• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pływający luksus zawinie do Gdyni

Jakub Jakubowski
27 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Queen Mary 2 Queen Mary 2

Queen Mary 2, jeden z największych i najbardziej luksusowych statków wycieczkowych świata, zawinie latem przyszłego roku do Gdyni. To prawdziwe pływające miasto, pełne najbardziej ekskluzywnych i wymyślnych atrakcji dla ludzi, którzy nie muszą pytać o ich cenę.



Centrum SPA Centrum SPA
Budowa tego liniowca kosztowała aż miliard dolarów. Statek ma 345 metrów długości , na pokład zabiera 2620 pasażerów i 1253 członków załogi. To dużo mniej niż porównywalne i nieco tylko większe wycieczkowce, jak Allure of the Seas (5400 pasażerów), czy Oasis of the Seas (6630 pasażerów), ale wynika to z tego, że "Królowa" oferuje o prostu więcej luksusu, a jak wiadomo luksus nie lubi tłoku. Luksus jest dla wybranych.

Jakie zatem niespodzianki czekają na tych, którzy zdecydują się wydać majątek na rejs takim statkiem? Od dziobu do rufy goście odkryją 13 przestronnych pokładów, na których można zakosztować relaksu i odprężenia - zająć się tym wszystkim, na co zwykle brakuje czasu. Relaks zapewnia przede wszystkim niezliczona ilość zabiegów spa, masaży, zabiegów kosmetycznych, rodem z najbardziej egzotycznych zakątków świata, wykonywanych na najbardziej renomowanych kosmetykach. Baseny, sauny, jacuzzi, kameralne pokoje wypoczynkowe to na tego typu statkach standard. Jeśli chcemy spędzać czas aktywnie do wyboru mamy mini pole golfowe, golfowe symulatory, centrum fitness, trasę do joggingu wytyczoną na pokładzie, korty tenisowe, różnego rodzaju boiska sportowe.

Planetarium na Queen Mary 2 Planetarium na Queen Mary 2
Na Queen Mary 2 znajdą coś dla siebie także miłośnicy kultury i sztuki - na statku jest monumentalne kino, teatr, galeria sztuki z kolekcją dzieł o wartości 5 milionów dolarów, biblioteka, księgarnia. Oprócz tego znajdziemy tu również kasyno, salon dla koneserów cygar, salon do gry w karty, sale klubowe i balowe, sklepy i luksusowe butiki, winiarium, planetarium, kafejkę internetową, a także centrum konferencyjne. O podniebienia pasażerów i załogi dbają kucharze w sześciu restauracjach, niezliczonych barach i pubach, w których znajdziemy wyszukane potrawy, napoje i drinki z różnych stron świata.

Queen Mary 2 kursuje głównie na trasie Nowy Jork - Southampton. Transatlatyckie rejsy cieszą się wielką popularnością. "Królowa" zawija także na Morze Północne, gdzie płynie śladem Nordyckich Fiordów. Prawdziwą gratką jest jednak prawie 4. miesięczny rejs dookoła świata, który rozpoczyna się 10 stycznia, a kończy 27 kwietnia. Portem początkowym i końcowym jest Southampton, a trasa wiedzie przez Portugalię, Hiszpanię, Namibię, RPA, Mauritius, Australię,Indonezję, Papuę Nową Gwineę, Japonię, Chiny, USA, Wietnam, Tajlandię, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman, Egipt i Grecję. Koszt takiego rejsu zaczyna się od około 24 tys. dolarów, bez wycieczek fakultatywnych w portach.

Grand Duplex Suite Grand Duplex Suite
Na Queen Mary 2 jest wiele możliwości noclegu, a zależą one głównie od zasobności portfela. Co ważne, 80 procent wszystkich kabin ma widok na ocean. Najbardziej luksusowe są kabiny klasy Queens Grill - najmniejsze mają 47 m2 (Queen Suite), średniej wielkości kabiny typu Penthouse Suite liczą sobie ok. 70m2, dostępne są też apartamenty Queen Mary i Queen Elizabeth Suite (ok. 111m2), Windsor i Buckingham Suite (ok. 136m2), Holywood Suite (ok. 145m2) oraz Sandringham i Balmoral Grand Duplex Suite (ok. 209m2). Te ostatnie to dwupoziomowe apartamenty z ogromnymi balkonami. W dolnej części apartamentu znajdują się: salon, balkon i marmurowa łazienka z prysznicem. W górnej części są: sypialnia i odrębna łazienka z wanną do hydromasażu, bidetem oraz oknem z widokiem na ocean.

Dla wszystkich pasażerów podróżujących klasą "Queens Grill", armator oferuje następujące udogodnienia: priorytet przy zaokrętowaniu i serwis bagażowy, butelkę szampana i truskawki na przywitanie, świeże owoce dostarczane codziennie do kabiny, kamerdyner, concierge, mini biblioteka, wieczorne przekąski, możliwość wyboru pościeli oraz poduszek wedle upodobań, wstęp do Grills Concierge Lounge, Queens Grill Lounge i na prywatny pokład, osobne stoliki w restauracji Queens Grill, możliwość spożywania posiłków w kabinach, codzienna gazeta, kompozycje kwiatowe w kabinie, X - Box, odtwarzacz DVD, minibar uzupełniany alkoholami i napojami, mydła, szampony, sole do kąpieli i zestaw do manicure, priorytet przy zejściu ze statku.

Za takie luksusy trzeba oczywiście sporo zapłacić. Koszt rejsu w kabinie typu Grand Duplex Suite zaczyna się od 20 tysięcy dolarów od osoby. Zaiste, kwota przemawia do wyobraźni.

Aktualizacja

Wszystko wskazuje na to, że Queen Mary 2 jednak do Gdyni nie przypłynie. Kilka dni temu w niektórych mediach pojawiły się takie informacje, chcąc je zweryfikować, wysłaliśmy zapytanie do służb prasowych armatora, firmy Cunard. Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi, niemniej taką odpowiedź ponoć otrzymał jeden z turystycznych serwisów internetowych. Wynika z niej, że słynny liniowiec 15 sierpnia, czyli w dniu, kiedy ponoć pojawić się miał w Gdyni, będzie cumował w duńskim Helsigorze. Armator nie ma, ani też nigdy nie miał w planie wizyty w Gdyni w innym terminie! Tymczasem Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej i public relations Zarządu Morskiego Portu Gdynia, poinformował nas, że wejście Queen Mary 2 do gdyńskiego portu widnieje w oficjalnym grafiku i nie zostało odwołane. Tych samych informacji udziela gdyński agent obsługujący "wizytę" liniowca, firma Inter Marine. Czy to możliwe, że polska strona wymyśliła sobie tą wizytę? Nieprawdopodobne i niemożliwe. Czy to możliwe, że armator najpierw wizytę zaplanował, a potem zmienił zdanie i nie zdążył powiadomić o swej decyzji polskich partnerów? Dużo bardziej prawdopodobne. A może Queen Mary 2 przypłynie do Gdyni, ale w innym terminie? Wszyscy pewnie byśmy tego chcieli, ale na chwilę obecną pozostaje chyba pogodzić się z faktem, że słynny liniowiec na razie będziemy mogli oglądać tylko na zdjęciach.

Zobacz także

Opinie (90) ponad 20 zablokowanych

  • super statek (1)

    Sama nienawiść ,agresja, brak zdrowego rozsątku, reakcja biednego na bogatctwo w taki sposób nienawiścią ,i zazdrośćią to samo usprawiedliwienie swej nicośći ,niezaradnośći,braku wiedzy ,a nawet zero rozumu, i biedoty ,,czegoś biedny boś głupi'' Szanuj tych którzy coś wytwarzają ,płacą podatki budują pałace,fabryki,dotują uczelnie ,i utrzymują sierocince ,domy starców. Usmiechnij się i pomyśl co zrobić i jak zarobić pieniądze mając własny biznes ,a ni bycie na garnuszku w zakładzie. powodzenia

    • 3 3

    • Zdzichu, w normalnym kraju, każdą kasjerkę z Lidla albo Biedronki byloby stać na taki rejs

      To żaden luksus

      • 2 1

  • zasmuce wszystkich

    na stronie Cunarda, armatora QM2 nie ma slowa o Gdyni w rejsach na 2012, wiec bez emocji. Skad te wiesci?

    • 8 1

  • Czy przed zawinięciem będzie słynna kurtyna halowa

    za milion osiemset, po obecnym kursie jakieś 600 tys. USD

    • 2 2

  • statek super tylko Gdynia jest brudna i bankrut bo tu szczystko się likwiduje co morskie (2)

    Gdynia już nie ma swoich statków i okrętów dlatego wypatruje by obce statki odwiedziły tę ruinę portową

    • 4 9

    • Gdynia nigdy nie miała swoich statków

      To Polska miała swoje statki ale z powodu przepisów podatkowych pouciekały pod zagraniczne bandery.

      • 2 0

    • "Bankrut"? Skądżeś się urwał?

      Upadło to, co upaść musiało, bo było państwowym bankrutem zarządzanym przez związki zawodowe. Zresztą tandem Bliźniaków znacząco w tym dopomógł, blokując prywatyzację Stoczni Gdynia (m.in. nasyłając służby bezpieczeństwa na potencjalnych inwestorów i robiąc im złą prasę).
      Wkrótce na terenach postoczniowych pracować będzie więcej osób niż w ostatnich latach funkcjonowania Stoczni (o ile już tak nie jest).
      W Gdyni, pomimo upadku Stoczni, wciąż jest jeden z najniższych współczynników bezrobocia w Polsce.
      Gardłowanie, że "stocznie ważniejsze od biurowców" świadczy o braku realizmu gospodarczego. Przemysł morski, o ile będzie rentowny, świetnie poradzi sobie bez "pomocy" państwa. Kto jak kto, ale przedsiębiorcy z ojca i dziada gdynianie świetnie o tym wiedzą.

      • 1 1

  • widzialem go na manhattanie naprawde robi wrazenie !

    • 4 1

  • $

    Przypłynie zatem dodatkowy pieniądz. Gorzej, że część z niego trafi tam, gdzie nie powinien - do kieszeni naszych politruków-złodziei.

    • 1 1

  • (1)

    Przypłynie i zobaczy piękne składowiska złomu,bałagan i biedę ;)

    • 3 6

    • ooo właśnie - przypłynie a goście pierwsze co zobaczą to syfiaste hałdy złomu piętrzące się przy dworcu, goście przejdą się po krzywych chodnikach, podziwiając niedokończony, dziurawy odcinek jezdni do ul Chrzanowskiego. Wstyd i tyle

      • 0 2

  • Gdynia to Baltyk (1)

    • 2 4

    • Plus Arka,

      Start, Flota i parę innych niezłych klubów (głównie zespołowych), UKS-ów nie licząc.

      • 1 0

  • i koniecznie w budce wartowniczej na bramie portowej postawić Szczurka ! - a co ? niech widzą kto tym rozszabrowanym bajzlem

    rządzi ! no i ta sterta złomu !... nawet komuszki wiedzieli o tym ,że przy Dworcu Morski takie "Cóś" nie przystoi !.

    • 1 6

  • panie daj pan pińć złoty ! od czech dni nic nie jadłem !.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane