• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati Quattroporte: włoska symfonia dla uszu

Michał Jelionek
30 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Maserati Quattroporte po faceliftingu.

Maserati Quattroporte to flagowy model włoskiego producenta, który w 2013 roku doczekał się swojej VI generacji. Po ponad trzech latach Włosi doszli do wniosku, że warto poddać Quattroporte kuracji odmładzającej. Jak pomyśleli, tak też zrobili. Mieliśmy ogromną przyjemność i szczęście przetestowania tego nieszablonowego samochodu.



Od momentu pierwszej prezentacji Maserati Quattroporte w 2013 roku, Włochom udało się sprzedać 24 tys. egzemplarzy tego modelu. To duży sukces. Teraz przyszedł czas na nowe, odświeżone Quattroporte.

Modernizacja, której poddano flagowy model Maserati, dotyczy raczej kosmetycznych, delikatnych poprawek. Włosi postawili na ewolucję, nie na rewolucję. I bardzo dobrze, nie warto zmieniać czegoś, co już jest bardzo dobre. Z pewnością wiele osób miałoby problemy ze wskazaniem nowych elementów stylistycznych Quattroporte.

Wygląd sportowej limuzyny Maserati zmienił się nieznacznie. Włoscy projektanci skupili się na przestylizowaniu przedniej części auta. Na dziobie tego ponad pięciometrowego modelu pojawił się zmodernizowany grill oraz zmieniony zderzak. Pomiędzy wlotami powietrza i chłodnicą zamontowano elektrycznie sterowane żaluzje Air Shutter, które zapewniają optymalną kontrolę temperatury cieczy chłodzącej. Pojawiły się również czarne akcenty oraz aerodynamiczne wstawki. To wszystko złożyło się na znaczącą, 10-procentową redukcję całkowitych oporów powietrza.

Można powiedzieć, że design Quattroporte nieco zbliżył się do tego futurystycznego i wciąż koncepcyjnego Alfieri Coupe Concept.

  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
Wygodnie rozsiadamy się na dopasowanym fotelu kierowcy i zauważamy kilka drobnych zmian. W centralnej części deski rozdzielczej pojawił się dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala. Ponadto Quattroporte po faceliftingu doposażono w - znaną z modeli Mercedesa czy BMW - kamerę dookólną 360 stopni (Surround View Camera).

Nieznacznie przebudowano konsolę środkową, w której zamontowano eleganckie pokrętła regulacji głośności i wyboru funkcji, a także przycisk nowego elektronicznego hamulca postojowego.

Czytaj także: Maserati Levante z wizytą w Trójmieście

Poza tym, Włosi położyli wyraźny nacisk na bezpieczeństwo. Quattroporte można wyposażyć w opcjonalny pakiet Advanced Driver Assistance Systems, w którego skład wchodzą: zaawansowany tempomat z funkcją stop&go (Adaptive Cruise Control), system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), system obserwacji ruchu wokół pojazdu (Forward Collision Warning) czy systemy wspomagające hamowanie (Advanced Brake AssistAutomated Emergency Braking).

Warto dodać, że wszystkie wersje Quattroporte posiadają czujnik jakości powietrza Air Quality Sensor. To system, który zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczonego powietrza i toksycznych gazów.

W ofercie Quattroporte pojawiły się dwie nowe opcje wyposażenia. To GranLusso i GranSport.

  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
Benzynowy silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM. Benzynowy silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM.
W kwestii silników Quttraporte pozostaje wierne swojej tradycji. Na samym szczycie listy jednostek napędowych znajduje się mocarne V8 Twin-Turbo o pojemności 3,8 litra. "Benzyniak", przy którego produkcji maczali palce pracownicy Ferrari, generuje moc 540 KM i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko przekłada się na niewyobrażalne osiągi. Auto może rozpędzić się do 310 km/h, a do pierwszej "setki" dobija w 4,7 sek.

Alternatywą dla najmocniejszego silnika jest benzynowe V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM (550 Nm), które występuje w wersji tylnonapędowej (Quattroporte S) albo z napędem na wszystkie koła (Quattroporte S Q4). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 286 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h odpowiednio: w 5,1 sek. oraz w 4,9 sek.

Rodzinę silników uzupełnia Quattroporte Diesel, czyli 3-litrowa jednostka wysokoprężna V6 Turbo, która wytwarza 275 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja jest w stanie przyspieszyć do "setki" w 6,4 sek., a prędkość maksymalna równa jest 252 km/h.

Wszystkie jednostki napędowe współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF i każda z nich może pochwalić się przepięknym brzmieniem. W zasadzie wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu, żeby dać sygnał włoskiej orkiestrze do rozpoczęcia koncertu. Pomruki i buczenie wydobywające się z czterech sportowych wydechów gwarantują... wywołanie gęsiej skórki.

Ceny Maserati Quattroporte rozpoczynają się od niespełna 500 tys. zł (116 tys. euro) za wersję z silnikiem diesla.
Maserati Quattroporte udostępniła firma Maserati Chodzeń.

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • Gdzie ta symfonia? (1)

    Prawie 5 minut reportażu i tylko 2 sekundy symfonii :(

    • 3 3

    • nawijka dla ubogich

      • 0 0

  • ryczacy smierdziel za wieksza ksake (1)

    na co to komu ??

    • 0 10

    • gogusiowi z małym pyrdkiem

      • 0 0

  • Błąd

    Skrzynia ZF a nie ZG

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 2 0

  • ale brzydkie

    lody włoskie :D

    • 0 6

  • zupełnie jak nowe TIPO

    • 2 6

  • (1)

    Maserati i diesel pod maska? co za czasy.

    • 5 4

    • bieda po warszawsku (sprowadź świecidełko od włocha)

      • 3 0

  • z tyłu jak audi

    • 1 4

  • Dziwne

    bo taką samą kierownicę mam w Punto, tylko inny znaczek ;)

    • 3 2

  • (6)

    "To wszystko przekłada się na niewyobrażalne osiągi. Auto może rozpędzić się do 310 km/h, a do pierwszej "setki" dobija w 4,7 sek."
    Nie no faktycznie niewyobrażalne. Padłem jak rażony piorunem. W dzisiejszych czasach to po prostu czary mary

    • 2 12

    • (4)

      Zejdz na ziemie i wracaj do swojej fabki 1.2, 60 KM

      • 7 2

      • (3)

        Ferrari F430 - do setki 3,6 490 KM
        Dodge Viper SRT10 - 3,8 600 KM
        Pagani Zonda - 3,7 540KM
        Bugatti Veyron 2,5 1000 KM
        Koenigsegg CCXR, Ariel Atom, Ultima GTR - wszystkie około 3 s
        Audi R10, Porshe 911 turbo s.....
        to tylko kilka znanych, tak z głowy.

        A teraz wracam do mojej Fabki :)

        • 3 6

        • (2)

          Podajesz dane superaut, a nie limuzyn.

          • 5 1

          • Brabus s900 rocket (1)

            do 100km/h 3,7 s
            do 200km/h 9,1 s

            limuzyna za 350 tys.euro

            • 2 2

            • brabus to tuning mercedesa wymień w oryginale bez tuningu cwaniaku

              • 2 1

    • Masz rację

      i to jeszcze za tyle kasy, mój kosztował 170 tys. i też 4,9 do setki :-)

      • 0 0

  • nie no auto bardzo fajne, do popatrzenia (2)

    kompletnie nie mogę pojąć jak można kupić auto za więcej jak 100 tyś. Przecież już po wyjeździe z salonu wartość-20%, a potem z każdym rokiem tanieje. I weź pojeździj takim po polskich dziurach, albo zaparkuj na warszawskiej w Dyni gdzie krawężniki mają po 15cm.
    A już kompletne upośledzenie to brać w leasing, płacić 50k AC, bo w pół roku ktoś zrobi dzwona na obwodnicy.

    • 5 2

    • (1)

      To wyobraź sobie, że zarabiasz kilka milionów rocznie czy kilkanaście nawet kilkaset tys mc... perspektywa się zmienia? Maserati staję się wydatkiem podobnym co fabia...

      • 6 0

      • takie polskie to i cebulakowe...

        fura, skora i iPhone.... ot polskie, pokaż się innym... tfu... po wuj taki artykuł o czymś co na Marsie?

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja