Niektórzy projektanci twierdzą, że to torebka ubiera kobietę. I mają w tym sporo racji. Torebka, podobnie jak perfumy, odzwierciedla charakter i temperament. Jak to jest, że w damskiej garderobie znaleźć można zamiast jednej nawet kilkanaście egzemplarzy? Torebka to symbol kobiecości i jeden z tych akcesoriów, których w szafie nigdy dość.
co sezon - muszę mieć chociaż jeden model z najnowszej kolekcji swojej ulubionej marki
5%
jak coś mi wpadnie w oko, cena nie gra roli
14%
od czasu do czasu, decyzję uzależniam od ceny
54%
by poprawić sobie nastrój - jakiś prezent dla siebie to świetny sposób na chandrę
12%
rzadko - raczej dostaję w prezencie
15%
Kobiety można podzielić na dwie grupy: na te, które mają słabość do butów oraz na te, które kochają torebki i nie przepuszczą żadnej okazji, by osobistą kolekcję uzupełnić o kolejny egzemplarz. Torebki kupują na różne okazje: na wielkie wyjście, na zakupy, na wyjazd, do pracy. Kupują też dla poprawy humoru albo po to, by podążać za modą.
Co jest trendy w sezonie wiosenno-letnim? Prócz ekstrawaganckich butów, nosi się kolorowe i zwariowane torebki. Im dziwniejszy, bardziej szalony kształt, tym lepiej.
-
Torby w sezonie wiosennym 2013 to duże torby, pakowne, ale noszone często prawie puste. Stały się bardziej widoczne na ulicy dzięki kształtom i kolorom - dwie zdecydowane tonacje, pastelowa i fluo. Torba musi mieć charakter, rozpoznawalne elementy dla firmowych kolekcji, jak np. kwiaty w naszych torebkach - mówi
Grażyna Radtke, projektantka i właścicielka marki
MiaMia. -
Bardzo modne są przeskalowane, duże kopertówki noszone na co dzień, kufry noszone w ręku i łączenie kontrastowych kolorów jak biel-czerń, cytryna-zieleń, amarant-koral. Torebki w tym sezonie są bardzo kolorowe - dodaje
Joanna Lewczyńska, projektantka i wspólniczka MiaMia.
Gra koloramiKolorystyka najnowszych kolekcji torebek w tym sezonie jest nieograniczona - od delikatnych pasteli po intensywne nasycone barwy - czerwienie, granaty i głębokie fiolety. Na topie są też czarno-białe modele w klasycznych wersjach oraz torebki bijące metalicznym połyskiem.
Architektoniczny majstersztykNiekwestionowanym hitem sezonu są praktyczne torebki o pudełkowatych formach, nawiązujące do trendów z lat 60. Furorę robią ciekawe kształty przypominające trapezy, sześciany czy nawet kryształy. Kolce, ćwieki, frędzle - im bardziej zakręcone i odważne, tym większa oryginalność.
Kopertówkowe szaleństwoNieśmiertelna kopertówka zawsze była na czasie. Elegancka i szykowna, towarzyszyła zwykle wieczornym wyjściom. Kopertówki stale goszczą na salonach, ale wkroczyły też na ulicę. Ulegają najróżniejszym transformacjom, modne są dziś w każdej wersji, ale zwłaszcza "oversize". Nosimy je na randkę, biznesowy lunch czy do pracy.
Dobrany duetW tym sezonie nie obowiązuje dobieranie torebki do butów. Jeśli torebkę mamy do czegokolwiek dopasować, to punktem odniesienia powinna być odzież - fason, deseń, motyw. Torebka może nawiązywać kolorem do wybranych elementów stroju.
W rozmiarze XXLDo kategorii "duże rozmiary" kwalifikują się zarówno kuferki w klasycznym wydaniu, jak też pojemne torby typu "shopping bag", zwane też shopperami, czy worki zakładane na jedno ramię, wyposażone w ściągacz ze sznurkiem zamiast zamka błyskawicznego.
Na długim pasku W nadchodzącym sezonie obowiązują torby w rozmiarze mini oraz maxi na długim pasku, które z łatwością można przewieszać przez ramię. Są nie tylko modne, ale przede wszystkim wygodne i praktyczne. To właśnie one triumfowały na wiosennych pokazach w Nowym Jorku i w Paryżu.
Wycinanki i transparentność Ażurowe dodatki przewijały się na pokazach m.in. Ralpha Laurena, Alexandra McQueena i Mulberry. Laserowo wycinane wzory robią powoli furorę. Hitem pozostają przezroczyste torebki, które przeszły z poprzedniego sezonu. Transparentne dodatki z pokazów Stelli McCartney, Simone Rochy, Valentino, Burberry czy Gucci pozostaną z nami na dłużej.
Najnowsze trendy rodem z największych wybiegów świata odbijają się niczym w zwierciadle także w najnowszych kolekcjach jakie można kupić w Trójmieście. Nowa kolekcja torebek marki
KAZAR zaskakuje nowoczesnym wzornictwem, nieschematycznym połączeniem mocnych kolorów, ciekawych faktur.
-
W tym sezonie damska kolekcja torebek Kazar jest odważna i kolorowa. Została zaprojektowana z myślą, by przykuwać uwagę. Wyraźnie wpisuje się w najnowsze trendy i styl high fashion. Można w niej odnaleźć intensywny pomarańcz, połączenia colour blocking i bardzo modne metaliczne akcenty. W kolekcji pojawiły się nawiązania do graficznego minimalizmu oraz inspiracje zwierzęcymi motywami. Niezmiennie można liczyć na funkcjonalność i szeroki wybór modeli: na co dzień, do pracy oraz na wyjątkowe okazje - mówi
Anna Wojsa z firmy KAZAR.
Kobiety poszukujące prostej elegancji mogą przyjrzeć się uważniej nowym modelom firmy
Batycki. Nowa kolekcja odmienia kobietę: jej myślenie o sobie, o modzie, o torebce. Nazywa się Kalipso i ma siłę mitologicznej czarodziejki.
-
Kalipso niesie wielkie zmiany, zmiany zasadnicze: oto na rzecz małej formy porzucamy miękkie, bezkształtne worki. Eksponujemy kobiecość. Świadome tego sięgamy po torebkę słodką, małą, damską - mówi
Bożena Batycka, właścicielka firmy. -
Są w tej kolekcji torebki eteryczne jak obłok śmietany, słodkie jak puchar ambrozji, uwodzicielskie jak krem waniliowy, orzeźwiające jak sorbety - dodaje Batycka.
W "Kalipso" znajdziemy modny w tym sezonie kontrast i zestawy graficzne, ale jest w niej miejsce także na kolor: soczyste żółcienie, pomarańcze, i czerwień - mocną, uwodzicielską.
Torebka nie zmienia kształtu, ten został jej zadany raz na zawsze. Jest efektem zachowania odpowiednich proporcji, przemyślanej konstrukcji i żelaznej konsekwencji. Precyzyjnie określona forma to podstawa wszystkich torebek firmy Batycki.
Najwyższej jakości torby i torebki w całej niemal gamie barw kuszą klientki odwiedzające butik
Noble Place, który sprowadza akcesoria marki Longchamp. Urzekają nie tylko bogactwem kolorów, ale też różnorodnością krojów. Rozpoznawalne na całym świecie dzięki Kate Moss stanowią łakomy kąsek dla pań w każdym wieku.
Dla odważnych i ekstrawaganckich kobiet
idealne będą tej wiosny krzyczące kolorem i formą torebki Bao Bao zaprojektowane przez designera Issey Miyake. Wyróżniają je poza fluorescencyjnymi nasyconymi kolorami, geometryczne wzory z trójwymiarowym efektem. Limitowana linia japońskich cacek, dostępna tylko w dwóch miastach w Polsce, w tym w gdańskim butiku
Kate&Kate, zapewnia kolekcji elitarność. Niestety za tę nowość i luksus trzeba słono zapłacić...