• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe: atletyczny SUV

Michał Jelionek
27 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz pochwalił się drugą generacją swojego SUV-a z charakterystycznie mocno opadającą linią dachu, czyli modelem GLE Coupe. Tymczasem mieliśmy przyjemność przetestowania możliwości bardziej rasowej i zadziornej odmiany tego samochodu - AMG GLE 53 Coupe. Jego cennik otwiera kwota 469 800 zł.



Czy podoba ci się Mercedes-AMG GLE 53 Coupe?

Fachowcy z Affalterbach przygotowali dla modelu GLE Coupe trzy wersje AMG - topowe 63 S, 63 i właśnie 53, o którym jest ten artykuł. To najsłabsze dostępne AMG w tym zestawieniu, co nie oznacza, że jest słabe. Pod masywną maskę testowanego egzemplarza trafił podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, który w połączeniu z niewielką jednostką elektryczną, generuje moc 435 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Obecność silnika elektrycznego pod maską GLE Coupe świadczy, że mamy do czynienia z tzw. miękką hybrydą. Rozruszniko-alternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 22 KM i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V.

Układ łączy w sobie rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny, który montowany jest między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jest ładowany za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej i turbosprężarki. To we współczesnej motoryzacji znany i powszechnie stosowany zabieg, który ma na celu przede wszystkim podnieść osiągi i dynamikę auta, a do tego zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Jednostka napędowa GLE 53 Coupe współpracuje z niezwykle szybką i precyzyjną dziewięciobiegową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, dzięki układowi 4MATIC+. Inteligentny system napędowy na bieżąco monitoruje i optymalnie rozdziela moment obrotowych na poszczególne koła, w zależności od sytuacji na drodze, ale i życzenia kierowcy.

Sprint do "setki" tego atletycznego SUV-a trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Podczas jazd testowych korzystałem głównie z najbardziej rasowego trybu jazdy Sport+, przez co średnie spalanie było duże, bo oscylowało w granicach 19 litrów paliwa na 100 km.

Oprócz wspomnianej opcji Sport+ kierowca ma do dyspozycji dwa tryby przygotowane do jazdy na bezdrożach (Trail i Sand), a także konfigurację komfortową i sportową, bez plusa. Może również stworzyć swój własny, ulubiony tryb indywidualny, według własnych preferencji.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Warto pochwalić bardzo efektywnie działające pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ z elektromechanicznym układem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control. Nowo opracowane zawieszenie charakteryzuje się dużą elastycznością pracy, nie jest zbyt twarde, nawet w najbardziej sportowej konfiguracji. Po zmianie trybu na komfortowy GLE Coupe zmienia się w wygodną limuzynę z zawieszeniem, które świetnie wybiera nierówności.

W najbardziej twardej, sportowej konfiguracji zawieszenie świetnie radzi sobie na krętych drogach, zapewniając - nawet przy tak dużym gabarycie - zwinność i przyczepność. Adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ oferuje trzy charakterystyki do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport+.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Aktywny system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control posiada dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Masywny, ważący ponad dwie tony SUV musi świetnie hamować. Przednie hamulce mają wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm, z dwutłoczkowymi, stałymi zaciskami w kolorze srebrnym, z czarnym napisem AMG. Z tyłu zastosowano wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm i pływające zaciski jednotłoczkowe.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
GLE Coupe mierzy 4939 mm długości i 2010 mm szerokości, a to oznacza, że w porównaniu do poprzednika urósł o 39 mm na długości i 7 mm na szerokości. Rozstaw osi wydłużono o 20 mm, ale mimo to wciąż jest o 60 mm krótszy niż w przypadku klasycznego GLE SUV.

Charakterystyczna dla tego modelu wyraźnie opadająca linia dachu nie wpłynęła mocno na pomniejszenie przestrzeni bagażnika, który pomieści 655 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet do 1790 litrów. Siedzenia dzielone są w proporcji 40:20:40.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Pod kątem stylistycznym, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, GLE 53 Coupe raczej niczym nie zaskakuje. Jak na wersję AMG przystało, w oczy rzucają się gigantyczne 22-calowe felgi, bardziej agresywny wygląd zderzaków z przodu i z tyłu, a także pokaźny dyfuzor, w który wkomponowano końcówki wydechu.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Tak naprawdę największym minusem tego auta jest... cena. Bazowa wersja Mercedesa-Benz GLE 350 Coupe kosztuje 376 400 zł. Za rasowe, acz słabsze AMG trzeba dopłacić niespełna 100 tys. zł więcej. Cennik Mercedesa-AMG GLE 53 Coupe otwiera kwota 469 800 zł. W przypadku topowych wariantów AMG 63 i 63 S koszt jest już zdecydowanie wyższy. Cenniki tych modeli starują odpowiednio od: 678 900 zł i 751 458 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni, natomiast zdjęcia zostały wykonane na parkingu Forum Gdańsk.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Miejsca

Opinie (70) ponad 10 zablokowanych

  • Plastiki na kierownicy trzeszczą jak w każdym Nowem Mercu? I te ekrany na cała deskę. Szczyt kiczu

    • 9 2

  • Brzydki

    Taka napompowana żaba....nie wiem co się stało ogólnie z mercedesami ostatnio...jeżeli chodzi o proporcje i estetykę szeroko rozumianą

    • 11 1

  • Beemka

    Piękny,muskularny,ogromny ️

    • 3 7

  • WOW

    prawie jak DFSK Fengon na rynek niemiecki

    • 3 0

  • (4)

    Ten samochod jest po prostu brzydki z zewnatrz.

    • 56 13

    • Pewex, że jest.

      Tylko pytanie czy ci wszyscy ludzie, którzy go kupią o tym wiedzą? Może byś stanął przy salonie i informował o tym potencjalnych kupców? Ktoś musi ich uświadomić, przecież to będzie mega przykre jak rodzina, przyjaciele i ludzie na ulicy będą z nich bekę kręcić. Przy okazji daj im znać, żeby przyszłe zakupy od razu konsultowali z forumowiczami 3to.pl... To i może te tępe dzidy z mercedesa się ogarną i zaczną robić coś tak porządnego, żeby przynajmniej 60% łapek było w góre pod pozytywnymi komentami...

      • 2 0

    • tak mają niemce z wyjątkiem 911

      bardzo eleganckie ale niezbyt urodziwe. Zawsze mi się podobała E46 M3, ale ile razy by jej nie postawił obok alfy romeo to wyglądała jak silna sporcmenka z NRD przy młodej Monice Belucci.

      • 7 0

    • Powiedzmy wprost: jest paskudny. Do tego ten wieśniacki tableto-wyświetlacz przyklejony na silikon. A fe!

      • 11 0

    • taki konik garbusek po redbullu

      • 11 0

  • Świetny czas na premiery (5)

    Sprzedaż nowych samochodów spadła w europie Zach. o 75% ciekawe jak będzie u nas.

    • 21 0

    • (3)

      Jeszcze gorzej. Szczegolnie, ze sporo firm uswiadomilo sobie, ze mozna pracowac 100% zdalnie, a 70% sprzedawanych aut w europie to wlasnie leasingi i najmy dlugoterminowe czyli biznes. Ja nie caly rok temu kupilem diesla bo mnie poprzedni benzynowy za drogo kosztowal przy dojazdach do pracy i wycieczkach po europie. Teraz chce sie pozbyc diesla i kupic znowu benzyne bo pracuje 100% z domu.

      • 5 0

      • skoro mniej jezdzisz to diesel nadal jest tanszy.... (1)

        ....chyba, ze raz w tyg. do sklepu po zakupy.... to faktycznie trzymanie diesla nie ma sensu, w ogole trzymanie auta nie ma sensu.....

        • 2 0

        • no tak ale wystarczy że nawet raz w tygodniu chcesz dalej pojechać

          i już warto dla wygody. Niekoniecznie nowy. Jak się mało jeździ to i używka wystarczy bo silnika się nigdy nie zajedzie. Car sharing jest spoko o ile ma się w okolicy jakąś bazę no i druga sprawa że oferta jest ograniczona. Nie wiem czy ktoś wypożycza np. kombivany, a ja takiego auta najczęściej używam. Trójka dzieci, raz w tygodniu wypad do dziadków 100km, i o ile jest pogoda to podróż z teleskopem za miasto. Jakbym miał za każdym razem jechać gdzieś komunikacją by to auto pożyczyć to traciłbym mnóstwo czasu. A do pracy no cóż... komunikacją.

          • 0 0

      • hehe ja też i przenieśli siedzibę firmy tak że zamiast 20km w jedną stronę dojeżdżam 2 km :D

        tyle że kupiłem dobry egzemplarz z mikrym przebiegiem i mi po prostu szkoda go sprzedawać

        • 0 0

    • ciekawe czy rzeczywiste parametry pokrywają sie z tymi na papierze :) czy znów trzeba kłamać by potrzymac mit niemieckiej jakości ?

      • 3 1

  • Alfa (4)

    AR Stelvio Q, piękny samochód, 510KM, 600Nm i 3.8 do setki.
    widziałem ostatnio i się zakochałem ;) szkoda, ze nie mogę wygrać w totka, ale marzenia trzeba mieć :)

    • 7 3

    • (1)

      W Stelvio Q tylko silnik jest zachętą i to też nie do końca, bo cena auta jest zdecydowanie za wysoka. Utrata wartości duża a oferty leasingowe bez rewelacji. Dodatkowo konfigurator opcji dodatkowych w tym modelu i w tej cenie jest słabiutki na tle konkurencji.

      • 1 4

      • Nie wiem, nie jeździłem, nawet w niej nie siedziałem :(
        pisze tylko on danych z netu i wrażeniach wzrokowych z ulicy ;)

        • 1 0

    • Nie no Merca z Alfa porównujesz? (1)

      • 0 4

      • ten MERC z TĄ Alfą nie ma porównania :)

        • 5 0

  • Fajny ...

    do przewozenia dzieci ...od bujania szybko zasypiają. Dziękujemy, Rodzice

    • 3 1

  • (4)

    Ciut za wysoki.

    • 11 3

    • (3)

      i tak cie nie stać to co za różnica

      • 1 9

      • (2)

        Na kupno nie na ratę tak. Więc nie stać nas obu.

        • 6 1

        • (1)

          Niestety golas zawsze pozostanie golasem i kredyt tego nie zmieni.

          • 2 4

          • a mitoman co nie ma na kredyt mitomanem co nie ma na kredyt

            takich aut sie nie kupuje za gotówkę, to marnotrawstwo, chyba że ktoś kocha płacić za duże podatki

            • 1 0

  • (3)

    Jaka jest rata miesieczna w leasingu i czy jest znizka dla grup zawodowych?

    • 6 8

    • se policz, jak bierzesz nówkę to dadzą ci nawet 5% w 5 letnim okresie leasingowym

      za ten z artykułu za 470 koła zapłacisz miesięcznie 8200 brutto przez 5 lat

      • 4 0

    • Jest zniżka dla działkowców :)

      • 26 0

    • jak sie pytasz na forum to cie nie stac

      • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Otwarcie Lobster House Gdańsk

dni otwarte

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane