...

        • 2 0

    • Marzenia, za 100 to zjecie jak się z wami dziecko podzieli.

      • 3 2

    • Nie przyjadą ??? Buhaha

      Zjedzie sie wiecej karpia niz rok temu

      • 9 3

    • Widocznie wcześniej nie były one na Twój budżet.

      • 4 0

    • Są tacy, którzy jak mają zapłacić np. za zjedzony prawdziwy kawior zawsze znajdą wymówkę, że im nie smakował, że kiedyś gdzieś jedli tańszy i lepszy. Ale jak by ta dać im za darmo, to by go wiadrami żarli. Także, do lamusa to wróci ci, którym przed pandemią wydawało się, że coś mają.

      • 3 0

    • jasne za miesiąc będzie można przyjść z orangutanem, zrobić kloca na stolik, pojechać kelnerowi

      i beda sie cieszyć że przyszedłeś.

      • 3 0

  • Nonto koniec biadolenia do roboty:):):)

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Posiłek do pokoju

    Bywam w hotelach, pomyślałam sobie, że dużo gości tolerowało by w pokoju lub na tarasie pokojowym stoliczek z menu. Bezpieczniej by dla mnie było zamówienie do pokoju. Taki układ to więcej gości w hotelach i bezpieczeństwo, oczywiście jeśli ktoś chce zjeść w restauracji hotelowej , to bardzo proszę.

    • 5 12

  • mercure gdansk w barwach arki gdynia!!! dywersja

    • 7 0

  • fajnie ze od 18 maja do odwolania

    jesli rozporzadzenie nie zostanie zmienione, to jest to dobra furtka zeby ktoregos dnia odwolac te wstretne hotele! ale kto by sie przejmowal, wazne ze zapewnione jest bezpieczenstwo. ono jest najwazniejsze, wszak na tvn bylo dzis jakie mamy nowe zagrozenia!

    • 2 1

  • Jak to jest, że jedni jak idioci wywalają pieniądze w knajpach, drudzy mądrze oszczędzają, a potem ci głupi dalej mają pieniądze, a mądrzy dalej nie mogą związać końca z końcem?

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja