• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche Cayenne zdobywa bezdroża

Bawo,Mart,Ps
28 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Porsche Centrum Sopot zaprezentowało klientom modele Cayenne na torze w Kolibkach.



Porsche Driving Experience - pod tym hasłem ekipy słynnej sportowej marki pojawiają się wszędzie tam, gdzie samochody Porsche mogą pokazać swoje olbrzymie możliwości. W Trójmieście silna reprezentacja w modelach Cayenne zdobyła tor przeszkód na Kolibkach.



Widok Adama Małysza pędzącego Porsche Cayenne po piaskach i bezdrożach nikogo już nie dziwi. Wiadomo jednak, że taki samochód ma niewiele wspólnego z tymi, które możemy spotkać na naszych drogach. Prezentacja seryjnych modeli dzielnie radzących sobie w błocie, głębokich koleinach i rozmokłych łąkach może może budzić szczere uznanie.

Porsche do tej pory kojarzone było raczej z rekordami prędkości i szybkości, chociażby na słynnej, morderczej pętli niemieckiego toru Nürburgring. Jest też jedną z tych supersportowych marek segmentu aut luksusowych, które nie bało się przełamać motoryzacyjnych stereotypów i wprowadziło do swojej oferty rasowego suva.


Model Cayenne, choć swoją stylistyką wzbudzał raczej mieszane uczucia, osiągami nie musiał wstydzić się swoich piekielnie szybkich braci oznaczonych chociażby słynną liczbą 911.

Kierowcy docenili w Cayenne nie tylko imponujące osiągi, ponadprzeciętny komfort, ale i bardzo przyzwoite własności terenowe. A te w przypadku suvów zawsze wzbudzają kontrowersje. Porsche jednak jest pewne tego co robi.

W czwartkowy poranek, 27 października na Kolibki Adventure Park wjechały modele Cayenne z Porsche Centrum Sopot. Klienci marki w ekstremalnych warunkach mogli przekonać się co naprawdę potrafi Porsche.

- To prawda, że 90 proc. tych samochodów nie będzie musiało stawać czoła aż tak wymagającym bezdrożom - mówi Daniel Komisarczyk z Porsche Centrum Sopot. - Chcemy jednak pokazać naszym klientom, że na Porsche nie zawiodą się nigdy, chociażby w czasie ostrej zimy.

Co decyduje o tym, że samochód wyposażony w niskoprofilowe opony, 20-ocalowe alufelgi i ceramiczne hamulce, w trudnym terenie radzi sobie równie dobrze, jak klasyczne terenówki?

W przypadku Porsche to zasługa przede wszystkim Porsche Traction Management, zaawansowanemu rozwiązaniu, które wprowadza zupełnie nową jakość w świat samochodów z napędem na obie osie. Ten innowacyjny system na bieżąco kontroluje parametry samochodu i jazdy tak by optymalnie rozdzielać napęd między koła samochodu. Gdy dodamy do tego Porsche Stability Management - system stabilności toru jazdy Porsche, pneumatyczne zawieszenie, automatycznie przestawiające się na tryb jazdy terenowej, Porsche Traction System, który włącza seryjnie montowany reduktor terenowy oraz parę innych rozwiązań aktywnie wspierających kierowcę, dynamiczne na trasie Cayenne, zamienia się w terenową maszynę, która nigdy nie skapituluje w przypadku starcia z trudnym terenem.

Co ciekawe, za pomocą swojego inteligentnego napędu na cztery koła Porsche Cayenne przejeżdża przez teren o średnim stopniu trudności bez konieczności najmniejszej ingerencji w systemy napędu.

Jednego możemy być pewni. Porsche, które osiągnęło mistrzowsko w produkcji aut sportowych, na nowo definiuje też możliwości suvów. Le Mans w terenie? Czemu nie? Pewne siebie Porsche rzuca wyzwanie innym suvom i crossoverem segmentu premium...
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (63) 3 zablokowane

  • Nie chcę być sceptyczny (1)

    Panowie myśliciele z "branży motoryzacyjnej", ale w takim "terenie" matizem bym bez problemu przejechał, a on z tego co pamiętam terenowej metki nie ma.przestańcie dziennikarzyny leśną ścieżkę terenem nazywać i ludziom z mózgów wodę robić, teren to jest tam na polance obok drogi

    • 11 2

    • o co kaman!?

      A ja mogę być bogatszy od Kadafiego, tylko mi się nie chce.....A STOKOS tyłko pisze te brednie i pisze, a w życiu na KOLIBKACH nie był.I tyle.

