• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe (jeszcze szybsze) Porsche Cayenne

BamaS
28 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Odświeżone Porsche Cayenne. Na rynku od 1 października br.



Porsche Cayenne Diesel Porsche Cayenne Diesel
Porsche Cayenne Diesel Porsche Cayenne Diesel
Porsche Cayenne Diesel Porsche Cayenne Diesel

Większy Cayenne musi gonić mniejszego Macana. Duży suv Porsche przeszedł więc facelifting, po którym wygląda zdecydowanie... lepiej. Inżynierowie Porsche wprowadzili też kilka modyfikacji w całym zespole napędowym Cayenne.



Teraz trzeba naprawdę dużo złej woli, by tego wielkiego suva nazwać jeżdżącą mydelniczką. Zawistni lub złośliwi lubili w ten sposób pastwić się nad stylistyką pojazdu, gdy debiutował na rynku. Wszystkie zmiany sprawiły jednak, że obecnie stoi przed nami samochód, po którym widać, że drzemią w nim geny godne słynnej, sportowej marki.

Porsche Cayenne ma teraz nowy przedni pas, przednie błotniki i pokrywę silnika. Efektywny dopływ powietrza do intercoolerów zapewniają zaprojektowane na nowo wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach auta. Większa "paszcza" Porsche sprawia, że samochód na drodze wygląda na groźniejszego i pewniejszego siebie. Stylistyczne modyfikacje tyłu objęły m.in. tylne lampy. Oprócz zmian w samym oświetleniu, bardziej zintegrowano je z tylną klapą. Nowe końcówki wydechu połączono z dolną częścią zderzaka.

Przy chłodnej, niczym skandynawski, północny wiatr, stylistyce wnętrza np. Volvo XC 90, Porsche Cayenne robi wrażenie.
Liczba przycisków w kabinie może oszołomić, oszołomiony użytkownik może złapać się aż za cztery obszyte skórą uchwyty, w tym dwa na konsoli środkowej. W ostoi ostentacyjnego wręcz luksusu, jakim kipi wnętrze Cayenne, ciekawie wygląda umieszczony oczywiście po lewej stronie jajowaty przełącznik "start" i dźwigienki kierunkowskazów, jakie można znaleźć w większości modeli z koncernu Volkswagena.

Pozycja za kierownicą Cayenne jest przyjemnie niska, jak przystało na auto o sportowych genach, a dzięki m.in. regulowanym ustawieniom zawieszenia charakterystykę pojazdu można dostosować do indywidualnych upodobań.

Modyfikując Cayenne, Porsche zadbało także, by niezależnie od wersji, Cayenne spalał mniej paliwa, a był szybszy. Oksymoron? Niekoniecznie. Jedną z modyfikacji silników jest nowy system optymalizujący chłodzenie, z aktywnymi klapami silnika sprawiającymi, że wielki suv jest bardziej ekonomiczny.

Porsche Cayenne z trzylitrowym silnikiem diesla V6 o mocy 262 KM i 580 NM momentu obrotowego szybko potrafi zjednać kierowcę, zarówno kulturalną pracą, jak i satysfakcjonującymi przyspieszeniami.

Użytkownik powinien pamiętać, że uzbrojony w szerokie jak walce opony suv nie jest autem terenowym, mimo iż incydentalnie Cayenne potrafi zadziwić na bezdrożach. Są co prawda śmiałkowie, którzy w klapkach zdobyli Giewont. Nikomu jednak nie poleca się tej formy turystyki. Podobnie jest Porsche Cayenne, zdecydowanie lepiej niż leśnych koleinach czuje się na szutrze i asfalcie.

Nowe Cayenne dostępne jest obecnie w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel i po raz pierwszy jako hybryda z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in), czyli Cayenne S E-Hybrid. To pierwsze auto tego typu w segmencie suvów.

Prezentowana wersja Cayenne Diesel dostępna jest od nieco ponad 300 tysięcy złotych. Doposażenie auta w liczne podnoszące komfort i bezpieczeństwo dodatki podnosi cenę pojazdu do prawie pół miliona złotych. Porsche znane jest także z tego, że utrzymuje wysoką wartość rezydualną, która w przypadku Cayenne wynosi 58 proc. ceny zakupu po trzech latach. Marzenie o luksusowym suvie ze słynnym znaczkiem na masce najtaniej można spełnić za nieco ponad 40 tysięcy złotych. Mniej więcej od tej ceny zaczynają się egzemplarze Cayenne z 2004 roku z 3.2litrowym, benzynowym silnikiem V6.

Ten model Porsche stanowi ok 45 proc. łącznej sprzedaży marki, a popyt na te auta wciąż rośnie. Nic dziwnego więc, że doskonałe nastroje panują również w Porsche Centrum Sopot, gdzie w tym roku nabywców znalazło już kilkadziesiąt Cayenne.

  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Porsche Cayenne Diesel
  • Maserati Ghibli


Jeśli nie Porsche, to co?

Z Niemiec, ojczyzny Porsche, przenieśmy się na chwilę do Włoch, skąd już w 2015 roku powinien wyjechać luksusowy suv Maserati, Levante. Nieoficjalne wieści z obozu Maserati donoszą, że wygląd Levante będzie mocno inspirowany modelami Ghibli i Quattroporte. A to z pewnością przełoży się również na ofertę silnikową. Pod maską suva mogą więc znaleźć się trzylitrowe V6 o mocy 410 KM, podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM czy diesel V6 o pojemności 3 litrów i mocy 275 KM.

Zanim jednak poznamy Levante, w Trójmieście, już w tę sobotę, 29 listopada będziemy mogli zobaczyć pełną gamę Maserati. Prezentację pojazdów zaplanowano w godzinach 10 -15 przed siedzibą firmy Carter, przy ulicy Grunwaldzkiej 260 w Gdańsku. Trójmiejski dealer Toyoty to obecnie część warszawskiej grupy Chodzeń, która jest również oficjalnym polskim importerem Maserati.
BamaS

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • "Trzy cylindrowe V6"

    Dobrze ze nie szesciolitrowe V3....
    Tak sie czepiam lektrrora w filmiku ;)

    • 0 0

  • Woda na młyn Straży Miejskiej.

    • 0 0

  • (3)

    Porshe Cayenne , Audi Q7, BMW X6, VW Touareg NA SIŁĘ!
    chcą być autami terenowymi.... :p
    Tylko trudno przyrównać powyższe do LR, RR, Wranglera czy!.. "młota=H1"..
    Za 640tys. Porsche Cayenne, zdecydowanie wybieram RR.

    • 6 2

    • (1)

      Dlatego ciągle się zastanawiam po co są te samochody, 90% z nich jeździ po mieście, nawet nie po polnej drodze gdzieś na mazurach.
      A do miasta to najgłupszy wybór, o ekonomii nawet nie piszę bo tu sami milionerzy polscy i dla nich 10 czy 20 l/100 nie robi..

      • 6 0

      • Ale więlszy żal jest

        Z powodu zbulwarowienia Toyoty Land Cruiser i Nissana Patrola, gdy jeszcze go produkowali.

        • 0 0

    • kumpel kiedys pokazywał jaki jego Toureg jest terenowy

      musiał go leśniczy UAZem na drogę wyciągać ;) plus mandacik za wjazd do lasu. ma do dziś chłop pamiątkę

      • 9 2

  • Prędzej czy później zardzewieje jak moje tico

    • 0 1

  • Jeżdźę nowym mercedesem ML.

    Dwa razy tańszy niż porszawka a kilka razy bardziej elegancki.

    • 0 1

  • (5)

    Co sobie można rekompensować kupując takie auto?

    • 8 4

    • brak udanego seksu i wysoki kredyt do spłacenia (1)

      • 8 2

      • Tylko golfiarze mają udany seks?

        • 2 0

    • Jak masz kasę to kupujesz cayenne, jak nie masz to touarega. Nic sobie nie trzeba rekompensować, to dla zamożnych jak dla Ciebie wybór farby do pomalowania pokoju na urlopie, cebulaku zazdrośniku.

      • 1 0

    • pojeździł bym takim

      szkoda tylko że mnie nie stać
      ale jak bym miał siano to bym rozważył zakup takiego auta

      • 2 1

    • mózg

      a raczej jego brak

      • 7 2

  • (3)

    Golf lepszy

    • 8 1

    • na pewno praktyczniejszy i tanszy (1)

      A i tak szybciej nie pojedziesz...

      • 8 1

      • cebulandia....

        • 0 0

    • zgadza się.
      W każdej gminie polskiej powinien być pomnik golfa w tdi.

      • 13 0

  • cena

    za taką cenę to większość systemów powinna być w standardzie jak na zachodzie ale tutaj lelków kroją ile wlezie..
    a ja i tak wolę swojego starego Hilluxa co przynajmniej w terenie pojedzie a nie te pseudo tereniaki

    • 2 0

  • Bardziej wyraziste? (3)

    Jak było nijakie z wyglądu, takie jest nadal. I jeszcze z silnikiem na paliwo do traktora.

    • 27 4

    • Wyrazista była 1-sza generacja (1)

      przy okazji dla większości brzydka.

      • 5 0

      • bo byla brzydka, taka dla rolnika

        • 0 0

    • dalej "mydelniczka" ;)

      • 2 0

  • 10.00-15.00 ? przed Carterem?

    ale gdzie? bylem o 10.00 i nic ! zadnych aut maseratti !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane