• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati Ghibli. Nieco krótszy trójząb

BawoMartDb
28 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Maserati Ghibli. Szybki i piękny.



Najnowszy Maserati Ghibli Najnowszy Maserati Ghibli

Jeśli mielibyśmy szybko wymienić trzy przymiotniki definiujące najnowszy produkt Maserati, wybieramy: dystyngowany, szybki, ultraluksusowy. Czy nowy Ghibli stanie się wzorem segmentu premium executive?



W portfolio Fiat Group znajduje się obecnie dziewięć marek samochodów osobowych, w tym Ferrari, Alfa Romeo, Lancia czy właśnie Maserati. O ile o kondycję supersportowych aut z Maranello nie trzeba się martwić, to oprócz Alfy Romeo 4C, samochodowe gwiazdy w konstelacji Fiata świecą dość blado.

Inaczej jest w przypadku Maserati. To obecnie chyba najlepsze samochody segmentu premium wyjeżdżające z Włoch. Spójny, charakterystyczny design, nie ostentacyjny, lecz ze smakiem dawkowany luksus, komfort podróżowania, świetne właściwości jezdne i mocne silniki, to znak rozpoznawczy najnowszej generacji Maserati.

Najnowsze "dziecko" Maserati, model Ghibli publiczność po raz pierwszy zobaczyła na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. W ubiegły weekend tę średniej wielkości limuzynę (4,97 metra, o 29 cm mniej niż w większym modelu Quatroporte) poznaliśmy także w Trójmieście, w salonie Prime Cars Gdynia, reprezentującym na naszym terenie markę Maserati.

Co oprócz niewątpliwej uczty dla oczu oferuje Ghibli? Mocne silniki. Dwa turbo V6, oba o pojemności trzech litrów, które standardowo współpracują z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów.

Najmocniejszy silnik, Twin Turbo osiągający 410 KM i 550 Nm momentu obrotowego możemy zamawiać w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) lub na obie osie (Ghibli S Q4). Ta druga wersja do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekund. Wersji napędzanej na tylną oś sprint do "setki" zajmuje pięć sekund. Ghibli z benzynowym, trzylitrowym turbo V6 o mocy 330 KM (500 Nm) sto kilometrów na godzinę osiąga w 5,6 sek. Strzałka prędkościomierza Ghilbi zatrzyma się dopiero przy 285 km/h.

Diesel pod maską samochodu tej klasy nie dziwi już obecnie nikogo. Maserati po raz pierwszy wprowadza go także właśnie w Ghibli. Model Ghibli TD może pochwalić się trzylitrową jednostką V6 o mocy 275 KM i słusznym momencie obrotowym, 600 Nm. Przyspieszenie? 6,3 sekundy do "setki".

- Jesteśmy obecni w Polsce ponad rok i cieszymy się, że cały czas udaje się nam poszerzać wolumen klientów o nowe osoby, które na rynku opanowanym głównie przez limuzyny z Niemiec zdecydowały się rozpocząć motoryzacyjną przygodę z naszą marką - mówi Piotr ChałanMaserati Polska. -Z propozycją cenową od ok. 85 000 tys. euro wychodzimy naprzeciw klientom do tej pory kierujących uwagę np. na Mercedesa klasy E lub BMW serii 5.

Nie każdy model Maserati dostępny jest na polskim rynku "od ręki". Na niektóre trzeba dość długo czekać. Po naszych drogach jeździ już kilkanaście nowych Maserati. Najczęściej kupowany model to Quatroporte.

Od początku stycznia do końca września 2013 roku na całym świecie klienci zakupili aż 22 500 samochodów z trójzębem w logo. Najlepsze rynki dla Maserati to Stany Zjednoczone i Chiny. Plan marki zakłada zwiększenie sprzedaży do 50 000 egzemplarzy rocznie do końca roku 2015. W wykonaniu ambitnego zadania może pomóc premiera suva Lavante planowana w drugiej połowie przyszłego roku.

  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (73) 9 zablokowanych

  • Piękny, (8)

    idealny ....)))

    • 43 2

    • (1)

      ego urosło?

      • 0 16

      • a co każdy musi być hipsterem i zasuwać do roboty w Macu citroenem kaczką?

        • 19 2

    • Minimalista

      L.

      • 1 0

    • piekne to sa małe kotki (4)

      samochód jest jak młotek, kupujesz taki jaki potrzebujesz. mały aby wbić gwoźdź przy szybie lub wielki to wielkiego gwoździa. A czy młotek może być piękny ? Ale cóż jedni samochodów używają inni się przy nich onanizują. Wolna ... ręka :)

      • 8 17

      • no właśnie tym podobno różnią się ludzie od małp że potrafią myśleć abstrakcyjnie (3)

        rozumiemy (teraz już wiem że nie wszyscy) coś tak ulotnego jak sztuka. przy samochodzie pracuje architekt i dopracowuje harmonie linii, proporcje itd. podobnie jak przy architekturze budowlanej.
        no ale jak widać nie każdy posiada głębsze przemyślenia, na szczęście i dla takich jest oferta

        • 11 2

        • oj przestan (2)

          dobierz wiesz ze takie samochody sprzedaje sie po to by dojic pozniej kierowcow na serwisach itp... Zakup takiego samochodu to dopiero poczatek wydatków !
          Same samochody też sa bardzo drogie bo to produkt wyjatkowo wysoko marżowy a dodatkowo podwojne podatki od takich samochodów ( wysoka akcyza i wysoki vat).
          Pozniej łoji sie takiemu skóre na serwisach za kosmiczne pieniadze ! A samochody te robi sie w ten sposob by czesto jezdziły na serwisy.
          Nie jestem małolat by sie onanizowac na widok samochodu....

          • 6 4

          • każdy samochód sprzedaje sie po to by na nim zarobić a nie tylko maserati (1)

            za akcyze i vat to mozemy naszym rzadzacym podziekowac. w USA Maserati kosztuje 60% ceny polskiej.... porownujac do ich zarobkow to tak jakby Kowalski zarabiajacy srednia krajowa kupowal golfa TDI.
            I nie zgodze sie z tym ze to produkty wysokomarzowe. Marża jest zupełnie przecietna w tej branży, czesto nawet jej nie ma a producent "odkuwa" sie dopiero na serwisie.
            I ponownie nie zgodze sie ze samochody robi sie po to by jezdzily na serwisy. takiego producenta zniszczylaby konkurencja a nie wierze w to by kilkanascie najwiekszych firm na swiecie moglo sie dogadac skoro juz 3 podmioty nigdy nie dojda do porozumienia na dluzsza mete. samochody sie psuja bo sa naladowane elektronika, skomplikowane mechanicznie i wysilone. to nie moze sie nie psuc.

            • 8 0

            • kupowanie takich samochodow w usa to zupełnie co innego.

              tam jest wszystko dla ludzi. Tam sie duzo wiecej zarabia kosztuje to połowe ceny a i paliwo za pól ceny.
              Tam poprostu wszystko jest dla ludzi !!!
              A w polsce szuka sie frajerów ktorych sie bedzie strzyc.

              • 7 2

  • Mieszacie z artykułami o samochodach i to strasznie

    Ten artykuł jest w "deLux", Artykuł o jaguarze był w "Pasje i emocje", a sponsorowany o porsche w "Biznes i nieruchomości".

    • 36 0

  • Jakbym był (1)

    dzieckiem to bym powiedział "Mamo kup mi".Piekny samochod ale wydaje mi sie,ze granturismo dlugo nic nie przebije.

    • 11 1

    • On nie ma przebić Granturismo, to ma być coś pomiędzy nim, a Quatroporte.

      • 0 0

  • za dwa lata wart moze 30% swojej pierowtnej ceny, do tego nikt go nie odkupi (7)

    slaby serwis i wyglad auta

    • 9 29

    • chyba żartujesz .... a kogo to obchodzi ?

      • 10 1

    • (1)

      Myślisz, że jak ktoś go kupuje to martwi go to?
      To nie Octavia ani Focus.

      • 20 3

      • Na gaz można przerobić?

        • 5 1

    • ja odkupie bo akurat za 30% byłoby mnie stać

      a potem może sobie tracić i do 0.

      • 4 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • nie znasz sie (1)

      nie ma to jak golf w tedeiku, co?

      • 5 0

      • wole polo !

        • 0 2

  • niby ladny, ale.. (6)

    Sylwetka tyłu - opel insignia. Przetloczenie na zderzaku - kia. Tylna klapa - laguna coupe..

    • 10 14

    • silnik - Maserati (3)

      a całość pasuje do siebie

      • 2 0

      • (2)

        troche nie do konca. silnik wychodzi z fabryki Ferrari z lini FIATa.
        Silnik V6 na papierze dobry, po 4 latach okaze sie co jest wart,
        ale V8 super cacko, zre paliwo ale tym wlasciciele sie nie przejmuja.
        No i jaden z najpiekniejszych brzmien wydechu z V8 :)

        • 4 0

        • czy te V6 gdzieś indziej montują?

          czy tylko w maserati? bo jesli tylko tam to ta linia jest taka jak w ferrari, niskonakladowa, malo zautomatyzowana jak w kazdych produktach o niskim wolumenie. do fiata ma sie nijak bo to zupelnie co innego. jesli jest montowana w wiekszej ilosci pojazdow to po prostu masowka co wcale nie ujmuje produktowi, tylko technologia montazu oparta jest bardziej o maszyny niz ludzi. niemniej zaden fiat takiego silnika nie widzial.
          a co sie okaze to sie okaze, na razie jestpo prostu produkt. dysponujac kasa na maserati chyba bym nie zastanawial sie jednak nad V6

          • 3 1

        • polak musi wtrącić że żre paliwo!

          • 0 0

    • No wiem

      nie to co Twój golf, jedyny w swoim rodzaju, wyjątkowy rodzynek.

      • 1 0

    • a nie przypomina wam trochę nowej Mazdy 6??

      • 0 1

  • piękne auto (6)

    Włosi wiedzą jak robić samochody, styl, klasa i sportowe osiągi, to jest coś!

    • 19 3

    • co do estetki to fakt zgodze sie ale wszystkie inne włoskie jest na ogół do D*** (5)

      włoskie meble, włoskie samochody.... są ładne tylko z wyglądu. W uzytkowaniu na ogół włoskie rzeczy sie nie sprawdzją.

      • 0 11

      • Jesteś jakims testerem włoskich wyrobów?

        • 5 0

      • testuje jednego Wlocha i to od wielu lat- WYMIATA! (3)

        nie masz szans, cieniasku

        • 0 1

        • (1)

          Znam taką, co też Włocha testowała. Zostawił ją z dzieckiem. : )

          • 3 0

          • ... i AIDS-em

            • 1 1

        • Włosi są żałośni...

          Szarmanccy i obiecują dolce vita, jak chcą zdobyć i zaciągnąć do łóżka. Jak już się im to uda - koniec amore... zostaje szary dzień i szara noc. A oni idą rwać następną głupią trzpiotkę.

          • 0 0

  • nie ma silnika 1.2 na turbinie (5)

    lub 1.4?

    • 9 2

    • a ty pewno nalezysz do tych co dużymi terenwoymi samochodami jezdza sami do sklepu spozywczego (4)

      w życiu trzeba byc praktycznym !! A nie jeden z drugim - wielki samochod terenwy do przewożenia ciezkich ładunków a on sam w nim popyla do sklepu po piwo.
      Szkoda energii! Przy takiej optymalizacji daleko nie dojdziecie chyba ze lubcie byc krowami dojnymi.

      • 2 8

      • po zażyciu jakiego specyfiku ma się takie wizje? (3)

        • 1 2

        • (2)

          Nie specyfiku, tylko płomiennych przemówień Tuska.

          • 3 3

          • ale to proste - wy nie zrozumieliscie (1)

            Chodzi o to ze po co ładowac wielkie silniki skoro ten sam lub lepszy efekt uzyska sie z małego silnika. Po co marnowac energie ? Świat idzie do przodu - wkładanie wielkich silników przy wysokim opodatkowaniu energii jest bezcelowe.

            • 1 1

            • no ale one są małe

              jakby nie miały turbo to by były dużo większe. ludzie to nie wasze skale. tutaj downsizing to właśnie 3 litry :D zamiast 5 wolnossącego

              • 1 0

  • Mniejszy "trójząb"

    to chyba przyczyna zakupu takiej fury, przez panów z owym rozmierem "trójzęba". Od razu lepiej, dzida w górę ;-)

    • 3 2

  • maserati to je maserati (4)

    a nie jakieś beemy dla wiesniaków

    • 20 1

    • zazdrość co? hehe (3)

      tylko nie pisz zaraz bajkopisarzu że stać cie ale wolisz wymysły koreańskiej motoryzacji

      • 2 6

      • ktoś nie zrozumiał sarkazmu:) (1)

        • 4 1

        • w takim razie tym bardziej podtrzymuje to co napisałem

          • 0 3

      • nie, nie stać mnie

        za to stać mnie na odrobinę humoru :) pozdrawiam

        • 5 0

  • Kupie (5)

    Tylko chciałbym spytać czy da sie założyć instalacje gazową?

    • 16 1

    • (4)

      pewnie że się da, i ksenony z Biedronki też oraz rynna dachowa na końcowkę tłumika

      • 5 0

      • (3)

        śmiejesz się, ale w Dubaju przerabiają takie na gaz :D

        • 0 1

        • gaz to normalne paliwo (2)

          u nas synonim biedy, a tam po prostu paliwo

          • 2 1

          • "normalne paliwo" (1)

            W takim razie dlaczego od razu nie robi sie od razu samochodów na gaz? Na gaz to jest kuchenka a nie samochód.

            • 4 2

            • na gaz to jest kuchenka i samochód

              robi sie auta od razu na gaz, ale sprzedaje tam gdzie można go zatankować. nie oszukujmy sie Maserati to w Polsce może 5 sprzedadzą. nawet mazut to paliwo tylko do silników wolnoobrotowych na statkach.

              • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja