- 1 Jason Momoa w gdańskiej restauracji (136 opinii)
Jaguar doczekał się pierwszego SUV-a
Kazał na siebie czekać długo, ale czekać z pewnością warto było - w gdańskim salonie British Automotive zaprezentowano Jaguara, który otwiera nową kartę w historii brytyjskiej marki. To pierwszy koci SUV, czyli model F-Pace.
Nie opadły jeszcze emocje po czwartkowym pokazie najnowszego Mercedesa-Benz Klasy E w industrialnych wnętrzach klubu B90, a tymczasem trójmiejskim fanom motoryzacji zaserwowano kolejną ucztę. Tym razem głównym daniem był Jaguar F-Pace. Pierwszy uterenowiony Jag zaprezentowany został w piątkowy wieczór w salonie British Automotive .
Trzeba przyznać, że po bardzo udanym roku 2015 i debiutach modeli XE i XF, rozpędzony Jaguar nie zwalnia tempa. Teraz do modelowej gamy brytyjskiego producenta, należącego do indyjskiego koncernu TATA, dołączył wyjątkowy kocur. To pierwszy w 94-letniej historii marki samochód w nadwoziu SUV. To F-Pace. Auto, które prędzej czy później musiało pojawić się w ofercie Jaguara. Dziś ciężko wyobrazić sobie motoryzacyjne tuzy bez uterenowionych przedstawicieli.
Jeszcze przed uroczystym odsłonięciem najnowszego modelu Jaguara, historię brytyjskiej marki w kilkunastominutowym wykładzie streścił Piotr Frankowski, znany dziennikarz motoryzacyjny. Po ciekawej przemowie przyszedł czas na głównego bohatera wieczoru, który szybko znalazł się w samym centrum zainteresowania kilkudziesięciu gości pokazu.
- Wierzę, że ten samochód będzie swego rodzaju "perełką" w naszej ofercie. Tak naprawdę wiążemy duże nadzieje z modelem F-Pace, który będzie reprezentował markę w zupełnie nowym dla nas segmencie SUV-ów. Jestem przekonany, że to auto podbije serca i oczy fanów motoryzacji - wyjaśnia Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.
Jaguar F-Pace: pierwszy koci SUV
Po bliższym kontakcie z F-Pace nietrudno zauważyć, że nowy Jaguar, którego ceny rozpoczynają się od 199 900 zł, wygląda jak wyrośnięty brat modelu XF. Stylistyka nie zaskakuje. Sporych rozmiarów grill i drapieżna linia przednich świateł - to charakterystyczny kod stylistyczny nowych Jagów. Co zatem będzie wyróżniało największego z kotów? Producenci zapewniają, że osiągi F-Pace'a będą zbliżone do najszybszego z Jaguarów, czyli modelu F-Type.
Bazowym silnikiem najmłodszego reprezentanta Jaguara jest 2-litrowy diesel i4D generujący moc 180 KM (430 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem albo opcjonalnie z 6-biegowym manualem. W wersji podstawowej moc będzie trafiała jedynie na tylną oś.
Jaguar XE: brytyjski kocur klasy średniej
Dla amatorów szybszej jazdy Jaguar przygotował dwie propozycje benzynowe. To V6 o pojemności 3 litrów i mocy odpowiednio - 340 KM i 380 KM. Najmocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Ceny tej wersji F-Pace'a rozpoczynają się od 411 tys. zł.
- F-Pace będzie konkurował przede wszystkim z Porsche Macan, ale również z innymi prestiżowymi markami, takimi jak: Audi Q5, BMW X3 czy Lexus RX - dodaje Dyktyński.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (84) 6 zablokowanych
-
2016-04-09 21:32
(3)
Jaguar czyli Ford w przebraniu.
Symbol tandety i bezguścia dla emeryta w kapeluszu.- 8 6
-
2016-04-10 07:00
Już dawno to nie jest Ford. (2)
To jest indyjska TATA.
- 4 0
-
2016-04-10 17:26
(1)
No tak.
"TATA" to synonim prestiżu ;)- 0 0
-
2016-04-14 20:29
a BMW, Mercedes, Audi, Ferrari, Bugatti, cokolwiek to jest Delphi
no tak to jest synonim prestiżu, pewnie matoły nawet nie słyszeliście o tej firmie
- 0 0
-
2016-04-09 20:56
Mam propozycję (3)
aby zakazać suvom wjazdu na parkingi przy centrach handlowych. Niedość że zajmują po 2 miejsca parkingowe, to jeszcze doprowadzają do wielu kolizji w wąskich uliczkach. Szczególnie celują w tym kobiety, którym mężowie zafundowali duże auta żeby ich drogie małżonki czuły się bezpiecznie, a tym czasem te stwarzają zagrożenie dla innych uczestników ruchu w normalnych samochodach.
- 19 7
-
2016-04-14 20:28
SUVY wcale nie są większe niż normalne fury
mowie o wymiarach na plaszczyźnie bo to że są wyższe to raczej paniom ułatwia sprawę - lepsza widoczność
- 0 0
-
2016-04-10 11:52
(1)
Zazdrość cię zżera !!!! Bo cię nie stać!!!
- 1 7
-
2016-04-10 19:50
Pozazdrościć to można, ale zapału i cierpliwości właścicielom klasyków, które dzisiaj cieszyły oko na pge arenie.
- 5 0
-
2016-04-09 16:59
(3)
Samochód brzydki i bez szans wobec Macana.
Na zdjęciach które wykonaliście go nie widać, a Pan z salonu, który się wypowiada pewnie w poniedziałek straci pracę... To nie jest salon marki premium. Ciekawe czy brytole kiedykolwiek byli w JLR i sprawdzili co tam się wyprawia.- 15 8
-
2016-04-14 20:26
Ty za to byłeś w GB bo widziałem cię jak odpalałeś na zjeździe z dachu swojego wartburga
- 0 1
-
2016-04-10 11:54
Pan bardzo ładnie się wypowiada.
A ty chyba w ogóle nie masz pracy, hejterze !!!!- 1 1
-
2016-04-10 09:45
Taaa a opowiedz co tam takiego ciekawego sie wlasnie wyprawia
- 3 0
-
2016-04-09 10:50
(7)
z całym szacunkiem dla autora ale jaki sens był Pana tam obecności skoro nie zrobił Pan ani jednego zdjęcia które by to auto pokazywało w całości?
- 57 3
-
2016-04-09 17:30
Koktajle z krewetkami i szampan za friko :D (2)
- 10 1
-
2016-04-14 20:22
szcz*w i mirabelki
- 0 0
-
2016-04-13 12:08
żal
jak w Afryce
- 1 0
-
2016-04-09 11:21
(3)
A co ma autor tekstu do autora zdjęć?
- 3 9
-
2016-04-09 12:15
(2)
To, że w takiej sytuacji można się tym artykułem podetrzeć.
- 11 3
-
2016-04-09 21:45
musisz mieć w niezłym stanie monitor/tablet (1)
- 1 6
-
2016-04-11 10:36
Do pp
Słyszałeś o takim środku stylistycznym jak metafora?
- 1 0
-
2016-04-09 10:43
brzydkie auto (10)
Jaguar to klasyka klasy sport coupe.
wejście w suv to pomyłka.
NIe można z jedną d*pa być na wszystkich weselach ( w każdym segmencie)
ps.
a karnet do warsztatu mechanicznego dają ?- 22 28
-
2016-04-11 08:29
mercedes to też marka legenda (4)
i jak widac robi nawet dostawczaki. Jak sie chce rozwijac firme to trzeba zdobywac nowych odbiorcow a nie trzepac jak Bristol jeden model przez "50 lat" a potem zwinąć majdan
- 4 1
-
2016-04-11 16:00
hmm, strategia to już zależy od szefów firmy (3)
nie od nas,
mogą wybrać konserwatywnie niszę którą zajmują
lub próbować podbić inne rynki,
nie mi decydować- 0 0
-
2016-04-11 23:27
zgadza się ale mówić że SUV w wykonaniu Jaga jest pomyłką to mentalność sprzed 30-40 lat (2)
kiedy koncern zajmował tylko niszę. Mały producent może tak robić, duży wkracza na szersze wody
- 2 1
-
2016-04-12 13:11
odpowiadam ponownie- nie jesteś ekspertem (1)
więc nie ma sensu teoretyzować i zgadywać
nie mając do tego żadnych podstaw- 0 0
-
2016-04-14 20:21
dyskutuje z drugim nieekspertem podając argumenty które określili eksperci
więc skoro tak zrobili to ... racja "nie tobie oceniać"
- 0 0
-
2016-04-09 16:36
Użytkownik Jaguara ? (3)
Co najwyżej użytkownik wallpapera z jaguarem, który pewnie już wygooglowałeś i walnąłeś na tapetę haha
- 3 6
-
2016-04-09 21:50
Np. S-type rocznik 2000 Kupisz taki za kilka tysięcy. (1)
- 6 0
-
2016-04-10 10:10
dokładnie
5 letniego za 13k funtów, cena jak za poziomki
- 3 0
-
2016-04-09 18:55
pozdrów swojego chłopaka.
- 4 1
-
2016-04-09 11:38
azjaci kupią, to dla nich jest
- 12 0
-
2016-04-11 09:55
(2)
Jak zwykle w tym salonie nędzna premiera, tanie wino i wszystko po taniości, a faktury do Warszawy pewnie wystawione na setki tysięcy...
- 5 0
-
2016-04-11 12:10
(1)
Ręczna odsłona auta wygląda komicznie. Przy takim pułapie to chyba powinna być jakaś kotara z automatem.
- 4 0
-
2016-04-14 16:03
jaki salon taka odsłona ..żal
- 1 0
-
2016-04-09 12:21
(1)
Ile kosztuje wersja na gaz?
- 27 3
-
2016-04-13 12:08
wyjdź z klasy
- 0 0
-
2016-04-09 14:26
manula :OOO (1)
madonno jak mozna do d*powozu premium wogole oferowac manuala!!!
Janusz Edition Total
w klasie suv premium i tak mistrzem jest RR i Cayenne- 16 4
-
2016-04-11 23:29
Cayenami zasuwają Janusze biznesu
tylko Spyker
- 1 0
-
2016-04-11 13:38
Kazdy Polak powinien miec takiego !
a może i po dwa takie !
- 3 0
-
2016-04-11 09:14
(1)
Kupię takie dwa do firmy żeby pracownicy z górnej półki wiedzieli że o nich dbam.
- 1 0
-
2016-04-11 11:04
juppi
Głąbem byłeś głąbem jesteś i głąbem pozostaniesz do końca życia nieudaczniku.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.