- 1 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 2 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 3 Trójmiasto w przewodniku Michelin (76 opinii)
- 4 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (23 opinie)
- 5 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
- 6 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
Dwie premiery BMW: wskrzeszona "ósemka" i X5
Po blisko 20 latach nieobecności w ofercie modelowej BMW pojawiła się wskrzeszona Seria 8. Sportowe coupe powróciło w wielkim stylu, a mogliśmy się o tym naocznie przekonać w piątkowy wieczór w gdyńskim salonie BMW Zdunek. Nowa "ósemka" nie była jedyną gwiazdą wieczoru - dealer zaprezentował także czwartą generację BMW X5.
Rynkowa ofensywa bawarskiego producenta trwa w najlepsze, a zwieńczeniem tegorocznego wysypu nowych modeli są dwie motoryzacyjne petardy - długo oczekiwana Seria 8 i kolejna odsłona świetnie sprzedającego się X5. I jak podkreśla właściciel firmy Tadeusz Zdunek: to dopiero przedsmak tego, co czeka nas w roku 2019. Już teraz wielu fanów marki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy zaciera ręce na premiery X7, X6 czy chociażby nowej generacji Serii 3.
Zainteresowanie piątkowym wydarzeniem w gdyńskim salonie BMW Zdunek było bardzo duże. Już od progu na zaproszonych gości, łącznie około 130, czekała powitalna lampka prosecco oraz pięknie zachowane BMW Serii 8 w premierowej odsłonie, rocznik 1995. Klasyczne coupe było poniekąd zapowiedzią dalszych emocji.
Kilka minut po godz. 19 na scenie pojawił się ambasador Grupy Zdunek - Mateusz Borek. Komentator sportowy wespół z Maciejem Kaczmarkiem, instruktorem ze stajni BMW, zapowiedzieli obie gwiazdy wieczoru. Najpierw koncertowo (i to dosłownie) zaprezentowano model X5. SUV został odsłonięty przy dźwiękach muzyki granej na żywo na instrumentach dętych. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że muzycy siedzieli... w aucie.
Chwilę później hostessy odsłoniły drugi, jeszcze bardziej wyczekiwany model - BMW Serii 8 (G15). To luksusowe coupe z pięknie skrojoną i dynamiczną sylwetką skradło show i nieco przyćmiło prezentowanego chwilę wcześniej flagowego SUV-a niemieckiego producenta.
Piękna "ósemka" zastąpiła w ofercie modelowej Serię 6, która nie spełniła oczekiwań Bawarczyków. Wygląda na to, że z następcą będzie inaczej. Już teraz zainteresowanie potencjalnych nabywców jest duże, a dealer sprzedał już kilka egzemplarzy tego modelu. Pierwszy z nich wyjedzie na ulice Trójmiasta w ten weekend.
- To samochód ma za zadanie wypełnić lukę między najtańszymi Rolls-Royce'ami a najdroższymi modelami BMW. Szkoda trochę, że nowa "ósemka" w tak niewielkim stopniu nawiązuje do tej pięknej Serii 8 z lat 90. - zdradza Tadeusz Zdunek, właściciel Grupy Zdunek.
BMW Serii 8 debiutuje w nadwoziu coupe. W niedalekiej przyszłości pojawią się dwie kolejne odmiany - kabriolet z miękkim dachem i wersja czterodrzwiowa.
Pod maskę luksusowej "ósemki" nie trafi silnik V12, jak w pierwotnej Serii 8, ale i tak jest bardzo dobrze. Póki co klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki: benzynową M850i oraz wysokoprężną 840d.
Pierwszy z silników to 4,4-litrowe V8 TwinPower Turbo, które generuje moc 530 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (3,7 sek. do "setki"). Natomiast jednostka diesla to 3.0 R6 o mocy 320 KM (680 Nm). W obu wariantach jednostki będą współpracowały z ośmiostopniową skrzynią biegów Steptronic, a moment obrotowy przekazywany będzie na obie osie (xDrive).
Cennik nowej Serii 8 w nadwoziu coupe otwiera kwota 476 tys. zł. Wiadomo, że kabriolet w bazowej konfiguracji będzie kosztował nieco więcej - 515 tys. zł.
Najnowsza, czwarta generacja BMW X5 (G05) pod względem stylistyki nieznacznie różni się od poprzednika produkowanego od 2013 roku. Nie ma tu mowy o rewolucyjnych zmianach, to raczej ewolucja. Przestylizowany grill oraz wyraziste przetłoczenia biegnące wzdłuż drzwi - to charakterystyczne elementy nowego designu X5. Stylistyka nowego X5 to pierwszy projekt Jozefa Kabana w BMW. Wcześniej Słowaka doskonale kojarzyli fani Skody.
Flagowy SUV BMW względem poprzedniej generacji urósł, a do tego zrzucił nieco kilogramów. I o ile dużych zmian nie widać na zewnątrz, to wnętrze BMW X5 przeszło sporą metamorfozę. Projektanci wyraźnie unowocześnili i podnieśli jakość kokpitu.
Aktualnie w ofercie silnikowej SUV-a znajdują się trzy propozycje: benzynowe xDrive40i (340 KM) oraz diesle xDrive30d (265 KM) i M50d (400 KM). Cennik nowego BMW X5 rozpoczyna się od kwoty 330 tys. zł.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (111) 6 zablokowanych
-
2018-11-24 22:18
W okolicach Trójmiasta generalnie królują wskrzeszone BMW, (3)
Audi, VW i Hondy.
- 3 0
-
2018-11-24 23:04
(2)
A w twojej w okolicy Braniewa jakie?
- 3 0
-
2018-11-25 12:38
W okolicy Braniewa nowe AMG przemytników. (1)
- 1 3
-
2018-11-28 19:54
Passerati?
Przecież nie było ich w wersji AMG!
- 2 0
-
2018-11-25 05:38
Obowiązkowo jeden wóz (1)
odstąpić Wujkowi Pawłu.
- 5 6
-
2018-11-25 09:57
wujek budyń
wujek paweł i tak by nie pamiętał ile ma samochodów, to na co mu, poza tym ile by nie kradł, to naród niemiecki mieszkajacy w gdańsku go kocha, bo to chyba nie polacy na niego głosowali
- 3 4
-
2018-11-25 09:33
Ja se sprowadzilem "Rols rojca" . Pszelozylim kierownice, sie go zagazowalo i smiga ino wiher
A nie jakies BMW
- 4 2
-
2018-11-25 16:01
Czy wyższe wersje wyposażenia będą miały kierunkowskazy?? (2)
- 11 5
-
2018-11-26 13:08
(1)
W mojej działają. Jakiś bubel kupiłem? A tak na poważnie. Ostatnio zatrzymałem się na wczesnym żółtym i dostałem strzała w tył. Gościu wyszedł i stwierdził "myślałem że beemka przejedzie". Niestety ale wielu idiotów w samochodach tej marki wypracowało stereotyp buraka. Staram się jeździć przepisowo tak samo jak miałem inne samochody w tym na F. Sam jednak z tym nie wygram ale próbować trzeba może kiedyś inni do mnie dołączą. Widok zdziwienia kierowcy w samochodzie, którego wpuszczam w korku i pieszego na przejściu "bezcenny".
- 7 1
-
2018-11-26 21:19
Napisał kursant
Jadący kia Rio...
- 0 1
-
2018-11-27 09:41
BMW X5 wygląda strasznie
Od tyłu takie troche renulat kangoo, albo towarowa dacia. Kto popełnił ten tatowuz z taką paskudną bryłą i kto to klepnął - tego się nigdy nie dowiemy.
- 2 4
-
2018-11-27 17:07
Czy tylko moim zdaniem
Te dziewczyny obok samochodu psują cały efekt? Po co to?
- 6 1
-
2018-11-29 13:05
Porównując obie generacje ósemki wyraźnie widać postępującą infantylizację i bezguście obecnych "stylistów". Zabawki projektować, nie samochody.
- 0 0
-
2018-12-04 20:30
Wolę swojego Matiza. Przynajmniej żadne lafiryn..y nie będą się mnie czepiać.
- 1 0
-
2018-12-21 09:10
ja wreszcie dociulalem
do auta marzen, subaru wrx (nie sti) 2004 i teraz mnie kazdy krawaciaz w lepszym pasacie robi, juz nie wspomne o kierownikach w bmw :(
teraz ciułam na kolejne auto marzen - e46 m3, moze zdaze zanim passaty beda mialy po 350koni xd- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.