• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer Mercedesa zaprezentował swoje nowe SUV-y

Michał Jelionek
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Mercedesy zawładnęły Autodromem Pomorze

Według głośnych zapowiedzi producenta ze Stuttgartu - rok 2015 miał być rokiem SUV-ów w rodzinie Mercedesa. I jest. Niemcy zachwycają kolejnymi premierami swoich uterenowionych modeli. Z tej okazji trójmiejski dealer Mercedes-Benz Witman zorganizował dla swoich klientów specjalny dzień testowy na Autodromie Pomorze.



Synonimem terenowego wcielenia Mercedesów jest doskonale znana literka G. I to właśnie legendarna Gelenda zapoczątkowała bardziej off-roadowy nurt niemieckiej marki. Teraz G rośnie jeszcze bardziej w siłę, a przekonaliśmy się o tym w czwartek, podczas przedpremierowych jazd testowych nowymi SUV-ami Mercedesa.

Wydarzenie na nowoczesnym Autodromie Pomorze zorganizował dealer Mercedes-Benz Witman, który specjalnie na tę okazję zaprosił do Pszczółek swoich klientów oraz przedstawicieli trójmiejskich mediów. Każdy uczestnik miał okazję zasiąść za kółkiem najnowszych SUV-ów producenta rodem ze Stuttgartu i zasmakować jazdy w trzech różnych warunkach torowych: szosowym, off-roadowym oraz na płycie poślizgowej.

Rok 2015 to - według zapowiedzi producenta - rok SUV-ów Mercedesa. Rok 2015 to - według zapowiedzi producenta - rok SUV-ów Mercedesa.
Głównymi bohaterami czwartkowych testów byli najwięksi reprezentanci Mercedesa: G, GLE SUV, GLC oraz GLA. Jak widać, Mercedes ujednolicił nomenklaturę swoich "terenówek". Stałym wyznacznikiem potężniejszych Mercedesów będą literki GL. Trzecia, uzupełniająca litera, będzie wskazywała, na której płycie podłogowej bazuje dany model. I jak nietrudno się domyślić - GLA to umięśniony i wyrośnięty brat Klasy A, GLC to odpowiednik Klasy C, a GLE Klasy E. W przyszłym roku do "terenowej" rodziny Mercedesa dołączy również model GLS.

- To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego odbywamy z naszymi klientami zajęcia praktyczne, a przy okazji prezentujemy nowości ofertowe Mercedesa. Dodajmy, że ten rok Mercedes dedykuje klasie SUV. Staramy się podążać za tym, czego oczekuje rynek. Podczas czwartkowych testów klienci najbardziej zachwalali naszego debiutanta, czyli model GLC, który 12 września świętował swoją premierę w salonach - tłumaczy Paweł Stefaniak, przedstawiciel Mercedes-Benz Witman.
Największą furorę podczas czwartkowych testów zrobiła nowość w ofercie Mercedesa. To model GLC, który w gamie niemieckiego producenta zastąpił kanciastego GLK. Goście mieli okazję sprawdzić możliwości GLC na kilometrowej pętli toru szosowego w Pszczółkach. Kierowcy posmakowali jazdy w trzech różnych trybach pracy zawieszenia tego auta: Eco, Sport i Sport+.

Wielkich motoryzacyjnych emocji oraz offroadowego taplania się w błocie zaznali wszyscy ci, którzy zasiedli w fotelu kierowcy kultowej Gelendy z bulgoczącą V8 pod maską. W ostatniej części testów goście sprawdzali swoje umiejętności na płycie poślizgowej. Za kółkiem Mercedesa GLA - na tzw. szarpagu - uczyli się wyprowadzania auta z poślizgu, poznali również funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa.

Off-roadowe taplanie się w błocie Klasą G. Off-roadowe taplanie się w błocie Klasą G.

Miejsca

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Mercedes G "awansował" do klasy SUV? :)) (18)

    Siła marketingu robi swoje. Ludzie teraz masowo kupują SUV-y, podczas kiedy na normalnych drogach lepsze (i tańsze) są zwykłe osobówki. W tzw. terenie SUV-y są tak samo "dobre" jak osobówki, chociaż wizualnie mają sprawiać wrażenie, że mogą coś więcej. Jak z powyższego materiału widać, nawet typowo terenowego Mercedesa G marketingowcy próbują podczepić pod tę modę, lansując go jako SUV-a, co jest już kompletnym wariactwem.

    • 47 17

    • to dział delux i nikt nie patrzy, że "osobówką" taniej...

      • 28 1

    • Bzdura (9)

      Lepsze? Na normalnej drosze?
      Co masz na mysli? Bo np moj SUV na 4wd w deszczu/ulewie lub sniegu nie daje pod wzgledem trakcji szans osbowkom
      Jezdziles kiedys SUVami? Ja tak i mam porownanie ze zwykla osobowka oraz roadsterem.
      I tak np osobowy z identycznym silnikiem jest zrywniejszy lepiej przyspiesza i mniej pali.( wiadomo inna skrzynia) Zas SUV za to ma -prestiz ,latwiejsze wsiadanie i wysiadanie,lepsza widocznosc ,i czesto wyzsza jakosc o bezpieczenstwie nie wspomne.
      Ale z mesiem G przegieli

      • 15 25

      • SUV nigdy nie będzie off-road'erem, ale terenówka w stylu G-Klasy jest SUV'em.
        To tak jak sedan, kombi i coupe są samochodem osobowym.
        SUV to pewna kategoria samochodów (szersza niż terenówki z prawdziwego zdarzenia), do której zalicza się i G-Klasa i Patrol i Range Rover.
        Natomiast SUV w rodzaju Audi Q5 nigdy nie będzie terenowcem.

        To tak w ramach terminologii ;-)

        • 14 0

      • (2)

        To, że SUV jest modny, nie znaczy automatycznie, że prestiżowy.
        Co do wsiadania/wysiadania: łatwiej z SUVa wyskoczyć, ale trzeba mocno uważać żeby nie zapaćkać spodni o szersze progi.

        Przyjrzyj się na chłodno plusom i minusom które wymieniłeś. Sam przekonujesz, że to co naprawdę najważniejsze jest o po stronie osobówki...

        • 13 4

        • (1)

          Kto raz miał SUVa nie przesiądzie się do osobówki.. i tyle w temacie.
          Mozna się wypowiadać i porównywać jak się jeżdziło. Teoretyków jest pełno w każdej dziedzinie.
          Ja miałem i jedno i drugie i jeszcze VANy.
          SUV jest boski i tyle. XC90 nie do pobicia przez żadną osobóweczkę.

          • 3 6

          • Jeździłem suvem i zdecydowanie bardziej wolę moje kombi. Właśnie ze strony praktycznej.

            • 5 2

      • (1)

        SUV i prestiż? hahahah
        prestiż to może mieć np. S -ka, CLS, BMW 6, 7, Porsche 911

        • 13 5

        • a mój szef twierdzi, że samochód nieważny, bo prestiż to zegarek

          można mieć np Bentleya i być zwykłym bucem

          prestiż jest jak gust

          • 21 0

      • no z tym prestiżem i wsiadaniem toś pofantazjował ...... (2)

        jaka wieś, taki prestiż
        jaka tusza, takie wsiadanie

        • 11 1

        • nie do końca (1)

          mam 1,94 wzrostu i problemy z kręgosłupem
          nie mam suva bo mnie nie stać
          mam Alhambrę - wysoko siedzę i bez problemu wsiadam

          • 6 2

          • Pan KOnrad?

            • 0 0

    • SUV to nie jest terenówka, to połączenie komfortu z praktycznością (1)

      to auto, które może pociągnąć przyczepę z jachtem, nie martwisz się o drobne wyboje czy wyższe krawężniki, do tego siedzisz wysoko i więcej widzisz. Całość ma elegancko wyglądać.
      I za to płacisz.
      Terenówki to inny sort - prymitywniejsze mniej zawodne wyposażenie, twardsze zawieszenie, jakieś dyferencjały użyteczne tylko przy dużych obciążeniach - do miasta terenówki się nie nadają.

      • 10 2

      • suvem po krawężnikach

        Na profilu 50 albo 45 życzę szczęścia w SUV typu Q5, Q7, X5 itp przy "nie martwieniu się o krawężniki". Na każdy krawężnik da się wjechać pytanie tylko z jaką prędkością. Jak masz niski profil to waga cieżkiego suva działa tylko na niekorzyść.

        • 5 0

    • A pojezdzij Subaru Foresterem to zobaczysz roznice.

      • 3 3

    • co ty

      bredzisz pinki.nie masz pojecia o czym mowisz.

      • 0 3

    • SUV jako rekompensata? (2)

      Tak jakoś skojarzyła mi się rosnąca popularność, zwłaszcza dużych, SUV-ów z malejącą dzietnością naszej populacji... Czy aby te jeżdżące mastodonty nie mają rekompensować przypadłość małego ptaszka lub niski wzrost wielkich duchem? Nieraz widzę jak z dużego SUV-a zeskakuje facet-kurdupelek albo sapiący tłuścioszek.

      • 1 3

      • (1)

        pamiętacie jak lika lat temu głośno śmiano się z warszawiaków z korporacji ujeżdżających Pick-Upy? Dochodziło nawet do takiego kuriozum, że ci zapracowani nieszczęśnicy specjalnie paćkali swoje auta błotem, to ponoć jeszcze bardziej łechtało ich ego hehe
        Oby moda na suvy zniknęła równie szybko

        • 1 2

        • wyczytałeś takie bzdury na portalu dla dzieci?

          czy naprawdę taki "inteligenty" jesteś ?

          • 0 1

  • dobrze że dealer ma swoje...

    ... samochody a nie firma Mercedes Benz. Ludzie co piszą w gazetach internetowych chyba z polskiego mieli pały :)

    • 10 10

  • Po co ? (5)

    Po co mam płacić za merca, jak moje X6 wychodzi korzystniej cenowo, lepiej się prezentuje i ma lepsze turbo ? Nie warte swojej ceny suv mercedesy...

    Pozdrawiam z tego miejsca wszystkich łebków co jeżdzą suvami na gaz elo elo

    • 7 51

    • no jo

      po co Dacia Duster ?
      lepsza Lada Niva

      jeśli właściciele suvowych Merasi i Bet to takie co to nie oni, to pozostaje życzyć wysokich krawężników i wąskich dróg a wszystkim innym oczu dookoła głowy

      prawdziwy kierowca
      a ja w Matizie to jestem fikcyjny

      • 13 2

    • po co w dieslu gaz ?

      • 9 2

    • Nie płać, zostań przy X6 i miłych doznań 4 literami wjeżdżając na kamień, w dziurę itp:)

      • 10 1

    • korzystniej cenowo, po co mam płacić, nie warte ceny

      jak tak żydzisz na własny samochód, to co dopiero jeśli kogoś zatrudniasz

      temu nie dam
      tamtemu 1000 zamiast 1200
      tego nie chce, wezne 3 obcych za tą samą kasę

      • 5 4

    • ...bez gwiazdy nie ma jazdy

      • 7 1

  • Piękne

    • 11 4

  • fajnie (1)

    wezme auto w leasing, wypasiona wersje. Moja wymarzona fura dostanie tablice; GDA - Mercedes-Benz Leasing Polska i bede wozil sie po miescie. A co tam, niech podziwiaja i sobie mysla ;)

    • 17 7

    • jak prowadze to nie zwracam uwagi kto czym jedzie

      ze o tablicach nie wspomne

      • 7 4

  • No pogratulować, galeria aż pęka

    • 10 2

  • Najwięcej mercedesów starych jak i najnowszych jest w Albanii

    Tam to nadal synonim luksusu.
    W Polskich warunkach użytkownicy szczególnie małych mercedesów i vanów przekonali się osobiście jakiej jakości są to auta i maja wyrobioną opinię. Nie bez powodu wielu wybrało kolejne auto od Daci czy jeszcze większą egzotykę.

    • 14 5

  • G-klasa Rewelacja !

    Ja wygram w totka to se kupie :-)

    • 7 1

  • tak na oko

    GLC to bardzo ladne i praktyczne auto.Troche dyskretne ale komfortowe i bezpieczne.Dla kogos mieszkajacego pod miastem wymarzone.Dobre na ryby i grzyby,rodzinny samochod zblizajacy sie do perfekcji.G model to raczej auto dla Strazy Grancznej,ciezka altyrelria,wszedzie zda egzamin ale koszty chyba sa wazne dla kazdegoNo jak ktos chce szpanowac Mercedesem to chya tylko w 65 s AMG.Moje potrzeby w calosci zaspokoilby GLC 250 D.Mysle ze te samochody sa dla ludzi zamoznych,bo przecietny obywatel moze sobie tylko cmokac i grymasic i w koncu kupi uzywana Skode.

    • 3 0

  • ten GLC to takie spedalone auto

    wyglad nowego GLC jest kompletnie do kitu, zero meskosci. Poprzedni byl bardzo fajny obecny wyglada jak psia szminka podobnie jak Q5 z tym, ze Q5 zachowal proporcje.A GLC? Tytł totalna klapa.

    Zaden prawdziwy mezczyzna nie bedzie jezdzil GLC bo to tak jakby wsiadl do Lupo, Tigry, Fiata 500, Chryslera PT Crusera, Yarisa, Fabii czy Nissana Micry.

    • 1 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja