• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe: atletyczny SUV

Michał Jelionek
27 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz pochwalił się drugą generacją swojego SUV-a z charakterystycznie mocno opadającą linią dachu, czyli modelem GLE Coupe. Tymczasem mieliśmy przyjemność przetestowania możliwości bardziej rasowej i zadziornej odmiany tego samochodu - AMG GLE 53 Coupe. Jego cennik otwiera kwota 469 800 zł.



Czy podoba ci się Mercedes-AMG GLE 53 Coupe?

Fachowcy z Affalterbach przygotowali dla modelu GLE Coupe trzy wersje AMG - topowe 63 S, 63 i właśnie 53, o którym jest ten artykuł. To najsłabsze dostępne AMG w tym zestawieniu, co nie oznacza, że jest słabe. Pod masywną maskę testowanego egzemplarza trafił podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, który w połączeniu z niewielką jednostką elektryczną, generuje moc 435 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Obecność silnika elektrycznego pod maską GLE Coupe świadczy, że mamy do czynienia z tzw. miękką hybrydą. Rozruszniko-alternator EQ Boost krótkotrwale zapewnia dodatkowe 22 KM i 250 Nm, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V.

Układ łączy w sobie rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny, który montowany jest między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jest ładowany za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej i turbosprężarki. To we współczesnej motoryzacji znany i powszechnie stosowany zabieg, który ma na celu przede wszystkim podnieść osiągi i dynamikę auta, a do tego zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Jednostka napędowa GLE 53 Coupe współpracuje z niezwykle szybką i precyzyjną dziewięciobiegową, automatyczną przekładnią AMG Speedshift, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, dzięki układowi 4MATIC+. Inteligentny system napędowy na bieżąco monitoruje i optymalnie rozdziela moment obrotowych na poszczególne koła, w zależności od sytuacji na drodze, ale i życzenia kierowcy.

Sprint do "setki" tego atletycznego SUV-a trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Podczas jazd testowych korzystałem głównie z najbardziej rasowego trybu jazdy Sport+, przez co średnie spalanie było duże, bo oscylowało w granicach 19 litrów paliwa na 100 km.

Oprócz wspomnianej opcji Sport+ kierowca ma do dyspozycji dwa tryby przygotowane do jazdy na bezdrożach (Trail i Sand), a także konfigurację komfortową i sportową, bez plusa. Może również stworzyć swój własny, ulubiony tryb indywidualny, według własnych preferencji.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Warto pochwalić bardzo efektywnie działające pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ z elektromechanicznym układem stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control. Nowo opracowane zawieszenie charakteryzuje się dużą elastycznością pracy, nie jest zbyt twarde, nawet w najbardziej sportowej konfiguracji. Po zmianie trybu na komfortowy GLE Coupe zmienia się w wygodną limuzynę z zawieszeniem, które świetnie wybiera nierówności.

W najbardziej twardej, sportowej konfiguracji zawieszenie świetnie radzi sobie na krętych drogach, zapewniając - nawet przy tak dużym gabarycie - zwinność i przyczepność. Adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ oferuje trzy charakterystyki do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport+.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Aktywny system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control posiada dwa niezależnie działające elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Masywny, ważący ponad dwie tony SUV musi świetnie hamować. Przednie hamulce mają wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm, z dwutłoczkowymi, stałymi zaciskami w kolorze srebrnym, z czarnym napisem AMG. Z tyłu zastosowano wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm i pływające zaciski jednotłoczkowe.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
GLE Coupe mierzy 4939 mm długości i 2010 mm szerokości, a to oznacza, że w porównaniu do poprzednika urósł o 39 mm na długości i 7 mm na szerokości. Rozstaw osi wydłużono o 20 mm, ale mimo to wciąż jest o 60 mm krótszy niż w przypadku klasycznego GLE SUV.

Charakterystyczna dla tego modelu wyraźnie opadająca linia dachu nie wpłynęła mocno na pomniejszenie przestrzeni bagażnika, który pomieści 655 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet do 1790 litrów. Siedzenia dzielone są w proporcji 40:20:40.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Pod kątem stylistycznym, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, GLE 53 Coupe raczej niczym nie zaskakuje. Jak na wersję AMG przystało, w oczy rzucają się gigantyczne 22-calowe felgi, bardziej agresywny wygląd zderzaków z przodu i z tyłu, a także pokaźny dyfuzor, w który wkomponowano końcówki wydechu.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
Tak naprawdę największym minusem tego auta jest... cena. Bazowa wersja Mercedesa-Benz GLE 350 Coupe kosztuje 376 400 zł. Za rasowe, acz słabsze AMG trzeba dopłacić niespełna 100 tys. zł więcej. Cennik Mercedesa-AMG GLE 53 Coupe otwiera kwota 469 800 zł. W przypadku topowych wariantów AMG 63 i 63 S koszt jest już zdecydowanie wyższy. Cenniki tych modeli starują odpowiednio od: 678 900 zł i 751 458 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni, natomiast zdjęcia zostały wykonane na parkingu Forum Gdańsk.

  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe
  • Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

Miejsca

Opinie (70) ponad 10 zablokowanych

  • Merc AMG

    Wziąłbym ale garaż ciut za mały.

    • 0 0

  • hmm

    mało w niemczech suv-uw,raczej sedany i kombi dziwne?
    moźe oni nie są niedowartościowani jak my i ruskie gdzie auto wyznacza status społeczny...

    • 1 0

  • 470k pln.... Biorą w leasing i grają bogaczy. (4)

    Pozerstwo.

    • 4 5

    • (2)

      Leasing sam się nie spłaci jak się nie ma tych 500tys

      • 0 0

      • Leasing biorą na firme (1)

        Raty leasingu wpisują w koszty i po krzyku.

        • 0 1

        • na ratę też trzeba zarobić

          i po krzyku

          • 1 0

    • Aha bo w leasing to juz placic nie trzeba. Moze tez sobie zatem wez?

      • 6 0

  • To coś ... (2)

    wygląda jak olbrzymi ziemniak .

    • 54 8

    • fakt, wygląda komicznie

      i jeszcze tyle szmalu za jeżdżenie samochodem, z którego wszyscy się śmieją. Taka Multipla z gwiazdą na masce za 100x wyższą cenę (prócz środka, bo środek auta okej)

      • 0 0

    • Der Kartoffel - tak powinien się nazywać.

      W środku miejsca nieprzesadnie dużo, a nadmuchany do granic możliwości.

      • 15 1

  • Wygląda jak skrzynia na ryby zresztą jak każdy suv

    • 0 1

  • Piękne auto

    Żadnego incela z tego forum na niego nie stać to krytykują :)

    • 3 5

  • no nie mozna zaprzeczyc ze bardzo ladne auto (1)

    tylko jedno mnie mierzi - hipokryzja- producenci (nie tylko merc) trabia o ekologii a kreuja mode na nieekologiczne auta. klienci podazaja za ofertami jak owce...

    • 9 15

    • To nie Ferrari czy Maserati, wiec owszem, mozna zaprzeczyc.

      Malo tego, smiem twierdzic, ze wieksza czesc ludzkosci ocenilaby wyglad tego pojazdu negatywnie. Moze jest to technicznie zaawansowany produkt, ale akurat estetycznie nie wypada on dobrze, taki plastik fantastik na sterydach.

      • 2 0

  • ciekawe czy w lesie przejedzie chociaż 50 m (5)

    • 24 3

    • (3)

      to jest suv, a nie samochod terenowy. Powtorz za mną: Sport utility vehicle

      • 7 5

      • (1)

        wytłumacz co w nim sportowego?

        • 6 2

        • Mozesz w nim zabic rodzine w piec sekund od pierwszego obrotu kol.

          • 2 0

      • to jest nieporadna krowa na kołach, popatrz jeszcze raz i jeszcze raz przeczytaj

        nieporadna krowa na kołach

        • 20 4

    • po błocie? nawet moja Corsa przejedzie

      W lesie nie wolno zjeżdżać z wyznaczonych dróg. W ostry teren i tak nit takimi nie jeździ bo nie ma po co, z resztą nie chodzi o zdolności terenowe. Tu masz piękny błyszczący lakier. To nie jest auto do przepraw które robi się dla sztuki.

      • 3 0

  • Ach ten rozwój techniki (3)

    Może ktoś mi wytłumaczy czy silniki elektryczne są już "turbo":
    Układ łączy w sobie rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny, który montowany jest między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Jest ładowany za pomocą elektrycznej sprężarki pomocniczej i turbosprężarki.

    • 13 0

    • tam jest elektryk, elektronik, turbo, turbina, sprężarka, hybryda, kryptyda i hydra ! (1)

      w końcu za coś trzeba wziąć te kilkaset tysięcy

      • 8 0

      • I trzy kompresory, a wszystko podpiete do superdoladowania.

        • 0 0

    • Jest Porsche Taycan Turbo. A jest elektrykiem

      • 0 0

  • Kiedyś oznaczenie AMG 53 wprost wskazywało na zamontowanie silnika 5,3 litra. (4)

    Obecnie mamy turbodoładowaną jednostkę 3000 cm^3, która nie brzmi jak nic rasowego ze stajni Mercedesa.

    • 32 3

    • Ostatni rasowy to był V8 6.2 l .... (3)

      Poza tym kiedyś Mercedes oznaczał klasę, trwałość, bezawaryjność ponadczasowy projekt Bruno Sacco.

      Teraz plastikowe aluminium, odpustowe wnętrza, silniki Dacii Duster i podejście do klienta jak na filmie o Mercu za milion na ytubie.

      • 10 1

      • w tym nie uświadczysz silnika z dacii duster (2)

        co do trwałości to te z Dustera przetrwają tyle ile będzie jeździł nimi pierwszy właściciel. Ten tutaj dużo dłużej bo to duży silnik i na bank nie będzie jeździł w rajdach. Tak w ogóle powiedz mi po co ktoś miałby robić produkty dla drugiego właściciela z którym nie ma żadnego sprzężenia zwrotnego? Dziś samochód to nie jest coś na pokolenia.

        • 0 2

        • Na pokolenia nie, ale na jakieś 5-7 lat bezawaryjnej jazdy... (1)

          Ostatnio nawet z tym jest problem - byle padło zaraz po gwarancji.... Producenci i serwisy muszą zarobić, a największy zysk jest na częściach i naprawach.
          Co do wytrzymałości dużych silników - czasem wystarczy mała zębatka i robi się porażka jak w v6 z ML350. O wspomnianym v8 6.2 z wyciągającymi się szpilkami nie wspomnę.
          To nie są Dustery za 60k PLN - to MB.
          Marka podobno premium, a premium to nie tylko cena, ale i jakość i obsługa klienta (polecam filmik o S klasie za bańkę).

          • 7 0

          • taka fura to ci styknie nawet na 10 lat bezproblemowej jazdy

            nawet te maluchy z silnikami z kosiarek. A to co opisujesz to przypadki marginalne. Sory ale w firmie mamy pierwsze maluchy z turbokosiarkami pod maską i przebiegami dochodżącymi do 300k. Nadal nie dymią na niebiesko. A nawet tego nie ma jak porównać do 3 litrowego merca.

            • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja