• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Debiut Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe

Michał Jelionek
29 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe w topowej wersji 63 S. Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe w topowej wersji 63 S.

Pod jego maską pracuje stado 639 koni mechanicznych, które zapewniają przyspieszenie do "setki" w zaledwie 3,2 sekundy. Kosztuje ponad milion złotych i jest jedną z najgorętszych premier tego roku. Poznajcie absolutną nowość w gamie Mercedes-AMG, długo oczekiwany model GT 4-Door Coupe, który właśnie pojawił się w Trójmieście.



W tym roku Mercedes zaserwował swoim klientom elektryzujące premiery. Na rynku pojawiły się nowe generacje kilku modeli, w tym kompaktowej Klasy A, usportowionego CLS-a i przede wszystkim legendarnej Gelendy. O każdym z tych aut było głośno, ale show skradł inny samochód - wschodząca gwiazda Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.

We wtorek do gdyńskiego salonu BMG Goworowski prosto z niemieckiego Affalterbach dotarła gorącą przesyłka - jeden z pierwszych w Polsce egzemplarzy tego czterodrzwiowego coupe.

  • GT 4-Door Coupe w takiej konfiguracji zostało wycenione na ponad milion złotych.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Model o dość błahej nazwie "cztery drzwi" to rodzinny odpowiednik sportowego modelu AMG GT. To również długo oczekiwana odpowiedź Mercedesa-AMG na Porsche Panamerę, która przecież na rynku jest już blisko dekadę. GT4 jest dla AMG GT dokładnie tym, czym Porsche Panamera dla modelu 911. Aż chciałoby się powiedzieć: limuzyna od Porsche ma konkurenta, nareszcie.

- AMG GT 4-Door Coupe to samochód sportowy stworzony z myślą o rodzinie. To pierwszy model w gamie GT, który napędzany jest na wszystkie koła, a do tego może posiadać cztery bądź pięć miejsc dla pasażerów. Nie da się ukryć, że Mercedes AMG tym modelem celuje głównie w Porsche Panamera - wyjaśnia Marek Szybilski, szef sprzedaży w BMG Goworowski.
  • Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe bierze na celownik doskonale znane Porsche Panamerę.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Mercedes-AMG przygotował dla swoich klientów naprawdę ciekawą ofertę silnikową. Pod maskę czterodrzwiowej limuzyny może trafić jedna z czterech proponowanych jednostek w zakresie mocy od 367 KM do 639 KM (wersje 43, 53, 63 i 63 S). W przyszłym roku do oferty trafi kolejna hybrydowa wersja - GT 73 o łącznej mocy blisko 800 KM.

Aktualnie na szczycie listy znajduje się pełnokrwista wersja GT 63 S wyposażona w silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów i mocy 639 KM (900 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik zestrojony został ze sportową, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów Speedshift. Napędzana na wszystkie koła limuzyna to prawdziwy sprinter, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.

  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Można powiedzieć, że Mercedes-AMG stworzył najmocniejszą limuzynę dostępną aktualnie na rynku. GT 63 S 4-Door Coupe w tyle zostawia takie tuzy jak Audi RS6 (605 KM) czy BMW M5 Competition (625 KM). A warto również dodać, że nieco słabsza wersja GT 63 rozwija moc 585 KM, a to wciąż więcej od topowej odmiany Panamery (550 KM).

Nowa limuzyna Mercedesa potwierdziła swoją wielkość kilka tygodni temu na torze Nurburgring-Nordschleife. Niemiecka bestia ustanowiła nowy rekord okrążenia w segmencie samochodów czterodrzwiowych. Pokonała Turbo S aż o 15 sekund.

AMG GT 4-Door Coupe to samochód sportowy, a nie usportowiony - to kierunek, którym od samego początku podążali inżynierowie z fabryki AMG. Bardzo mocno usztywnione nadwozie, tylna oś skrętna, elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału, układ wielokomorowego zawieszenia pneumatycznego czy aktywny system sterowania powietrza Airpanel (w przednim zderzaku oraz ruchomy tylny spojler) - te wszystkie zabiegi sprawiły, że dziś czterodrzwiowy Mercedes osiąga tak dobre wyniki.

  • AMG GT 4-Door Coupe to auto rodzinne, które zbudowane zostało z myślą o rodzinie.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Cennik AMG GT 4-Door Coupe startuje od kwoty 413 tys. zł. W zamian klient otrzyma najsłabszą wersję 43 z 3-litrowym silnikiem o mocy 367 KM. Od kwoty 530 tys. zł rozpoczynają się ceny mikrohybrydy GT 53 (3.0 i 435 KM). Z kolei do odmiany GT 63 należy dorzucić kolejne 200 tys. zł. Topowa "eska" to już koszt co najmniej 793 tys. zł.

Egzemplarz, który trafił do salonu BMG Goworowski, to oczywiście najmocniejsza wersja GT 63 S. Bogato skonfigurowana limuzyna została wyceniona na kwotę 1 mln 21 tys. zł. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. ceramiczne hamulce (dopłata w wysokości 31 tys. zł), wykończenie wnętrza elementami z włókna węglowego (14 tys. zł), pakiet aerodynamiczny AMG (13 tys. zł), fotele AMG Performance (9 tys. zł) czy system nagłośnienia Burmester Surround o wysokiej klasy dźwięku przestrzennego 3D (18 500 zł).

  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
  • Nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.

Miejsca

Opinie (81) ponad 10 zablokowanych

  • Wydech (7)

    Taka końcówka wydechu i jego atrapa w zderzaku za te pieniądze to co najmniej porażka.

    • 12 1

    • (4)

      To nie atrapa. Wchodzi tam rura. Atrapa jest np. w Superbie. Przecież nie ma rur zakończonych trapezem w zderzaku, wiadomo że musi wejść tam zwykła rura.
      Stinger ma dwa podwójne wydechy nawet w 2.0... trochę wioska

      • 1 4

      • Jak nie atrapa? (3)

        Powiększ sobie zdjęcie wydechu z galerii

        • 1 0

        • (2)

          Widziałem zanim pojawił się pierwszy post. Widać rurę. I dlatego napisałem, że przecież nie ma rur zakończonych kształtem trapezu, wiadomo, że do tego wylotu w zderzaku musi wejść zwykła rura.
          Natomiast są samochody, gdzie w zderzaku są naprawdę atrapy, a rura jest tylko z jednej strony i to skierowana w dół :)

          • 0 2

          • Ludzie w kosmos lataja

            A Twoim zdaniem nie da się rury zakończyć trapezowym, musi być żałosna nakładka i to pewnie z jakiegoś tworzywa

            • 0 0

          • Dla mnie oba rozwiązania to atrapa :)

            Kawałek plastiku czy metalu za właściwą rurą nie sprawia, że jest ona elementem układu wydechowego. Nie ma z nim nawet połączenia.

            • 0 0

    • (1)

      Dokładnie, zwłaszcza, że np. KIA Stinger GT ma 4 faktyczne końcówki. Podobnie Mustang GT. Każde z tych aut warte połowę/ćwierć wartości tego Mesia.

      • 8 0

      • Z tego wniosek, że rury wydechowe obniżają cenę samochodu.

        ;)

        • 0 0

  • Trzeba przyznać ze te autopiloty zarąbiscie startują teraz :)

    • 0 0

  • (1)

    I tak ukradną go na walizkę w 6 sekund, a w 30 minut rozbiorą w dziupli i właściciel będzie żył wspomnieniami, jaką miał wypasioną brykę

    • 2 0

    • Kupi nowy za odszkodowanie

      • 0 0

  • (1)

    4door coupe....? Ale wymysł.

    • 7 1

    • To tak jak kabriolet ze sztywnym dachem

      Który się zepsuł i się nie składa :) dach się zepsuł, nie kabriolet :)

      • 0 0

  • fajnie mieć tyle mocy (5)

    o ile szybciej dojedzie z Karwin do Sopotu od innych? :D

    • 38 8

    • niedługo pojawią się elektryki o większej mocy i tańsze (3)

      i ten Mercedes będzie mógł wąchać zapach kalafonii

      • 8 5

      • juz sa! (2)

        • 5 0

        • A jest ich milion

          • 0 0

        • Tesla kręci kółka wokół tego Merca.

          • 0 0

    • niewiele, ale fajnie czasem przypałować jak nikogo nie ma

      • 1 1

  • answer

    straszne g.no
    brzydki jak stara niemra
    wole wloszki

    • 1 0

  • EKRAN (4)

    Kto pozwolil na umiejscowienie ekranu "jak plazma w domu" na desce mercedesa? Od 8 lat szpeci tak piekne auta....Przeciez to skandal !!

    • 64 24

    • a jaguar co zrobił ze swoim, dyskotekę (1)

      jaguar poszedł na dno

      • 5 1

      • Jako miliarder kupiłbym sobie Dwie Tesli, duża i mała, Ferrari Italia, Forda F150, Mondeo, Fiestę, stare Peugeot 208 ten z dużą paszczą, Poloneza, Fiata 125p, Lancia , Cadi Escalade, Cabrio Fiata, 500setkę, Alfy kilka modeli, ...

        • 2 1

    • Zgadza się! (1)

      Ten ekran to absurd, zresztą jak każde elektroniczne zegary. Samo nadwozie mi się nie podoba, ale ten dashboard to dramat. Kiedyś w Astonach zegary były frezowane z jednego kawałka metalu i zdobione górskim kryształem. Obecnie mamy kawałek szkła :)

      • 14 2

      • a kluczyk do Astona byl identyczny jak do Forda transita

        jednak jako calosc byl bardziej awaryjny od Forda.

        • 11 0

  • Gdyby bylo mnie na to stać

    Nie mieszkałbym w Polsce. Nawet tu nie zaglądał.

    • 0 0

  • Nie ma czegoś takiego jak 4 drzwiowe coupé (3)

    • 26 13

    • Dokładnie (2)

      To jak drzwiowe kombi

      • 1 0

      • 3 drzwiowe (1)

        • 1 0

        • Skavinsky

          są trzydrzwiowe kombi, opel rekord wersja C np.

          • 1 1

  • Serwis BMG

    A po 3 tygodniach auto do serwisu na Łużyckiej, który jest masakryczny. Na wymianę fotela , na wymianę kamer ……….skrzypiące wycieraczki albo w ogóle nie ściągające wody...…………….
    Sama się o tym przekonałam jeszcze nigdy nie byłam w tak beznadziejnym serwisie i mówię o obsłudze klienta!!!A wydawałoby się, że GLE to już jakaś tam półka. Mój pierwszy serwis Peugeota był tysiąc razy lepszy, a było to jeszcze w poprzednim wieku :).

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja