• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mali ludzie i wielki biznes. Produkty premium dla dzieci

Monika Sołoduszkiewicz
7 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mucha, marynarka i koronkowa sukienka. Chociaż brzmi jak pomysł na sylwestrową stylizację, to dotyczy propozycji dla najmłodszych. Mucha, marynarka i koronkowa sukienka. Chociaż brzmi jak pomysł na sylwestrową stylizację, to dotyczy propozycji dla najmłodszych.

Rynek produktów luksusowych dla najmłodszych przeżywa stały rozwój. Marki premium pobijają rynek mody dziecięcej, a rodzice na całym świecie wydają krocie, by ubierać swoje pociechy w kreacje od projektantów.



Jeszcze kilka lat temu pomysł rozwijania branży produktów luksusowych, których oferta jest przeznaczona dla dzieci mógł wydawać się ryzykowny albo niepoważny. Segment premium przestał być niszą, w której wąskie grono biznesmenów, piłkarzy albo celebrytów było gotowych wydać kilkanaście tysięcy złotych na koktajlową kreację dla swojej pociechy. Dzisiaj za wózek z emblematem Versace zapłacimy blisko 20 tys. złotych, metaliczna sukienka wysadzana kryształami Swarovskiego marki Mischka Aoki to wydatek rzędu 6,5 tys. złotych, a śpioszki i śliniak z metką Moschino ok. 600 złotych.

Ubrania dla dzieci powinny być:

Według raportu Euromonitor International rynek luksusowych ubrań i dodatków dla dzieci przeżywa w ostatnich latach ogromny rozwój. Ten niewykorzystany potencjał szybko zauważyli projektanci segmentu premium. Mimo że mamy do czynienia ze stosunkowo niewielką grupą konsumentów, to stanowi ona około 7 proc. udziału w rynku dóbr luksusowych dla dorosłych. Szacuje się, że w rejonie Azji i Pacyfiku wydatki w tym segmencie w ciągu kolejnych czterech lat mogą wzrosnąć nawet o 40 proc.

- Luksusowe produkty dla dzieci nie są już niszowe. Coraz więcej rodziców stawia na luksus dla dziecka. Dzieje się tak, ponieważ jest to popularne wśród gwiazd. Diamentowe smoczki, wielofunkcyjne łóżeczka, designerskie wózki, ubranka od czołowych projektantów i najdroższe zabawki to dla nich codzienność. W magazynach na całym świecie możemy zobaczyć zdjęcia celebrytów z dziećmi ubranymi tylko w designerskie stroje od np. Burberry, Armaniego czy Louboutina. Pociechy sławnych ludzi stają się ikoną dziecięcej mody. Matki zapragnęły, aby ich dzieci również znalazły w swoich szafach najlepsze produkty, dlatego coraz częściej stawiają na luksus dla swoich maluchów - tłumaczy Agnieszka Świst - Kamińska, doradca wizerunkowy, właścicielka Szkoły Męskiego Stylu. I dodaje:
- Niewątpliwie należy tu wspomnieć o perfumach dla niemowląt, które produkuje m.in. Dolce&Gabbana, opisuje się je jako "Miękkość skóry niemowlęcia, świeżość jego oddechu, słodki uśmiech mamy i pierwszy uśmiech". Co prawda sam pomysł stworzenia perfum dla maluchów wydaje się kontrowersyjny, ale zdecydowanie wiąże się z luksusem i absorbuje uwagę niejednych, zamożnych rodziców. Wyjątkowe są również kolekcje luksusowych domów mody, które już od pewnego czasu dostrzegły potencjał drzemiący w rynku odzieżowym dla dzieci. Duet Dolce&Gabbana linię dla dzieci ma w swoim portfolio już od 2001 r.
  • Monnalisa
  • Dolce&Gabbana
  • Stella McCartney
  • Armani Junior
  • Dolce&Gabbana
  • Dsquared2
  • Gucci
  • Mayoral
  • Dolce&Gabbana
  • Fendi
  • Dior
  • MSGM
  • Mayoral
  • Dolce&Gabbana
  • Love Made Love
  • Dolce&Gabbana
  • Hitch-Hiker
  • Mischka Aoki

W raporcie czytamy, że wartość rynku odzieży dziecięcej w Wielkiej Brytanii wynosi 5,6 mld funtów. Co więcej, szacuje się, że do 2017 r. udział w tym segmencie wzrośnie o kolejne 300 mln. Dochody z linii dziecięcej marki Burberry wyniosły w latach 2011-2012 ponad 60 mln dolarów. Dobry wynik finansowy zaowocował otwarciem kolejnych ośmiu butików w następnym roku. W latach 2013-2014 kolekcje dziecięce przyniosły tej firmie już 90 mln zysku.

Eksperci wskazują, że na rozwój tego segmentu rynku może mieć wpływ późne rodzicielstwo. Rodzice dysponują wystarczającą ilością środków, by zabezpieczyć każdą potrzebę swojej pociechy, ale też mogą realizować własne aspiracje - od lekcji gry na fortepianie, poprzez naukę języków obcych, na ubraniach od projektantów kończąc.

- Możliwości finansowe, bezproblemowy i praktycznie nieograniczony dostęp do produktów luksusowych, a także chęć bycia modnym podyktowana trendami powoduje, że rodzice bardzo często nie mają skrupułów przed zakupem dla swoich dzieci ubrań czy zabawek z wyższej półki. Oczywiście nie jest to zjawisko tak powszechne, jak u zachodnich sąsiadów, natomiast zauważalne. Rodzice są w stanie zapłacić dużo więcej tylko dlatego, aby ich dziecko miało buty czy bluzę z oryginalnym znaczkiem. Są w stanie zapłacić również dużo więcej za prezent urodzinowy, który kiedyś miał postać pluszaka czy gry edukacyjnej, a dziś jest tabletem czy elektrycznym samochodem znanej marki. Może to być pewnego rodzaju leczenie kompleksu i chęć wynagrodzenia pewnych braków z dzieciństwa, kiedy rodzice nie mogli pozwolić sobie na droższe produkty albo po prostu nie mieli do nich dostępu. Na rodzimym rynku znajduje się wiele marek dla dzieci, które bardzo wyraźnie promują się na te premium. Jest grupa odbiorców, która bezrefleksyjnie sięgnie po taki produkt, nie zastanawiając się, czym tak naprawdę różni się od produktu troszkę tańszego. W swoich wyborach dotyczących zakupów ten typ klienta kieruje się głównie motywami emocjonalnymi, gdyż racjonalne nie mają dla niego znaczenia - zauważa Daria Maczukin, Account Manager w Personal PR.
Nie mniejszą rolę w podnoszeniu wartości rynku luksusowej odzieży i dodatków odgrywają sławne dzieci. Ubranka księcia Georga znikają ze sklepowych półek w ekspresowym tempie. Harper Beckham jest prawdopodobnie pierwszym dzieckiem, którego stylizacje są regularnie komentowane przez Vogue'a. Brooklyn Beckham wziął udział w kampanii zapachu Burberry i pewnie nie bez znaczenia był fakt, że jego konto na portalu społecznościowym obserwuje blisko 6 mln osób, czy też 6 mln potencjalnych klientów.



Okazuje się, że niszę coraz chętniej wykorzystują światowi projektanci, wypuszczając kolekcje dla najmłodszych. W ostatniej dekadzie w tym gronie znaleźli się Fendi, Balmain, Marc Jacobs, Lanvin, Oscar de la Renta czy Versace. Pionierem był jednak Christian Dior, który wprowadził linię dziecięcą w 1967 r. W 1978 r. z taką kolekcją wystartował Ralph Lauren. Przez długie lata rynek był jednak zdominowany przez produkty wytwarzane na licencji Disneya.

- Rodzice, którzy odwiedzają nasz butik, coraz częściej powtarzają, że "nie stać ich na niską jakość". Mayoral to marka, której ubranka nosi np. syn brytyjskiego następcy tronu księcia Williama, dzieci gwiazd i celebrytów. Ubranka Mayoral są coraz bardziej popularne, a ta hiszpańska marka staje się rozpoznawalna w Polsce. Wszystkie modele charakteryzują się bardzo wysoką jakością wykonania i są po prostu piękne. Do tego każda kolekcja, zarówno jesienno-zimowa, jak i wiosenno-letnia jest tak zaprojektowana, że pozwala rodzicom na składanie różnych, pasujących do siebie stylizacji. To daje możliwość zabawy modą i jednocześnie gwarancję, że niezależnie od wybranego modelu, wszystkie ubranka stworzą zjawiskowe stylizacje. Systematycznie przybywa nam klientów i to świadczy o tym, że produkty wysokogatunkowe, najlepszej jakości produkty premium, są cenione przez naszych klientów. Świadomość wśród rodziców rośnie i pod tym względem zbliżamy się do państw Europy Zachodniej - mówi Krystian Miłosz z butiku Marajo.
Testowanie tego rynku w ostatnich latach rozpoczęło się od współpracy z sieciówkami. Stella McCartney czy Gucci stworzyły limitowane kolekcje dziecięce dla marek Gap i H&M. Komercyjny sukces zaowocował wprowadzeniem stałej oferty dla dzieci. Niektóre marki pochodzą do tematu szerzej, proponując podobnie wyglądające i spójne kolorystycznie produkty dla każdego członka rodziny. Ubrania dla dzieci stają się uzupełnieniem linii pret-à-porter, a kolekcje dla najmłodszych zaczynają przypominać miniaturowe wersje ubrań dla dorosłych. Na wybiegach "jesień/zima" w kolekcji Elie Saab pojawiły się np. ręcznie zdobione suknie w wersji dla matek i córek.

  • Gucci
  • Dolce&Gabbana
  • Mayoral
  • Kenzo
  • Stella McCartney
  • Gucci
  • Monnalisa
  • Dolce&Gabbana
  • Mayoral
  • Stella McCartney
  • Dolce&Gabbana
  • Fendi
  • Little Marc Jacobs
  • Gucci
  • Dolce&Gabbana
  • Sonia Rykiel
  • Gucci
  • Roberto Cavalli

Miejsca

Zobacz także

Opinie (87) 5 zablokowanych

  • To nie są produkty dla dzieci ale dla ich rodziców, oni tylko ubieraja dzieci

    w swoje marzenia i wyobrażenia

    • 41 0

  • Tak zaczynają

    Uniwersytutki

    • 25 0

  • Biedne dzieci bogatych rodziców (1)

    ...a potem to pytanie do samych siebie 'gdzie popełniliśmy błąd?'

    • 32 0

    • Ot mądre słowa!

      • 10 0

  • (1)

    tylko po co dziecku wózek versace,markowe śpioszki?czas i miłość rodzica jest bezcenna i nie ma metki
    własnie spodziewam sie dziecka i śmiesza mnie takie artykuły.
    niech wymyślą pieluchy po 1 tys za sztuke bezzapachowe byle trendy

    • 25 0

    • ?

      Myslisz, ze nie bylo by chetnych na takie pieluchy. Napewno znalazlby sie frajer ktory by takie kupil.

      • 2 0

  • Mudndurki w szkole = dobra zmiana PIS (1)

    • 8 0

    • w gdansku mundurki ,alby szyje jedna firma,drogo koszmarnie i nie miła obsługa
      wiec nie wiem czy to takie fajne

      • 1 0

  • Dzieci dzieli się na

    Szczęśliwe, albo "modnie" ubrane.

    • 17 1

  • Co im zrobili z włosami,biedakom?

    • 8 0

  • Dzisiaj celebryta, jutro Palikot showbizu

    dziś biznesmen, jutro niewypłacalny dłużnik; dzisiaj Versace, jutro reserved; dzisiaj nobliwy posiadacz, jutro pretensjonalna prostytutka.
    Memento mori!

    • 8 0

  • Ochyda

    • 4 1

  • Na siłe odbierane dzieciństwo

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja