• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klasyka w szafie: błędy w biznesowym wizerunku

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
5 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Możemy skorzystać z usługi szycia garniturów na miarę. Wtedy będziemy mieć pewność, że wyglądamy w nim dobrze. Możemy skorzystać z usługi szycia garniturów na miarę. Wtedy będziemy mieć pewność, że wyglądamy w nim dobrze.

W biznesowym wizerunku nie powinno być miejsca na pomyłkę. Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz, a strój, który mamy na sobie, świadczy o naszym profesjonalizmie. W kolejnym artykule z cyklu Klasyka w szafie bierzemy pod lupę najczęściej popełniane błędy zarówno przez panie, jak i panów.



Warto zaznaczyć, że biznesowy dress code jest silnie związany z branżą, w jakiej pracujemy. Nie jest tajemnicą, że model biznesowego wizerunku bardzo się zmienił w ostatnich latach, kiedy ludzie otworzyli się na modę i pozwalają sobie na ciekawe, eleganckie kreacje, niekoniecznie spójne z powszechnie znanymi standardami.

Najczęściej popełniane błędy w biznesowym wizerunku



W biznesowych stylizacjach stawiam na:

Błędy w biznesowym wizerunku lubią się powtarzać. Najczęstsze "grzechy" to: przesadne eksponowanie ciała, niedopasowanie fasonu do figury, nieodpowiednie obuwie oraz krzykliwy makijaż.

- Najczęściej spotykanym błędem w garderobie biznesowej u pań jest np. zbyt krótka spódnica. Temat długości nie powinien być niczym kontrowersyjnym, natomiast w oficjalnych sytuacjach granicą dobrego smaku jest okolica kolan. Kolejnym błędem jest źle dobrana bielizna - w nieodpowiednim kolorze lub rozmiarze. Zasada jest prosta: do białych koszul zawsze zakładamy cielisty biustonosz, który nie przyciąga uwagi. Top biznesowy to taki, który nie ma dużego dekoltu, zbyt wąskich ramiączek i nie jest z bawełny. Wybieramy taki, który jest z jedwabiu, mieszanek wiskozy lub nowej generacji poliestrów. Przy wyborze obuwia kobiety często popełniają wiele błędów, np. lakierowane szpilki, które mogą odwrócić uwagę rozmówcy od tematu rozmowy biznesowej. Wybierajmy obuwie stonowane ze skóry licowej lub zamszowej - mówi Magdalena Właszynowicz, stylistka i kreatorka wizerunku.
Często popełniamy błędem przez panów jest wybór niedopasowanego garnituru, który jest za duży lub źle skrojony. Postawić należy na garnitury z klasycznym krojem spodni, najlepiej w uniwersalnym kolorze (granat, szary, brąz), jednolity lub w delikatny wzór.

Co innego, jeśli chcemy miksować np. tweedową marynarkę ze sztruksami albo chinosami. Warto pomyśleć o uszyciu garnituru na miarę, ponieważ krawiec dopasuje go do naszej sylwetki.


- W stylizacjach męskich błędem będą lekkie codzienne buty (klapki, sandały lub mokasyny) na spotkanie w biurze lub inne obowiązki zawodowe. Dodatkowo, jeśli temperatura na zewnątrz sprawia, że nie chcemy wkładać koszuli z długim rękawem, to nie decydujmy się na połączenie: koszula z krótkim rękaw plus krawat. Jeśli jest nam danego dnia za ciepło w klasycznej koszuli, lepiej postawić na mniej formalne połączenie, jakim jest lekki dzienny garnitur i polo lub jeansy i polo - zapewnia Łukasz DuszaTime for Design.
Zasady związane z obuwiem obowiązują również w damskim dress codzie.

- Sandałki, klapeczki, trampki lub balerinki - zdecydowanie nie są odpowiednie do biura. Postawienie na obuwie z zakrytymi palcami, na niewielkim obcasie to słuszny wybór i zgodny z zasadami etykiety kobiecego stroju formalnego - mówi Katarzyna Krajewska-Turyczyn, właścicielka, doradca wizerunkowy, fotograf w firmie Wysoka Szpilka.


Dress code a branża kreatywna



Za wizerunek biznesowy często uważa się dopiętą na ostatni guzik koszulę i raczej ograniczenie dodatków lub ich zasłonięcie.

- Wybierając strój do pracy trzeba wziąć pod uwagę jej rodzaj i charakter. W pracy biurowej nie można sobie pozwolić na zbyt duży luz. Jest kilka żelaznych zasad: nie odkrywamy ramion, nie zakładamy sukienek czy spodni o długości przed kolana. Unikamy nadruków, logo oraz krzykliwych kolorów czy fasonów. W biurze nie powinniśmy pozwalać sobie na ekstrawagancję, stawiajmy na klasykę - mówi Michael Biernacki, dyrektor kreatywny Studio 761.
Zasady wizerunku biznesowego postrzegane w klasyczny sposób niekoniecznie mają zastosowanie w branżach kreatywnych. Osoby zajmujące się projektowaniem, stylizacją czy organizacją wydarzeń raczej nie będą przychodzić do pracy w garniturze lub szpilkach. Wyrażanie siebie poprzez dodatki jest tutaj mile widziane i świadczy o wyczuciu stylu. To właśnie branże kreatywne przyczyniły się do zmiany postrzegania wizerunku biznesowego, który stale ewoluuje.

W tym tygodniu w Trójmieście: wszystkie wydarzenia


- Błędy w stylizacji biznesowej to temat rzeka. Jednym z kluczowych elementów jest tutaj branża, w jakiej się poruszamy. Zupełnie inne zasady obowiązują w sektorze finansowym, a inne w branżach kreatywnych - dodaje Łukasz Dusza z Time for Design.
Coraz częściej docenia się kreatywne podejście do mody, umiejętność łączenia eleganckich rzeczy z codziennymi. Osoba dbająca o profesjonalizm nie musi wyzbywać się stylu. I choć o wyżej opisanych zasadach warto pamiętać, to trzeba mieć świadomość, że współcześnie kreowanie wizerunku nie ogranicza się tylko do schludnego wyglądu. Moda jest obecna wszędzie, a osoby z wyczuciem stylu przykuwają uwagę.

- Dress code to zbiór zasad dotyczących odpowiedniego ubioru do okazji, jednak każda instytucja ma możliwość ustalenia swoich reguł dotyczących ubioru pracowników. Bardzo ważne jest, aby je poznać, gdyż brak wiedzy o zwyczajach stylizacyjnych w biurze może poskutkować błędami typu: ubranie się zbyt strojnie i sztywno lub za bardzo na luzie w stosunku do reszty pracowników. Błyszczące materiały oraz przetarte spodnie jeansowe czy też duża, kolorowa i krzykliwa biżuteria nie są wpisane w klasyczny i formalny dress code, ale zupełnie inaczej wygląda sprawa w branży kreatywnej lub modowej, gdzie ciekawe kolory i wzory, nietypowe kroje oraz odważna biżuteria będą jak najbardziej pożądane - podsumowuje Katarzyna Krajewska-Turyczyn.

Miejsca

Opinie (45) 9 zablokowanych

  • Nie ma to jak nasi wioskowi eksperci od dress code .
    Polscy spece od szmat z Bangladeszu udających odzież.
    Takie eksperckie wypowiedzi samozwańczych kreatorów odzieży są przezabawne to mniej więcej można przyrównać do naszych ekspertów od piłki kopanej , po prostu błazenada za pieniądze.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja