Podobnie jak Mercedes czy BMW, także Range Rover posiada nadwornego tunera. Nazywa się Startech.
Nawet angielski lord odziany w kratę i wellingtony miałby opory, by pognać tym autem na skróty, przez wykroty do swojego zamku. U nas tym bardziej nie spotkamy go w terenie. Oto unikatowy Range Rover Startech, pierwszy taki egzemplarz w Trójmieście!
Land Rover zaczynał od pojazdu zbudowanego na bazie koncepcji Jeepa Willysa. Przez wiele lat Brytyjczycy tworzyli świetne maszyny terenowe, które sprawdziły się również w w wojsku. W cywilu świetnie sprawdzał się jako pojazd rolniczy. Z surowych maszyn do zadań specjalnych wyrosła prawdziwa gwiazda. Range Rover stał się ulubieńcem zamożnych i możnych obecnego świata. Kochają go gwiazdy filmu, muzyki, polityki i sportu. Chociaż jest wielki, w stonowanych kolorach potrafi być bardzo dyskretny, co doceni każdy uciekający przed obiektywami paparazzich. Dlaczego jednak Range Rover ma być samochodem dyskretnym ?
W roku 1999 powstała firma, której zadaniem było jeszcze większe wyeksponowanie unikalnego charakteru samochodów takich marek jak Jaguar, Land Rover i Range Rover. Do życia powołano niezwykłą serię pojazdów z tajemniczymi literkami ST. Niemiecki Startech stał się tym dla angielskich marek, czym AMG dla Mercedesa i M dywizja dla BMW. Nuta sportowego charakteru, z subtelnością elitarnego salonu na kołach. Całkiem niedawno drzwi trójmiejskiego dilera samochodów luksusowych - firmy Auto Fit z Gdyni przekroczył pierwszy na Pomorzu Startech oparty o Range Rovera LWB.
Za sprawą dodatkowych centymetrów samochód urósł do 5,2 metrów długości, dzięki czemu kolana pasażerów tylnych foteli oddaliły się od przednich siedzeń aż o 14 centymetrów. We wnętrzu zadomowiła się prawdziwa, najwyższa gatunkowo skóra, ściśle wyselekcjonowane drewno i rozbudowane systemy multimedialne ze świetnym audio.
W tylnej, wydłużonej o 14 cm części nadwozia zamontowano dwa indywidualne fotele, każdy wyposażony w elektryczne sterowanie i funkcję masażu. Ich pasażerowie mają do dyspozycji m.in dwustrefową klimatyzację, lodówkę, elektrycznie sterowane stoliczki oraz monitory o przekątnej 10,2 cala.
Choć czwarta generacja Range'a ma jeszcze lepszy kąt rampowy, zejścia i natarcia, cena w wysokości ponad 890 000 zł nie zachęca do szaleństw w terenie. Mało który nabywca Range'a będzie mieć odwagę, by wykorzystać jego możliwości na bezdrożach. Z "podkręconym" Range Roverem jest trochę jak z wielbłądami, które choć przystosowane do życia w trudnych warunkach pustyni, mieszkają w zoo.
- Samochód w specyfikacji STARTECH różni się od zwykłego Range Rovera. Są tu 23-calowe felgi, podświetlane progi, wyjątkowy body-kit oraz prędkość maksymalna zwiększona do 273 km/h" - mówi Sandra Kłosińska z Auto Fit. - Zmodyfikowano w nim również silnik, ma regulowane elektronicznie sportowe zawory dolotowe.
Obecny Range jest pierwszym SUV-em, w którym zastosowano strukturę nadwozia typu monocoque w całości wykonaną z aluminium (to projekt zrealizowany we współpracy z Jaguarem). Dzięki temu model jest lżejszy o 420 kg od swojego poprzednika.
Jedną ze składowych sukcesu Range Rovera z pewnością jest też jego wygląd. Projektanci stanęli na wysokości zadania. Nie próbowali na siłę unowocześniać eleganckich linii.
Range Rover zachował charakterystyczne proporcje nadwozia z rozpoznawalną atrapą chłodnicy oraz lekko pochyloną tylną szybą. Dostępu do bagażnika broni dwuczęściowa klapa z burtą, która może pełnić rolę ławeczki, to praktyczne rozwiązanie, od lat znane fanom Range Roverów. Jedyną ekstrawagancją jest kształt przednich i tylnych świateł. Górne części kloszy głęboko wcinają się w błotniki. Niby niewiele, jednak wystarcza, by Range Rover wyglądał świeżo i nowocześnie.
Podobnie jak Mercedes czy BMW, także Range Rover posiada nadworny tuner.
Oddawaj fartucha!
LPK
9 lat
81
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 14:16
szkoda,że nie pokazano zdjęcia wnętrza bagażnika - (2)
- jest tam coś bardzo interesującego ;) (pokazano to w jednym z odcinków Top Gear)
lutek
9 lat
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:04
a co takiego? (1)
powiedz powiedz..
ciekawski
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-24 10:58
Dojazdówka z Matiza
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 14:34
a gdzie wajcha skrzyni biegow???? (1)
kolejny syf w automacie:P
kumata bestia
9 lat
28
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:00
kolejny syfiarz żyjący automatami z lat 80'
qqł
9 lat
50
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 14:36
za 900 tysi
to bym kupił parę klasyków - rarytasów..
tw bolo
9 lat
175
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 14:38
Gdybym miał taki samochód to bym w nim spał
wcześniej odkręcając koła i chowając każde w innym miejscu.
cox
9 lat
92
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 14:49
ja sobie
dustera w skorze i drewnie zrobilem za 1/3 ceny
pozdrawiam
marek
9 lat
121
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:00
ciekwe ile ruski z kaliningradu przewiezie tym słoniny.
9 lat
122
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:20
eeeee
mój passeratti lepszy ;)
9 lat
61
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:40
Bzdury gadacie (1)
Akurat tej klasy samochód zaskakująco często można spotkać w terenie, w odróżnieniu od rozmaitych SUV-ów kupowanych po to żeby dzieci odwozić do przedszkola.
Po prostu dla ludzi którzy kupują taki samochód, nie jest to aż tak duży wydatek, żeby mieć jakieś problemy z jeżdżeniem nim po błocie.
qweq
9 lat
130
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 19:46
Problem w tym, że to tuningowana wersja, która została usportowiona.
I tym samym właściwie zabrano jej resztki dzielności terenowej.
a
9 lat
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-01-22 15:43
nawet w najsmielszych snah nie wyobrazam se takiego auta ! (1)
dla mnie szczyt luksusu jest 10 letni wuzek od toyoty najlepiej corola or aurix. jo.