• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-AMG A35: mały łobuz

Michał Jelionek
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mercedes-AMG A35 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sek. Mercedes-AMG A35 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sek.

Na pierwszy rzut oka wygląda dość niepozornie, zupełnie jak typowa Klasa A. Kiedy jednak dostrzeżecie niemałych rozmiarów tylny spojler i rasowe końcówki układu wydechowego, możecie być pewni, że nie jest to grzeczne auto. To raczej rozrabiaka w dobrze skrojonym mundurku Klasy A. Bohaterem tego artykułu jest zupełnie nowy hot-hatch ze stajni Mercedes-AMG - model A35.



Fani marki AMG doskonale kojarzą bazujący na poprzedniej generacji Klasy A model A45. Do tej pory był to najmniejszy sportowiec z rodziny AMG. Ta kieszonkowa rakieta z 381-konnym silnikiem pod maską szybko zaskarbiła sobie sympatię miłośników nieco bardziej sportowych doznań.

W ubiegłym roku na rynku zadebiutowała czwarta generacja Klasy A, a wraz z nią zrodziły się nowe pomysły na rasowe wersje. Panowie z AMG postanowili nieco zaskoczyć motoryzacyjny świat - i to im się udało.

  • Zadziorny charakter A35 zdradza jego tył.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
W pierwszej kolejności fachowcy z fabryki AMG w Affalterbach postanowili wydać nieco grzeczniejszą odsłonę A45, czyli model o zupełnie nowym oznaczeniu A35. Grzeczniejsze nie oznacza jednak grzeczne. Sercem zadziornego Mercedesa-AMG A35 jest zupełnie nowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 2 litrów i mocy 306 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Niewielka waga, duża moc, napęd na wszystkie koła i bardzo precyzyjna, 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia DCT - to wszystko wpływa na niesamowite osiągi A35, który do "setki" przyspiesza w zaledwie 4,7 sek. To wynik gorszy o 0,5 sek. od A45, które przecież ma blisko 80 KM więcej. Prędkość maksymalna tej małej torpedy została ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h.

A to przecież jedynie przedsmak tego, co wydarzy się w połowie roku w Trójmieście. Wciąż nawiązujemy do A45, bazującej na poprzedniej generacji Klasy A, a tymczasem latem fani AMG doczekają się nowego A45. Wiadomo, że moc tego absurdalnie szybkiego hot-hatcha przekroczyła 400 KM. Niebywałe.

Czytaj także: Trójmiejski debiut Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe

  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
AMG A35 zostało seryjnie wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC, który aktywnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami. W zależności od warunków jazdy jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do stosunku 50:50. Auto niesamowicie klei z podłożem, dzięki czemu jest bardzo posłuszne kierowcy. Jedzie dokładnie tak, jak tego chcemy, bez żadnych numerów. Jak po nitce.

Frajdy z prowadzenia A35 dodają tryby jazdy. Kierowca ma do wyboru w sumie pięć programów AMG Dynamic Select - od komfortowego po ten najbardziej dynamiczny. Nowością jest tryb "śliski", który ma zapewniać maksymalną stabilność podczas trudnych warunków drogowych. Oczywiście w A35 zabraknąć nie mogło funkcji "Race Start", czyli procedury startowej pozwalającej na dynamiczne ruszenie pojazdu z miejsca.

Projektanci z AMG przeprojektowali m.in. atrapę chłodnicy i zderzak. Projektanci z AMG przeprojektowali m.in. atrapę chłodnicy i zderzak.
Inżynierowie z AMG sumiennie popracowali nad zwiększeniem sztywności nadwozia. Podłoga została wzmocniona aluminiową płytą, a karoseria dodatkowymi rozpórkami. Zawieszenie modelu A35 to AMG Ride Control. Fachowcy zastosowali nowe zwrotnice, które minimalizują wystąpienie zjawiska podsterowności, a dodatkowo zmniejszają siły oddziałujące na pasażerów podczas dynamicznego przyspieszania. Podczas konfigurowania swoje egzemplarza klienci mają do wyboru adaptacyjne amortyzatory z trzema poziomami twardości.

Zapewne zastanawiacie się, czy A35 ładnie "gada"? Hot-hatch posiada układ wydechowy AMG z aktywną klapą, która pozwala na modulację dźwięku, ale niestety o rasowym mruczeniu A45 można jedynie pomarzyć. Co ciekawe, żeby aktywować jedyne słuszne brzmienie A35 należy przy uruchamianiu silnika przytrzymać łopatkę zmiany biegu.

Czytaj także: Klasa A - Mercedes, z którym porozmawiasz

Przesuń aby
porównać

Czym A35 rożni się od standardowej Klasy A? Różnic w stylistyce jest kilka, a najłatwiej odróżnić oba modele po modyfikacjach w pasie tylnym. Tym najbardziej charakterystycznym elementem wyposażenia AMG A35 jest oczywiście skrzydło dachowe. Poza tym przemodelowano atrapę chłodnicy oraz zderzaki. Ten przedni posiada tzw. prowadnice powietrza i dolny spojler, natomiast tylny nakładkę w kształcie dyfuzora. W zderzak wkomponowano dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

Kabina A35 względem "cywilnej" Klasy A ma oczywiście bardziej sportowy charakter. Poczujecie to zaraz po tym, jak zasiądziecie w dość ciasnym kubełkowym fotelu i zapniecie czerwony pas bezpieczeństwa. Zmieniła się kierownica, do której - tuż pod ramionami - dorzucono dwa kontrolery. Ten po prawej stronie służy do zmiany trybu jazdy, a ten po lewej można indywidualnie konfigurować, przypisując wybrane funkcje pojazdu.

Pojawiły się też nowe szaty graficzne dostępne w cyfrowym panelu wskaźników. Teraz kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje (szczególnie atrakcyjnie prezentuje się "skórka" Supersport). Potrzeba jednak czasu, aby okiełznać natłok wyświetlanych na ekranie informacji.

Czytaj także: Mercedes Klasy G - kanciasta legenda

  • Sportowy klimat czuć także w kabinie A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
AMG przygotowało niespodziankę dla osób, które planują swoim A35 wyjeżdżać na tor. To funkcja AMG Track Pace, czyli coś w rodzaju zegarka dla biegacza. Wirtualny inżynier wyścigowy na bieżąco rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych (np. prędkość czy przyspieszenie).

Aplikacja m.in. podaje czasy okrążeń oraz różnice między kolejnymi "kółkami". Gdy uda się pobić czas poprzedniego okrążenia - wynik będzie prezentowany na zielono. Jeśli nie - na czerwono. Poza tym urządzenie mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń i opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h).

W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, jak chociażby Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Mało tego, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty. Widok mapy można przełączać z trybu 2D do 3D a bazę aktualizować online.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowością są kontrolery w kierownicy. Ten służy do zmiany trybu jazdy.
  • Na kierownicy pojawiły się dwa nowe kontrolery. Ten po prawej służy do zmiany trybu jazdy.
Ile kosztuje taka przyjemność? Bazową wersję Mercedesa-AMG A35 4MATIC można mieć od 188 500 zł, natomiast za limitowane wyposażenie Wariant Edition 1 trzeba zapłacić co najmniej 234 971 zł (będzie ona dostępna przez 18 miesięcy od premiery auta, czyli do połowy przyszłego roku). Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na kwotę 279 tys. zł.

Samochodu do testów użyczył dealer BMG Goworowski. Miejsce do realizacji zdjęć, parking przy ul. Jana z Kolna 5 zobacz na mapie Gdańska, zostało udostępnione przez Tryton Business House.

  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.
  • Nowy Mercedes-AMG A35.

Miejsca

Opinie (100) 9 zablokowanych

  • Ładny ale proponuje poczytac o R1234YF (14)

    Od 2017 kazde auto mialo zostac wyposazone w ten czynnik do klimy. W internecie jest juz wiele artykulow gdzie auto z klima uleglo zapaleniu. Prosze o tym poczytac, nie jest to hejt na mercedesa ale zwracam tlyko na to uwage, do tego w necie jest kilka artykulow ktore mowia o pozarze praktycznie nowych mercow.

    Z plusow tego auta to na pewno fakt, ze jest to najtansze amg w historii no i wyglada bardzo ladnie :)

    • 21 19

    • Przecież ten czynnik jest stosowany do wszystkich marek, nie tylko Mercedesa

      Żal do Mercedesa trzeba mieć za to, że nie wdrożył swoich zapowiedzi ładowania klimy Co2

      • 13 1

    • (1)

      To nie jest prawdziwe amg, silnik nie jest skladany recznie w Affalterbach

      • 10 5

      • To jest Schrott i za dwa lata do warsztatu na rentę.

        • 1 2

    • No właśnie ...

      No właśnie Mercedes jako pierwszy rozpoczął prace nad czynnikiem CO/2 ... i pracuje nad nim dalej!!!!

      • 5 1

    • sr.nie w banie, temperatura zapłonu to 405 stopni

      nawet kolektor wydechowy albo tarcze hamulcowe w cywilnym toczydle nie mają takiej temperatury gdy auto jest katowane

      • 0 4

    • mają rezygnować z tego czynnika

      • 4 0

    • (6)

      Samochód ok, ale w podstawowej wersji były już 2 przypadki rzygania ogniem z otworów wentylacyjnych i smażenia kierowcy. A chciałem kupić takiego podstawowego sedanika na firmę. Ale dopóki nie wyjaśnią tych przypadków to omijam z daleka Mercedesa A .

      Mercedes w nowych modelach też ma nowy czynnik klimy, tak jak audi i reszta i nie słychać
      o takich drastycznych przypalaniach kierowcy. Mam nadzieję że to wyjaśnią, bo mi A klasa przypasowała, w sam raz wymiarami sedan jest :)

      • 6 1

      • piszesz farmazony (5)

        gdzie masz w wentylacji temperaturę zdolną zapalić ten czynnik?

        • 0 5

        • (4)

          obejrzyj film w internecie. ogień z komory silnika, przebija się przez grodzie i wywalają plomienie z wentylacji.
          Nikt nie pisał o temp w układzie wentylacyjnym panie dealerze Mercedesa.

          • 4 2

          • znów farmazon (3)

            nie tylko Mercedes ładuje ten czynnik u siebie

            • 0 5

            • (2)

              no i co z tego??? Masz chyba problem z logiką.
              Panie farmazon - tylko u mercedesa były ofiary śmiertelne,
              co jest straszne.
              Czemu mercedes tego nie wyjaśnia?
              Tylko jeszcze zastrasza ludzi którzy na forach o tym pisali.
              Wszystko jest w internecie.

              • 3 1

              • nie tylko u Mercedesa, więc winienie Merola za to jest idiotyzmem (1)

                panie braku logiki

                • 0 2

              • Człowieku zastanów się co ty za głupotę napisałeś.
                Ile pan ma lat? 8?
                Skoro praktycznie już wszyscy uzywają ten nowy czynnik w klimatyzacji, a tylko w Mercedesach A jest problem. - to jest to problem mercedesa czy innych?
                Bardziej łopatologicznie już się nie da.
                Jak by pan wciąż nie załapał: to piszę wprost. Jest to problem Mercedesa A.

                O innych w internecie nie piszą że były ofiary. Nie ma zdjęć, filmów.

                • 1 0

    • O ironicznie, najlepsze auta dziś to Fiat/Alfa, Ford, Toyota, Tesla.

      • 1 0

  • (5)

    Nie ma jazdy bez gwiazdy, choć cztery pierścienie robią większe wrażenie.

    • 16 52

    • Tak, prawda z tymi czterema pierścieniami, ale tylko na wschód od linii Wisły.

      • 25 3

    • Ople to są maszyny. (2)

      Caly czas trzymają poziom. A Merce, BMW itp. to teraz głownie chińszczyzna

      • 9 4

      • Wg mnie najlepiej trzyma poziom VW B5 w TDI auto nie do zajechania i spalanie 3,5 litra

        • 3 2

      • Lepsze jezd Ajgo.

        • 1 0

    • Chyba cztery zera...

      ... dla fra.era

      • 12 4

  • Przeciętniak (8)

    W tej cenie znajdę lepsze łobuzy

    • 29 11

    • jakie? (7)

      dawaj :) tylko nie fwd

      • 2 1

      • Ford Focus RS? (6)

        • 16 4

        • rs (5)

          dla mnie to inna liga. mechanicznie nie, ale jeśli chodzi o wykończenie to dwa różne światy. różnica w cenie jest jak najbardziej uzasadniona. nie mam nic do rs, ale wybrałbym merca. pozdr

          • 9 4

          • (1)

            plastiki w nowych mercach trzeszczą tak samo jak w Kia

            • 5 1

            • nieprawda

              mam takie auto 4 lata i nic nie trzeszczy, a najdroższa Kia nie jest tak wykończona jak ten maluch, z całym szacunkiem do tej marki.

              • 2 2

          • 600zł za konia mechanicznego zamiast 900 to spora różnica (2)

            innymi słowy te plasticzki zostały wycenione na 100 tys zł? Bo prawie taka jest różnica między tymi autami. Pewnie jeszcze jakiś dodatek. Wiem ze produkty premium są trochę lepsze ale nie lubię czuć się nabity w butelkę.

            • 1 0

            • czyli... (1)

              gdyby iść Twoim sposobem myślenia, to nogi są najtańsze w przeliczeniu na konie mechaniczne. nie wszystko jest wycenialne wprost. pozdr

              • 0 1

              • nogi są właśnie najdroższe

                plastikowa proteza jest warta tyle co mercedes a nie działa nawet w części tak dobrze jak prawdziwa. No ale porównujmy tę samą funkcjonalność. Zatem Fordziszon mniej sobie życzy za prawie to samo.

                • 0 1

  • (6)

    274000zł....fajnie pomarzyć,jednak zostanę przy moim starym,dobrym Tyco.

    • 39 5

    • za tą cenę będę mia do końca życia co dwa lata nową skodę na gwarancji. (1)

      • 6 7

      • Za karę.

        • 6 4

    • Na zachodzie kosztuje niewiele więcej a zarabiają 3x wiecej (1)

      Za to korporacje w Polsce za ta sama prace płaca 3x mniej pod pretekstem wydajności jak robimy to samo z tymi samymi terminami

      • 5 3

      • tylko dlatego masz pracę że zarabiasz mniej

        jakby mieli ci tyle samo płacić co szwabowi to po co mieliby cie zatrudniać?

        • 7 2

    • 1 koń za ponad 1 tysiąc - słaby deal

      • 1 0

    • nie ma co o tym dziele księgowych marzyć

      w wersji za 230tys zł nie ma nawet pamięci ustawienia foteli... łada za ćwierć bańki.

      • 1 0

  • Na czerwonym bez strzałki pewnie świetnie wchodzi w zakręt! (1)

    • 16 6

    • i brzydko wychodzi na czerwonym.

      • 2 0

  • Reno (14)

    A w środku silnik reno

    • 26 10

    • Co to jest reno? (4)

      • 6 3

      • Jean Reno - aktor

        • 26 0

      • miasto w newadzie

        • 10 0

      • Reno to jest jak mążo popijaku mówi do żony Ireny ... Reno, Renu, Ty moje

        • 3 0

      • No Reno, raper, dziw, że nie znasz.

        • 0 1

    • Sportowe silniki Renault to znakomite i bezawaryjne jednostki, wiec nawet jesli tak by bylo to nic w tym zlego. Ale akurat w tym AMG jest konstrukcja Mercedesa.

      • 15 3

    • Nie chłopcze, nie silnik Renault (1)

      Pomyliłeś modele. Do tego specjalnie trollujesz amebo.

      • 7 1

      • Silniki Z Renault są w podstawowej wersji Serii A

        • 10 0

    • Nie, Williamsa

      • 1 0

    • w twojej s...ej był Reno

      • 1 1

    • (3)

      Z tymi fajnymi panewkami...?

      • 1 0

      • co jest fajnego w panewce? (2)

        i czy ty wiesz w ogóle co mówisz? Jeśli coś się obróciło to nie jest to wina fajności panewki tylko słabej wydajności układu smarowania

        • 0 2

        • Albo raczej dawania w palnik o razu po uruchomieniu (1)

          • 1 2

          • hugo wiesz o mechanice

            jeśli układ smarowania smaruje to nie ma znaczenia czy dasz w palnik sekundę po starcie czy 5 sekund

            • 0 1

  • i znów ten brzydki spojler na klapie (1)

    o ile ładniejszy był by ten egzemplarz bez tej lotki na klapie

    • 27 9

    • Wg ciebie brzydki, a wg mnie ładny

      • 9 8

  • Ciekawe czy ma sprawne kierunkowskazy. (6)

    Bo często w tych "sportowych" samochodach nie działają. A może to dlatego, że właściciel takiego (prawdopodobnie sportowiec światowej klasy) nie musi używać kierunkowskazów?

    • 42 5

    • To nie BWM

      • 4 5

    • w takich samochodach nie mocują kierunków.

      kierowcy nie połapaliby się.

      • 7 3

    • szybciej zap...ją więc i tak im nie wymusisz

      • 3 2

    • Odpowiedź masz w artykule: lewa manetka jest konfigurowalna. Poza tym po co komu kierunkowskazy po wybraniu trybu jazdy po torze wyścigowym? A tego, że ktoś w tym trybie będzie jeździć po Grunwaldzkiej to już nie przewidzieli...

      • 5 0

    • To jest opcja dodatkowo płatna i strasznie droga

      • 1 1

    • Jak cię tak szybko obejdzie, ze nawet się jie kapnies to

      Po co ma mrugać?!

      • 0 1

  • No to jak "przyspieszy" w korku na Słowackiego (2)

    albo na obwodnicy to aż o 3 metry się przetoczy.

    a ja rowerkiem z góreczki 10 x szybciej.

    miłego dzionka.

    • 16 30

    • jak jeszcze byłem na studiach i jechałem chlać do kumpla to słyszałem taką rozmowę w autobusie (1)

      dwóch Januszy z wąsem, w kamizelkach, szortach do połowy piszczeli, skarpetkach i sandałach, wszystko w kolorze od zgniłego zielonego do beżu, rozmawiało w ten oto sposób. Jidziesz na impreze do Stefana Janusz? Nije, bo mje sie nje opłaca Janusz, usięde se w kuchni i tam zjem kotleta. Bedzie to samo.

      • 11 0

      • Ale masz fajnie w bani

        • 0 5

  • Pięknie będzie wyglądał zaparkowany na chodnikach i trawnikach w czym gustują ich właściciele.

    • 26 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Big Five Tasting Chateau Margaux

1300 zł
degustacja

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja