• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długi lot pierwszą klasą

Jakub Jakubowski
9 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Luksusowa łazienka w samolocie Emirates Airlines Luksusowa łazienka w samolocie Emirates Airlines

Fotele masujące, szampan Dom Perignon, pokładowe Spa, dostęp do telefonu i Internetu oraz świeżo przygotowane, wykwintne posiłki - takie udogodnienia czekają na pasażerów podróżujących lotniczą pierwszą klasą. Klasa pierwsza oferuje o wiele wyższy standard niż klasa biznes. O wiele większe są także koszty podróży nic zatem dziwnego, że większość przewoźników w ogóle zrezygnowała z pierwszej klasy na pokładach swoich samolotów, na rzecz klasy biznes. Jednak 35 linii lotniczych zachowało luksusową pierwszą klasę, a nawet uczyniło ją jeszcze bardziej wyjątkową.



First Class w Singapore Airlines First Class w Singapore Airlines
Pierwszej klasy nie ma na pokładach Polskich Linii Lotniczych LOT, ale oferują je inne linie, których samoloty lądują na polskich lotniskach. Są to między innymi Lufthansa, Air France, British Airways, Aeroflot, czy Swiss. Luksus ten dostępny jest przede wszystkim na długich, międzykontynentalnych trasach. Według Harrel Associates, nowojorskiej firmy, która monitoruje ceny biletów linii lotniczych, średni koszt biletu w jedną stronę w pierwszej klasie prawie 8 tysięcy dolarów. Drogo, ale ludzie, którzy tak podróżują, o cenę raczej pytać nie muszą. Co dostają w zamian?

Przede wszystkim wyjątkową obsługę, która rozpoczyna się jeszcze na długo przed wejściem na pokład. Niektóre linie lotnicze odbierają pasażera luksusową limuzyną z hotelu. Limuzyna dojeżdża do lotniska, tam obsługa odbiera już bagaże, a następnie prowadzi ich do poczekalni. A w niej same luksusy. Na lotnisku w Bangkoku, pasażerowie Thai Airlines podróżujący pierwsza klasą dostają osobistego pomocnika, który przeprowadza pasażera przez lotniskowe formalności, prowadzi do poczekalni z wi-fi, sauną i salonem spa, gdzie oferowany jest tajski masaż. Australijskie linie lotnicze Quanta w swoich poczekalniach pierwszej klasy mają biblioteki, restauracje, centrum biznesowe oraz salon spa.

Jacuzzi w Doha First Class Terminal Jacuzzi w Doha First Class Terminal
Na lotnisku w Doha, dla pasażerów klasy pierwszej linii Quatar Airlines, za 90 milionów dolarów, zbudowano osobny terminal, który przypomina pięciogwiazdkowy hotel z marmurowymi posadzkami oraz fontannami. Znajdują się tam ekskluzywne restauracje, centrum medyczne, salon Spa z sauną i jacuzzi oraz pokoje wypoczynkowe. Gdy przychodzi czas odprawy, pasażerowie bezproblemowo i bez kolejek przepuszczani są przez bramki ochrony i urzędu celnego. Na pokładzie samolotu pasażerowie mają do dyspozycji poduszki, materace z naturalnych tkanin, koce z australijskiej wełny oraz zestawy toaletowe Bulgari. Dodatkowo przy każdym siedzeniu znajduje się 23 calowy stolik, przy którym wygodnie mogą jeść dwie osoby siedząc na przeciw siebie.

W Singapore Airlines pasażerowie posiadający bilety lotnicze pierwszej klasy mają wybierają pomiędzy szampanem Don Perignon a Krug. W dużych łazienkach do nocnego snu przebierają się w piżamy Givenchy, a w tym obsługa czasie zamienia ich fotele na łóżka, ścieląc prześcieradłami, poduchami i kołdrami. Z kolei na pokładach samolotów Quantas Airlines fotele w klasie pierwszej rozkładają się całkowicie i tworzą łóżka o długości ponad 2 metrów. Rozrywkę zapewniają ekrany telewizyjne z 400 kanałami do wyboru. Dla pasażerów przygotowywana jest także ośmiodaniowa wykwintna uczta, a do posiłku serwowane są najlepsze wina z całego świata. Na pokładzie samolotów chińskich linii lotniczych Cathay Pacific jest patelnia i kuchenka, posiłki są świeżo przyrządzane na życzenie pasażera.

First Class w Emirates Airlines First Class w Emirates Airlines
W samolotach linii lotniczych Emirates Airlines w klasie pierwszej, każde siedzenie stanowi niewielki przedział z przesuwnymi drzwiami. Fotele rozkładają się do poziomu płaskiego łóżka, mają też wbudowaną funkcję masażu. Do dyspozycji pasażerów są obszerne biurka z dostępem do internetu i telefonu, minibar oraz ponad 1000 kanałów tematycznych gwarantowanych przez pokładowy system rozrywki. Na pokładzie znajduje się też centrum Spa z kabinami i prysznicami zaprojektowanymi przez Bulgari i Ferragamo, z których korzystać mogą wyłącznie pasażerowie pierwszej klasy.

W Lufthansie podróżuje się siedząc na ergonomicznie ukształtowanych fotelach, które łatwo zmieniają się w wygodne, zupełnie płaskie dwumetrowe łóżko, a sen staje się przyjemny dzięki najwyższej jakości poduszkom oraz miękkiej kołdrze. Dzięki zastosowaniu dźwiękoszczelnych zasłon, specjalnych materiałów izolacyjnych w poszyciu samolotu oraz wykładzin wyciszających odgłosy kroków, klasa pierwsza Lufthansy oferuje idealny wręcz spokój. System nawilżania powietrza oraz nowatorski typ oświetlenia dostosowujący intensywność światła do pory dnia, dodatkowo sprzyjają dobremu samopoczuciu pasażerów.

O to samopoczucie dba również pokładowy system rozrywki Lufthansa Media World. Bardzo łatwo jest ułożyć własny program na dużym ekranie znajdującym się przy fotelu, korzystając z ogromnego wyboru filmów dostępnych w ośmiu językach, programów rozrywkowych, najnowszych wiadomości oraz serwisów sportowych i muzycznych z całego świata, a także z wyboru płyt, książek audio, audycji 30 międzynarodowych stacji radiowych, gier komputerowych, czy kursów językowych. Lufthansa dba także o podniebienia swoich pasażerów. Dzięki współpracy przewoźnika z sieciami luksusowych hoteli, szefowie kuchni z różnych rejonów świata przygotowują swe słynne dania dla pasażerów klasy pierwszej. A o kartę win dba mistrz świata sommelierów Markus del Monego.

First Class w Air France First Class w Air France
W samolotach Air France klasa pierwsza nazywa się La Premiere. Pasażer na lotnisko dociera limuzyną. Do dyspozycji ma oddzielne stanowisko odprawy oraz wydzielone przejście przez kontrolę bezpieczeństwa. Limit bagażowy zwiększono aż do trzech sztuk po 32 kilogramy każda, zaś bagaż podręczny może składać się z dwóch sztuk, z których jedna może ważyć 6, a druga nawet 12 kilogramów. Na pokład samolotu dociera się również limuzyną, pasażer witany jest przez całą załogę i ma do swojej dyspozycji przestronną kabinę wyposażoną w fotel zmieniający się w wygodne łóżko z prawdziwym materacem, antyalergiczną poduszką i kocem z czystej wełny. Na porcelanowej zastawie skosztować można specjałów polecanych przez Guya Martina, szefa kuchni paryskiego Grand Véfour wyróżnionego przez przewodnik Michelin dwiema gwiazdkami. Doborem trunków na pokładzie zajął się inny fachowiec, uznawany za jednego z najlepszych sommelierów na świecie, Olivier Poussier.

Dzisiaj w pierwszej klasie nie chodzi o to, żeby było po prostu wygodniej, ma być wygodnie, luksusowo i ekstrawagancko. Z takiego założenia wychodzą przede wszystkim azjatyccy przewoźnicy, którzy kuszą pasażerów egzotycznym luksusem. Europejskie linie stawiają bardziej na wygodę niż na ekstrawagancje.

Zobacz także

Opinie (63) ponad 10 zablokowanych

  • LOT po za stewardessami po 40 nie ma nic do zaoferowania (8)

    • 49 34

    • widze ekspert sie odezwal (4)

      nie majacy oczywiscie pojecia o czym pisze, tluczku, poczytaj sobie najpierw o LOT, o ich strategii rozwoju, o zakupach itd a dopiero pozniej zabieraj glosik.

      • 8 20

      • (3)

        Widać od razu że nigdy LOT'em nie leciałeś. Siedziałem w samolocie ponad godzinę opóźnienia bo mieli problem z silnikiem, kumasz? Z SILNIKIEM. Zacznij latać innymi liniami to zobaczysz co to stewardessa a nie 50siątka z LOT'u która za komuny dorwała się pozycji i trzyma je ile może...

        • 23 10

        • korzystam z lotów różnych przewoźników i w pełni się zgadzam

          • 10 4

        • nie wiem o co Ci biega

          ale stewardessy w locie są w porządku, pełna kulturka itd. Co Ty byś chciał wszędzie laski z długimi nogami... litości.

          • 14 15

        • Leciałem kilka razy LOTem (krajowe trasy) i NIGDY nie było punktualnego przelotu. Zawsze jakaś awaria, opóźnienia, cuda na kiju.

          • 6 6

    • (1)

      jaka by stewardessa nie była, możesz sobie tylko popatrzeć cieniasie

      • 17 1

      • Cóż, sami piloci

        piszą, że Boeningi na długich dystansach w LOCie, to zjechany sprzęt

        • 5 3

    • Odezwał się stary cap po 50tce....

      • 3 1

  • Aeroflot i SAS nie posiadają kabin pierwszej klasy (5)

    • 17 2

    • Aeroflot posiada, ale SAS rzeczywiscie nie. (2)

      • 6 1

      • w aerofłocie to nawet kury znoszą złote jaja

        • 3 0

      • President Class? To nie pierwsza

        Wygląda zupełnie jak Webery Lotowskie.

        • 0 0

    • Sprawdzone. (1)

      Dziękuję za czujność. SAS faktycznie zlikwidował pierwszą klasę, Aeroflot cały czas ma.

      Jakub Jakubowski

      • 4 2

      • A gdzie ją znaleźć?

        Na oficjalnej stronie przewoźnika można zabookować tylko Economy lub Business.

        • 0 0

  • Ale czy zdaze sie wykapac w jacuzzi podczas lotu warszawa - londyn ?? (4)

    • 27 5

    • tak , jak wyskoczysz na spadochronie ( albo bez) nad kanałem la manche

      • 10 0

    • Jacuzzi jest w terminalu nie na pokładzie. (2)

      • 8 0

      • jak nie w samolocie to ja nie lece (1)

        eh, te nie doróbki

        • 6 2

        • Do jacuzzi nie wpuszczają palantów z łapami upapranymi cekolem i ogorzłą twarzą.

          • 1 2

  • NIBY BOGATO I DIAMENTOWA MUSZLA ALE "KUPA "" TAKA SAMA JAK U BIEDNYCH ! (5)

    Choc moze troche bogatsza bo homar z niej wystaje :)))

    • 79 9

    • (4)

      tak tłumaczą sobie swoją nieporadność życiowa osoby które w życiu osiągnęły jedynie poziom 2tyś netto? Łatwiej Wam wtedy przełknąć fakt że inni mają lepiej?

      • 3 23

      • Vtrop's co ty smecisz za bzdury ! na kupe juz filozofie dorabiasz ? przeciez to zart cybmbalku !! (3)

        idz na terapie bo ci frustracja przeszkadza :)))

        • 20 0

        • (2)

          ale co do kupki to bym polemizował ... wszak jak zjesz byle co , dajmy taką pizze Hwat ... lub świeże owoce i inne truskawki ... myślę , że efekt w wc będzie zdecydowanie różny

          • 2 0

          • Oczywiście (1)

            Po pizzy stolczyk ładny zwarty i niebrudzący. Po owocach może być mniej komfortowo.

            • 6 0

            • po owocach chyba jest słodszy...

              • 0 0

  • jak uda mi sie 0 6,50 wejsc do tramwaju (4)

    i dojechac do stoczni na czas to bedzie dla mnie pierwsza klasa!

    • 85 5

    • (1)

      Wyjdz z domu wczesniej Stefan :):)

      • 11 1

      • nie moga wczesniej kurde bo zona w lazni dlugo siedzi!

        widzisz ja na tej fotce na gorze. pindrzy sie na maxa jak idzie do swojego szefa do pracy. a bo ja wiem co tam robio ??!! ona mowi, ze musi polerowac jego klejnoty ale ja jego jeszcze nie widzial w zadnych klejnotach !

        • 10 2

    • (1)

      chwalisz się czy żalisz że jesteś tak mało życiowo zaradny że nie stać Cie na samochód?

      • 1 15

      • ciolku naucz sie czytac

        ZE ZROZUMIENIEM !

        • 4 0

  • Ekstrawaganckie latanie. (1)

    Od nadmiernego bogactwa całkiem się ludziom w głowach poprzewracało.

    • 20 7

    • wsiac do tramwaju na Stogi i tesz bedziesz w pierfszej klasie

      • 5 1

  • arabów stac na wszystko nawet na talkie laluje z obrazka na wyposarzeniu :)

    • 5 6

  • Jedno jest pocieszające. (2)

    Do piachu tego nie zabiorą.

    • 30 12

    • pocieszjace??? (1)

      straszny ten swiat. ludzie zamiast chciec sobie poprawic to patrza co by tu drugiemu za dobrze nie bylo.
      zawisc jednak nie zna granic.... patrzcie w swoje portfele.

      • 15 3

      • Przecież celem przeciętnego Polaka nie jest aby miał lepiej niż drugi,

        tylko aby ten drugi miał GORZEJ niż on :-)

        • 8 0

  • Sinagapur (9)

    Powiem Wam ze ostatnio miałem okazję lecieć firmowo do Singapuru, w jedną stronę leciałem biznesem a w 2gą ekonomikiem. Na trasach jak ta ( ok 15 godzin lotu z Frankfurtu ) biznes klasa nie jest żadnym luksusem, fanaberią czy burżujstwem. Wytrzymanie w ekonomiku 15 godzin to byłą męczarnia. W biznesie było wystarczająco wygodnie. Więc zanim malkontenci którzy komentują na trojmaisto.pl, zarabiający po studiach 2tyś netto i spłacający g.. mieszkania 2 pokojowe na kredyt wezmą się za krytykowanie wszelkich oznak luksusu radzę samemu przelecieć się na tej trasie

    • 55 16

    • Latam tez na dlugie trasy (2)

      I powiem tak: 90% pasazerow wytrzymuje w economy. Na biznes class ludzi po prostu nie stac, bo jest to jakies trzy razy drozsze. W samolocie, w ktorym jest 300 miejsc, 250 to economy, 40 to biznes, 10 to first. A druga rzecz to linia linii nie rowna. Jest kilka przewoznikow na swiecie, ktorzy trzymaja poziom, reszta to pozoranci. Cathay Pacific (z Hong Kongu, nie z Chin), SingaporeAirlines, Qatar, Asiana (z Korei). Podobno tez Hainan (z Chin) Kingfisher (Indie) i MalaysiaAir sa ok. Lufthansa , Francuzi czy British to sa linie dla tych, ktorzy nie wiedza jak mozna na prawde latac. W zeszlym roku rozmawialem z jednym z bossow w mojej firmie (dunczyk) i on mowi, ze nigdy by nie polecial AirFrance (akurat ja wtedy mialem za soba lot miedzykontynentalny tymi liniami). Ja go pytam a czym on lecial. On, ze zawsze Lufthansa bo oni sa swietni (lecial biznesem). Juz go nie pytalem czy lecial kiedys liniami z Azji topowymi, bo od razu wiedzialem, ze NIE lecial. Gdyby bylo inaczej to by wiedzial, ze Lufthansa to sa szmaciarze absolutnie tacy sami jak AirFrance. Jeszcze 2 lata temu na linii do Tokio (nie do pcimia, Warszawy, czy Kinszaszy, ale do TOKIO) nie mieli personal TV - no zenada po prostu.

      • 18 3

      • Zapomniales o Etihad, Emirates i ANA.

        • 5 0

      • Zgadzam się z Tutem.

        Nawet Lao Airlines z biednego Laosu czy Bangkog Airways mogłyby być dla LOT-u wzorem pod względem samolotów i obsługi klienta,
        W PL na lotniskach nie wiem czy mam się smiać, czy płakać. Raczej to drugie.

        • 9 1

    • (2)

      Ok. 11h jak już. Właśnie mam za sobą taki lot w economy. I żyje..

      • 5 0

      • dokladnie, leci sie ok. 11h, i economy nie jest az tak niewygodna w A380.

        • 4 0

      • W Singapuru do Frankurtu jest czasami prawie 13h.

        Zależy jak wieje na trasie

        • 5 0

    • roventa yah smelly vag...

      moze i zarabiaja 2 tysie netto ale nie musza sie kurkic jak ty w singapurze raszplo. podobno w dubaju jeszcze lepsza kasa a nieco blizej roventa. powiem ci, ze to nie wstyd, oni zarabiaja 2 tysie w guanianej robocie w polsce ty na "kijowej' gdzie indziej.

      jedyne dobre linie to australijskie qantas ...szczegolnie na trasie z sydney do christchurch

      • 4 12

    • buraku ty

      ale widac sloma z butow.
      wole zarobic te 2 tys i splacic g.. 2 pokoje ale byc soba a nie takim snobem jak ty
      ty i twoi.sztuczni znajomi ty bananie

      • 16 8

    • u ciebie w firemce pewnie te 2 tysie brutto ty zachłanny centusiu i egoisto. widze, ze caly czas masz ten kompleks nieskonczonych studiow hehe. jedno jest pewne bez tych po studiach co placisz im te slabe pieniadze nie dalbys rady sam ty wielki chamie :D

      • 3 3

  • POWTÓRKA Z ROZRYWKI polakA

    TYLKO KRYTYKOWAC UMIECIE ZERO ZACHWYTU NAD SAMA FORMA NAD PROJEKTEM I POMYSŁEM...RĘCE OPADAJĄ LUDZIE.JEDEN MA LEPIEJ TO W ŁEB I DO SZAREGO SZEREGU.SZKODA MI WAS :)

    • 27 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja