- 1 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (28 opinii)
- 2 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
- 3 Zamknęli całą Montownię dla tej imprezy (18 opinii)
- 4 Barbara Sobczak: z Dubaju do Gdańska (68 opinii)
Range Rover: królewski wóz za ponad milion
Premiera kolejnej generacji samochodu pokroju Range Rovera zawsze budzi ogromne emocje, bo oczekiwania są wielkie, a i potencjalni nabywcy bardzo wymagający. Czy królewski SUV w najnowszych szatach te oczekiwania spełnił? Nie mamy żadnych wątpliwości. Poznajcie flagowy model Range Rovera bliżej.
Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. kosztował 1,9 mln zł
TOP 15: aut, które zadebiutowały w 2022 r. Było bardzo ciekawie
Elegancka i komfortowa "terenówka"
Premiera nowej generacji "dużego" Range Rovera to zawsze wyjątkowe wydarzenie motoryzacyjne. To samochód, którego kolejne odsłony nie są prezentowane światu co chwilę, co kilka lat. Z reguły na debiut następcy trzeba uzbroić się w cierpliwość. Przypomnijmy, że w 1970 r. zadebiutowała premierowa odsłona Range Rovera. Brytyjczycy udowodnili światu, że można stworzyć komfortową "terenówkę", która w pewien sposób zapoczątkowała zupełnie nowy, nieznany dotąd segment aut. Pierwszy Range Rover produkowany był przez - uwaga - 24 lata. To ikona, bez dwóch zdań.
W latach 1994-2021 byliśmy świadkami narodzin jeszcze trzech generacji. Ostatnia z nich produkowana była od 2012 do 2021 r. Pora przedstawić wam piątego reprezentanta kultowego już modelu.
Legendarny wygląd
Zacznijmy od wyglądu flagowego SUV-a. I tutaj pierwsza świetna wiadomość - konserwatywni projektanci Range Rovera nie kombinowali, zachowali uwielbiany przez kierowców na całym świecie kształt i charakter brytyjskiego SUV-a. Tej stylistyki nie da się pomylić z żadną inną. Jest wyjątkowa i bardzo przyjemna dla oka.
Nowa generacja pozostaje wierna tradycji - i to najważniejsze, bo takich modeli we współczesnej motoryzacji jest niewiele. Charakterystyczny, masywny przód ze sporym grillem, nieco pudełkowa bryła z delikatnie opadającą linią dachu, wielkie, 22-calowe koła, no i odmieniony tył z nowymi, pionowymi lampami - tak prezentuje się Range Rover, który - trzeba przyznać - dość mocno przypomina poprzednika. Poza tym w wyglądzie nowego SUV-a znajdziemy modne ostatnimi czasy wysuwane klamki.
Design nowego, królewskiego SUV-a to połączenie wspomnianej tradycji i nowoczesności. Auto mimo dużego gabarytu prezentuje się zgrabnie. Lubimy to.
Wymiary Range Rovera
Nowy, przestronny Range Rover mierzy 505,2 cm długości (rozstaw osi - 299,7 cm), 204,7 cm szerokości i 187 cm wysokości. Przy standardowej konfiguracji bagażnik jest w stanie pomieścić 818 l. Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa wzrasta do 1841 l.
Dla większych rodzin przewidziano wydłużoną wersję LWB z 7-osobową kabiną (rozstaw osi dłuższy o 20 cm).
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Nowoczesne wnętrze
Rozsiadamy się w wygodnej i przestronnej kabinie, do której można wejść przy wykorzystaniu automatycznie wysuwanych progów. Wnętrze oprócz tego, że jest naszpikowane nowinkami technologicznymi, jest zarazem minimalistyczne i gustownie urządzone. Siadamy w bardzo komfortowych fotelach z funkcją masażu i aż 24 kierunkami elektrycznej regulacji. No i zwiedzamy.
W oczy rzucają się dwa ekrany - ten wkomponowany w deskę jest zakrzywiony i dotykowy. Odpowiada za multimedia i mierzy 13,1 cali. Z kolei drugi, nieznacznie większy (13,7 cali), znajduje się przed oczami kierowcy i jest wirtualnym kokpitem prezentującym różne parametry. Jest interaktywny i można go dopasowywać do własnych preferencji. Oba oferują bardzo wysoką jakość, a ich obsługa jest intuicyjna.
Pod centralnym ekranem znajduje się panel klimatyzacji, który nie do końca jest dopracowany. Składa się z dotykowego panelu, który działa dość opornie (trzeba mocno wcisnąć przycisk, aby zadziałał), a także z dwóch pokręteł o kilku opcjach. Co to oznacza? Pokrętła są wciskane i odciągane - w zależności od tego, w jakim są ustawieniu, wybiera się opcję nadmuchu lub podgrzewania foteli. Samo ustawianie temperatury jest już mniej skomplikowane.
W kolumnie środkowej kierowca pod ręką ma wybierak od automatycznej skrzyni biegów, wysuwane pokrętło od trybów jazdy, pokrętło do głośności multimediów oraz przycisk uruchomiania i wyłączania silnika.
Trzeci, 8-calowy ekran znajduje się w drugim rzędzie. To poniekąd pilot służący do sterowania funkcjami siedzeń. Opcjonalnie można dokupić 11,4-calowe ekrany montowane za nagłówkiem przednich siedzeń. Wszystko po to, aby umilić podróżowanie pasażerom.
Ciekawostką są LED-owe reflektory z funkcją Predictive Adaptive Front Lighting, które wykorzystują dane z systemu nawigacji do przewidywania przebiegu drogi i zapewniania lepszej widoczności. Opcjonalne lusterko wewnętrzne ClearSight pozwala widzieć cały czas nieprzysłonięty niczym obraz sytuacji za samochodem. Z kolei będący funkcją kamery 3D widok ClearSight Ground View pozwala obserwować teren przez "przezroczysty" przód samochodu, a światła manewrowe rozświetlają nawierzchnię podczas parkowania w ciasnych miejscach.
Nowe szaty króla. Piąta generacja Range Rovera zadebiutowała w Trójmieście
Silnik
Testowany egzemplarz to wersja z najmocniejszym oferowanym silnikiem pod maską (P535), czyli "benzyniakiem" V8 o pojemności 4,4 litrów i mocy 530 KM (750 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Rewelacyjny motor, który daje kierowcy masę przyjemności podczas jazdy. Trzeba się też liczyć ze sporym apetytem na paliwo - około 16 l benzyny na 100 km.
Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, a jednostka napędowa została zestrojona z 8-biegowym automatem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ważącemu ponad 2,5 t SUV-owi 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Parametry robią wrażenie, ale nie zapominajmy, że Range Rover to bardziej salonka na czterech kołach niż rasowy sportowiec. Oczywiście mimo tak potężnego gabarytu i pudełkowatej bryły brytyjski SUV potrafi jechać agresywnie, szczególnie w trybie sportowym z obniżonym zawieszeniem. Jednak natury tego wozu nie da się oszukać i przy szybszej jeździe niedoskonałości czuć w zakrętach. Zdecydowanie lepiej delektować się komfortowym przemierzaniem kolejnych kilometrów aniżeli... gonieniem.
A co z właściwościami terenowymi? Chyba nie ma sensu o nich pisać, bo przecież kto o zdrowych zmysłach będzie taplał w błocie samochód za ponad 1 mln zł? Kąt zejścia - 29 stopni, kąt rampowy - 27,7 stopnia i kąt natarcia - 34,7 stopni.
Cena i czas oczekiwania
Cennik nowego Range Rovera startuje od kwoty 666 700 zł dla wersji z 249-konnym, 3-litrowym dieslem pod maską. Za topowy wariant silnikowy (V8, 4,4 l i 530 KM mocy) trzeba zapłacić co najmniej - uwaga - 1 mln 163 tys. zł. No to na koniec zła informacja - jeśli już ktoś zdecyduje się na zakup nowego Range Rovera, to będzie musiał uzbroić się w cierpliwość. Czas oczekiwania to przynajmniej 18-24 miesiące.
Samochód do jazd testowych udostępniła firma British Auto Zdunek. Sesja zdjęciowa została wykonana dzięki uprzejmości Galerii Metropolia.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (189) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-07 08:23
Opinia wyróżniona
Mi osobiście bardzo się podoba (9)
Kawał pieknęj techniki. Na pewno znajdzie szczęśliwych odbiorców, którzy docenią ten samochód. Szacunek dla projektantów i producentów samochodu.
- 53 21
-
2023-01-08 15:58
Mi się nie podoba.
- 1 0
-
2023-01-07 13:01
16,3l/100km (2)
16,3l/100km (19te zdjęcie). Ciekawe co na to eko/bio wiatraczkowa Unia i Greta?
- 8 4
-
2023-01-07 20:56
Nic
UE nie ma nic do gadania bo to samochód z Wlk Brytanii, większość i tak idzie na sprzedaż, na rynek wewnętrzny, USA I Chiny, więc Greta i Ursula co najwyżej mogą pogrozić paluszkiem.
- 2 1
-
2023-01-07 16:58
te silniki pala po 20-21l w miescie i to zadna sensacja
na trasie przy szybkiej jezdzie po niemieckich autostradach okolo 15-16l i nie ma to zadnego znaczenia w uzytkowaniu
- 11 0
-
2023-01-07 11:57
a nie osobiscie?
- 0 1
-
2023-01-07 09:57
Kawał pieknęj techniki.
Sprawdzali odporność na próbę kradzieży?
- 5 1
-
2023-01-07 08:36
(2)
Ładny i owszem, ale cena jest nieadekwatna do tego co auto oferuje.
- 17 6
-
2023-01-07 10:53
Bo Cię nie stać?
Nie rozumiem komentarzy.... A co ty wiesz i umiesz z niego wyprodukować.... Ba naprawić !
- 3 12
-
2023-01-07 09:34
Zdecydowanie
- 6 0
-
2023-01-07 08:06
Opinia wyróżniona
(4)
Piękny wóz. Najładniejszy w swojej klasie.
- 39 31
-
2023-01-07 23:56
piękny. zaraz po Duster
- 2 1
-
2023-01-07 12:08
śliczny (2)
700tys za 3 litrowego diesla... niesamowita okazja na klurewski szmelc :)
- 3 10
-
2023-01-07 23:38
a co ma do tego pojemność?
niemniej ta jest wystarczająco duża. Fura na lata którą bogaty gośc nie będzie się długo bujał bo go stać na nową
- 2 0
-
2023-01-07 12:50
Szeregową hybrydę bateria LPG bym brał.
- 2 2
Wszystkie opinie
-
2023-01-07 07:05
Coś mi się wydaje, że gdyby nie cena ponad 1 mln złotych (6)
to nie zająłby tego waszego pierwszego miejsca.
- 20 4
-
2023-01-07 08:39
Metka z ceną jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia tego samochodu.
- 7 2
-
2023-01-07 08:45
do kogo jest skierowana jest oferta .....chyba nie dla firm bo muszą zbierać na rachunki za gaz, prąd i zus buahahhah (4)
......więc po co w ogóle uruchamiać produkcję na taki pojazd ....
- 5 2
-
2023-01-07 10:55
Mam firmę. Mam też ww auto (3)
No i nie mam problemu z gazem. Tylko jakieś 30% rynku dotyka zmiana. My mamy marzę 200-250% . Nie jesteśmy pizzeria czy przetwórstwa plastiku.
- 0 4
-
2023-01-07 11:02
cierpliwości......
- 1 1
-
2023-01-07 11:05
Marża nie przekracza 100% (1)
zatem nie zabłysnąłeś :D
- 4 1
-
2023-01-07 21:46
W czym chlopaczku
Weź dorisnij. Gonimy zachód. Żeby sprzedawać dobijam do 250. Oni mają nawet 400%
- 0 0
-
2023-01-07 07:26
Aż dziwne, że nie stoi na lawecie
Może jakiś fotomontaż.
- 19 10
-
2023-01-07 08:05
Pierwsze wrażenie? (1)
Będzie dobrze się sprzedawał w Kolumbii albo innym Meksyku.
- 31 1
-
2023-01-07 10:55
I Twój szef kupi
Z Wejherowa
- 8 0
-
2023-01-07 08:06
Opinia wyróżniona
(4)
Piękny wóz. Najładniejszy w swojej klasie.
- 39 31
-
2023-01-07 12:08
śliczny (2)
700tys za 3 litrowego diesla... niesamowita okazja na klurewski szmelc :)
- 3 10
-
2023-01-07 12:50
Szeregową hybrydę bateria LPG bym brał.
- 2 2
-
2023-01-07 23:38
a co ma do tego pojemność?
niemniej ta jest wystarczająco duża. Fura na lata którą bogaty gośc nie będzie się długo bujał bo go stać na nową
- 2 0
-
2023-01-07 23:56
piękny. zaraz po Duster
- 2 1
-
2023-01-07 08:15
Wydać ponad milion i czekać dwa lata na odbiór? Ktoś zwariował (5)
Poza tym jest tyle piękniejszych aut dostępnych od ręki niż ten kanciasty ciężki kawałek złomu
- 25 11
-
2023-01-07 09:14
Jak chcesz wydać ponad 1mln złotych, to nie kupisz auta gotowego od ręki (2)
Bo musisz sobie sam wybrać odpowiedni kolor nici w pszeszyciu zagłówków i odcień koloru tapicerki, nie mówiąc o dopasowaniu do siebie długiej listy opcjonalnego wyposażenia
- 9 4
-
2023-01-07 09:32
To będą dopiero krzaki bawełny sadzić na te nici?
Z multiplą może rywalizować w kategorii wygląd
- 11 2
-
2023-01-07 15:13
Nawet na pande zamówiona w konfiguracji musisz poczekać
Choć nie dwa lata, a 4 miesiące.
- 1 0
-
2023-01-07 10:24
Podaj trzy inne konkurencyjne dostępne od reki auta? (1)
- 2 1
-
2023-01-07 11:16
Lexus Maserati
- 3 3
-
2023-01-07 08:23
Opinia wyróżniona
Mi osobiście bardzo się podoba (9)
Kawał pieknęj techniki. Na pewno znajdzie szczęśliwych odbiorców, którzy docenią ten samochód. Szacunek dla projektantów i producentów samochodu.
- 53 21
-
2023-01-07 08:36
(2)
Ładny i owszem, ale cena jest nieadekwatna do tego co auto oferuje.
- 17 6
-
2023-01-07 09:34
Zdecydowanie
- 6 0
-
2023-01-07 10:53
Bo Cię nie stać?
Nie rozumiem komentarzy.... A co ty wiesz i umiesz z niego wyprodukować.... Ba naprawić !
- 3 12
-
2023-01-07 09:57
Kawał pieknęj techniki.
Sprawdzali odporność na próbę kradzieży?
- 5 1
-
2023-01-07 11:57
a nie osobiscie?
- 0 1
-
2023-01-07 13:01
16,3l/100km (2)
16,3l/100km (19te zdjęcie). Ciekawe co na to eko/bio wiatraczkowa Unia i Greta?
- 8 4
-
2023-01-07 16:58
te silniki pala po 20-21l w miescie i to zadna sensacja
na trasie przy szybkiej jezdzie po niemieckich autostradach okolo 15-16l i nie ma to zadnego znaczenia w uzytkowaniu
- 11 0
-
2023-01-07 20:56
Nic
UE nie ma nic do gadania bo to samochód z Wlk Brytanii, większość i tak idzie na sprzedaż, na rynek wewnętrzny, USA I Chiny, więc Greta i Ursula co najwyżej mogą pogrozić paluszkiem.
- 2 1
-
2023-01-08 15:58
Mi się nie podoba.
- 1 0
-
2023-01-07 08:29
(1)
Lubię parkować swojego skorodowanego chrupka obok takich cudnych wozideł. Ruda tylko czeka by przeskoczyć
- 29 6
-
2023-01-07 10:54
Jesteś niegrzeczny
- 2 1
-
2023-01-07 08:48
Podobno mega awaryjny pojazd (8)
A serwisem zajmą się Panowie od daci i renault ,,,,,,
- 29 6
-
2023-01-07 08:53
Pan Robert się zajmie
W swoim sweterku.... no chyba że teraz nosi garnitur .....yyyyyyy
- 5 1
-
2023-01-07 08:56
(6)
Nie przejmuj się tym, nie twoje zmartwienie. Twoim zmartwieniem jest twój kredyt na mieszkanie, 300 tysi na 30lat. Nie musi Cię martwić awaryjność samochodu za bańkę
- 7 14
-
2023-01-07 08:59
Yyyyyy nie na 300 (1)
Tylko na mylion jak u twojego szefa wszystko w kredycie
- 4 2
-
2023-01-07 10:56
Leasing bambetlu
- 2 3
-
2023-01-07 09:13
Jestem uczciwy to nie mam . (3)
- 6 1
-
2023-01-07 09:47
czego nie masz? (2)
- 0 0
-
2023-01-07 11:17
Forsy , działek , domów (1)
Jak morawieckie czy obajtki
- 11 1
-
2023-01-07 17:10
tak to sobie tlumaczysz
- 1 1
-
2023-01-07 08:48
Odbiorę 1500 sto dziewiećset plus ..
i biere w ratach na 400 lat .
- 19 2
-
2023-01-07 09:03
Nie stać mnie ale gdybym miał kasę to to kupiłbym właśnie takie auto, z pewnością omijałyby szerokim łukiem niemieckie (5)
bezguście.
- 15 16
-
2023-01-07 09:48
a na razie ciebie omija....wszystko?
- 4 6
-
2023-01-07 12:26
Czyli lepsze indyjskie (własciciel Land Rovera - Tata Motors) niż niemieckie :D (3)
- 6 4
-
2023-01-07 14:29
Tak
- 2 4
-
2023-01-07 14:45
Tak
Od 2012 gdy Tata Motors przejęło JLR na skraju bankructwa, firma notuje najlepszą sprzedaż w historii i ciągły wzrost. Przestali produkować dziadowozy dla emerytów i marka odżyła.
- 3 3
-
2023-01-07 14:52
Ps
Wolę Hindusów produkujących europejskie auto niż Niemców produkujących chińskie g*wno.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.