      • 1 0

  • Terenówka hah (2)

    Dużo tańszy i mniejszy Jeep Wrangler niszcze tą Porszawke w kazdym aspekcie,oczywiscie mówimy tutaj o jezdzie w terenie.Jak można lanserskiego Suva w ogóle porównać do terenówki.

    • 7 2

    • prawda!!!only Jeep!!!

      • 0 0

    • Only Jeep!!!

      to Porsche moze tylko marzyc o takim terenie gdzie ja wjade swoim Wranglerkiem!

      • 0 0

  • mi wystarczy

    mój Patrol GR z 97r.Mogę nim wjechać w takie miejsca,o zdobyciu których toPorsche może tylko pomarzyć...

    • 7 0

  • (3)

    Szanując wszytkich posiadaczy aut wszelakich, ale:ani Porsche Cayenne, ani Audi Q7, tym bardziej Q5, ani VW Tuareg,czy BMW X6, nigdy nie były, nie są i nie będą autami terenowymi.Szkoda, że Trójmiescie nie ma dalera.. Hummera, a najbliżejsprowadzania tej marki chopćby na zamówienie, jest dealer Opla i Chevroleta z Elbląskiej, które należą do marki GM, tak samo, jak.. Humvee.Oczywiście jest dwóch innych dealerów w Trójmieście, którzysprzedają Jeep-a, którym to autem po terenie można pojeździć.Podobnie, jak Mistrubishi czy Nissan. Ale można też wybrać mniej kosztownego tereniakai kupić UAZ-a.

    • 7 2

    • Dziecko, (2)

      o czy Ty mówsz. Hummer skończył się na wersji wijskowej, a takie H2 czy H3 to hała, plastik i lans... o synku synku... Zapraszam na przeprawówkę...

      • 3 2

      • (1)

        Polecam Ci "kloc-u" jedno, jak czytasz, to czytaj ze zrozumieniem.

        • 2 3

        • nowa moda

          Jak się nie wie co napisać to "czytaj ze zrozumieniem" - po tym rozpoznać gimbusa. A teraz kaganek oświaty: (a) marka Hummer została sprzedana przez GM wpieździec do Chin (b) żaden z dealerów Hummera ani czegokolwiek GM NIGDY nie sprzedawał Humvee (c) kloc ma rację - H2 to tylko pudełko do montażu chromowanych "felasi" w rozmiarze 2n cali dla niedorobionych raperów a H3 to wersja "pseudo-eco" jak się okazało że w Europie jednak nie da się sprzedać samochodu siorbiącego 28l w mieście.

          • 1 0

  • Drodzy licealiści

    99 proc. komentujących artykuł koło takiego Porsche najwyżej zrobiło sobie zdjęcie na NK. Prezentacja jaką urządzili, miała chyba na celu pokazanie, że taki suv poradzi sobie, gdy incydentalnie wjedzie w ciężki teren lub zaskoczą go np. zaspy śnieżne. Nikt o zdrowych zmysłach, nie uprawia takim autem prawdziwego offroadu, bo nie do tego ono służy i dla każdego myślącego człowieka mającego pojęcie o motoryzacji jest to jasne.Zamiast mędrkować o rzeczach, o których macie średnie pojęcie, drodzy li oraz gimnazjaliści zajmijcie się lepiej redtubem i Zosią Rączkowską, bo na tym się lepiej znacie.

    • 11 2

  • Agent Tomek

    Wyrywał na ten wóz Sawicką i Marczuk:P

    • 10 0

  • "bezdroża"

    Definicja słowa "bezdroża" ma się nijak do tego kawałka polnej drogi po deszczu który pokazali na filmiku. Auto na pewno fajne ale nie do tego typu rzeczy.

    • 2 1

  • Fajne (1)

    ładne furki, nieistotne w teren czy na szosę... a 290 km/h żaden Uaz nie pojedzie :)

    • 3 1

    • Już widzę, jak w taką kałużę, jak na zdj. lub w coś większego, wjeżdżasz z tymi 290km/h..

      • 2 0

  • nikt

    kto uczciwą pracą zarobi na takie auto z asfaltu nie zjedzie

    • 6 0

  • jaja sobie robą... (1)

    też mi ekstremalna trasa terenowa... taką to ja prawie codziennie w okolicy domu pokonuję (pod Gdańskiem). tylko że czasami jest bardziej nierówno... a jeżdżę osobówką - peugeotem 307.tak samo w zimie daje radę - śnieg podnoszony z ziemi maską sunie po szybie i jechana. A największa beka jest jak przyjeżdżają ludzie samochodami "z systemami" i nie mogą podjechać pod pierwsze lepsze zaśnieżone wzniesienie :)))

    • 6 0

    • też mam z tego polewkę

      zwłaszcza z panienek w takich "terenówkach" z napędęm na jedną oś...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja