• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Lexus RX przedpremierowo w Trójmieście

mJ
28 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX

Przez dwa dni trójmiejscy fani motoryzacji mają okazję przedpremierowo zobaczyć najnowszą odsłonę Lexusa RX. Piąta generacja japońskiego SUV-a klasy premium na chwilę odwiedziła salon Lexus Trójmiasto przy al. Grunwaldzkiej 270Mapka. Auto będzie można obejrzeć do końca czwartku, 29 września.



Lexus po raz pierwszy zaprezentował światu najnowszą odsłonę swojego flagowego SUV-a 1 czerwca 2022 r. Po czterech miesiącach od tamtego wydarzenia egzemplarze demonstracyjne ruszyły w tournee po polskich salonach. Na liście znalazło się 14 obiektów, w tym oczywiście także ten trójmiejski. Nowy RX będzie dostępny dla trójmiejskiej publiczności w dniach 28-29 września, w godz. od 8 do 19.

By osiągnąć właściwości jezdne zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature, podczas prac nad nową generacją RX-a zoptymalizowano położenie środka ciężkości, moment bezwładności, zmniejszono masę auta, a także zwiększono sztywność nadwozia i zmodyfikowano napędy - zapowiadają przedstawiciele Lexusa. Klienci od kilku tygodni mogą już zamawiać nowego Lexusa RX. Dostępnych jest sześć opcji wyposażenia oraz trzy wersje napędu hybrydowego - dwie klasyczne hybrydy i jedna typu plug-in.

Projektanci Lexusa względem poprzedniej generacji zdecydowali się wydłużyć maskę, powiększyć rozstaw osi o 60 mm i obniżyć linię dachu o 10 mm, a także rozszerzyć rozstaw tylnych kół o 50 mm.

Trzy hybrydy do wyboru



Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
Bazowy silnik RX 350 to hybryda bazująca na wolnossącym, 2,5-litrowym silniku benzynowym. Łączna moc wynosi 250 KM. Moment obrotowy - jak zresztą we wszystkich wersjach - rozdzielany jest na wszystkie koła (E-Four). Jednostka napędowa została zestrojona z bezstopniową przekładnią e-CVT. Sprint do "setki" zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Deklarowane przez producenta spalanie dla tej wersji ma wynieść 6,3-6,6 l paliwa na 100 km.

Drugi w kolejności jest układ napędowy RX 450+. "Plusik" oznacza, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in, czyli ładowaną z gniazdka. Sercem układu jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów, który pracuje w cyklu Atkinsona. Model został wyposażony w baterię o pojemności 18,1 kWh, dzięki której RX na samym prądzie jest w stanie przejechać ponad 60 km. Przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego auto może rozpędzić się do 135 km/h. RX 450+ oferuje 309 KM mocy, a to przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Japończycy przewidują, że na Starym Kontynencie będzie to najlepiej sprzedająca się wersja.

Topową jednostką w ofercie japońskiego SUV-a jest RX 500h. To klasyczna hybryda z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra. Co ciekawe, ta jednostka nie korzysta z przekładni e-CVT, a z 6-biegowej skrzyni automatycznej. 500h został wyposażony w dwa silniki elektryczne. Łączna moc układu wynosi 371 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,2 sekundy do "setki" i prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h.

Bogate wyposażenie już w podstawie



Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
Jak wspomnieliśmy wyżej, RX oferowany jest w sześciu wersjach wyposażenia - od Elegance, przez Business, Prestige, F Sport Edition, F Sport, po topowe Omotenashi. Cennik bazowej opcji startuje od kwoty 352 900 zł. Za najbardziej luksusowy wariant trzeba zapłacić co najmniej 427 900 zł.

Już w standardzie wszystkie RX-y posiadają trzystrefową klimatyzację, nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, elektroniczne klamki, inteligentny kluczyk, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge (wywoływany komendą "Hej Lexus"), bezprzewodową obsługę Apple CarPlay (Android Auto obsługiwany jest przy pomocy kabla), sterownie z poziomu smartfona wybranymi funkcjami auta (aplikacja Lexus Link), podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, aktywny tempomat czy kamerę cofania.

Więcej szczegółów na temat auta przedstawimy po pierwszych jazdach testowych.

  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
  • Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX
mJ

Wydarzenia

Pokaz przedpremierowy nowego Lexusa RX

dni otwarte

Miejsca

Opinie (28) 5 zablokowanych

  • (4)

    I tablet na srodku, masakra. Czy jakis producent kiedys zrobi jeszcze eleganckie wnetrze ?

    • 10 1

    • Zapraszam do salonu Mazdy (3)

      Wnętrza nowoczesne, bardzo eleganckie i bez tabletów na całą deskę.

      • 2 0

      • Największa Mazda jest o klasę mniejsza (2)

        choć również uważam że to fajne auta

        • 0 0

        • A Mazda CX-8 i CX-9 ? (1)

          Fakt, nie na UE, ale to ta klasa.

          • 0 0

          • no właśnie nie do dostania w salonie

            • 0 0

  • Fajny Fajny.. (2)

    ...no ale po co ?

    • 10 8

    • cena od 350tys zł buahahahahahh (1)

      do kogo skierowana jest oferta jak większość firm będzie się zamykać lub mega oszczędzać ? dlaczego firmy motoryzacyjne nie produkują tanich i niezawodnych samochodów kompaktowych jak np suzuki , toyota i kiedyś honda

      • 1 1

      • odbiorcą tego modelu nigdy nie był przeciętny konsument parówek

        to się nadal nie zmieniło, a ci ludzie akurat kasę mają. Drugie pytanie źle zadałes, w końcu sam wymieniłeś modele kompaktowe które produkują inni producenci.

        • 0 0

  • Mój szwagier mieszka od lat w Vancouver

    I ma najnowszego Lexusa GX 4,6 V8. Aha, prawda, Kanada ma wywalone na europejskie wyświrowane normy umilające życie niewolnikom ekopsycholi.

    • 1 1

  • Szkoda ze coraz mniej (1)

    robią tylko benzynowych modeli... Mają swój styl, charakter no i niezawodność.

    • 12 0

    • Toyota i Honda juz informuja ze 2025 wypuszczaja na rynek tylko elektryki..Pierwsze elektryki beda w 2023 a w Stanach

      robia na nie....zapisy

      • 1 2

  • Czy na zdjęciu jest profesor Simon? (3)

    Czy na pierwszym zdjęciu w lewym górnym rogu jest ten słynny Ekspert?

    • 0 1

    • Jeśli jeździsz samochodem (1)

      To proszę zrób okulary.Jaki simon.Nawet trochę nie jest podobny

      • 0 0

      • Jak dla mnie zdjęcie identiko jak w Pulsie Medycyny

        tylko zaczes ciut inny :)

        • 0 0

    • przyjechał zrealizować zyski

      z 2020 i 2021 roku

      • 0 0

  • Bardzo drogo. (1)

    Bardzo,bardzo drogo za 2,4 litra.
    Przesada,duża przesada.

    • 9 3

    • 18,6% akcyzy

      zamiast 3,1%

      • 1 0

  • Wygląda nawet ładnie ale totalnie zwyczajnie. Kiedys lexy były takie, że jak jechał, to się za nim oglądało bo robił wrażenie. Teraz to równie dobrze mogłaby być Kia, a któryś z tych chińskich suvów z fikuśnymi światłami.

    • 8 0

  • Cena.. (1)

    ..jak na obecne zawirowania rynku jest jak najbardziej Ok za auto z tego segmentu. Wymaxowany spec poniżej 500 tys brutto, super! Ale kur**, Car Play po kablu? XD

    • 2 5

    • Car Play jest bezprzewodowo

      naucz się czytać.

      • 1 0

  • A ci dalej ciącną na siłe tą przedpotopową technologię z lokomotyw? (1)

    Nie ma to jak wozić ze sobą kompletny napęd spalinowy i kompletny napęd elektryczny, upośledzając oba...

    • 3 4

    • EEE nie czepiaj sie :)

      przynajmniej kaseciaka juz nie ma :)

      • 1 0

  • Środek nie zachwyca. Plastiki i wzornictwo wnętrza jak w trabancie.

    • 8 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane