• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Luksusowe jachty na pokładzie statku "Statengracht"

VIK
7 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Załadunek jachtów zbudowanych przez stocznię Galeon Yachts. Materiał portalu gospodarkamorska.pl i Portu Gdańsk.


W Porcie Gdańsk odbył się widowiskowy załadunek. Statek "Statengracht" przypłynął po jachty motorowe zbudowane przez stocznię Galeon Yachts. Luksusowe jednostki są właśnie w drodze do Baltimore.



Choć według szacunków Boston Consulting Group rynek odzieży i dóbr luksusowych z powodu koronawirusa może się skurczyć o 370 mld dolarów, to - jak widać - nie wszyscy się muszą obawiać. W ostatnich dniach stocznia Galeon Yachts ze Straszyna znów wysłała do Stanów Zjednoczonych luksusowe jachty motorowe. Tym razem trzy, a każda taka jednostka to od 6 do 8 mln złotych netto w zależności od konfiguracji.

Po ładunek przypłynął statek o nazwie Statengracht. Armatorem na tej regularnej linii między Gdańskiem a Stanami Zjednoczonymi jest Spliethoff - czołowy morski przewoźnik morski. Na statku, w zależności od aktualnej potrzeby odbiorcy, znajduje się od jednego do piętnastu jachtów, wysyłanych raz w miesiącu. Tym razem załadowano trzy jachty typu Galeon FLY, z których najdłuższy ma ponad 20 metrów długości. Statek z Portu w Gdańsku z ładunkiem udał się do Baltimore. Rejs potrwa około trzech tygodni.

Stocznia Galeon Yachts powstała w 1982 roku i jest prywatnym przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji luksusowych jachtów oraz łodzi motorowych. Firma zatrudnia obecnie ponad 1,4 tys. pracowników oraz dysponuje 35 tys. m kw. hal produkcyjnych i montażowych. Siedziba firmy jest w Straszynie, ale firma ma też fabrykę z mariną i dostępem do morza w Wiślince.
VIK

Miejsca

Zobacz także

Opinie (18) 5 zablokowanych

  • (1)

    Czyli galeon ma sie dobrze. Niedawno mowiono,ze stocznia kolo Sobieszewa ledwo przedzie. Bogatych ludzi ten wirus tylko wzbogaci.

    • 26 1

    • Nie koniecznie

      Nie ma się dobrze, jachty były zamówione jeszcze przed koronowirusem i nie dało się ich odwołać , obecnie 70 procent zamówień jest odwolywanych, wszyscy ludzie pracują po 8 godzin, i połowa do pośrednika na smieciowki... I premia zlikwidowana , jak ktoś zarabiał 4 tys to teraz zarobi 2.

      • 1 1

  • Po co ładowali? (2)

    Przecież mogli je holować! ;-)

    • 5 17

    • po co holować - mogli płynąć gęsiego za statkiem...

      • 2 0

    • Holować przez północy Atlantyk hahahahahahaha
      Można.
      W łeb się walnąć też można, tylko po co?

      • 6 0

  • My Polacy znamy swoje miejsce.
    Przyglądamy się.
    Nie pływamy.

    • 22 6

  • Galeon płynie

    Bo są bogaci ludzie na świecie co ich korona i jakiś kryzys nie rusza
    Są też trójmiejscy celebryci co zamawiają takie jachty
    A zwalniają ludzi i obcinają pensje zamawiając nowe jachty

    • 17 6

  • Zakład ok. Łodzie ładne. (1)

    Tylko brak tam jest zarządzania. Panuje ogólny bałagan, każdy ciągnie w swoją stronę. Szef mało wie, co się tam naprawdę dzieję.

    • 27 1

    • Ciągną to kapusta i waldemar, oni zrobią szefostwo w ci*la.

      • 7 0

  • Zawsze coś!

    Szkoda że nie z 20 sztuk!

    • 4 1

  • Szkoda, że to tak pięknie wygląda z zewnątrz....

    a płatności za dostawy przeterminowane 30 dni

    • 9 0

  • nie widzieliście luksusowych jachtów więc głupoty piszecie

    • 10 2

  • (1)

    Te motorówki to chyba są tylko dostępne dla beneficjentów układu okrągłostołowego z komunistami.

    • 4 10

    • Aby w tej firmie zarobić, trzeba trzepać nadgodziny. Nie o takie Polskę walczyłem.

      • 8 0

  • Nab. Szczecińskie jest bardzo ok dla drobnicy konwekcjonalnej (Break Bulk) (2)

    Hej,

    jako spedytor "zrobiłem" na Nab. Szczecińskim już jakieś 9 statków (8 import / 1 eksport) + 1 projekt polegający na rozformowaniu ~150 kontenerów z rurami (bardziej się opłacało przewieźć kontenery tam, niż je rozformowywać na DCT). Uczciwie bardzo polecam tego operatora (tj. PGE) oraz to konkretne miejsce do obsługi Break Bulk-ów. Pracują tam zaangażowani ludzie (od Działu Handlowego, przez Operację, do Dokerów - m. in. najlepszy znany mi brygadzista portowy p. Wiesław), którzy "nie mają Cię gdzieś", gdy jest problem.

    Kibicuję Wam, mam nadzieję, że zainwestujecie szybko w 2-gi dźwig klasy 100T, żebym mógł u Was "robić" statki z mega cięższymi ładunkami ! :) Na razie - powiedzmy - duopol na to ma BCT i OTPG (mają system Jack&Slide na miejscu i 2 ciężki dźwigi tj. 60T i 80T - mam nadzieję, że nie napisałem błędu).

    Generalnie liczę na Was rozwój !

    • 2 0

    • Co?

      Ale o szo chodzi?

      • 0 0

    • Gtk

      Popieram. Wiesław jest bardzo ogarnięty i ma solidną brygadę. Swoje lata tam przepracowałem, bulk i ro-ro to dla nich banał.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja