• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka wspiera markę, czyli pokazy młodych projektantów w Gdyni

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
11 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W sobotni wieczór w Muzeum Miasta Gdyni odbyło się siedem pokazów w ramach cyklu Marka wspiera markę. W sobotni wieczór w Muzeum Miasta Gdyni odbyło się siedem pokazów w ramach cyklu Marka wspiera markę.

W sobotę odbyła się czwarta edycja projektu Marka wspiera markę. W Muzeum Miasta Gdyni zebrało się ponad 150 osób, wśród których byli projektanci, biznesmeni, artyści i blogerzy. Zaprezentowano siedem pokazów mody zarówno debiutujących, jak i bardziej znanych projektantów.



Wieczór z modą w roli głównej przyciągnął do Gdyni wielu gości, nie tylko z Trójmiasta. Inicjatorką projektu jest Anna Szubert z firmy Personal Branding Polska, a za główny cel stawia sobie promowanie młodych, zdolnych artystów i projektantów. Wydarzenie poprowadził dziennikarz - Mateusz Hładki, który powitał zaproszone osoby tymi słowami:

- Gościmy dzisiaj w wyjątkowym mieście - Gdynia po raz kolejny stała się głównym partnerem projektu. Czeka nas emocjonujący wieczór z twórczością młodych projektantów. Wiem, że są na sali osoby, które od pierwszej edycji wspierają to wydarzenie, ale są też tacy, którzy spotykają się z nami po raz pierwszy, więc przybliżę idee, która nam towarzyszy. Przede wszystkim wspieramy marzenia młodych twórców o projektowaniu. Są to osoby, które już coś osiągnęły, ale nadal nie są znane. W takim dniu, jak dziś, przybliżamy ich do sukcesu, a państwa do świata mody.
Wydarzenie podzielono na trzy części. Pierwsza należała do projektantów młodego pokolenia. Najpierw na wybiegu pojawiły się modelki ubrane w kolekcję zatytułowaną "Amok", autorstwa Darii Grabowskiej. Cechą charakterystyczną kolekcji były kapelusze i peruki, które miały dopełnić spójną, wzorzystą kolekcję.

Kolejno zaprezentowano ubrania nawiązujące do kultury Łemków, pochodzącej z tych rejonów, Anny Marii Zygmunt. Energiczna muzyka, dodatki robione na szydełku, len, frędzle, ręcznie wyszywane hafty i dużo czerwieni - to wszystko złożyło się na styl boho, którym określić można te projekty.

Po dwóch pokazach głos zabrała pomysłodawczyni spotkania Anna Szubert, która opowiedziała o swoich najbliższych planach związanych z projektem Marka wspiera markę i oznajmiła zebranym, że Marta Pałucka została wybrana na ambasadorkę tego przedsięwzięcia. Obecna na pokazie modelka i Wicemiss Polski w paru słowach podkreśliła, że bardzo wierzy w debiutujących polskich projektantów i dlatego idea tego projektu jest jej bliska.

Zobacz także: Marta Pałucka została Wicemiss Polski.

W drugiej części pokazu wybieg oddano doświadczonym markom, ale o różnym dorobku zawodowym. Duet Lallu Chic i marki Furella, to połączenie kobiecych ubrań z odpowiednimi nakryciami głowy. Goście mieli okazję zobaczyć ubrania przesycone kolorem, zazwyczaj w eleganckich, klasycznych wersjach. Sama autorka marki Furella, Izabela Jałowiecka-Buczyńska, wytłumaczyła, że zawsze stara się promować kobiecość, a nie ulegać trendom.

  • Niektóre z projektów nawiązywały do stylu boho, nie zabrakło zwiewnych i koronkowych sukienek oraz żywych kolorów.
  • I Wicemiss Polski, Marta Pałucka została ambasadorką projektu Marka wspiera markę.
  • W spotkaniu wzięło udział ponad 150 gości.
  • Wieczór poprowadził dziennikarz - Mateusz Hładki.
  • Pokaz duetu: Furelle i Lallu Chic.
  • Na wybiegu pojawiło się wiele kolekcji wiosenno-letnich, które wywoływały pozytywne skojarzenia z ciepłymi, słonecznymi dniami.
Publiczność ciepło przyjęła propozycje ubrań i butów zaprojektowanych przez ambitnego Macieja Piłata. Kolorystyka utrzymana w szarości, odrobina srebra, przełamywana była dodatkami w kolorze drewna i wyrazistymi, długimi butami, np. w turkusowym odcieniu.

Kolekcja nazwana "Yes boss", to dzieło Ewy Chojnackiej, działającej pod pseudonimem Hojnatzka. Tę kolekcję pokazywała już na Mercedes Benz Fashion Week w Budapeszcie. Charakterystyczne były dla niej pasiaste modele sukienek, czy bluzek, które niejednokrotnie kończyły się dopiero na głowie, tworząc swego rodzaju czepki i kokardy.

Jako przedostatnia zaprezentowała się trójmiejska marka, funkcjonująca na rynku od trzech lat - By Cabo. Właścicielka, Beata Stańczak, tworzy ultra kobiece kolekcje w romantycznym stylu. Tak było i tym razem, kiedy na wybiegu zobaczyliśmy delikatne jedwabie, kwiatowe wzory, falbany, zwiewne sukienki, które przywołują miłe wspomnienia wakacji.

Zakończeniem wieczoru był pokaz Natashy Pavluchenko nazwany "Neo couture". Projektantka ma już na swoim koncie trochę dokonań i tworzy ubrania dla polskich i zagranicznych celebrytów. Pokaz składał się z dwóch części, przedzielonych krótkim filmem. Najpierw zobaczyliśmy codzienne stylizacje: ramoneski, bluzy, ale też garnitury z ozdobnymi naszywkami, by następnie podziwiać wieczorowe kreacje - długie sukienki w naturalnych kolorach.

Po zakończeniu pokazów mody, goście gratulowali projektantom i organizatorce, z którymi chętnie się fotografowali.

Kolejną edycję projektu Marka wspiera markę zapowiedziano na wrzesień, również w Gdyni.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (10) 2 zablokowane

  • (1)

    Ciekawa jakie ceny, jak za Mercedes?

    • 0 1

    • Lepiej się zainteresuj ile kosztuję wyprodukowanie obojętnie czego. Ile kosztuję żeby zapłacić pracownikom i podatki? Większość osób chcą kupować rzeczy tanio, a najlepiej wszystko za darmo.

      • 0 1

  • Czy to jeszcze Muzeum ?! (1)

    Wystawy krzesełek ,koncerty jazowe , pokazy mody....

    • 7 2

    • A Luwr w Paryżu? Matko, tam też to robią...

      • 0 0

  • modelki okropne!! a to przecież podstawa pokazu mody

    • 1 2

  • a na widowni same nadęte twarze...

    • 2 0

  • Męska spódnica i rajstopy (2)

    W modzie panuje nierównowaga. Kobiety mogą ubiegać praktycznie najbardziej zwariowane kreacje, natomiast mężczyzna musi nosić mundurek z spodni i marynarki. Dlaczego większość facetów boi się pokazać w męskich rajstopach czy męskiej spódnicy. Kobiety mają więcej odwagi mimo że nie mają jaj.

    • 3 11

    • (1)

      W Twoim przypadku na psychiatrę już za późno, pomyśl o czymś skuteczniejszym, trwalszym.

      • 7 1

      • Ha ha ha... Tylko tyle masz do powiedzenia? Wielu facetów uważa się za "macho" a boi się tego tematu. Ja mogę chodzić w rajstopach, a Tobie pozostały tylko kalesony ;)

        • 1 5

  • gdzie to szyja ??

    jak w Bangladeszu to impreza bez znaczenia dla regionu i kraju

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja