- 1 6 popularnych drinków z whisky (90 opinii)
- 2 Długi weekend za miastem: 10 fajnych ofert (53 opinie)
- 3 Na ten bal fani czekają cały rok (20 opinii)
- 4 7 najdroższych mieszkań w Trójmieście (100 opinii)
- 5 Zamieszanie wokół Willi Wernera (55 opinii)
- 6 Bitwa na... wino w Sztuczce (17 opinii)
Potencjał RC44 jest wielki. Z topu masztu wygląda to jeszcze bardziej niesamowicie.
Kosztuje 600 tysięcy euro i jest jachtowym odpowiednikiem bolidu Formuły 1 - jacht klasy RC44, którego właścicielem jest trójmiejski biznesmen Krzysztof Krempeć. To jedyna taka jednostka w Polsce i jedna z 30 na świecie. Jej armator wraz ze swoją załogą MAG Racing, już w listopadzie na Wyspach Kanaryjskich, walczyć będzie o tytuł mistrza świata.
Rc 44 to klasa zawodów na międzynarodowym poziomie, stworzona z myślą o najlepszych żeglarzach świata. Zawody odbywają się według ściśle określonych reguł, na tym samym specjalnie zaprojektowanym jachcie. W 2009 roku w cyklu tych regat startował team Organika, gdyńskiego biznesmena Macieja Nawrockiego.
Twórcą klasy i łódek jest legendarny Nowozelandczyk Russel Coutts, czterokrotny zwycięzca Pucharu Ameryki i trzykrotny mistrz świata w match racingu. To jachty podobne do tych, które ścigają się w najbardziej prestiżowych regatach na świecie, czyli w Pucharze Ameryki. Jego długość to 44 stopy, czyli ponad 13 metrów.
- Bardzo duże i zaawansowane technologicznie ożaglowanie sprawia, że jest to bardzo szybka łódź. Z wiatrem osiąga prędkość 25 węzłów, co w kategorii łódek żaglowych jest wynikiem wręcz rewelacyjnym. Z takimi prędkościami pływają w zasadzie tylko katamarany i inne wielokadłubowce - mówi Piotr Tarnacki, trymer grota w załodze MAG Racing. - To bardzo droga, naszpikowana nowinkami zabawka. W stu procentach wykonana z włókien węglowych, żagle laminatowe wzmacniane kewlarem, absolutnie topowa sprawa - dodaje Piotr Tarnacki.
Filozofia regat klasy RC44 ma być swoistym mariażem liderów biznesu oraz najlepszych żeglarzy regatowych świata. Zasada jest prosta. Inwestor jachtu zawsze w regatach pływa jako sternik a profesjonalni żeglarze stanowią załogę. Każda z załóg ma przed sobą sześć imprez w najciekawszych lokalizacjach, podczas których ścigać się będzie z najlepszymi profesjonalistami na świecie.
- W tym roku zaplanowaliśmy trzy starty, dwa już za nami, a w listopadzie czekają nas mistrzostwa świata w Lanzarote na Wyspach Kanaryjskich. Wynik nie jest dla nas sprawą najistotniejszą, na razie zbieramy doświadczenie, podpatrujemy najlepszych, uczymy się też łódki, która jest dla nas wszystkich absolutną nowością - mówi Piotr Tarnacki.
MAG Racing to projekt, którego ojcem jest Krzysztof Krempeć, trójmiejski biznesmen, prezes zarządu firmy Mercor S.A., będącej producentem i dostawcą systemów ochrony przeciwpożarowej. Sport od dzieciństwa był jego pasją, jest absolwentem gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. Żegluje od wielu lat.
Załogę MAG Racing tworzą doświadczenie żeglarze. Za taktykę odpowiada wieloletni sternik meczowy Piotr Przybylski, który w latach 2002-2004 pływał w załodze Karola Jabłońskiego, ówczesnego lidera rankingu match racingowego . Dziobowym jest Jacek Wysocki, który także w 2003 roku pływał z Karolem Jabłońskim i uczestniczył w regatach o Puchar Ameryki. Trymerami żagli przednich są Grzegorz Baranowski, który odnosił spektakularne sukcesy u boku Karola Jabłońskiego oraz Mariusz Klupiński, żeglarz z doświadczeniem w wielu klasach. Z Karolem Jabłońskim, a także z Mateuszem Kusznierewiczem pływał też młynkowy Arkadiusz Fedusio.
Najmłodszym członkiem załogi jest Marcin Rymer, który pływa jako pitman. Za trymowanie grota odpowiada z kolei Piotr Tarnacki, pięciokrotny mistrz świata w klasie Micro i 12 krotny mistrz Polski w różnych klasach żeglarskich. Od strony menagerskiej cały projekt spina Arkadiusz Ornowski, również bardzo doświadczony żeglarz z przeszłością m.in. w Admiral's Cup.
MAG Racing to projekt rozpisany na trzy lata. Rok 2011 to zbieranie doświadczenia, ale już w przyszłym roku Krzysztof Krempeć wraz ze swoją załogą zamierzają wziąć w całym cyklu Pucharu Świata klasy RC44. Na ten cykl składają się regaty w San Diego, Chorwacji, Szwecji, Austrii, Nowej Zelandii, na Sardynii oraz mistrzostwa świata na Wyspach Kanaryjskich.
Opinie (22) 5 zablokowanych
-
2011-10-05 14:30
(4)
"Sport" na który na starcie trzeba wyłożyć 600k euro to już nie sport, a po prostu widowisko. Zwłaszcza, że o te 600k chodzi, żadnej selekcji żeglarskiej przecież nie ma.
- 3 26
-
2011-10-05 14:49
nie zgadzam się z tobą
W formule 1 wykładasz miliony dolarów, bez gwarancji, że twój zespół wygra z innymi, choć może się zdarzyć że inni wydają mnie od ciebie.Podobnie jest w piłce nożnej: czy najbogatszy Real Madryt bije innych jak chce? Nie, dwa lata temu przegrał bodaj z trzecioligowym Alcorconem 0:6. A mimo wszystko to wciąż sport, tyle, że jedni wydają na niego więcej, inni mniej.
- 9 0
-
2011-10-05 15:48
wracaj przed TV ekscytować się piłką kopaną
to jest sport - oglądanie piłki kopanej z proware w łapce.
- 3 1
-
2011-10-05 23:01
taaa dla ciebie to zapewne strój do biegania po lesie za drogi...
- 0 0
-
2011-10-07 12:54
ależ skąd
wszyscy na takich samych łódkach, nikt nie ma przewagi technologicznej, sprawiedliwie
- 0 0
-
2011-10-05 15:45
Puchar Ameryki przesiadł się już na katamarany. (1)
Ale łódka faktycznie całkiem całkiem jak na traktor ;)
- 7 1
-
2011-10-06 02:15
Kup taki "traktor" a później kup katamaran.Mądrala ;).
- 0 0
-
2011-10-05 15:52
Jak fajnie ... (3)
Jak fajnie, że w Polsce jednak też można i są ludzie którym chce się inwestować w żeglarstwo oraz jego rozwój. Jak fajnie wiedzieć, że mamy mistrzów świata w tej pieknej dyscyplinie sportu. I jak fajnie wiedzieć że nie przepuszczamy całej kasy tylko na naszą drużynę narodową i lokalsów bez osiągnięć ...
- 21 0
-
2011-10-05 19:16
Mniej kasy dla Państwa. (2)
Też mi inwestycja. Wydatki wlicza w koszty firmy i płaci mniej podatku.
- 0 4
-
2011-10-05 23:49
do budy burek!
- 0 0
-
2011-10-06 11:34
Mniej kasy dla Państwa?Człowieku, czemu narzekasz?
- 0 0
-
2011-10-05 16:03
super łódka
Zaczynam powoli sądzić że ludzie nie powinni mieć prawa komentować artykułów na portalu Trójmiasto.pl, zawsze jad zazdrości i narzekanie.
- 12 2
-
2011-10-05 20:28
maja też strone na facebooku (1)
- 3 0
-
2011-10-06 02:16
Lubię To :)
- 1 0
-
2011-10-05 21:46
W Austrii??? (2)
Regaty jachtów pełnomorskich w Austrii? No chyba że coś mnie ominęło i np. Austria zaanektowała Niemcy uzyskując dostęp do morza.....
- 0 0
-
2011-10-06 16:15
Tak w Austrii
dokładnie w Austrii sa tez regaty takich jachtów, a nawet na włoskiej Gardzie (Alpy)
- 1 0
-
2011-10-10 22:11
nie wiesz? nie wyśmiewaj.
- 0 1
-
2011-10-05 22:36
Kto to Matusz Kuśnierewicz tego pana nie kojarzę
- 0 5
-
2011-10-05 23:54
RC44 ciekawostka
Malkontentom polecam obejrzeć łódkę na żywo. Może przestaną narzekać i wszystko negować. Szczególnie, gdy nie jest zwodowana, bo wtedy dokładnie widać w jaki sposób można ją przygotować do transportu - kadłub składa się bowiem z 2 części - po to, aby można było zmieścić jacht do kontenera i zawieźć na drugi koniec świata:) Każdy szczegół jest dopracowany. Oj chciałoby się na tej łajbie popływać. Swoją drogą szacun dla ownera - jak ktoś ma w sobie prawdziwą pasję to potrafi wiele osiągnąć:)
- 9 0
-
2011-10-06 02:11
Trzymam kciuki !
Trzymam kciuki za tych pasjonatów a jednocześnie profesjonalistów i to nie tylko dlatego, że kadłub jest piękny a panowie przystojni.. :)Pozdrowienia dla całej Załogi Teamu Mag Racing RC44 i ich fanów!
- 7 0
-
2011-10-06 11:32
OPERON RACING (1)
Gdzie ta łódka do operona
- 0 3
-
2011-10-07 12:55
nigdzie
nie ta klasa, nie to zastosowanie, wolałbym Operona
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.