Choć Swarovski słynie od lat (dokładnie 117) z precyzyjnego szlifowania kryształów, to od pewnego czasu, logo firmy figuruje również na męskich zegarkach. W trójmiejskich salonach z biżuterią, zegarki Swarovskiego to nowość.
Firma Swarovski co roku wypuszcza na rynek ekskluzywne kolekcje biżuterii męskiej i damskiej - począwszy od naszyjników, bransoletek czy kolczyków, poprzez spinki do mankietów, wisiory i broszki. Biżuteria firmy Swarovski jest synonimem luksusu, a potwierdzeniem może być maksyma założyciela firmy,
Daniela Swarovskiego, wedle której "należy zawsze ulepszać to, co już jest dobre".
Do tej pory jednak w kolekcjach męskich brakowało zegarków. Poprzez stworzenie nowej linii i połączenie mechanizmu szwajcarskiego zegarka z automatycznym naciągiem w sześciu modelach zegarka "Piazza Grande" osiągnięto szczyt doskonałości. Tak jak biżuteria Swarovskiego, tak i niedawno wypuszczone na światowy rynek zegarki, są bogato zdobione kryształkami.
- Swarovski to biżuteria dla osób wymagających, przede wszystkim indywidualistów. Filozofią marki jest tworzenie luksusowej biżuterii, która łączy w sobie najwyższą jakość i piękno - przekonuje
Anna Żukowska z salonu Swarovski w Gdańsku.
- W tej chwili dostępne są dwie linie zegarków: "Piazza Grande", dostępny z mechanizmem automatycznym i kwarcowym, oraz "Octea Abyssal". Posiadają wysokiej jakości szwajcarski mechanizm i ozdobione są kryształami.Modele "Piazza Grande" zainteresują mężczyzn szukających nowoczesnej, wyrafinowanej, a zarazem męskiej elegancji. Na tarczy zegarka umocowano ręcznie logo Swarovskiego wykonane ze złota. Każdy znacznik godziny zawiera więcej niż jeden kryształ, a mocowane - również ręcznie - indeksy ozdobiono dyskretnymi kryształami Jet Hematite. Miłośnicy bardziej sportowego, luźnego stylu mogą zdecydować się na matową, polerowaną bransoletkę ze stali nierdzewnej, która naturalnie łączy się ze szlifowanymi rogami.
Męskim odpowiednikiem znanego dotąd damskiej klienteli zegarka "Octea" jest model "Octea Abyssal". Szlifowana na całej powierzchni ramka wykonana z pojedynczej bryły białego spieku ceramicznego z typowo męską, 44-milimetrową średnicą, powtarza technikę zastosowaną przy klasycznym krysztale "Octea". Obracająca się w jednym kierunku ramka ozdobiona wygrawerowanymi, dużymi cyframi arabskimi, natychmiast przyciąga uwagę. Zegarek wyróżnia się sportowym fasonem i jest wodoodporny do głębokości 200 metrów.
Ceny modeli "Piazza Grande" wahają się od 2700 do 4000 zł. Droższe są natomiast zegarki "Octea Abyssal". Model dostępny w wersji pomarańczowej, czarnej lub srebrnej można kupić w cenie od 4520 do 4850 zł. Pierwsza kolekcja męskich zegarków Swarovskiego miała premierę na targach Baselworld w marcu 2012 roku.
Na sezon jesień - zima 2012/2013 Swarovski przygotował również damską kolekcję - "Kingdom of Jewels". Ta biżuteria to połączenie współczesnego wzornictwa z tymi szlachetnych klejnotami, które uznawane były przez średniowieczną arystokrację za symbol luksusu i bogactwa. Powstała dzięki temu unikatowa kolekcja składająca się z rubinów, szmaragdów czy szafirów zatopionych w złotych lub srebrnych oprawach, ozdobionych koronkami i haftami.
Biżuteria przeznaczona jest dla kobiet odważnych, silnych, nowoczesnych i bezkompromisowych. Dla
Nathalie Colin, dyrektor kreatywnej marki Swarovski, głównym źródłem inspiracji stał się rock elektroniczny i sztuka współczesna.
- Chciałam stworzyć muzę, która uosabia "rockową babkę" wywracającą tradycyjne idee i wartości do góry nogami, nadając im swój własny indywidualny charakter. To pewna siebie buntowniczka tworząca swój własny styl pozbawiony jakichkolwiek ograniczeń. Biżuteria, którą wybiera, doskonale odzwierciedla cechy jej osobowości. Znajdziemy tam mnóstwo motywów z czasów średniowiecza, z kultury Wschodu, a nawet z czasów Szekspira, które wykorzystano, aby stworzyć wizerunek awangardowej artystki rockowej albo - po prostu - kogoś, kto uosabia "Rockandrollową Królową" - wyjaśnia twórczyni kolekcji.
W Polsce premiera jesienno - zimowej kolekcji Swarovskiego "Kingdom of Jewels", męskiej kolekcji biżuterii oraz pierwszej linii męskich zegarków odbyła się dnia 19 września w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki. Pokaz mody biżuterii Swarovskiego zapowiedziała
Małgorzata Kożuchowska w towarzystwie
Ewy Sereczyńskiej z firmy Swarovski. Gwiazdą wieczoru była
Justyna Steczkowska, a w gronie przybyłych gości znalazła się m.in.
Weronika Rosati w towarzystwie mamy
Teresy Rosati,
Anna Wendzikowska i
Maja Bohosiewicz. W trójmiejskich salonach Swarovskiego zegarki sygnowane firmowym logo można zamawiać od dwóch miesięcy. Zamówień można dokonywać również poprzez sklep internetowy
www.swarovski.com.