• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetestowaliśmy najnowsze BMW X5

Michał Jelionek
31 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe BMW X5 Nowe BMW X5

Nowe BMW X5 oficjalnie zadebiutowało na trójmiejskim rynku pod koniec listopada. Teraz mieliśmy okazję przyjrzeć się flagowemu SUV-owi spod znaku biało-niebieskiej szachownicy z bliska.



X5 to jeden z kluczowych modeli w szerokiej gamie bawarskiego producenta. To bestseller, który pokochały rzesze kierowców na całym świecie. Najlepszym tego dowodem są liczby. Od momentu debiutu premierowej odsłony niemieckiego SUV-a w 1999 roku BMW sprzedało ponad 2,2 mln egzemplarzy X5. Jesteśmy przekonani, że czwarta generacja, która w nomenklaturze BMW otrzymała kod fabryczny G05 (zastępuje F15), znacznie podbije te statystyki.

  • Najbardziej charakterystycznym elementem w wyglądzie nowego BMW X5 jest sporych rozmiarów grill.
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
Zacznijmy od faktu, że najnowsze X5 względem swojego poprzednika urosło. SUV jest teraz dłuższy o 36 mm (mierzy 4922 mm), szerszy o 66 mm (2004 mm) i wyższy o 19 mm (1745 mm). Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm (2975 mm). Auto zostało zbudowane na platformie BMW Cluster Architecture (CLAR), którą wcześniej wykorzystano m.in. w Serii 7.

Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym elementem wyglądu zewnętrznego nowej X5 jest podwójny grill. Maskownica chłodnicy, czyli tzw. nerki są po prostu ogromne, ale jak dobrze wiemy, to jeszcze nie jest szczyt możliwości bawarskich projektantów (czytaj: BMW X7). I tak naprawdę zestawiając obok siebie najnowsze X5 z poprzednikiem - wbrew pozorom nie jest łatwo oba auta odróżnić. Naszym zdaniem auto wygląda atrakcyjnie, ale czy atrakcyjniej od trzeciej generacji? Kwestia gustu.

Nowe BMW X5 względem swojego poprzednika nieznacznie urosło. Nowe BMW X5 względem swojego poprzednika nieznacznie urosło.
Sylwetka pozostała bez zmian, styliści dorzucili od siebie kilka nowości. W pasie przednim okrągłe światła przeciwgielne zostały zastąpione płaskimi, podłużnymi. Oczywiście przestylizowano także zderzak i reflektory.

Standardowo BMW X5 wyposażone jest w reflektory diodowe. Opcjonalnie, przy dopłacie 7300 zł, można zamówić światła laserowe z diodowymi reflektorami adaptacyjnymi. W tej technologii zasięg nieoślepiających świateł drogowych zwiększa się do 500 metrów.

Warto dodać, że do auta przy odpowiedniej dopłacie (około 5 tys. zł) można domówić aż 22-calowe obręcze kół.

  • Projektanci przestylizowali także tył nowego X5.
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
Interesująco prezentuje się tył nowego X5. Styliści spłaszczyli nieco światła LED, zastosowali także bardziej agresywne przetłoczenia w dzielonej klapie, która otwiera się na dwa sposoby. Warto podkreślić, że w najnowszej generacji w pełni automatycznie otwiera się zarówno górna, jak i dolna pokrywa (w F15 automatycznie otwierała się tylko górna klapa).

Wedle własnych preferencji można skonfigurować m.in. wysokość otwierania się górnej klapy oraz czy obie pokrywy mają otwierać się jednocześnie. Oczywiście przy pneumatycznym zawieszeniu (dopłata 6437 zł), można również obniżyć lub podnieść próg załadunku. To taki ukłon w kierunku osób, które bardzo często korzystają z bagażnika. A ten ma pojemność 650 litrów i 1860 litrów po złożeniu kanapy w drugim rzędzie. Warto dodać, że istnieje możliwość zamówienia trzeciego rzędu siedzeń.


  • Naszpikowane nowinkami technologicznymi wnętrze.
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
Zaglądamy do naszpikowanego nowinkami technologicznymi wnętrza. W pierwszej kolejności w oczy rzucają się dwa potężne, ponad 12-calowe ekrany - pierwszy pełni funkcję zegarów, a drugi odpowiada za multimedia. Szczególne wrażenie robi BMW Live Cockpit Professional, czyli cyfrowe zegary za kierownicą. Z początku obsługa nie jest intuicyjna. Opcji i możliwości personalizacji jest tak dużo, że trzeba się po prostu tej intuicji nauczyć.

Multimediami można sterować na kilka sposobów: przyciskami na kierownicy, kontrolerem iDrive, palcem na ekranie dotykowym czy za pomocą głosu i gestów. Bardzo efektownie prezentuje się konsola środkowa ze wspomnianym już kontrolerem iDrive o kryształowej strukturze.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znaleźć można m.in. 20-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins, podgrzewane podłokietniki i uchwyty na kubki w konsoli środkowej, panoramiczny dach czy czterostrefową klimatyzację.

A co z przestronnością kabiny? W pierwszym rzędzie jest wystarczająco dużo miejsca. Niestety, jak na auto z prawie 3-metrowym rozstawem osi, miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu nie ma zbyt wiele. Nowością, a zarazem ciekawym udogodnieniem dla osób, które zasiądą na tylnej kanapie, są gniazda USB typu C zainstalowane z tyłu w przednich fotelach.

  • Efektowna konsola środkowa z "kryształowym" kontrolerem iDrive.
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
  • Nowe BMW X5
Oczywiście klasa premium ma to do siebie, że reprezentujące ją samochody muszą po prostu od kół po sam dach być naszpikowane systemami wspomagającymi kierowcę. Lista asystentów podnoszących bezpieczeństwo w BMW X5 jest naprawdę długa. To m.in. aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu, asystent zmiany pasa ruchu, asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizją boczną i asystentem omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd.

Nowością jest asystent zatrzymania awaryjnego, który bezpiecznie zatrzyma pojazd, gdy kierowca zasłabnie. Ciekawym rozwiązaniem jest także asystent cofania, który zapamiętuje około 50-metrowy odcinek przejechany do przodu i bez ingerencji kierowcy potrafi pokonać go również cofając.

Nowe BMW X5 Nowe BMW X5
Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił silnik M50d, czyli sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM (760 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Bardzo żwawy silnik został zestrojony z bardzo precyzyjną i szybką, 8-stopniową skrzynią Steptronic. Osiągi? X5 do "setki" przyspiesza w 5,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. I rzeczywiście, pod stopą czuć tę moc. To piekielnie szybki samochód.

Co do prowadzenia X5 - niemiecki SUV został wyposażony w zintegrowany aktywny układ kierowniczy, który m.in. skręca tylne koła. Taki zabieg służy efektywniejszemu pokonywaniu zakrętów, głównie przy większych prędkościach.

Nowe BMW X5 Nowe BMW X5
Dla osób, które planują i w końcu zdecydują się wjechać BMW X5 w nieco bardziej wymagający teren przygotowano pakiet xOffroad. W jego skład wchodzą: wspomniane już pneumatyczne zawieszenie zwiększające prześwit o 4 cm (standardowy wynosi 21,5 cm), elektrycznie sterowana blokada tylnego dyferencjału, programy offroadowe czy osłony podwozia. Dodajmy, że kąt natarcia wynosi 25,2 stopnia, kąt zejścia 22,3 stopnia, kąt rampowy to 20,2 stopnia, natomiast głębokość brodzenia oscyluje w granicach 50 cm.

Cennik nowego BMW X5 startuje od kwoty 330 800 zł (xDrive 30d). Testowany przez nas egzemplarz został bogato skonfigurowany, a jego cena to 570 tys. zł.

Samochodu do testów użyczył dealer BMW Zdunek.

Miejsca

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • Kierunkowskazy (9)

    A kierunkowskazy mu zamontowali?

    • 121 16

    • po co ?

      • 32 0

    • tej opcji jeszcze nikt nie zamówił.

      • 22 0

    • kierunkowskazy są we wszystkich (2)

      modelach, ale ich wyłączanie jest tak nieintuicyjne, że posiadacze rezygnują z ich używania, bo wolą wyjść na buców, niż głupków, którzy nie umieją wyłączyć kierunkowskazu:)
      (autentyczna opinia zasłyszana od kierowcy bmw:) )

      • 15 1

      • (1)

        To niestety prawda! Jeżdżę f30 albo x1 , miałem E46 , E90 i f 10 - ten pomysł bawarczyków na dzwigienkę kierunkowskazów której wyłączenie bez "mrugnięcia" w drugą stronę graniczy z cudem to jakaś totalna porażka od lat...

        • 8 1

        • Nieprawda

          Nie czujesz Bambi i tyle

          • 1 6

    • Kolejny model po nowej 7 gdzie zabrakło pomysłu projektującym (3)

      I ten tandetny wszechobecny chiński chrom ...

      • 8 1

      • Chris Bangle , wróć!

        • 0 0

      • z tandetą się nie zgodzę, ale że zabrakło pomysłu to prawda (1)

        nie wygląda jak następca tylko jak facelifting, co więcej jakoś tak dziwnie zaprojektowany że bądź co bądź wielkie koła giną w spasionych nadkolach. Tylne światła za duże, jak w samochodziku dla dziecka

        • 9 0

        • Brakuje mi takiej spójności nadwozia z wnętrzem

          • 0 1

  • skończyły się fury za ponad 150k na firemke to już ich tyle nie zobaczymy na drogach :) (30)

    • 55 26

    • za 150 ?? za 500 000 raczej.

      • 4 14

    • (10)

      Jedno jest pewne - nie zobaczysz Ty w swoim "garażu" :)

      • 18 15

      • bo widzę codziennie F15 kmiocie :) (9)

        • 7 19

        • (2)

          Naprawdę, f15 powód do wyzywania ludzi ;d.

          • 16 5

          • to nie tak ale tacy ludzie jak ten kmiot trw który jest nieudacznikiem życiowym (1)

            nie musi pisać ze ktoś czegoś nie będzie miał bo nie wszyscy są tacy jak on czyli są zerami

            • 10 11

            • xxx

              Odpowiedz godna stefana.....

              • 4 1

        • w garażu sąsiada (1)

          na tym forum każdy ma F15. Jakbyś kumał na czym polegają te przepisy to byś wiedział że nadal się da tylko trzeba będzie więcej kombinować.

          • 7 3

          • Ja niedawno kupiłem sobie F22. F15 to 40- letni złom.

            • 6 1

        • (2)

          a ja latam F16

          • 12 1

          • Biedaki (1)

            Ja latam F-35

            • 8 1

            • Ja mam f117 i radary mi nie robią.

              • 1 0

        • Ale kolorowy masz plakat?

          • 9 1

    • Typowy Polak (2)

      Sam nie może mieć to u innego kole w oczy. Zazdrość i zawiść to nasze znaki rozpoznawcze i cechy narodowe chyba. Wstyd.

      • 12 7

      • Jedź do Norwegii

        Tak każdy donosi na sąsiada bo wie ile zarabia

        • 7 0

      • Bo złodziej ma a uczciwy to już niekoniecznie.

        • 4 4

    • nie skończyły się tylko koszta leasingu operacyjnego zostaną ograniczone do tej kwoty (5)

      natomiast limit kwoty amortyzacji wzrósł z 20 tys. euro do 150 tys. zł. Więc z jednej strony na prawdę drogie fury podrożeją dla kupujących "na firmę" a z drugiej ci kupujący amortyzujący kupiony samochód będą mogli odliczać więcej. Sądzę że w przypadku kogoś kto kupuje fure za 330 tys. jak ta beemka, jeśli do tej pory realny jej koszt zamykał się w wysokości 250 tys. dzięki poprzednim przepisom podatkowym, to jeśli te nowe potrącą mu z kieszeni 290 tys. to i tak się zdecyduje na ten samochód. Druga sprawa że wzrośnie atrakcyjność najmu długoterminowego bo wtedy z taką furą da radę zmieścić się w rzeczonych 150 tys. PLN.

      • 10 1

      • Jak można wydać na 4 koła tyle co za mieszkanie? (4)

        Ja tam kupuje poleasingowe, nawet taki focus za 20tyś i prawie od razu w koszty. Jeździ, jeździ.
        Zawsze mogę "zaszaleć" i kupić coś za 80tyś, ale PO CO? a za 200tyś, 300tyś i więcej to tylko władza i kombinatorzy. Jak ciężko zarabiasz to nie wydasz tyle na blaszane pudło!

        • 7 22

        • zależy, ile zarabiasz

          poza tym, w praktyce liczy się wysokość raty, nie kwota całkowita. ale jak ktoś pracuje i zarabia więcej, to od razu kombinator...
          a focus za 20k to może właśnie nie pojechać:)

          • 10 1

        • kupujesz to na co cie stać

          nie widzę powodu, żeby obrażać ludzi, którzy maja więcej. Są ludzie, dla których wydać 200k czy 500k to jak dla ciebie 20k.

          • 19 0

        • No tak. Nie stać mnie, albo mi szkoda, to wszyscy którzy kupują takie fury, to kombinatorzy i pewnie złodzieje. W naszym chorym socjalnym kraju, jest coraz gorzej z myśleniem.

          • 16 0

        • sam sobie odpowiedziałeś

          "Jak ciężko zarabiasz to nie wydasz tyle na blaszane pudło!" Rata leasingowa to 5 tys miesięcznie. Ile musiałbyś zarabiać żeby tyle wydać na samochód? Ja bym musiał mieć co najmniej 30 miesięcznie stałego dochodu od lat żeby nie mieć wrażenia że pracuję na samochód. Inna sprawa że bywają tacy co ledwo dyche przynoszą (ledwo w tym sensie że przy takich zarobkach nigdy bym nie kupił takiej fury) do domu i od razu kupuje takie auto. Potem jeździ po trasie spod bloku do biedronki po parówki albo do pracy. Niemniej, jak cię stać to w czym problem?

          • 4 2

    • (1)

      Wystarczy prowadzić książkę przebiegu pojazdu i odliczasz jak przedtem... Lub firma udostępnia auto pracownikowi za np 200zl/msc.

      • 2 2

      • nie, prowadzenie kilometrówki sprawi tylko że będziesz mógł cały VAT odliczyć

        oraz całą wartość netto wrzucić w koszta ale do wysokości 150 tys. Przy wynajmie, za to, w koszta zaliczyć będziesz mógł tylko kwotę w proporcji. Czyli jeśli firma wynajmie ci auto np za 200 tys na 3 lata i wyliczy że w tym okresie straci na wartości 100, to nie będziesz mógł zaliczyć stówy w koszty a jedynie stosunek utraty wartości do ceny auta pomnożony przez kwotę 150 tys. W tym przypadku 100/200 * 150 tys = 75 tys.

        • 2 0

    • Nie bój nic. Biorą teraz 3 umowy na jedno auto i odliczają.

      • 1 1

    • Nic się nie skończyło, pierwsze 150 rozlicza się w leasingu (1)

      a drugie 150 przez amortyzację (po wykupie z leasingu)
      Taką mamy jakość nowego prawa.

      • 5 0

      • tak działało stare tylko kwota wynosiła 20 tys. ojro dla amortyzacji i była nieograniczona dla rat leasingowych

        teraz masz po 150 dla każdej z tych wartości więc nieco bardziej restrykcyjnie bo i tak większość tych drogich aut była leasingowana

        • 1 0

    • (1)

      Ucieszył się pisowski wielbiciel jakiejś 15 letniej Be6tki po tureckim wlascicielu kebabu w Kolonii.... Ten problem ciebie nigdy chlopcze nie dotyczył i nigdy nie będzie dotyczył. A BMW i inni już ten problem ominęło, wiec bedziesz mógł ten model polizac w realu

      • 0 4

      • masz minusa za upolitycznianie

        POwcy to to samo barachło co PISowcy, nie ma co rozróżniać

        • 1 0

    • Chyba ktoś musi doczytać przepisy :)

      • 0 0

    • usmiałem sie jak pszczoła

      czyzby ? jaki ty gupi jesteś..zamiast 95 tys odlicze 72 tys ...jak myślisz ? zrobi mi to az taka roznice ze nie kupie?
      150 tys do amortyzacji i polowa VAT do odliczenia koleś :))))
      a ty ile odliczysz? buhahahahaha
      ps jak tam nowe widze a ty? zamykasz oczy jak jedziue żeby ci ciśnienie nie skoczyło matole?

      • 0 0

  • (1)

    ładne cacko, a testowany egzemplarz kosztuje więcej niż moje mieszkanie.
    :-)

    • 45 4

    • podpisano: Pleśniak

      • 0 9

  • (1)

    Chyba czas wreszcie się przesiąść z X6

    • 10 7

    • Juppi

      Na takiego z górnej "pułki" głąbie?

      • 0 3

  • Kupię sobie (3)

    za jakieś 15 lat.

    • 37 0

    • Z Banina?

      Ten od choinek?

      • 2 0

    • (1)

      Kupie sobie, gdy sprzedam Passata B5


      Karol z Banina

      • 2 0

      • a ja jak sprzedam puszki

        • 1 0

  • BMW (3)

    tragedia!

    • 29 27

    • Brzydki jak kupa.

      • 6 8

    • Wygadany jesteś

      • 5 1

    • Wydalil z siebie wlasciciel KIA

      • 4 1

  • Ubezpieczenia na tą markę z założenia (3)

    są wyższe z uwagi na najwyższy procent ich udziału w powodowaniu wypadków. Zapewne to stan umysłu posiadaczy -kierowców,

    • 34 13

    • bzdura, za Lagunę 2.0 płacę wyższe OC niż za E30 320

      i to nie od dziś

      • 4 1

    • To nie stan umyslu, tylko portfela chlopcze

      • 0 2

    • az tak zazdroscisz ?

      zenujacy wpis koleś

      • 0 0

  • znawca (5)

    NIkt nawet nie zauwazy ze to nowe X5
    Super zmiana ! Jak w rzadzie :D

    • 32 4

    • To kup sobie Francuskie auto i abonament na lawetę. (3)

      • 2 7

      • beemki są tak samo awaryjne jak francuzy (2)

        • 4 2

        • Dużo bardziej. (1)

          W reliabilityindex wybierzcie sobie BMW X5 i Renault Lagunę, rocznik powyżej 2007. Ranking Warranty Direct (im bliżej zera, tym lepiej):

          BMW X5 - 252 (zasadniczo szrot)
          Renault Laguna - 89

          • 2 2

          • wolę statystyki ADAC czy Dekry albo TUV

            tam BMW są powyżej Renault (te okupują ostatnie miejsca) ale zasadniczo do mało awaryjnych nie należą

            • 1 0

    • Zauwaza Ci ktorzy tym jezdza chlopczyku

      • 1 2

  • z tyłu wygląda jak Ssayong (1)

    czy jak to sie tam zwało

    • 43 9

    • A kierunki w standardzie czy za dopłatą?

      • 5 0

  • Nowe auta (1)

    Brak polotu w tych nowych autach, a także w tym, chyba, że to wina zrobionych zdjęć. Nie wygląda masywnie jak to na M pakiet przystało.
    Dająć ponad 0,5 mln zł za znowu zastosowane atrapy wydechów, lub słabe felgi.
    Przerost formy nad treścią, mimo fajnych bajerów i systemów :)

    • 34 3

    • szacun

      Konstruktywna krytyka, to rzadkość na trojmiasto.pl. Niestety większość komentarzy jest prymitywna i nie wnosi nic sensownego do dyskusji. Zazwyczaj od Wieśków bije zazdrość, że kogoś stać a ich nie.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja