• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Butiki, których brakuje w Trójmieście

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
2 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Perfumeria Mo61 znajduje się w galerii Klif. Perfumeria Mo61 znajduje się w galerii Klif.

Choć dostęp do luksusowych marek jest możliwy dzięki zamówieniom online, to nic nie zastąpi wizyty w luksusowym butiku. W Trójmieście wciąż brakuje znanych marek, u których znajdziemy oryginalne ubrania i dodatki. Warto jednak zauważyć te, które się pojawiają, głównie mieszczą się w galeriach handlowych.



Butiki znanych marek: są na świecie, ale nie w Trójmieście



Gdzie kupujesz rzeczy znanych marek?

W dobie sklepów internetowych każdy ma dostęp prawie do wszystkich interesujących go rzeczy. Jednak zupełnie czym innym jest zobaczenie danej rzeczy na żywo niż na ekranie komputera. W Trójmieście nadal nie ma żadnego butiku znanego na całym świecie domu mody, jak np. Louis Vuitton, Prada, Dior czy Gucci. Próżno wypatrywać też takich klasyków, jak Chanel, Valentino czy Burberry.

- Aktualnie w Trójmieście mamy dużą liczbę galerii handlowych, z rozbudowanym asortymentem. Wybranie miejsca na zakupy zależy od naszego budżetu. Brakuje na pewno w Trójmieście sklepów z torebkami z segmentu premium, tj. Prada, Louis Vuitton, Fendi, Dolce&Gabbana. To są popularne marki, które panie lubią i kupują za granicą. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że rynek polski nadal jest małym odbiorcą dóbr luksusowych i tak drogie rzeczy nie miałyby wystarczającej efektywności sprzedaży. Drugą bolączką jest mały wybór dobrej stylistyki i jakości butów zarówno dla kobiet i mężczyzn. W obu przypadkach chętnie zakupy robi się w Berlinie lub Mediolanie. Nie zawsze są to znane marki, czasami po prostu mniejsze firmy z niestandardowym wykończeniem i wysoką jakością - mówi Magdalena Właszynowicz, kreatorka wizerunku i stylistka.

Wydarzenia w tym tygodniu w Trójmieście


Przechadzając się ulicami europejskich miast, takich jak Paryż, Londyn czy Mediolan, co i rusz natrafiamy na luksusowe butiki. Nie sposób je przeoczyć, bo przemyślanie zaprojektowane witryny zachęcają do przyjrzenia im się z bliska. Prawdziwa dbałość o klienta rozpoczyna się, gdy zdecydujemy się wejść do środka: drzwi otwiera nam portier i znajdujemy się w przestrzeni, w której każda torebka czy para butów ma swoje miejsce i jest odpowiednio wyeksponowana. W powietrzu roztacza się przyjemny zapach perfum, a my możemy odpocząć na welurowej kanapie.

Luksusowe rzeczy to nie tylko cena i jakość produktów. To także idee marki przekazywane klientom oraz stworzenie pozorów niedostępności i elegancji, którą odczuwamy, znajdując się w danym butiku. Tego brakuje nam w Trójmieście.

- W Trójmieście znajduje się niewiele marek premium. Forum Gdańsk dba o to, by zachęcać właścicieli luksusowych brandów do lokalizacji w Gdańsku ponieważ: po pierwsze - widzimy potencjał wśród osób odwiedzających Forum Gdańsk, po drugie - coraz bardziej widoczne jest zapotrzebowanie na tego typu produkty w naszym centrum.

Z powodzeniem łączymy elegancję ze stylem casual. Żeby bawić się modą i czerpać radość z jej tworzenia, nie trzeba jechać do Paryża, Nowego Jorku, Tokio czy Mediolanu. Gdańsk jest również miejscem, do którego chętnie przybywają z najnowszymi kolekcjami znani projektanci mody. W strefie premium oferujemy odzież, obuwie, dodatki, biżuterię, zegarki oraz nowe technologie zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Warto dodać, iż polskie wyroby coraz wyżej lokują się w świadomości klientów, także międzynarodowych. Moda panująca w Forum Gdańsk nie onieśmiela. Z naszych doświadczeń wynika, iż Polacy lubią marki luksusowe i coraz chętniej nabywają ich produkty, doceniając ich funkcjonalność, jakość oraz design. Nasi klienci cenią także filozofię i historię marek premium. Dostrzegamy również fakt, iż zwiększa się liczba klientów kupujących świadomie - opowiada Magdalena Gibney, dyrektor Forum Gdańsk.

Inne sklepy z markami premium, które znajdziemy w Forum Gdańsk, to: Van Graaf, &other stories, COS, Apia, Aeronautica Militare, Bytom, Digel - Welcome to the mens world, Guess, Idream, Joop, Lacoste, LiuJo, Mac, Magnific Boutique, Marco Polo, Simone Peerele, Tous, Weekend Max Mara.

Joanna Przetakiewicz na spotkaniu zorganizowanym w butiku LaMania w gdyńskim Klifie. Joanna Przetakiewicz na spotkaniu zorganizowanym w butiku LaMania w gdyńskim Klifie.

Luksusowe marki dostępne w Trójmieście



Pojedyncze rzeczy od znanych projektantów znajdziemy w tzw. multibrandach, czyli sklepach, w których są produkty różnych marek. To alternatywa dla braku butików poszczególnych projektantów. Jednocześnie mamy możliwość, by zobaczyć dane rzeczy na żywo, przymierzyć i sprawdzić ich jakość.


- W naszej ocenie w galerii handlowej ważne jest zrównoważenie oferty - połączenie marek premium z tymi bardziej dostępnymi cenowo. W coraz większej liczbie marek i trendów, ogłaszanych jako topowe czy kultowe, pomagają odnaleźć się styliści, wspierający w wyborze kolekcji modnych, a jednocześnie pasujących do danej osoby, wydobywających jej piękno i charakter - zapewnia Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif. I dodaje:

- W sklepach Galerii Klif dostępnych jest wiele kolekcji lubianych i cenionych przez podążających za trendami klientów. Znajdziemy tu marki, takie jak: Brunello Cucinelli, Alexander Wang, Alexander McQueen, Fabiana Filippi, Bruno Manetti, H-I-G-H, Barbara Bui, Mr&Mrs Furs, J Brand, Twin-Set Simona Barbieri, Versace Jeans, Karla Lagerfeld i Diesel, Escada, Escada Sport oraz Versace Man i Versace Woman, Aeronautica Militare, Chervo, Deha czy Moon Boot, niemiecki Bogner, austriacki Sportalm. Dostępna jest też najszersza oferta narciarskiej marki Descente. Na uwagę zasługują marki polskich projektantów. Chętnie odwiedzane są salony Roberta Kupisza, La Mania Joanny Przetakiewicz czy salon Lidii Kality. Dużym zainteresowaniem cieszą się kolekcje polskich projektantów reprezentowane np. w Jungle Chic.

Rajem dla osób, które lubią energiczny look, jest otwarty w ubiegłym roku Superdry - marka, która flagowe sklepy otwiera tylko w najlepszych lokalizacjach - Berlinie, Londynie, Nowym Jorku, Hong Kongu i Dubaju. Pojawiły się także multibrandowe sklepy odzieżowe oferujące marki z wyższej półki: La Martina, Henry Moore i Luxury&Me, ciekawy koncept Niumi czy jedyna w Trójmieście perfumeria laboratorium MO61.

Po zakupy z segmentu premium można się również wybrać do gdyńskiego Centrum Riviera - tutaj również znajdziemy butiki cenionych na świecie marek, m.in. Van Graaf, Guess, Patrizia Aryton, Pierre Cardin, Tous czy Tommy Hilfiger.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Mi brakuje Buszerona i Szoparda. (2)

    Tam zawsze można coś ciekawego kupić.

    • 3 0

    • Hermesa brakuje tak? (1)

      torebki od 7 tyś zł w górę Zapewne klientki będą się ustawiać w kolejce.

      • 1 1

      • Tego Hermesa co był na Przymorzu mi bardzo brakuje.

        • 6 0

  • (2)

    czy to prawda ze do takiego butiku GUCCI czy innej prestiżowej firmy obsługa może mnie nie wpuscic lub wyprosić jak nie będę wygladal ze mam kilka tys zl w kieszeni?
    patrz scena w filmie Pretty Woman

    • 12 3

    • Byłam w Wenecji w sklepie Louis Vuitton ubrana normalnie i bez problemu wpuścili, ale fakt że dziwnie ochroniarz na nas patrzył a i my niezbyt dobrze się tam czułyśmy wśród tych odstawionych ludków

      • 3 0

    • w Moskkwie tak ,przaed wejściem ochrona jest

      i powie Ci uchadzi jak się nie spodobasz bo za biednie wyglądasz.

      • 0 0

  • A co z cofeeshopami?

    To by miało branie...

    • 4 0

  • W ciucholandzie

    Zasadniczo :)
    Pozdrowienia dla obsługi tzw. Szwajcara w Pruszczu Gd!

    • 5 1

  • W Trójmieście, mimo, że mieszka w nim wielu zamożnych ludzi, nie ma stałego rynku zbytu na towary luksusowe. (2)

    Ceny markowej odzieży, tej z najwyższej półki, są sporym wydatkiem nawet dla osób dobrze sytuowanych, które, nawet jeśli lubią poszerzać swoją garderobę, nie tracą przy tym zdrowego rozsądku. Odsetek bogatych jest niewspółmiernie niższy w porównaniu do Niemców, Francuzów, czy Anglików. Drugą kwestią są zarobki - zwróćcie uwagę, że ceny markowej odzieży w krajach zachodnich w pewnym sensie odzwierciedlają poziom tamtejszych zarobków. Jeżeli ktoś zarabia w Niemczech 8-10 tysięcy euro miesięcznie, to wydatek rzędu 500 euro za bluzę Gucci nie stanowi dla niego szczególnej wyrwy w budżecie - u nas taka bluza kosztowałaby 2000zł, co nawet dla kogoś kto zarabia 8-10 tysięcy złotych, byłoby sporym wydatkiem. Te dysproporcje i konieczność utrzymania ceny na takim samym poziomie we wszystkich krajach powoduje, że Polska, w tym Trójmiasto, nie jest w kręgu zainteresowania wysoko półkowych marek odzieżowych.

    • 17 0

    • (1)

      Wydanie 5% twojego dochodu miesięcznego na bluzę Gucci zakrawa na żart... Rozumiem jak się zarabia 100tys euro mc wzwyż to można rozważać takie zakupy, ale to też tylko kawałek materiału, który nie zmienia funkcjonalności życia tak jak dobra nieruchomość czy pojazd.

      • 3 0

      • Trochę się nie zgodzę, ładne rzeczy, dobrej jakości (nie koniecznie znanych marek - zresztą marki w Polsce uważane za luksusowe, w cale takim nie są) zmieniają nasz komfort bycia dla mnie to właśnie wypasiona fura nie ma większego sensu, natomiast dobre buty czy marynarka - jak najbardziej.

        • 0 0

  • Po co to komu? (2)

    Przerost formy nad treścią

    • 14 3

    • (1)

      Nom, w tyle to jesteś chyba Ty.

      • 0 0

      • Ano po to

        Że jak kogoś stać i ma ochotę posiadać to sobie kupuje

        • 1 1

  • W ankiecie brakuje opinii (1)

    Nie kupuję bo nie chcę

    • 17 0

    • Dokładnie, mam kasę ale brzydzę się snobizmem.

      • 4 0

  • Polacy mają swój butik na zalando

    • 0 0

  • Polecam odzież używaną

    Świat jest zawalony ciuchami, torebkami, butami itp. Pomyślmy o naszej planecie!

    Takie tam produkty z górnej półki dodają tylko wyższej samooceny bucom.

    Czuję pogardę dla ludzi, którzy żyją na pokaz. Np w Skandynawi naprawdę bogaci ludzie potrafią zachować skromność.

    • 4 0

  • Po czym poznac bogatego turyste ze wschodniej europy w Turcji.

    Po koszulce z wielkim napisem GUCCI.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja