wiadomości - Moda & Uroda

Luksusowe marki w Trójmieście

Ekskluzywne butiki kojarzą nam się z dużą powierzchnią, elegancko urządzonym wnętrzem oraz drogimi ciuchami w limitowanych seriach. Sęk w tym, że prestiż wzrasta w miarę ograniczenia dostępności.
Ekskluzywne butiki kojarzą nam się z dużą powierzchnią, elegancko urządzonym wnętrzem oraz drogimi ciuchami w limitowanych seriach. Sęk w tym, że prestiż wzrasta w miarę ograniczenia dostępności. en.paperblog.com

Mimo że mówi się o kryzysie na świecie, z każdym rokiem na polskim rynku przybywa coraz więcej luksusowych marek odzieżowych. Również w Trójmieście można zauważyć ekspansję butików z ekskluzywnymi produktami. Skoro jest podaż, musi być i popyt, co znaczy, że mieszkańcy Pomorza z chęcią sięgają po materiały z najwyższej półki. A być może to kwestia widocznego logo? Niezależnie od tego, specjalnie dla czytelników serwisu Deluxe przygotowaliśmy spis światowych marek dostępnych w Gdańsku, Gdyni oraz Sopocie.



Dla ludzi spragnionych luksusowego świata, zdobycie drogich ciuchów w trójmiejskich butikach to obecnie żaden problem. Wystarczy dysponować gotówką i czasem na zakupy. Popyt na dobra luksusowe z każdym rokiem się zwiększa, stąd też rozbudowy centrów handlowych, obecność nowych marek na rynku i ekspansja tych o ugruntowanej pozycji. Niedawno w Warszawie otworzył się pierwszy concept store Louisa Vuittona, są też obecne takie sklepy, jak: Ferragamo, Ralph Lauren, Balmain, Boss, Marc Cain, Jil Sander, czy Miu Miu.

Również w naszych, trójmiejskich centrach handlowych pojawia się coraz więcej ekskluzywnych firm (nie tylko tych odzieżowych). Marki luksusowe to nie tylko produkty, to również wyobrażenia i pragnienia tworzące całą otoczkę. To właśnie te elementy przyczyniają się do windowania w rankingu prestiżu i ekskluzywności.

Powodami, dla których wybieramy ubrania z wyższej półki, zazwyczaj są estetyka wykonania oraz jakość zastosowanych materiałów. Projektantom i producentom zależy na tym, aby oferowane produkty były najwyższej jakości i aby obie strony były zadowolone. Zauważyć można tę zależność w cenach danych firm. Uznanie kierujemy w stronę marek, które najbardziej odpowiadają naszym gustom oraz, co zaskakujące, stylowi życia (stąd podział na odzież elegancką, sportową czy typowy casual).

Ekskluzywna odzież jest wykonywana z większą dbałością o każdy szczegół. Nie jest to co prawda haute couture szyte na miarę, jednak każdy cuturier ma własne standardy zarówno rozmiarów, jak i krojów. Oznacza to, że rozmiar rozmiarowi nierówny. To samo zaobserwować można w kwestii fasonów. Każdy kieruje swoje kolekcje do innej grupy docelowej, stąd też mnogość linii w obrębie danej marki.

Czym jeszcze kierujemy się przy zakupie apaszki wartej tysiąc złotych? Nierzadko są to kwestie psychologiczne i społeczne: chęć podążania za modą i trendami, potwierdzenie swojej przynależności do danej grupy społecznej, niekiedy jest to świadomy zamiar manifestacji swojego statusu finansowego.

- Zakupy bardzo często pełnią funkcję zaspokajania naszych potrzeb emocjonalnych. To tak, jak dawanie sobie prezentów. Przez chwilę jesteśmy w centrum zainteresowania, co w codziennym życiu nie zdarza się często - tłumaczy Aleksandra Puchała, absolwentka psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. - Można określić, że zapewniają nam poczucie wartości, kompetencji czy poczucia bezpieczeństwa; posiadam pieniądze, więc mogę je wydać. Okazuje się jednak, że szczęście i zadowolenie przed zakupami, które powiązane są z oczekiwanymi zmianami poprzez nowo zakupiony przedmiot, diametralnie spada po zdobyciu upragnionej rzeczy. Dlatego warto pamiętać, że pożądanie daje więcej satysfakcji niż posiadanie - dodaje Puchała.

Bez względu na motywy naszych zakupów, poniżej prezentujemy listę wybranych ekskluzywnych marek wraz z krótkim opisem. Panie ceniące sobie elegancję i styl, chcące połączyć jednocześnie klasykę oraz najnowsze trendy mody, zapewne znajdą coś dla siebie. Wspólnymi cechami, które łączą wszystkie marki, są: wysoka jakość, najlepszego rodzaju materiały oraz niekwestionowana klasyka.

Aryton - polska marka, od 20 lat na rynku. Kolekcje są tworzone w duchu nowoczesnej klasyki. Wysokie krawiectwo oraz wyrafinowane kolory to główne atrybuty brandu. W ofercie znajdziemy pełną konfekcję damską: od spodni po wieczorowe suknie. Dostępność: Galeria Bałtycka, Fashion House, CH Klif.

Betty Barclay - moda i kobiecość to połączenie, na które stawiają projektanci marki. Starają się sprostać klientkom prowadzącym aktywny styl życia. Żakiety, płaszcze, spodniumy i kostiumy cechuje codzienny szyk. Ubrania wykonane są z takich materiałów, jak: tafta, jedwab, organza, czy szyfon. Dostępność: Galeria Bałtycka, CH Klif.

Deni Cler to marka z długą historią - również estetyczną. Biorąc pod uwagę, że ostatnie lata to stylistyczny eklektyzm, uznaliśmy, że ten sezon potraktujemy jako nowe otwarcie. Dla naszych klientek oznacza to odświeżenie propozycji, a dla samej marki zmianę sposobu myślenia o produkcie i tożsamości - mówi Monika Kapłan-Gerc, prezes Deni Cler. W tym sezonie w sklepach znajdziemy pudełkowe sukienki, ołówkowe spódnice, kobiece garnitury, a nawet smokingi, czyli wszystko, co wiąże się z elegancją na najwyższym poziomie. Dostępność: Galeria Bałtycka, CH Klif.



Marella - początkowo weszła na rynek jako jedna z linii znanej marki Max Mara. Od roku 1988 jest osobną marką skierowaną do wymagających klientów, którym proponuje total look na wszelkie okazje: od przyjęć i bankietów po pracowity dzień w biurze. W swoich perfekcyjnych krojach inspirują się trendami, będąc nierzadko wyznacznikiem nowego stylu. Silną osobowość kobiety projektanci starają się podkreślić takimi połączeniami, jak: kaszmir, skóra, trykot, strech. Klasyka podana jest w oryginalnej otoczce, po którą każda kobieta może sięgnąć w kolekcji Marella Essentials. Dostępność: Galeria Bałtycka.

Max Mara - wygoda i wysoka jakość to dwie cechy, które cechują projekty tej marki. Zespół projektantów wypracował w ostatnich latach (pod kierownictwem Laury Lusuardi) elegancki styl zachowujący przy tym czyste linie. Legginsy, długie swetry, charakterystyczne, luźne płaszcze o białej, szarej lub czarnej barwie nierzadko mają metaliczny połysk, co nadaje im futurystycznego wyglądu. Proponowane wieczorowe sukienki wzorowane na rzymskie tuniki nadają ton modzie wieczorowej i są jednocześnie synonimem wytwornego komfortu. "Ubranie powinno być trwałe" powiedział jeden z współwłaścicieli, Luigi Maramotti, dlatego zastosowane tkaniny są najwyższej jakości. W ofercie marki nie zabrakło także przelotnych trendów i najświeższych nowinek z dziedziny mody, które dostępne są w linii Sportmax. Dostępność: Galeria Bałtycka, CH Klif.

Projektant zasłynął z odważnych kolorów oraz motywów inspirowanych naturą.
Projektant zasłynął z odważnych kolorów oraz motywów inspirowanych naturą. fot. Marc Cain
Marc Cain - to nic innego, jak synonim elegancji, poczucia estetyki, sztuki i motywów inspirowanych naturą w jednym. Połączenie innowacyjnego myślenia i ekskluzywnych ubrań to naczelne zadanie projektanta. Firma kieruje swoje produkty do kobiet pewnych siebie, mających otwarte spojrzenie na świat i niebojących się wyzwań oraz kolorów. Projektanci stawiają zarówno na zharmonizowany strój, wygodę, jak i połączenie elementów pozornie różnych. Krzykliwe kolory z motywami inspirowanymi naturą? Zdaje się, że dla tej firmy nie ma nic prostszego, bowiem wszelkie projekty i próby połączenia są nie tylko udane, ale znajdują coraz większe grono odbiorców. Krzykliwe żakiety ze stonowanymi spodniami lub na odwrót oraz motywy inspirowane naturą to rozpoznawalne cechy ubrań sygnowanych marką. Dostępność: Galeria Bałtycka (Peek&Cloppenburg), ul. Świętojańska, Gdynia.

Escada Sport - marka od samego początku wyróżniała się nietypowymi kombinacjami wzorów oraz kolorów. Prezentując na początku elegancką odzież, firma postawiła z czasem na wygodę i komfort, dlatego powstała linia Sport, która oferuje codzienną odzież. Głównie są to spodnie, t-shirty oraz bluzy. Wszystko jednak zawiera w sobie niekonwencjonalną dla takiego stylu nutę elegancji. Dostępność: CH Klif.

La Mania - polska marka stworzona przez Joannę Przetakiewicz, która jest nie tylko jej twórczynią, ale jednocześnie wizytówką. Moda na co dzień: wygodna, z klasą i elegancka - to zadanie, jakie stawia przed sobą projektantka. Inspiracją dla Joanny jest Karl Lagerfeld, który jest honorowym ojcem chrzestnym marki. Jest ona dostępna u Harrodsa, Joseph oraz w Excelsior. Jeśli któraś z Pań ceni sobie wygodę w eleganckim wydaniu, powinna koniecznie wybrać się do salonu firmowego. Dostępność: CH Klif.

Versace Jeans - to ucieleśnienie luksusu i zmysłowości na co dzień. Dopasowane jeansy, wzorzyste sukienki oraz wyzywające t-shirty z wielkimi printami to cechy tej marki, które nie umkną nikomu, kto kiedykolwiek widział projekty tego domu mody. Uwodzicielska kobieta sukcesu w stylu Versace ubiera się w obcisłe i dopasowane krótkie płaszcze oraz dobiera odpowiednie dodatki, takie jak okulary czy biżuteria - tej samej marki oczywiście. Dostępność: Galeria Bałtycka (Peek&Cloppenburg).

Isola Marras - to przykład, że nawet bez dyplomu można podbić świat mody swoimi projektami, realizując dziecięce marzenia. Projektant kieruje swoje ciuchy przede wszystkim do ludzi odważnych i pewnych siebie. Twórca znany jest z fenomenalnych połączeń stylów i kolorów. Jego kolekcje są etniczne, przepełnione motywami kwiatowymi oraz kratką. W obecnej kolekcji odnajdziemy mnóstwo ubrań z dodatkiem wełny i lekkich tkanin jednocześnie. Nie zabrakło rękawiczek za łokcie, ocieplaczy na nogi, ogromnych czapek, otulających szali, toreb i akcesoriów, które są połączeniem zamszu i skóry. Dostępność: CH Klif (Charme).



Elegancję uwielbiają nie tylko panie. To przecież panowie jako pierwsi nosili garnitury, surduty oraz fraki i smokingi. Do czasu, kiedy Elsa Schiaparelli oraz Coco Chanel nie przeniosły tego stylu do kobiecej garderoby. Z tego względu wiele marek oferuje zarówno konfekcję damską, jak i męską. Są one eleganckie i z polotem. Proste, szykowne i nadal robią wrażenie swoją ponadczasowością. O ulubione marki postanowiliśmy także zapytać projektantkę, która, choć sama tworzy ubrania, lubi wybrać się na zakupy:

- Nie mam faworytów wśród marek, w których się ubieram. Oczywiście staram się jak najwięcej wykonać samodzielnie, jednak wiadomo, że nie wszystko jest możliwe. Zazwyczaj moje zakupy wyglądają tak, że jeśli chodzę po galerii handlowej, to przede wszystkim kolekcje na witrynach są dla mnie skrótem tego, co mogę znaleźć w środku. Jeśli coś mnie zaciekawi - wchodzę, kiedy spodoba mi się coś w asortymencie - kupuję. Bez znaczenia czy to będzie sieciówka, czy butik. Jeśli jednak bardzo chciałabym mieć jakąś sukienkę, a nie ma mojego rozmiaru... cóż, kupuję i przerabiam, taka natura kobiety - mówi z dozą humoru Maja Mach, projektantka biżuterii oraz ubrań.

W eleganckiej linii Boss Black zarówno Panie, jak i Panowie znajdą odpowiedni strój na wystawne przyjęcie. Elegancja i klasyka to inspiracja.
W eleganckiej linii Boss Black zarówno Panie, jak i Panowie znajdą odpowiedni strój na wystawne przyjęcie. Elegancja i klasyka to inspiracja. fot. Hugo Boss
Hugo Boss - mistrz w sztuce krawieckiej. W swoich liniach Boss Black oraz Hugo znajdziemy propozycje od damskich ubiorów wieczorowych po najmodniejsze garnitury. Żakiety, sukienki i ołówkowe spódnice to propozycja dla eleganckich kobiet, natomiast alternatywą dla panów są doskonale skrojone, niemalże na miarę, garnitury, które marka od lat stara się przekształcić z oficjalnego stroju w wyrafinowany ubiór codzienny. Dostępne są także marynarki, koszule i cała gama akcesoriów z bielizną włącznie. Takie linie, jak Boss Orange, czy Boss Green skierowane są do klientów, którzy cenią sobie wysoką jakość codziennych ubrań miejskich. Hugo Boss na przestrzeni dziesięcioleci obecności na rynku stał się jedną z najbardziej pożądanych luksusowych marek. Dostępność: Galeria Bałtycka (Peek&Cloppenburg), CH Manhattan (Royal Collection).

- Hugo Boss i Pierre Cardin to najczęściej wybierane firmy, jeśli chodzi o marynarki oraz garnitury. Z pewnością wiąże się to z wieloletnią obecnością na rynku, co poskutkowało poważaniem wśród klientów. Nie brakuje tutaj również sympatyków marki. Często panowie, którzy zakupili kiedyś "na próbę" ich produkt, zadowoleni powracają do ubrań tych marek. Ponadto, są to najbardziej pożądane firmy - głównie ze względu na swój ekskluzywny charakter. To, co je wyróżnia, to z pewnością jakość wykonania i to, że każdy w ich kolekcji znajdzie coś, czym będzie mógł podkreślić swoją osobowość - mówi Marlena Zarach, doradca klienta w firmie Peek&Cloppenburg.

JOOP! zasłynął z przyciągających uwagę zdjęć w swoich kampaniach dla eleganckich linii odzieży.
JOOP! zasłynął z przyciągających uwagę zdjęć w swoich kampaniach dla eleganckich linii odzieży. fot. JOOP!
JOOP! - wykrzyknik po nazwie to symbol ruchu i energii. W ofercie dla kobiet znajdziemy eleganckie kreacje z wyraźnie zaznaczoną talią, marszczeniami oraz falbanami. Męskie garnitury oraz marynarki skierowane są do tych osób, które chcą czuć się elegancko i swobodnie zarazem. Dżinsy Joop! w stylu vintage oddają hołd scenie rocka, męskie stroje odwołują się do ubiorów szykownego dandysa. Dostępność: Galeria Bałtycka.

Pierre Cardin - projektant zasłynął ze swojego awangardowego stylu, który wypracował za sprawą współpracy z Schiaparelli oraz Diorem. Jego kolekcje postrzegane są jako elitarne i podkreślające indywidualny charakter klienta. Marka stara się łączyć obecne trendy z tym, co klasyczne - tak, aby każdy mężczyzna mógł znaleźć coś, co będzie dla niego sposobem na podkreślenie swojej indywidualności. Klasyczne marynarki, eleganckie garnitury i idealnie skrojone fasony to główne cechy oferowanych kolekcji. Znajdziemy również geometryczne wzory i nietypowe motywy. Dostępność: Galeria Bałtycka, CH Klif.

Emanuel Berg - wzór współczesnego stylu i elegancji. Bernard Roetzel w swoich książkach "Gentleman - moda ponadczasowa" oraz "Lady - Kobieta Elegancka" niejednokrotnie poleca markę osobom ceniącym niekwestionowaną elegancję i klasykę. Bluzki oraz koszule są szyte z najwyższej jakości włoskich tkanin i z największą precyzją, dzięki czemu spotkała się z uznaniem znanych nazwisk w branży, zdobywając jednocześnie przychylne opinie stylistów oraz autorów książek z dziedziny mody ponadczasowej. Projektantów tej firmy bez wątpienia inspiruje klasyczna elegancja. Wszystkie garnitury szyte są na miarę, a klient może być spokojny o to, że każda jego zachcianka zostanie, wręcz z przyjemnością, spełniona. Dostępność: CH Klif.

Tru Trussardi - jedna z linii marki Trussardi, która łączy w sobie wysoką jakość wykonania i styl marki-matki z funkcjonalnością odzieży miejskiej. Ubrania są zaprojektowane z myślą o zabieganych klientach, którzy potrzebują stroju na każdą okazję. W kolekcji możemy odnaleźć na pozór skrajne różne elementy: od casualowych, po eleganckie. Tru Trussardi to stylowa odzież miejska, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających kobiet i mężczyzn jeśli chodzi o styl, elegancję i stałe dążenie do najwyższej jakości. Dostępność: Galeria Bałtycka, CH Klif.



Calvin Klein, Tommy Hilfiger i Ralph Lauren to trio wielkich projektantów mody, których zna każdy. Ziścił im się amerykański sen. Zaczynając od prostych projektów, doszli na szczyty w przemyśle odzieżowym. Dzisiaj stoją na piedestale obok takich sław jak: Giorgio Armani, Lacoste czy Hugo Boss. Hilfiger i Lauren projektując swoje pierwsze ubrania, z pewnością nie spodziewali się, że odniosą tak wielki sukces. Koszulki polo oraz chinosy w wielkiej palecie barw są tak popularne na całym świecie, że wielu mężczyzn nie wyobraża sobie bez nich swojej garderoby. Zarówno panie, jak i panowie w Trójmieście mają okazję nabyć ich kolekcje w sklepach firmowych oraz w multibrandach. Dostępność: Galeria Bałtycka (Tommy Hilfiger, Peek&Cloppenburg), CH Klif (Tommy Hilfiger, Tommy Hilfiger Tailored, Calvin Klein Jeans), Polo Outlet Ralph Lauren ul. Bohaterów Monte Cassino w Sopocie.

Robiąc zakupy w galeriach handlowych, kieruję się przede wszystkim:

ceną ubrań 25%
własnym gustem 49%
sympatią do marki 12%
wchodzę tam, gdzie podobają mi się witryny 3%
nie robię zakupów w dużych galeriach handlowych 11%
zakończona Łącznie głosów: 297
Liczba międzynarodowych, luksusowych marek jest już tak ogromna, że przegląd ich wszystkich zająłby kilkaset stron. Przedstawione firmy stanowią jedynie wybór kilku spośród wielu ekskluzywnych dostępnych na terenie Trójmiasta. Poza wspomnianymi, w galeriach handlowych znajdziemy również sklepy takich firm, jak: Guess, Liu Jo, Simple, Molton, Olsen, Patricia Pepe, Petit Bateau, Sisley, Solar, Marc O'Polo, Armani Jeans, Strellson, Carl Gross, Strenesse, Manetti, Lusia Cerano, Napapijri, Karen Millen.

Wybór prezentuje nie tylko najbardziej znane marki, ale również uwzględnia ważne style: od ubrań codziennych, po koszule i garnitury szyte na zamówienie. Niezależnie od upodobań oraz preferencji, kwestią bezsprzeczną pozostaje fakt, że każdy lubi luksus oraz produkty ekskluzywne.

Trudno znaleźć inną dziedzinę niż ubiór, która budzi takie zainteresowanie i jest jednocześnie ostatnią z najpotrzebniejszych rzeczy. Wciąż jednak do wielu marek mamy ograniczony dostęp, czego przykładem są: Balmain, Chanel, Prada, Miu Miu, Lagerfeld, Marni, Margiela, Schiaparelli oraz Zegna. Są to jednak osoby, które współczesny świat mody nie tylko tworzyły, ale również inspirowały młodszych kolegów swoimi precedensowymi kreacjami.

Czym byłby prestiż, gdyby był powszechnie dostępny? Czy wszak nie wzrasta on wraz z ograniczeniem dostępności?

Opinie (86) ponad 10 zablokowanych

  • wiele z tych ciuchow robionych jest w Bangladeszu i innych azjatyckich krajach a ich koszt wykonania to czesto 10 -20 pln (9)

    a u nas kosztuje 5-10 tys pln!

    • 136 4

    • Pan Patryk musi wszak czymś szykownym do redakcji dojeżdzać, ew. dolatywać..

      • 19 7

    • A jaka maja przebitke na procesorach

      Toz to z piasku jest!

      • 10 2

    • ignorantia nocet

      guzik się znasz, powielasz stereotyp

      • 5 5

    • W takim razie Bangladesz najlepiej ubranym narodem ? (2)

      nie wiem, nie byłem ale moze tak byc....

      • 5 3

      • jedni w pRADZIE i paradzie

        druzy w tym co zostało z LPP :)

        • 3 0

      • Bangladesz tania sila robocza metko bez mózgu

        twoja dedukcja ze Bangladesz najlepiej ubrany jest na poziomie jajka

        • 3 5

    • Berg (2)

      Uwaga, koszule i bluzki Emanuel Berg są szyte W POLSCE!

      • 10 0

      • ameryki nie odkryles

        to ze nawet na metce jest cos innego nie znaczy ze jest np z italii czy usa
        wiekszosc tych rzeczy to azjatyckie szmaty

        • 7 1

      • Nawet jeśli w Polsce to i tak tkanina płynie kontnerami w rolkach

        Kupowana na wagę, rzadziej na metry bieżące

        • 2 0

  • Rozumiem,że ktoś chce wyglądać schludnie.. (7)

    Ale te szmaty najczęściej kupują wszelkiej maści pustaki, które myślą, że w ten sposób zyskają uznanie. W sumie komedia. Zarabiam 10 000 zł na rękę i nie kupie szmat z Bangladeszu wartych 20zl za 5000 zl...

    • 71 13

    • (1)

      bo te szmaty sa malo warte a wysoka cene placi sie za reklame i tzw "wyrobiona marke" a nie za lepsza jakos

      • 20 1

      • do jw. tysiąc złotych ma trzy zera. Zapisuje się go tak : 1000

        • 10 3

    • (4)

      Koszule Hugo Boss to szmaty?
      Które w takim razie są warte swojej ceny w Twojej opinii?

      • 8 12

      • Koles nigdy w zyciu nie zalozyl takiej koszuli i krytykuje bo go na to nie stac (3)

        To zreszta latwy sposob na robienie z siebie durnia.

        • 6 20

        • jedynym durniem ty tu jesteś butikowcu (2)

          nawet jakbym mial milion dziennie bym nie kupil koszul szwabskiego palanta co szyl mundury dla SS

          • 15 5

          • zarówki Osram też nie wkręcisz - bo oświetlała obozy koncentracyjne ? (1)

            Volkswagena - też nie kupisz bo jeździł dla niemieckiej armii ?
            z leków i techni chirurgicznych wynalezionych w czasie wojny też nie będziesz korzystał - bo testowali na wieźniach?
            I tak wymieniać można do rana. Wiele rzeczy używanych dziś ma swój początek w czasach wojny,

            • 6 5

            • I nie kupi nic gdzie palce maczał BASF

              tylko czy będzie to wiedział:)

              • 4 0

  • (6)

    A w Polsce, jak wskazują badania, i tak najpopularniejszą -uwaga- luksusową marką odzieżową jest ADIDAS. Ot, cała prawda o nas, Polakach.

    • 64 5

    • jaka pensja taka marka (3)

      podziekuj wyborcom obecnie "rzadzacych"

      • 11 8

      • Tak, bo wyborcy pis to na przyklad w garniturach bossa na zadymy chodza

        A studenciaki od JKM, zaskorniaki zamiast na piwo, na portki za 800zl wydaja.

        • 7 6

      • (1)

        powiedziałabym raczej, jakie umiejętności taka pensja

        • 4 7

        • umiejetnosci nie maja nic wspolnego z pensja, licza sie niestety uklady wiec obudz sie Kasieńko

          • 7 3

    • i jeszcze reserwety sa popularne

      bo to luksus jakich malo

      • 4 2

    • Wolę adidas niż garnitur bo w nim czuję sie jak akwizytor

      W adidasie chociaż wygodnie

      • 1 3

  • Na tak zwanym zachodzie gdzie zarobki sa 10 razy wyzsze niz w POlsce (3)

    te tak zwane luksusowe marki są dodatkowo o połowę tańsze niz w tej naszej Rajskiej zielonej wyspie.Ale co się dziwić za życie w raju trzeba dopłacać :)

    • 62 5

    • To Nigdy na zachodzie nie byles?? (2)

      Nie wiem jakim cudem 10x wieksze zarobki, pojedz, zobacz i potem sie wypowiadaj, a ceny sa podobne, zalezy o czym mowa, czasem tansze czasem drozsze niz w Polsce, A teraz koniec fantazjii i idzi wegiel do piwnicy wrzucac,

      • 4 12

      • Leming ty sie niepodniecaj bo niedługo Gdańsk bedzie wolną strefa od POkolesiów i budynioladu:)

        • 3 2

      • no 10 x tansze to moze nie sa ale sa znaczaco tansze niz w POlandii no i wybor duzo wiekszy

        • 4 0

  • Nie oszukujmy się. (2)

    To co dla cywilizowanego europejczyka jest normalne dla polaka z jego pensją jest luksusowe.

    • 84 0

    • Dla (1)

      Polaków najlepsza sieć sklepów to Tani-Armani , zwykłe ciucholandy !!!!! do tego doszliśmy w tym raju !!!!!!

      • 8 3

      • jak się głosowało na obecnie "rządzących" to mnie to nie dziwi

        • 6 2

  • (4)

    ok ale Emanuel Berg trochę nie pasuje w towarzystwie takich firm jak Ralph Lauren czy Trussardi .

    • 19 7

    • ''Również wykonanie nie pozostaje bez znaczenia: pomimo masowej produkcji, odzież jest wykonywania z większą precyzją, co powoduje, że lepiej leży na sylwetce''

      To ,że odzież lepiej leży na sylwetce nie zależy od wykonywania z większą precyzją ale od dopracowanej formy .

      • 10 2

    • (2)

      emanuel berg ,nie ta liga ,porównywać z markami o międzynarodowej sławie to jakiś żart

      • 4 3

      • (1)

        Berg ma butik m.in w Paryżu obok najlepszych światowych marek więc czego dotyczy Twoja wypowiedź konkretnie?

        • 2 3

        • H&M tez ma "butik' w Paryzu, jak i wiele innych marek..

          • 7 1

  • Luksusowe marki to tylko w Nowym Jorku na 5 Alei ,ja tam często kupuje ,Trómiasto nie zaspokaja (6)

    moich potrzeb w tym względzie

    • 19 20

    • diagnoza jest jedna - psychiatryk

      • 11 3

    • Masz blizej na Sloane Street badz Bond Street w Londynie.

      Po co odrazu do NY.

      • 11 1

    • masz fatazy...

      • 3 2

    • to teraz jak będziesz na 5th avenue to kup sobie mózg

      • 10 0

    • A jak dostałeś wizę ?

      • 3 0

    • widzisz?

      już Cię cebulaczki-polaki zminusowały po co Ci nowy york? kupuj ciuchy w tesco wtedy bedziesz spolecznie akceptowany

      • 5 4

  • Wmagająca klientka -kto to taki ?

    Ja też jestem wymagającą klientką !!! zapewniam tylko ceny sa zaporowe !!!!

    • 34 2

  • Ranking jest z 2009 roku...

    • 14 1

  • Marka luksusowa to pojecie wzgledne (7)

    Dla mnie luksusowe marki to Dolce&Gabbana,Prada,Gucci,Chanel,LV,LaPerla.
    Do marek luksusowych napewno nie zalicza sie juz Ralph,CK czy Boss,a wiocha jest nazywanie luksusem firme Pierre Cardin i cala inna kaszane mieszczaca sie w CH Klif w Orlowie.Co do Klifu w Orlowie to wiekszosc kolekcji jest stara i z cenami z kosmosu.Co na zachodzie nie schodzi u nas jest luksusam.Czemu np Boss robi inne ciuchy na europe wschodnia,a inne na zachodnia.Sami sobie odpowiedzcie.

    • 59 4

    • Taaak (1)

      Rrozumiem, że nie jesz a żywisz się poprzez fotosyntezę, no bo większość jedzenia produkuje się na wsi a to wiocha.
      czy oprócz znajomości marek odzieżowych masz równie imponujące doświadczenie w jakiejś dziedzinie życia?

      • 4 10

      • musisz byc strasznie prosty

        Slowo wiocha,ktore uzylem jest tylko oznaka braku klasy i odnosi sie do swiata mody i nie ma nic wspolnego z wsia,ale tacy jak ty i tak tego nie zrozumieja.

        • 13 2

    • (2)

      jak widać wiocha niedouczona . Nie zna RL bo po porostu nie stać na black label ,purple label i twierdzi ,że na pewno niezalicza się doo luksusowych marek ,hehe znawca tematu , poza tym polecam słownik.

      • 1 6

      • nie badz smieszny (1)

        Mam ciuchy wszystkich tych projektantow wlacznie z RL.Pracowalem swego czasu dla Prada i uwierz mi wiem co mowie.

        • 1 4

        • sprzątałeś u Prady? ^^

          • 7 2

    • a co to za różnica (1)

      w/w marki kojarzą mi się głównie z wieśniakami z wejherowa zaopatrujących się w Turcji . Bogatego człowieka łatwiej poznać po aucie niż po ciuchach. często podróby są lepszej jakosci niz oryginał

      • 5 1

      • Nie do konca tak jest ze po dobrym aucie, chyba ze mowisz o klasykach czyli Lamborghini Countach np.
        Mam sasiada ktory na codzien jezdzi Oplem Insignia natomiast w garazu ma Astona Martina db9, wymienione wczesniej Countach, stara 911 zabe .ubiera sie skromnie, bez widocznych metek i ogromnego loga Hugo Boss na koszulce.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze artykuły