• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW X4 wjechało na salony

mJ
16 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W sobotę w salonie BMW Zdunek odbyła się trójmiejska premiera nowego X4. W sobotę w salonie BMW Zdunek odbyła się trójmiejska premiera nowego X4.

Rynkowa ofensywa BMW trwa w najlepsze. Całkiem niedawno w Trójmieście zadebiutował zupełnie nowy model X2, a teraz swojej drugiej generacji doczekało się dość kontrowersyjne BMW X4. W sobotę w gdyńskim salonie BMW Zdunek zobacz na mapie Gdyni odbyła się jego trójmiejska premiera.



Lista nowości w bawarskiej rodzinie "iks" jest dłuższa, bo przecież pod koniec ubiegłego roku do trójmiejskich stacji BMW wjechała trzecia generacja X3. To dość istotna informacja, bo przecież X4 to takie X3, ale w bardziej dynamicznej odsłonie. Oba modele mają identyczne przody, różnią się wyglądem tyłów.

Stylistyka kompaktowego SUV-a o bryle coupe w zasadzie od początku produkcji, czyli od roku 2014, budzi mieszane uczucia. To samochód z serii: kocham albo nienawidzę. Mimo sporej kontrowersyjności, auto cieszy się niemałym zainteresowaniem klientów, bo w ciągu czterech lat bawarski producent sprzedał ponad 200 tys. egzemplarzy.

  • Charakterystyczny tył z opadającą linią dachu.
  • Nowe BMW X4
  • Nowe BMW X4
  • Nowe BMW X4
Nowa generacja X4 urosła - auto jest o 81 mm dłuższe (4752 mm), o 37 mm szersze (1918 mm) i o 3 mm wyższe (1621 mm). Z kolei rozstaw osi został wydłużony o 54 mm (do 2854 mm). Takie wymiary pozwoliły wygospodarować 525 litry w przestrzeni bagażowej. W zależności od wersji, nowa X4 jest nawet do 50 kg lżejsza od premierowej odsłony.

Design drugiej generacji SUV-a raczej niczym nie zaskakuje. Jak już wspomnieliśmy, pas przedni jest taki sam, jak w modelu X3, z którym bohater artykułu dzieli większość rozwiązań stylistycznych, ale również technicznych. Z tyłu znakiem rozpoznawczym modelu - oprócz oczywiście wyraźnie opadającej linii dachu - są przestylizowane lampy, które teraz są szersze i cieńsze. Na pewno atrakcyjności wyglądu podnoszą dwie końcówki układu wydechowego.

W kabinie w oczy rzuca się nowy ekran centralny o przekątnej 10,25 cala, który może być sterowany zarówno dotykowo, jak i przy pomocy gestów.

  • Odświeżone wnętrze X4 z nowym ekranem centralnym o przekątnej 10,25 cala.
  • Nowe BMW X4
  • Nowe BMW X4
  • Nowe BMW X4
Pora na ofertę silnikową. Miłośnicy "benzyniaków" będą wybierać między: xDrive 20i (2.0 i 184 KM), xDrive 30i (2.0 i 252 KM) oraz topowym M40i (3.0 i 353 KM). Z kolei na fanów diesli czekają: xDrive 20d (2.0 i 190 KM), xDrive 25d (2.0 i 231 KM), xDrive 30d (3.0 i 265 KM) oraz M40d (3.0 i 326 KM).

Standardowo egzemplarze BMW X4 będą oferowane z 8-stopniową automatyczną skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive. Cennik nowego X4 otwiera kwota 204 400 zł z najsłabszym silnikiem benzynowym pod maską. Ceny diesli rozpoczynają się od 215 500 zł.
mJ

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (74) 6 zablokowanych

  • I tak będzie psuł się i stał w korkach jak każdy inny (1)

    • 6 0

    • trochę inaczej

      siedzenie w skórzanym fotelu i słuchanie dobrego audio znacznie bardziej umila czas niż chlust wody z kałuży przez dziurę w podłodze, albo szum Kormoranów słyszany przez drzwi z plastikowym wygłuszeniem. Wiem co mówię, Corsą jeżdżę.

      • 1 0

  • Pasje i emocje (1)

    to Lamborghini, Ferrari, Pagani, Koeniggsegg, Aston Martin, Lexus LF-A, a nawet Nissan GT-R czy Mustang w wersji Shelby. To jest zwykły parch, w dodatku awaryjny, przewartościowany i brzydki. Nigdy nie zrozumiem ludzi podniecających się na widok bmw, audi, czy vw. mam paru takich sąsiadów - dwójka dzieci, trzypokojowe mieszkanie i niemiecki samochód za 300 tysięcy w garażu. Musiałbym na łeb upaść, żeby zamiast zapewnić rodzinie komfort, wydawać taką forsę na blaszankę do lansu.

    • 16 7

    • z tą blaszanką do lansu to masz rację ale też sam sobie odpowiedziałeś czemu ludzie się tym podniecają

      U nas to auto to są właśnie te emocje bo nas, na nie, nie stać. Kosztuje 10 razy tyle co przeciętne auto na naszych drogach (jak nie więcej). Co do awaryjności natomiast nie masz racji. To auto jest 100 razy mniej awaryjne niż supersamochody które wymieniasz. Nie zdajesz sobie nawet sprawy z tego jaki wkład pochłania przygotowanie auta. Przeprojektowanie prostego plasticzka w zderzaku wiąże się z kilkuset kilometrowym testem na to czy nie odpadnie. W autach typu Koenigsegg czy Aston Martin albo Pagani tego nie uświadczysz. Ferrari moze tak a najprędzej Nissan. Niemniej ci niszowi producenci nie mają kasy na duże testy i takie auta są bardzo niedopracowane mimo iż ich jakość wykończenia powala. Pracowałem 3 lata dla Thyssen Kruppa w Gdańsku, projektowaliśmy linie montazowe dla przemysłu motoryzacyjnego, w Eatonie 1,5 roku - skrzynie biegów. mam znajomych z branży m.in. w Fordzie, trochę o tym wiem.

      • 1 0

  • "Fanów diesli" to są fani diesla ?? później w korku od razi widać kto klekotem jedzie :D (6)

    Ciekawe czy mają nie pofałszowane normy emisji spalin .

    • 11 3

    • (5)

      Są.
      Dziś mnie taki wyprzedził... Stary seat na gka, zniknął w czarnej chmurze

      • 4 0

      • czyly wąchałeś spalinki. Dobrze (4)

        właśnie tak miao być

        • 1 1

        • (3)

          Ostry jesteś
          I taki dojrzały emocjonlnie

          • 1 1

          • Dzięki gogusiu (2)

            taki właśnie jestem, te kocie ruchy..

            • 0 0

            • (1)

              taka ciocia ? ze zwichniętym nadgarstkiem ?

              • 0 0

              • nie wiem co tam masz zwichnięte

                ale jak mamusia mówi ręce na kołderkę to posłuchaj, ona chce dla ciebie dobrze, mimo że inaczej pojmujecie znaczenie tego słowa ;)

                • 0 0

  • Tylko Dodge RAM. (5)

    • 11 10

    • i Daczia Daster (4)

      • 4 0

      • A co złego w Dacii? (3)

        Czy może lans jest wart kilkukrotności ceny?

        • 3 0

        • nic, W Dodgu RAMie też nie ma nic złego

          to auto, przedmiot więc z natury nie jest złe

          • 1 0

        • Wygląda ta dacia (1)

          Jak furmanka mojego pradziadka

          • 0 0

          • zwłaszcza jak jedzie obok tej bety z prędkością 50km/h

            • 0 0

  • Właśnie się zastanawiałem czy nie kupić sobie takiego w 2032 (5)

    jak myślicie warto, 2.0i pojedzie na propan?

    • 26 1

    • (3)

      Za 10 lat to silnik i te ekraniki będą do wywalenia...
      Ale pozytywne jest to, że ciągle będą jeździć vw b5 - pomyśl o tym...

      • 14 0

      • a co jest nie tak z silnikiem? (2)

        pewnie napiszesz że wysilony więc napisz co tam jest wysilone, co tak szybko się zużywa

        • 1 0

        • Szybko zużywa się benzyna (1)

          Jak mówię ludziom o średnim spalaniu w mieście w przedziale 15-18 litrów to się śmieją z niedowierzaniem

          • 2 1

          • komentowałem odnośnie "do wywalenia"

            a nie że dużo pali. Przecież to oczywiste że jak jest duży silnik i ciężka fura to zjarać musi.

            • 1 0

    • pojedzie

      • 1 0

  • fajny, ale ten najmocniejszy i każdy inny b.mocny suv też

    i petarda na zielonym do następnych świateł !
    i jest pierwszy !!
    pierwszy na czerwonym, ale pierwszy i stoi
    a my jedziemy
    jesteśmy sto metrów za nim
    a on stoi
    zmiana świateł
    a my dalej jedziemy te 55-60 km/h

    a on nadal stoi
    start-stop przysnął

    • 0 0

  • Właścicielom BMW uprzejmie przypominamy o możliwości użycia kierunkowskazów.

    • 4 0

  • Ja znam takiego jednego, k

    • 0 0

  • splacac leasing warty tyle co kawalerka - wg. mnie oferta dla bogatych.

    • 0 2

  • Tył skopiowany z Renaulta Talia (1)

    • 5 3

    • Nieudolna podróbka talii

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane