- 1 To niesamowite znalezisko ma... 600 lat (16 opinii)
- 2 Reaktywacja salonu przy al. Grunwaldzkiej (45 opinii)
- 3 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
Nowy Lexus RX przedpremierowo w Trójmieście
Przez dwa dni trójmiejscy fani motoryzacji mają okazję przedpremierowo zobaczyć najnowszą odsłonę Lexusa RX. Piąta generacja japońskiego SUV-a klasy premium na chwilę odwiedziła salon Lexus Trójmiasto przy al. Grunwaldzkiej 270. Auto będzie można obejrzeć do końca czwartku, 29 września.
Lexus po raz pierwszy zaprezentował światu najnowszą odsłonę swojego flagowego SUV-a 1 czerwca 2022 r. Po czterech miesiącach od tamtego wydarzenia egzemplarze demonstracyjne ruszyły w tournee po polskich salonach. Na liście znalazło się 14 obiektów, w tym oczywiście także ten trójmiejski. Nowy RX będzie dostępny dla trójmiejskiej publiczności w dniach 28-29 września, w godz. od 8 do 19.
By osiągnąć właściwości jezdne zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature, podczas prac nad nową generacją RX-a zoptymalizowano położenie środka ciężkości, moment bezwładności, zmniejszono masę auta, a także zwiększono sztywność nadwozia i zmodyfikowano napędy - zapowiadają przedstawiciele Lexusa. Klienci od kilku tygodni mogą już zamawiać nowego Lexusa RX. Dostępnych jest sześć opcji wyposażenia oraz trzy wersje napędu hybrydowego - dwie klasyczne hybrydy i jedna typu plug-in.
Projektanci Lexusa względem poprzedniej generacji zdecydowali się wydłużyć maskę, powiększyć rozstaw osi o 60 mm i obniżyć linię dachu o 10 mm, a także rozszerzyć rozstaw tylnych kół o 50 mm.
Trzy hybrydy do wyboru
Bazowy silnik RX 350 to hybryda bazująca na wolnossącym, 2,5-litrowym silniku benzynowym. Łączna moc wynosi 250 KM. Moment obrotowy - jak zresztą we wszystkich wersjach - rozdzielany jest na wszystkie koła (E-Four). Jednostka napędowa została zestrojona z bezstopniową przekładnią e-CVT. Sprint do "setki" zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Deklarowane przez producenta spalanie dla tej wersji ma wynieść 6,3-6,6 l paliwa na 100 km.
Drugi w kolejności jest układ napędowy RX 450+. "Plusik" oznacza, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in, czyli ładowaną z gniazdka. Sercem układu jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów, który pracuje w cyklu Atkinsona. Model został wyposażony w baterię o pojemności 18,1 kWh, dzięki której RX na samym prądzie jest w stanie przejechać ponad 60 km. Przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego auto może rozpędzić się do 135 km/h. RX 450+ oferuje 309 KM mocy, a to przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Japończycy przewidują, że na Starym Kontynencie będzie to najlepiej sprzedająca się wersja.
Topową jednostką w ofercie japońskiego SUV-a jest RX 500h. To klasyczna hybryda z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra. Co ciekawe, ta jednostka nie korzysta z przekładni e-CVT, a z 6-biegowej skrzyni automatycznej. 500h został wyposażony w dwa silniki elektryczne. Łączna moc układu wynosi 371 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,2 sekundy do "setki" i prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h.
Bogate wyposażenie już w podstawie
Jak wspomnieliśmy wyżej, RX oferowany jest w sześciu wersjach wyposażenia - od Elegance, przez Business, Prestige, F Sport Edition, F Sport, po topowe Omotenashi. Cennik bazowej opcji startuje od kwoty 352 900 zł. Za najbardziej luksusowy wariant trzeba zapłacić co najmniej 427 900 zł.
Już w standardzie wszystkie RX-y posiadają trzystrefową klimatyzację, nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, elektroniczne klamki, inteligentny kluczyk, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge (wywoływany komendą "Hej Lexus"), bezprzewodową obsługę Apple CarPlay (Android Auto obsługiwany jest przy pomocy kabla), sterownie z poziomu smartfona wybranymi funkcjami auta (aplikacja Lexus Link), podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, aktywny tempomat czy kamerę cofania.
Więcej szczegółów na temat auta przedstawimy po pierwszych jazdach testowych.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (28) 5 zablokowanych
-
2022-09-28 18:36
Fajny Fajny.. (2)
...no ale po co ?
- 10 8
-
2022-09-29 08:43
cena od 350tys zł buahahahahahh (1)
do kogo skierowana jest oferta jak większość firm będzie się zamykać lub mega oszczędzać ? dlaczego firmy motoryzacyjne nie produkują tanich i niezawodnych samochodów kompaktowych jak np suzuki , toyota i kiedyś honda
- 1 1
-
2022-09-30 16:54
odbiorcą tego modelu nigdy nie był przeciętny konsument parówek
to się nadal nie zmieniło, a ci ludzie akurat kasę mają. Drugie pytanie źle zadałes, w końcu sam wymieniłeś modele kompaktowe które produkują inni producenci.
- 0 0
-
2022-09-28 19:52
Drogi, ale cóż, pojazd bogaty już w standardzie
- 3 6
-
2022-09-28 20:04
Szkoda ze coraz mniej (1)
robią tylko benzynowych modeli... Mają swój styl, charakter no i niezawodność.
- 12 0
-
2022-09-29 21:57
Toyota i Honda juz informuja ze 2025 wypuszczaja na rynek tylko elektryki..Pierwsze elektryki beda w 2023 a w Stanach
robia na nie....zapisy
- 1 2
-
2022-09-28 20:13
Bardzo drogo. (1)
Bardzo,bardzo drogo za 2,4 litra.
Przesada,duża przesada.- 9 3
-
2022-09-29 20:14
18,6% akcyzy
zamiast 3,1%
- 1 0
-
2022-09-28 20:59
Bardzo ładny. Odnoszę natomiast wrażenie, że optycznie (w sensie - wyglądu zewnętrznego) zrobił się dość mały odstęp pomiędzy toyotami a lexusami. Nie wiem co do czego się zbliżyło, ale tak to z boku wygląda.
Jeździłbym ;P- 8 1
-
2022-09-28 21:16
Dlaczego
Dlaczego Obecne Toyoty lexusy nissany wyglądają tak okropnie?a kia i hyundai nieudolnie to kopiują i wyglądają jeszcze gorzej.Wzornictwo europejskie jednak ma więcej udanych modeli-samochody są proporcjonalne,mają sensownie rozplanowane bryły.A u azjatów mnóstwo ostrych kątów lub mocno zmniejszonych okien plus wielkie koła z i**otycznymi wzorami felg.Na siłę to ma niby szokować?Nie wspominając o wnętrzach dla osób do 175cm wzrostu.
- 7 5
-
2022-09-28 21:18
a gdzie 7 miejsc?
Mnie się RX podobał z uwagi na wersje 7mio miejscowa. Nowa odmiana póki co w takiej wersji jest niedostępna.
- 2 2
-
2022-09-28 21:23
AA na kablu?
co z tymi toyotami jest, że systemy multimediów maja generację albo i trzy w tył wzgledem konkurencji? Juz w lexie mogliby nadgonić...
- 2 0
-
2022-09-28 22:02
Środek nie zachwyca. Plastiki i wzornictwo wnętrza jak w trabancie.
- 8 6
-
2022-09-29 00:06
(4)
I tablet na srodku, masakra. Czy jakis producent kiedys zrobi jeszcze eleganckie wnetrze ?
- 10 1
-
2022-09-29 14:22
Zapraszam do salonu Mazdy (3)
Wnętrza nowoczesne, bardzo eleganckie i bez tabletów na całą deskę.
- 2 0
-
2022-09-29 22:20
Największa Mazda jest o klasę mniejsza (2)
choć również uważam że to fajne auta
- 0 0
-
2022-09-30 00:00
A Mazda CX-8 i CX-9 ? (1)
Fakt, nie na UE, ale to ta klasa.
- 0 0
-
2022-09-30 16:55
no właśnie nie do dostania w salonie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.