- 1 115-metrowe mieszkanie w Gdańsku (27 opinii)
- 2 Penthouse za 24,8 mln zł w Gdańsku (161 opinii)
- 3 Zamknęli całą Montownię dla tej imprezy (18 opinii)
- 4 Barbara Sobczak: z Dubaju do Gdańska (68 opinii)
Galeon GTO 325. Pierwsza taka łódka na świecie została wyprodukowana w Gdańsku
W środę, 20 stycznia 2021 r., zaprezentowano najnowszy model jachtu ze stoczni Galeon. Luksusowy model 325 GTO to pierwsza łódka tego typu na świecie. Napędzana dwoma mocnymi silnikami zaburtowymi jest atrakcyjną propozycją dla miłośników weekendowego jachtingu.
Firma Galeon istnieje od 1982 r. Dzięki innowacyjnym technologiom oraz dbałości o detale i wzornictwo przedsiębiorstwo z siedzibą w Straszynie pod Gdańskiem jest jednym z czołowych producentów luksusowych jachtów i łodzi motorowodnych na świecie. W ostatnich kilku latach firma zdobywała prestiżowe nagrody, m.in. nagrodę za najbardziej innowacyjny jacht dla modelu Galeon 640 Fly w 2016 r.
W środę, 20 stycznia 2021 r., zaprezentowano najnowszy model 325 GTO, dla którego trudno znaleźć konkurencję. Konstrukcja najnowszego jachtu wpisuje się w trend na szybkie, a zarazem luksusowe jachty weekendowe, napędzane silnikami zaburtowymi: w tym przypadku parą silników o mocy zalecanej od 300 do 400 KM.
Odpoczynek na wodzie
Czym wyróżnia się 325 GTO pośród łodzi podobnej klasy? Już w pierwszej chwili dostrzec można szeroki dziób typu bow rider z oryginalnie zaprojektowaną strefą wypoczynkową. Konwertowany i regulowany stół, bogato zdobiona tapicerka z podłokietnikami i uchwytami na kubki mają walory zarówno praktyczne, jak i estetyczne.
Z kokpitu do części wypoczynkowej przechodzi się przez otwierane, przeszklone przejście na lewej burcie z rozsuwanym dachem. Tam na pasażerów czeka wet bar wyposażony w grill, zlew, lodówkę i duże funkcjonalne schowki. To nie koniec możliwości, jakie daje ta część 325 GTO: na życzenie klienta istnieje możliwość doposażenia jachtu m.in. w kostkarkę i wysuwany, 32-calowy telewizor. W części rufowej znajduje się luksusowa przestrzeń sypialniana, a na prawej burcie łazienka wyposażona w prysznic i elektryczną toaletę. Na życzenie wszystkie pomieszczenia mogą być klimatyzowane lub ogrzewane.
Za projekt łodzi odpowiada Tony Castro, Portugalczyk znany na całym świecie jako jeden z najbardziej utytułowanych projektantów statków. Jego prace zyskiwały uznanie stoczni na całym świecie, zdobywały także prestiżowe nagrody, takie jak tytuły mistrzów świata, Yacht of the Year (Jacht Roku) oraz Superyacht Design. Lista jego osiągnięć otwiera się datą roku 1981.
Komfort i technologia
Sternik i pilot zasiadają na elektrycznie regulowanych, sportowych fotelach. Stanowisko kierującego jachtem gwarantuje nie tylko najwyższy komfort i bezpieczeństwo, lecz także korzystanie z zaawansowanej technologii. System kontroli umożliwia dokowanie przy pomocy joysticka i dodatkowy system wirtualnej kotwicy, tzw. DPS. Sternik sprawuje kontrolę zarówno nad kierunkiem rejsu, jak i nad wyposażeniem, takim jak oświetlenie pokładu (może być białe lub niebieskie), światła podwodne i system nagłośnienia.
W kokpicie znajduje się także część salonowa: eleganckie kanapy z podłokietnikami, szeroka, 4-osobowa sofa z konwertowanym oparciem i stolik z opcjami regulacji i demontażu.
Weekendy na wodzie
Spędzenie weekendu na najnowszym jachcie Galeon będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla par, rodzin, jak i grup znajomych. Projektanci i konstruktorzy zadbali o to, by miejsca na jachcie starczyło dla wszystkich: maksymalna liczba załogi to 10 osób. Efektu przestronności dopełnia duża liczba okien - dzięki temu łódka wydaje się jeszcze większa niż jest w rzeczywistości. W części rufowej zaprojektowano ponadto opuszczany balkon, tworzący dodatkowe miejsce do wypoczynku i zabawy na wodzie.
Kokpit jachtu występuje w kilku wersjach wyposażenia. Wedle życzenia klienta, możliwe jest zamontowanie rufowej platformy do zażywania kąpieli słonecznych nad silnikami, a dla miłośników wędkarstwa - pakiet zawierający basen na żywą przynętę i schowki do przechowywania połowu.
Systemy główne, takie jak zbiorniki paliwa, generator czy opcjonalny system stabilizacji jachtu są schowane w pomieszczeniu technicznym pod pokładem rufowym.
Konstrukcja pokładu oraz nadbudówki typu Hard Top zostały wykonane z włókna węglowego, co w znacznym stopniu pozwoliło zmniejszyć masę łodzi oraz jednocześnie zwiększyć sztywność kadłuba. Długość całkowita łodzi wynosi 9,99 m.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2021-01-22 10:58
super zabawka
w galeonie to stać mnie na subskrypcję newslettera :)
- 42 2
-
2021-01-23 11:04
Ok, na pewno bardzo ładny
i fajny, i szybki, etc...
ale te zdjęcia.... beznadzieja- 10 2
-
2021-01-22 20:03
A jaki on ekologiczny? (3)
Nie wiem czym się podniecać? Kadłub wykonany z materiału absolutnie nie nadajacego się do recyklingu, do tego jeszcze o potężnym śladzie węglowym. W sumie jest to cichy i jeszcze nie rozwiązany problem branży jachtowej, o którym warto milczeć. Do tego każdy z silników przy pełnej mocy może spalić do 90 litrów paliwa na godzinę. Czy to nie bogaci powinni świecić przykładem? Stać ich na zamówienie jachtu z materiałów bardziej przyjaznych środowisku oraz na alternatywne źródła napędu.
- 20 11
-
2021-01-25 16:08
a gdzie w artykule była mowa o ekologii? Ekologiczny napęd elektryczny... brzmi jak lodowate słońce...
- 3 5
-
2021-01-23 11:09
Ekologia
A gdzie ekologia bogaci nie muszą dbać o to ? A może silniki elektryczne i panele na dachu ? Tradycyjnie prawdziwy jacht to ze sklejki i drewna.
- 7 1
-
2021-01-23 05:03
Same fakty! Lubię Galeona ale czas na żywice ekologiczne i elektryczne napędy. Albo chociaż na hybrydy.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.