wiadomości - Jachty

stat

RC44 - żeglarska Formuła 1

Potencjał RC44 jest wielki. Z topu masztu wygląda to jeszcze bardziej niesamowicie.


Kosztuje 600 tysięcy euro i jest jachtowym odpowiednikiem bolidu Formuły 1 - jacht klasy RC44, którego właścicielem jest trójmiejski biznesmen Krzysztof Krempeć. To jedyna taka jednostka w Polsce i jedna z 30 na świecie. Jej armator wraz ze swoją załogą MAG Racing, już w listopadzie na Wyspach Kanaryjskich, walczyć będzie o tytuł mistrza świata.



Rc 44 to klasa zawodów na międzynarodowym poziomie, stworzona z myślą o najlepszych żeglarzach świata. Zawody odbywają się według ściśle określonych reguł, na tym samym specjalnie zaprojektowanym jachcie. W 2009 roku w cyklu tych regat startował team Organika, gdyńskiego biznesmena Macieja Nawrockiego.

Twórcą klasy i łódek jest legendarny Nowozelandczyk Russel Coutts, czterokrotny zwycięzca Pucharu Ameryki i trzykrotny mistrz świata w match racingu. To jachty podobne do tych, które ścigają się w najbardziej prestiżowych regatach na świecie, czyli w Pucharze Ameryki. Jego długość to 44 stopy, czyli ponad 13 metrów.

Już przy niewielkim wietrze jacht RC44 pakazuje na co go stać.
Już przy niewielkim wietrze jacht RC44 pakazuje na co go stać.
- Bardzo duże i zaawansowane technologicznie ożaglowanie sprawia, że jest to bardzo szybka łódź. Z wiatrem osiąga prędkość 25 węzłów, co w kategorii łódek żaglowych jest wynikiem wręcz rewelacyjnym. Z takimi prędkościami pływają w zasadzie tylko katamarany i inne wielokadłubowce - mówi Piotr Tarnacki, trymer grota w załodze MAG Racing. - To bardzo droga, naszpikowana nowinkami zabawka. W stu procentach wykonana z włókien węglowych, żagle laminatowe wzmacniane kewlarem, absolutnie topowa sprawa - dodaje Piotr Tarnacki.

Filozofia regat klasy RC44 ma być swoistym mariażem liderów biznesu oraz najlepszych żeglarzy regatowych świata. Zasada jest prosta. Inwestor jachtu zawsze w regatach pływa jako sternik a profesjonalni żeglarze stanowią załogę. Każda z załóg ma przed sobą sześć imprez w najciekawszych lokalizacjach, podczas których ścigać się będzie z najlepszymi profesjonalistami na świecie.

Sprawna załoga decyduje o sukcesie w każdych regatach
Sprawna załoga decyduje o sukcesie w każdych regatach
- W tym roku zaplanowaliśmy trzy starty, dwa już za nami, a w listopadzie czekają nas mistrzostwa świata w Lanzarote na Wyspach Kanaryjskich. Wynik nie jest dla nas sprawą najistotniejszą, na razie zbieramy doświadczenie, podpatrujemy najlepszych, uczymy się też łódki, która jest dla nas wszystkich absolutną nowością - mówi Piotr Tarnacki.

MAG Racing to projekt, którego ojcem jest Krzysztof Krempeć, trójmiejski biznesmen, prezes zarządu firmy Mercor S.A., będącej producentem i dostawcą systemów ochrony przeciwpożarowej. Sport od dzieciństwa był jego pasją, jest absolwentem gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. Żegluje od wielu lat.

Laminatowe ożaglowanie wzmacniane jest kewlarem
Laminatowe ożaglowanie wzmacniane jest kewlarem
Załogę MAG Racing tworzą doświadczenie żeglarze. Za taktykę odpowiada wieloletni sternik meczowy Piotr Przybylski, który w latach 2002-2004 pływał w załodze Karola Jabłońskiego, ówczesnego lidera rankingu match racingowego . Dziobowym jest Jacek Wysocki, który także w 2003 roku pływał z Karolem Jabłońskim i uczestniczył w regatach o Puchar Ameryki. Trymerami żagli przednich są Grzegorz Baranowski, który odnosił spektakularne sukcesy u boku Karola Jabłońskiego oraz Mariusz Klupiński, żeglarz z doświadczeniem w wielu klasach. Z Karolem Jabłońskim, a także z Mateuszem Kusznierewiczem pływał też młynkowy Arkadiusz Fedusio.

Najmłodszym członkiem załogi jest Marcin Rymer, który pływa jako pitman. Za trymowanie grota odpowiada z kolei Piotr Tarnacki, pięciokrotny mistrz świata w klasie Micro i 12 krotny mistrz
Jacht RC44 z genakerem osiągnął prędkość 23 węzły
Jacht RC44 z genakerem osiągnął prędkość 23 węzły
Polski w różnych klasach żeglarskich. Od strony menagerskiej cały projekt spina Arkadiusz Ornowski, również bardzo doświadczony żeglarz z przeszłością m.in. w Admiral's Cup.

MAG Racing to projekt rozpisany na trzy lata. Rok 2011 to zbieranie doświadczenia, ale już w przyszłym roku Krzysztof Krempeć wraz ze swoją załogą zamierzają wziąć w całym cyklu Pucharu Świata klasy RC44. Na ten cykl składają się regaty w San Diego, Chorwacji, Szwecji, Austrii, Nowej Zelandii, na Sardynii oraz mistrzostwa świata na Wyspach Kanaryjskich.

Opinie (22) 5 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły

wydarzenia