• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kobietę poznasz po... torebce!

Marta Nicgorska
27 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Niektórzy projektanci twierdzą, że to torebka ubiera kobietę. I mają w tym sporo racji. Torebka, podobnie jak perfumy, odzwierciedla charakter i temperament. Jak to jest, że w damskiej garderobie znaleźć można zamiast jednej nawet kilkanaście egzemplarzy? Torebka to symbol kobiecości i jeden z tych akcesoriów, których w szafie nigdy dość.



Torebkę kupuję:

Kobiety można podzielić na dwie grupy: na te, które mają słabość do butów oraz na te, które kochają torebki i nie przepuszczą żadnej okazji, by osobistą kolekcję uzupełnić o kolejny egzemplarz. Torebki kupują na różne okazje: na wielkie wyjście, na zakupy, na wyjazd, do pracy. Kupują też dla poprawy humoru albo po to, by podążać za modą.

Co jest trendy w sezonie wiosenno-letnim? Prócz ekstrawaganckich butów, nosi się kolorowe i zwariowane torebki. Im dziwniejszy, bardziej szalony kształt, tym lepiej.

- Torby w sezonie wiosennym 2013 to duże torby, pakowne, ale noszone często prawie puste. Stały się bardziej widoczne na ulicy dzięki kształtom i kolorom - dwie zdecydowane tonacje, pastelowa i fluo. Torba musi mieć charakter, rozpoznawalne elementy dla firmowych kolekcji, jak np. kwiaty w naszych torebkach - mówi Grażyna Radtke, projektantka i właścicielka marki MiaMia. - Bardzo modne są przeskalowane, duże kopertówki noszone na co dzień, kufry noszone w ręku i łączenie kontrastowych kolorów jak biel-czerń, cytryna-zieleń, amarant-koral. Torebki w tym sezonie są bardzo kolorowe - dodaje Joanna Lewczyńska, projektantka i wspólniczka MiaMia.

Gra kolorami
Kolorystyka najnowszych kolekcji torebek w tym sezonie jest nieograniczona - od delikatnych pasteli po intensywne nasycone barwy - czerwienie, granaty i głębokie fiolety. Na topie są też czarno-białe modele w klasycznych wersjach oraz torebki bijące metalicznym połyskiem.

Architektoniczny majstersztyk
Niekwestionowanym hitem sezonu są praktyczne torebki o pudełkowatych formach, nawiązujące do trendów z lat 60. Furorę robią ciekawe kształty przypominające trapezy, sześciany czy nawet kryształy. Kolce, ćwieki, frędzle - im bardziej zakręcone i odważne, tym większa oryginalność.

  • Torebka Mia Mia z charakterystycznym dla tej marki biglem.
  • Torebka marki Longchamp w kolorze soczystej zieleni.
  • Torebka Langchamp w modnym turkusowym odcieniu.
  • Kolekcję torebek marki Longchamp wyróżnia intensywność barw.
  • Torebka Longchamp typu "shopping bag" z najnowszej kolekcji.
  • Torebka marki Mia Mia z haftowanym wzorem.
  • Torebka Mia Mia z modnymi w tym sezonie frędzlami.
  • Torebka Mia Mia.
  • Torebka Mia Mia z charakterystycznym dla tej marki motywem kwiatowym.
  • Biało-czarna skórzana torba firmy Batycki.
  • Torba z najnowszej kolekcji firmy Batycki.
  • Torebka firmy Batycki w stonowanych barwach.
  • Biało-czarna torebka z kolekcji wiosennej firmy Batycki.


Kopertówkowe szaleństwo
Nieśmiertelna kopertówka zawsze była na czasie. Elegancka i szykowna, towarzyszyła zwykle wieczornym wyjściom. Kopertówki stale goszczą na salonach, ale wkroczyły też na ulicę. Ulegają najróżniejszym transformacjom, modne są dziś w każdej wersji, ale zwłaszcza "oversize". Nosimy je na randkę, biznesowy lunch czy do pracy.

Dobrany duet
W tym sezonie nie obowiązuje dobieranie torebki do butów. Jeśli torebkę mamy do czegokolwiek dopasować, to punktem odniesienia powinna być odzież - fason, deseń, motyw. Torebka może nawiązywać kolorem do wybranych elementów stroju.

W rozmiarze XXL
Do kategorii "duże rozmiary" kwalifikują się zarówno kuferki w klasycznym wydaniu, jak też pojemne torby typu "shopping bag", zwane też shopperami, czy worki zakładane na jedno ramię, wyposażone w ściągacz ze sznurkiem zamiast zamka błyskawicznego.

Na długim pasku
W nadchodzącym sezonie obowiązują torby w rozmiarze mini oraz maxi na długim pasku, które z łatwością można przewieszać przez ramię. Są nie tylko modne, ale przede wszystkim wygodne i praktyczne. To właśnie one triumfowały na wiosennych pokazach w Nowym Jorku i w Paryżu.

Wycinanki i transparentność
Ażurowe dodatki przewijały się na pokazach m.in. Ralpha Laurena, Alexandra McQueena i Mulberry. Laserowo wycinane wzory robią powoli furorę. Hitem pozostają przezroczyste torebki, które przeszły z poprzedniego sezonu. Transparentne dodatki z pokazów Stelli McCartney, Simone Rochy, Valentino, Burberry czy Gucci pozostaną z nami na dłużej.

  • Limitowana seria torebek Bao Bao to nowość w Polsce.
  • Torebki Bao Bao japońskiego projektanta Issey Miyaki.
  • Kuferek marki KAZAR.
  • Torebka KAZAR z motywem wężowej skóry.
  • Torebka z motywem wężowej skóry marki KAZAR.
  • Modna w tym sezonie kopertówka marki KAZAR.
  • Kopertówka marki KAZAR.
  • Torba marki KAZAR typu "shopper".
  • Torba typu "worek" marki KAZAR z modnym metalicznym połyskiem.
  • Torba marki KAZAR na modnym w tym sezonie długim pasku.


Najnowsze trendy rodem z największych wybiegów świata odbijają się niczym w zwierciadle także w najnowszych kolekcjach jakie można kupić w Trójmieście. Nowa kolekcja torebek marki KAZAR
zaskakuje nowoczesnym wzornictwem, nieschematycznym połączeniem mocnych kolorów, ciekawych faktur.

- W tym sezonie damska kolekcja torebek Kazar jest odważna i kolorowa. Została zaprojektowana z myślą, by przykuwać uwagę. Wyraźnie wpisuje się w najnowsze trendy i styl high fashion. Można w niej odnaleźć intensywny pomarańcz, połączenia colour blocking i bardzo modne metaliczne akcenty. W kolekcji pojawiły się nawiązania do graficznego minimalizmu oraz inspiracje zwierzęcymi motywami. Niezmiennie można liczyć na funkcjonalność i szeroki wybór modeli: na co dzień, do pracy oraz na wyjątkowe okazje - mówi Anna Wojsa z firmy KAZAR.

Kobiety poszukujące prostej elegancji mogą przyjrzeć się uważniej nowym modelom firmy Batycki. Nowa kolekcja odmienia kobietę: jej myślenie o sobie, o modzie, o torebce. Nazywa się Kalipso i ma siłę mitologicznej czarodziejki.

- Kalipso niesie wielkie zmiany, zmiany zasadnicze: oto na rzecz małej formy porzucamy miękkie, bezkształtne worki. Eksponujemy kobiecość. Świadome tego sięgamy po torebkę słodką, małą, damską - mówi Bożena Batycka, właścicielka firmy. - Są w tej kolekcji torebki eteryczne jak obłok śmietany, słodkie jak puchar ambrozji, uwodzicielskie jak krem waniliowy, orzeźwiające jak sorbety - dodaje Batycka.

W "Kalipso" znajdziemy modny w tym sezonie kontrast i zestawy graficzne, ale jest w niej miejsce także na kolor: soczyste żółcienie, pomarańcze, i czerwień - mocną, uwodzicielską.
Torebka nie zmienia kształtu, ten został jej zadany raz na zawsze. Jest efektem zachowania odpowiednich proporcji, przemyślanej konstrukcji i żelaznej konsekwencji. Precyzyjnie określona forma to podstawa wszystkich torebek firmy Batycki.

Najwyższej jakości torby i torebki w całej niemal gamie barw kuszą klientki odwiedzające butik Noble Place, który sprowadza akcesoria marki Longchamp. Urzekają nie tylko bogactwem kolorów, ale też różnorodnością krojów. Rozpoznawalne na całym świecie dzięki Kate Moss stanowią łakomy kąsek dla pań w każdym wieku.

Dla odważnych i ekstrawaganckich kobiet idealne będą tej wiosny krzyczące kolorem i formą torebki Bao Bao zaprojektowane przez designera Issey Miyake. Wyróżniają je poza fluorescencyjnymi nasyconymi kolorami, geometryczne wzory z trójwymiarowym efektem. Limitowana linia japońskich cacek, dostępna tylko w dwóch miastach w Polsce, w tym w gdańskim butiku Kate&Kate, zapewnia kolekcji elitarność. Niestety za tę nowość i luksus trzeba słono zapłacić...

Miejsca

Zobacz także

Opinie (95) ponad 20 zablokowanych

  • Ada

    Koniecznie trzeba mieć z ptaszkami splecionymi . Na dworcu w kobylnicy Wietnamki po 5 dych mają.

    • 0 0

  • Dzis kupilam sliczna ecri sztywną na zlotych nozkach 370 zl. Moja pierwsza skorzana marzenie

    • 0 0

  • torebka

    oj to fakt, że kobietę można poznać po jej torebce, ale chyba bardziej po zawartości i po tym co nosi. Ja często zmieniam torebki, ale są rzeczy jak portfel, kalendarz notatnik, cienkopisy stabilo klucze, które mi zawsze towarzyszą.

    • 0 0

  • kobiety dzielą się..

    jeżeli kobiety dzielą się na te, które mają słabość do butów i te, które kochają torebki, to najwyraźniej nie jestem kobietą.

    mam słabość do mojego psa i do znajomych, którzy namawiają mnie na imprezę.
    i do paru innych osób też mogę mieć słabość.

    ale do szmat...?

    • 0 4

  • uwodzicielskie jak krem waniliowy z paluszkami rybnymi...

    • 0 0

  • po torebce to ja swojej slubnej za chiny ludowe nie poznam (1)

    jak mi się zgubi w markecie,po twarzy to bardziej,zawsze noszę jej zdjęcie w portfelu...

    • 6 0

    • bik

      niezłe :-))

      • 0 0

  • (6)

    Z duuuuużym napisem Versace...

    • 85 5

    • (1)

      Czytaj Wersejz;-)

      • 2 0

      • bik

        ja bym czytała Werszajs :-)

        • 1 0

    • Po co Wam te torebki drogie Panie to ja nie wiem.
      Dla tego garba na starość ??
      90% zbędnych rzeczy..
      Czas się obudzić Dziewczyny )

      • 9 2

    • Dokładnie. Od razu widać, że taka babka tanio się nie sprzeda.
      Chyba, że jest na tyle tępa, że nie odróżni oryginału od taniej podróbki z chin ))

      • 6 2

    • na koszulce (1)

      • 11 1

      • Versace jest gicio.

        Pasuje do mojego nowego dresu

        • 11 0

  • Bzdurne te artykuły (11)

    "Kobiety można podzielić na dwie grupy: na te, które mają słabość do butów oraz na te, które kochają torebki..." dawno większej bredni nie czytałam.
    Jestem kobietą i nie mam pitolca ani na punkcie butów ani na punkcie torebek!

    • 132 10

    • ja tez nie

      • 0 0

    • Torebek i butów nigdy dość :))

      A ja uwielbiam buty i torebki, i nie wstydzę się tego :)

      • 0 0

    • A o metaforze (7)

      kobieta słyszała? Bo mam nieodparte wrażenie, że jednak nie.
      Proponuję łyknąć meliskę zanim następnym razem zabierzesz się za obrażanie innych, kobieto.

      • 6 41

      • A mógłbyś (6)

        wskazać metaforę w przytoczonej opinii. Bo moja znajomość figur stylistycznych jest chyba niewystarczająca. Póki co, zgadzam się z przedmówczynią.

        • 30 1

        • lekkie stylistyczne przerysowanie (5)

          mające na celu dojaskrawienie tekstu. założenie: prawdopodobnie wiekszość czytelników rozumie, że tak naprawde kobiety są dużo bardziej różnorodne, więc takie lekkie uproszczenie które sprowadza art wyłącznei do torobek i butów będzie akceptowalne.

          to tak jak powiedzieć, że ludzie zasadniczo dzielą się na odważnych i tchórzliwych. podejrzewam że są różne stadia pośrednie, ale przecież wiadomo o co chodzi. prawda?

          • 6 6

          • METAFORA a HIPERBOLA (3)

            przejaskrawienie, wyolbrzymienie to HIPERBOLA. a METAFORA to przenośnia

            • 6 0

            • no facet mial na mysli jedno a napisal drugie (2)

              ale i tak kazdy wie o co chodzi. co to jest, 4 klasa zebysmy sie za slowa lapali?

              • 1 4

              • (1)

                czwarta nie, raczej pierwsza. jak się kogoś poucza, to nie powinno się przy tym samemu bzdur gadać/pisać

                • 2 1

              • ja sadze ze chodzilo o to ze wiekszosc kobiet lubuje sie w kupowaniu i posiadaniu torebek czy butow. to jakas dobudowana mocno teoria oparta na paniach ktore maja male ambicje zyciowe i ciuchy lub buty tak mocno im dodaja smaku do zycia. co to za teorie z tymi butami czy torebkami !

                • 3 0

          • bezedura

            • 9 0

    • Oj tam,

      A ja też do żadnej grupy nie należę...
      JA należę do OBU!!! ;-)

      • 3 5

  • Dlaczego kobiety mają fioła na punkcie wyglądu? (8)

    Mnie jako mężczyznę to wręcz odpycha...

    • 8 4

    • beuty terror (5)

      dlaczego? ano dlatego, że im się to wmawia. media (przykładem jest ten durny artykuł) wywierają na kobiety ciągłą presję dotyczącą wyglądu. zajrzyj do kilku "kobiecych" magazynów, a będziesz wiedział o czym mówię. są podwójne standardy dotyczące wyglądu kobiet i mężczyzn. stan, w którym mężczyznę uznajemy za zadbanego (wykąpany, obcięte paznokcie, czyste ubrania, umyte zęby) w kobiecych magazynach jest totalnym niebaniem o siebie! kobieta, zdaniem mediów nie dba o siebie, jeżeli nie ma właśnie idealnie zrobionego medikiru i manikiru, wydepilowanych nóg, pach i intymnych okolic, ułożonych za pomocą rozmaitych specyfików włosów, pełnego makijażu, ubrań podkreślających sylwetkę, obcasów, torebek i nie wiadomo czego jeszcze. do tego dochodzą niewidziane zabiegi, którym kobiety się poddają: walka ze zmarszczkami, nawilżanie, złuszczanie,tonizowanie,matowanie. wszystko po to, by osiągnąć finalny efekt- kobietę przebraną za kobietę. jest bardzo silna presja, by kobiety wyglądały w określony sposób. presję tę wywierają koncerny kometyczne, które mają w tym określony interes finansowy. opłaca im się, by kobiety nie były zadowolone ze swych ciał, bo wtedy kupią więcej ich produktów. co chwilę pojawiają się coraz to nowe kosmetyczne nowinki, które mają zdziałać cuda i kobiece twarze i ciała przybliżyć do ideału lalki barbie.
      bardzo trudno kobietom oprzeć się temu naciskowi, bo po wielu latach presji ze strony mediów kobiety same nawzajem dyscyplinują swoje ciała - np. wygłaszają pogardliwe komentarze o młodych matkach, które z braku czasu i sił nie farbują włosów i chodzą bez makijażu.
      kobiety, dziewczyny, odważcie się być sobą! nie róbcie sobie nawzajem piekła!

      • 14 0

      • niestety świadczy to niskiej inteligencji kobiet (ogółem) (3)

        mężczyżni jakoś nie dali sobie wmówić, że nie powinni mieć kilku kg za dużo, siwych włosów, że powinni być zawsze idealnie gładcy, że szybciej się starzeją itd. itp.

        • 3 5

        • (1)

          nie chodzi o inteligencje ale o to ze kobiety maja nizsza odpornosc na presje i ze mezczyzni za wzrokowcami. i tez kobiety czuja ta presje od mezczyzn by wygladac super. mezczyzni tez sa podatni na to co widza w mediach i mysla ze takie sa realia.

          • 2 2

          • kobiety też są wzrokowcami, tylko dały sobie wmówić, że nie

            bo przecież nie maja prawa wymagać od pana idealnego wyglądu, tylko same muszą być idealne

            • 4 0

        • nawet pobieżna refleksja na temat sytuacji kobiet na przestrzeni wieków powinna uzmysłowić ci, że ta sytuacja wynika z patriarchalnej kultury, w której pozycja kobiety zawsze była niższa i to kobieta była zobowiązana do spełnienia oczekiwań mężczyzn, także tych dotyczących wyglądu, aby nie zostać wyłączoną poza nawias społeczności. kobiety wyzwolone, niepodporządkowane kończyły najczęściej marnie - w najlepszym wypadku umierały samotnie opuszczone przez rodzinę, w gorszym - płonęły na stosach. wiele od tego czasu się zmieniło, ale pewne przekonania dalej pokutują- to kobiety są zobowiązane do spełniania oczekiwań mężczyzn, powinny podporządkować się ich wizji. wystarczy prześledzić modę na powiększanie piersi, ust, depilację krocza u kobiet - te zabiegi i operacje, którym poddają sie kobiety wynikają z wejścia do mainstreamu pornografii. część kobiet podporządkowuje się modzie na wygląd rodem z pornosów, dlatego, że chcą podobać się meżczyznom, schlebiać ich gustom. media piorą kobietom mózgi, ale ta machina ruszyła dalej, mężczyźni oczekują od kobiet, że będą wyglądały w określony sposób.
          jeżeli uważasz, że poddanie się presji świadczy o niskiej inteligencji, to proszę, zrób eksperyment - przez miesiąc nie maluj się i nie depiluj niczego, ogranicz się tylko do tych zabiegów, które wykonują mężczyźni (dbanie o czystość ciała i nic więcej). okaże się, że niegolenie nóg jest wywrotowe!

          a inną sprawą jest, że rynki kosmetyczne próbują pozyskać też mężczyzn.pojawia się coraz więcej produktów dla mężczyzn, pojawił się metroseksualny wzorzec wyglądu - mężczyźni są zobowiązani dbać o siebie w większym stopniu niż jeszcze parę lat temu - zobaczymy jak ich sytuacja będzie wyglądała za parę lat...

          • 14 0

      • w koncu ktos madrze napisal.. w koncu ktos z refleksja . chce cie poznac :)

        • 4 0

    • do NN

      a zauważasz te naturalne kobiety czy tylko te co mają fioła - modnie ubrane, umalowane?
      no właśnie. dlatego kobiety dbają o wygląd; żeby kogoś fajnego poznać, zbudować fajny związek bo ludzie nie są stworzeni do samotności.

      • 1 2

    • Ja mam takiego kolegę. Mnie również ... odpycha ;). Nie generalizuj

      • 4 2

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane