• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dojrzali mężczyźni podbijają świat mody

Monika Sołoduszkiewicz
12 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Modele - seniorzy  coraz częściej pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych.
Modele - seniorzy  coraz częściej pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych.

Myśląc o modelkach zazwyczaj przywołujemy obraz długonogiej, szczupłej młodej dziewczyny. W kampaniach reklamowych coraz częściej widujemy jednak mężczyzn w średnim wieku. Nobliwi panowie na wybiegach to zdaniem niektórych znak czasów i odpowiedź świata mody na realia życia w starzejącym się społeczeństwie.



Nasz stosunek do piękna zmienia się z każdą dekadą. Jeszcze 20 lat temu w pokazach mody nie widywaliśmy ludzi w średnim wieku, ciał pokrytych licznymi tatuażami albo albinosów. Modele na dobre zagościli na wybiegach za sprawą kolekcji Calvina Kleina, Ralpha Laurena i Giorgio Armaniego w latach 70. ubiegłego wieku.

Dojrzali mężczyźni i moda:

- Granica "starości" przesunęła się znacznie. Mężczyzna 50+ jest doskonałym celem dla branży mody: walczy jak lew o własną atrakcyjność, przedłużenie młodości, seksualności. Dobry wygląd pomaga mu w tym, a jego dojrzały wiek - często w przeciwieństwie do kobiet rówieśniczek - to jego niezaprzeczalny atut. Młodość szybko przemija, co nie oznacza wcale, że uroda także. Zmienia się na różnych etapach naszego życia, a czasami nawet w wersji dojrzałej zyskuje coś, czego trudno dopatrzeć się w młodości. Tym czymś jest piękno dojrzałego wieku, mądrość życiowa, sprawność fizyczna i umysłowa oraz siła, która uderza nie tylko z samej twarzy, ale i całej postawy - mówi Grażyna Paturalska, autorka kolekcji ubrań oraz książki poświęconej męskiemu stylowi.
Utarło się, że kobiety w modelingu pracują znacznie krócej niż mężczyźni. Poza nielicznymi wyjątkami, lata świetności ich karier przypadają między 20. a 30. rokiem życia. Zarabiają więcej od swoich kolegów, ale to modele dłużej pozostają w zawodzie. Przekonał się o tym m.in. Tony Spineli, który gościł na okładce męskiego Vogue'a w 1978 roku i z sukcesem powrócił do zawodu po ponad 20-letniej przerwie.

Mężczyźni po pięćdziesiątym roku życia to najbardziej zamożna i szybko rozwijająca się grupa demograficzna. Doświadczeni i posiadający określony kapitał, stali się ważnymi odbiorcami kampanii marek luksusowych. I tutaj, odwrotnie niż w przypadku marketingu skierowanego do kobiet, kosmetyków do cery dojrzałej z pewnością nie reklamują dwudziestolatkowie.

- Warto zastanowić się do kogo ma dotrzeć kampania promowana przez dojrzałych mężczyzn. Przede wszystkim trzeba zauważyć, że styl dzisiejszych pięćdziesięciolatków zmienił się w pewnym stopniu. Dzisiaj panowie w tym wieku coraz częściej zwracają uwagę na to, co noszą i chcą wyglądać dobrze. W dalszym ciągu na ulicach spotkamy więcej niewyróżniających się mężczyzn w podeszłym wieku, jednak coraz częściej okazuje się, że mężczyźni również interesują się tym, co chcą na siebie włożyć. Dlatego też kampanie - szczególnie produktów luksusowych - promowane przez dojrzałych mężczyzn mogą dodatkowo umocnić pozycję marki związanej z tradycją, czy z podstawowymi wartościami. Może to być w pewnym stopniu uzyskanie nowej grupy docelowej osób, które wyznają te wartości. Ale może to również zachęcić osoby w podobnym wieku do zaczerpnięcia inspiracji. Ponieważ zwykle taka osoba jest świadoma tego kim jest, jej styl jest ukształtowany i jest odzwierciedleniem jej osobowości, jest więc bardziej przekonujący. A co może bardziej skłonić do zakupu potencjalnego klienta niż właśnie autentyczność? - podkreśla Aneta Bronka, Junior Account Manager w Personal PR.
  • Wang Deshu
  • Pitti Uomo
  • Anton Nilsson
  • Philippe Dumas
  • Ben Desombre
  • Jan Adamski, Pitti Uomo
  • Philippe Dumas
  • Anton Nilsson
  • Pitti Uomo
  • Jack Guy
  • Ben Desombre
  • Philippe Dumas

Marketingowcy zwracają uwagę, że ludzie lepiej reagują na zdjęcia reklamowe, które odzwierciedlają ich grupę docelową. Modele - seniorzy pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych. Znakomita większość odbiorców kampanii nie będzie się identyfikować z młodym mężczyzną prowadzącym Aston Martina i pijącym koniak wart kilkanaście tysięcy dolarów. Co innego, gdy w podobnej reklamie obsadzi się kogoś dojrzalszego.

- Mężczyzna po 50-tce w kampanii produktów luksusowych, to najlepszy z możliwych wyborów. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny! Dojrzały, interesujący mężczyzna sprzedaje wizerunek człowieka sukcesu, którego na te luksusowe dobra stać. W przeciwieństwie do marzeń i dążeń młodego mężczyzny, przed którym najczęściej daleka i niełatwa droga do ich realizacji. Mężczyzna dojrzały staje się często symbolem stabilizacji, która imponuje i nęci młode kobiety - zwraca uwagę Grażyna Paturalska.
Urodzony w 1936 roku Wang Deshun robi karierę w zawodzie modela. Energii i sylwetki mógłby mu z pewnością pozazdrościć niejeden trzydziestolatek. Chiński aktor zadebiutował na wybiegu w wieku 79. lat stając się inspiracją dla mężczyzn na całym świecie. Atrakcyjność fizyczna osób starszych jest wciąż rzadko podejmowanym tematem. Wang udowadnia, że to nie metryka, a stan ducha i witalność decydują o tym jak wyglądamy.

- Początkowo szokowały zarówno starsze panie, jak i starsi panowie. Jednak wraz z upływem czasu ich obecność szokuje coraz mniej. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że obecnie moda nie zna granic terytorialnych, rasowych ani wiekowych. Starsi panowie potrafią szokować pomysłami i jednocześnie inspirować swoim podejściem do mody. Połączenie wiedzy, którą zdobyli podczas swojego dotychczasowego życia oraz obowiązujących trendów sprawia, że otrzymujemy coś fajnego, świeżego, ponadczasowego i wyjątkowego. Doceniła ich także branża modowa. Blogi starszych panów obserwuje wielu młodych mężczyzn. Natomiast zainteresowanie modą wynika z pewnością z faktu, że w dzisiejszych czasach moda jest dla wszystkich, można się nią bawić i eksperymentować. Co więcej mamy blogi i media społecznościowe, które pozwalają dzielić się swoimi pomysłami, stylizacjami i wiedzą o modzie. Mężczyźni po 50. nie mieli takich możliwości jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego spełniają się teraz - mówi Agnieszka Świst-Kamińska, właścicielka Szkoły Męskiego Stylu.
Antony Fitzgerald to aktor i tancerz, który rozpoczął karierę w branży mody, gdy dobiegał pięćdziesiątki. Philippe Dumas po wielu latach pracy w branży filmowej i reklamowej w wieku 60. trafił do agencji modeli. Rosnącą popularność w mediach społecznościowych zawdzięcza swojej imponującej brodzie. Jak podkreśla Francuz, styl nie ma nic wspólnego z metryką, a modelki - seniorki Iris Apfel i Carmen Dell'Orefice uważa za piękne kobiety.

Czytaj także: Dojrzałe piękno. Świat mody obala stereotypy dotyczące wieku

Poszukiwanie stylu i zabawa modą nie są zarezerwowane dla młodych ludzi. Zdaniem Grażyny Paturalskiej w pewnym wieku możemy pozwolić sobie na większą nonszalancję:

- W "pewnym wieku" nie tylko możemy, ale i powinniśmy pozwolić sobie na większą nonszalancję i odrobinę szaleństwa. Nonszalancja to styl nie tylko ubierania się, ale przede wszystkim sposób bycia. Jeśli więc w młodości nie podobał się nam styl "nobliwego, starszego pana" w kamizelce, koszuli w kratę i spodniach w kant, to tym bardziej nie będzie się on nam podobał, kiedy już osiągniemy "pewien wiek". Styl, jeśli się go ma, nie rozróżnia wieku, podlega ciągłej ewolucji i idzie z nami tak długo, jak długo czujemy smak życia.
  • Ben Desombre
  • Pitti Uomo
  • Wang Deshun
  • Anthony Varrecchia
  • Pitti Uomo
  • Anton Nilsson
  • Philippe Dumas
  • Pitti Uomo
  • Ben Desombre
  • Philippe Dumas
  • Pitti Uomo
  • Pitti Uomo

Miejsca

Opinie (55) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego wszyscy są zarośnięci? (5)

    Elegancki facet jest ogolony!

    • 48 45

    • To taka zniewieściała moda panów trendy :) Zniewieściały pan chce wyglądać jak najbardziej męsko.

      • 13 4

    • Też nei lubię ale...

      chodzę nieogolny od jakiegoś czasu.
      Wstyd, ale nie mam czasu o to zadbać.
      Obiecuję poprawę.

      • 6 1

    • Sama sie ogol bo face moze byc nieogolony i wyglada swietnie a ty jak sie nie ogolisz to szkida gadac

      • 2 10

    • niektórym broda pasuje, z przeciętnych stają się nieziemsko przystoni

      • 3 0

    • Na twarzy też!

      • 0 0

  • aż straciłem apetyt (1)

    • 13 36

    • To masz jakiś problem.

      Może skłonności homo? Albo zwykły prymitywizm.

      • 8 1

  • fajny płaszcz ten fioletowy...

    ...jak Joker

    • 21 2

  • (4)

    Są piękni.Dopiero mając te lata ,stają się prawdziwymi mężczyznami. Ale to trzeba przeżyć.

    • 56 10

    • co przeżyć? chcesz opisać jak się rozbija związek starszego faceta by się zabawić na jego koszt (2)

      a przede wszystkim jego żony i dzieci? Bo przecież nie zainteresujesz się starym kawalerem...

      • 5 4

      • Ocho, trafiony zatopiony? (1)

        • 6 1

        • ...

          najwyrazniej. he he

          • 0 0

    • Raczej "dożyć".

      • 0 0

  • Czapki Mikołaja tylko brak...

    • 15 22

  • Stare, ustawione pryki - najlepsze ciacha dla dziewuch(kasa) (7)

    Miałem kiedys dziewczynę co gustowała w takich. Dla mnie takie zjawisko to mówiąc brzydko- patologia;)

    • 13 53

    • a ty co masz kobiecie do zaoferowania? łysy głupi łeb,brzuchol i pokój u rodziców? (5)

      • 27 4

      • spójrz na siebie szpachlo (1)

        • 7 10

        • taaa... cycki dorobione ,geba jak u glonojada i jak tapete sciagnie to sie mozna

          zastanawiac skad sie biora takie baby jagi

          • 0 0

      • (2)

        A co ty masz do zaoferowania mężczyźnie poza cyckami i trzema dziurkami?

        • 4 2

        • doktorat z zarządzania :P (1)

          • 0 1

          • sorry, ale co twórczego w tym temacie ?

            • 1 1

    • Normalny zwykły kompleksik, chłopasiu.

      • 7 1

  • (2)

    Enrike Iglesias to jest męszczyzna moich marzeń.

    • 7 15

    • z pieprzykiem czy bez. ?

      • 1 0

    • Pisze się menszczyzna.

      • 2 0

  • na zdjęciu

    dopasowali faceta do kanapy....jakieś jaja czy co?

    • 10 2

  • Co za szowinistyczne bzdury. (2)

    "Dobry wygląd pomaga mu w tym, a jego dojrzały wiek - często w przeciwieństwie do kobiet rówieśniczek".

    W branży modowej jest ogólna tendencja na modelki plus oraz stare, nie tylko mężczyzn. Prosze sobie pooglądać sesje światowe, a na naszym podwórku choćby Helenę Norowicz.
    Społeczeństwo się starzeje, nie tylko mężczyźni, dlatego stare kobiety tez są teraz na topie i w tę stronę będzie to szło.

    "Mężczyzna dojrzały staje się często symbolem stabilizacji, która imponuje i nęci młode kobiety - zwraca uwagę Grażyna Paturalska."

    Nie wierzę, że to czytam. Bez komentarza.

    • 40 6

    • A ja wierzę

      Bez nerwów.

      • 2 0

    • Stare ?

      Stare to mogą być meble. Kobiety są dojrzałe.
      Upływ czasu dotyczy każdego, nie ma wyjątków ! . Zabawne ,że tak wielu młodych uważa ,że ich to nie dotyczy.

      • 6 0

  • Jestem grubo po czterdziestce i odczuwam duże zainteresowanie ze strony młodych kobiet. (7)

    To jest dość odstręczające gdy młoda, ładna dziewczyna składa niemoralną propozycję facetowi po czterdziestce. I pomyśleć, że 20 lat temu, jako skromny student pg żyjący na paprykarzu szczecińskim dałbym wszystko za noc z taką dziewczyną.

    • 41 3

    • dobre .:)

      • 7 2

    • Głupia ona, niegłupi ty

      Swoją drogą to jest dość przygnębiające, że kobiety zaczynają się interesować facetem, kiedy on ochotę na kobiety zostawił już dawno za sobą.

      • 16 2

    • ona to zwykły dzi*ex, a ty ktoś z rozumem. Na szczęście jeszcze tacy są

      większość kobiet dla kasy to pójdzie z ostatnim grzybem, byleby miał hojny i gruby portfel

      • 11 2

    • (3)

      Idąc tym tropem napiszę wcale nie w obronie tej kobiety - raczej prosze potraktować to jako ciekawostkę biologiczną, tak jak mężczyzna jest wzrokowcem bo z biologicznego punktu widzenia szerokie biodra i pełne piersi będą wstanie urodzić i wykarmić jego potomstwo tak kobieta szuka w mężczyźnie samca alfa który da jej dzieciom silne geny oraz zabezpieczy byt materialny i pożywienie jej i potomstwu. Ja wiem że to potężne uproszczenie ale do tego się to sprowadza - natury nie oszukasz. Idąc dalej - taki student ma niewiele do zaoferowania w stosunku do mężczyzny w sile wieku o ugruntowanej pozycji. Idąc jeszcze dalej pociąg kobiet za kasą jest taki sam jak mężczyzn za dużymi piersiami i pełnymi pupami - sama natura. Tylko kiedyś wyznacznikiem siły były mięśnie i pozycja w stadzie a teraz są to pieniądze.

      • 9 3

      • zbyt duże uproszczenie (2)

        u nas w liceum najwieksze powodzenie miały chude dziewczyny, szczególnie jedna- wysoka, chuda - "szczypior" bez piersi i bioder, za to wesoła, uczynna, świetna dziewczyna, inteligentna, dobra.
        Wcześnie wyszła za mąż ( na I-szym roku studiów) , mają obecnie 4-kę dzieci, prowadzą z mężem firmę.
        Piękności z biustami i biodrami nie miały szczególnego wzięcia, a ta z największym biustem i najszerszymi biodrami do dziś jest stanu wolnego bez partnera.

        To o tym doborze "rozrodczym" jest wciąż powtarzane, ale bez pokrycia.

        p.s. ciekawe, że gdy szczupłe kobiety po dzieciach się roztyją, mają duże biusty i duże pupy, jakoś nie są odbierane jako atrakcyjne.

        • 4 0

        • dodam, że ten "szczypior" ma b.ładną buzię

          • 1 1

        • wyjątek podkreśla regułę i tyle

          ...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja