Dobry design jest dyskretny, wyczuwalny w dotyku, posiada swoją historię, a także wskrzesza unikalne rzemiosło. Z takim przesłaniem otwarto w piątkowe popołudnie nowy salon wystawowy DePadova. Gdańska przygoda tej marki rozpoczęła się od wykładów i dyskusji na temat architektury i sztuki.
Czy wziąłbyś udział w spotkaniu o architekturze i sztuce?
tak, interesuje mnie ta tematyka
47%
tak, ale tylko w przypadku, gdy miałbym dużo wolnego czasu
15%
nie, nie interesuje się architekturą i sztuką
38%
- To miejsce, gdzie prezentujemy duże meble, które są ikonami designu, zaprojektowanymi przez znane światowe nazwiska. Wokół wiodącej marki DePadova będą pojawiać się także mniejsze rzeczy, ale jako dodatek - opowiadała właścicielka gdańskiego salonu pokazowego, Iza Gajewska.
Skandynawski minimalizm i włoska precyzja
Marka DePadova oferuje kompleksowe wyposażenie garderoby, sypialni, a także przestrzeni dziennej czy jadalni. W nowo otwartym salonie pokazowym znajdziemy przede wszystkim duże meble: sofy, stoły, łóżka, zabudowy garderobiane, fotele czy krzesła. Każdy produkt ma swojego znanego projektanta.
- Aranżacja showroomu przedstawia przesłanie marki DePadova, jakim jest subtelny minimalizm. Chcieliśmy stworzyć ciepłe w odbiorze, jasne wnętrze, które broni się samo. Chciałabym, żeby ten showroom wyglądał tak zawsze. Chociaż będziemy zmieniać ekspozycję, to zawsze będzie tu minimalizm, w którym aż chce się mieszkać - zapowiedziała w trakcie wydarzenia Iza Gajewska.
Wnętrze salonu pokazowego DePadova
fot. Lucyna Pęsik/trojmiasto.pl
Wykłady o sztuce i architekturze
Po powitaniu licznie zgromadzonych gości, właścicielka showroomu opowiedziała historię działalności Iconic Design. Wśród zaproszonych gości była Daniela Borgonovo, dyrektor i reprezentantka marki DePadova, która zdradziła kulisy powstania firmy. Kolejnym punktem wieczoru były wykłady. Agnieszka Leszczyńska-Mieczkowska, kreator sztuki w Art in Architecture Gallery, w swoim wykładzie mówiła o sztuce i jej roli we wnętrzach. W tym miejscu przedstawione zostały również prace Agnieszki Kirzanowskiej-Osińskiej, które są jednym z elementów wystroju wnętrza showroomu i przesłaniem marki do wdrażania sztuki do przestrzeni użytkowej.
Na koniec prezentacji, Emilia Sobańska z BBGK Architekci odniosła się do szczegółów powstawania projektu Stoczni Cesarskiej i rozwoju Młodego Miasta.
Wykłady o architekturze i sztuce stały się ciekawym wstępem do dyskusji wśród zebranych gości. Wydarzenie prowadziła Małgorzata Szczepańska, redaktor naczelna "Elle Decoration Polska".