• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Butiki, których brakuje w Trójmieście

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
2 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Perfumeria Mo61 znajduje się w galerii Klif. Perfumeria Mo61 znajduje się w galerii Klif.

Choć dostęp do luksusowych marek jest możliwy dzięki zamówieniom online, to nic nie zastąpi wizyty w luksusowym butiku. W Trójmieście wciąż brakuje znanych marek, u których znajdziemy oryginalne ubrania i dodatki. Warto jednak zauważyć te, które się pojawiają, głównie mieszczą się w galeriach handlowych.



Butiki znanych marek: są na świecie, ale nie w Trójmieście



Gdzie kupujesz rzeczy znanych marek?

W dobie sklepów internetowych każdy ma dostęp prawie do wszystkich interesujących go rzeczy. Jednak zupełnie czym innym jest zobaczenie danej rzeczy na żywo niż na ekranie komputera. W Trójmieście nadal nie ma żadnego butiku znanego na całym świecie domu mody, jak np. Louis Vuitton, Prada, Dior czy Gucci. Próżno wypatrywać też takich klasyków, jak Chanel, Valentino czy Burberry.

- Aktualnie w Trójmieście mamy dużą liczbę galerii handlowych, z rozbudowanym asortymentem. Wybranie miejsca na zakupy zależy od naszego budżetu. Brakuje na pewno w Trójmieście sklepów z torebkami z segmentu premium, tj. Prada, Louis Vuitton, Fendi, Dolce&Gabbana. To są popularne marki, które panie lubią i kupują za granicą. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że rynek polski nadal jest małym odbiorcą dóbr luksusowych i tak drogie rzeczy nie miałyby wystarczającej efektywności sprzedaży. Drugą bolączką jest mały wybór dobrej stylistyki i jakości butów zarówno dla kobiet i mężczyzn. W obu przypadkach chętnie zakupy robi się w Berlinie lub Mediolanie. Nie zawsze są to znane marki, czasami po prostu mniejsze firmy z niestandardowym wykończeniem i wysoką jakością - mówi Magdalena Właszynowicz, kreatorka wizerunku i stylistka.

Wydarzenia w tym tygodniu w Trójmieście


Przechadzając się ulicami europejskich miast, takich jak Paryż, Londyn czy Mediolan, co i rusz natrafiamy na luksusowe butiki. Nie sposób je przeoczyć, bo przemyślanie zaprojektowane witryny zachęcają do przyjrzenia im się z bliska. Prawdziwa dbałość o klienta rozpoczyna się, gdy zdecydujemy się wejść do środka: drzwi otwiera nam portier i znajdujemy się w przestrzeni, w której każda torebka czy para butów ma swoje miejsce i jest odpowiednio wyeksponowana. W powietrzu roztacza się przyjemny zapach perfum, a my możemy odpocząć na welurowej kanapie.

Luksusowe rzeczy to nie tylko cena i jakość produktów. To także idee marki przekazywane klientom oraz stworzenie pozorów niedostępności i elegancji, którą odczuwamy, znajdując się w danym butiku. Tego brakuje nam w Trójmieście.

- W Trójmieście znajduje się niewiele marek premium. Forum Gdańsk dba o to, by zachęcać właścicieli luksusowych brandów do lokalizacji w Gdańsku ponieważ: po pierwsze - widzimy potencjał wśród osób odwiedzających Forum Gdańsk, po drugie - coraz bardziej widoczne jest zapotrzebowanie na tego typu produkty w naszym centrum.

Z powodzeniem łączymy elegancję ze stylem casual. Żeby bawić się modą i czerpać radość z jej tworzenia, nie trzeba jechać do Paryża, Nowego Jorku, Tokio czy Mediolanu. Gdańsk jest również miejscem, do którego chętnie przybywają z najnowszymi kolekcjami znani projektanci mody. W strefie premium oferujemy odzież, obuwie, dodatki, biżuterię, zegarki oraz nowe technologie zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. Warto dodać, iż polskie wyroby coraz wyżej lokują się w świadomości klientów, także międzynarodowych. Moda panująca w Forum Gdańsk nie onieśmiela. Z naszych doświadczeń wynika, iż Polacy lubią marki luksusowe i coraz chętniej nabywają ich produkty, doceniając ich funkcjonalność, jakość oraz design. Nasi klienci cenią także filozofię i historię marek premium. Dostrzegamy również fakt, iż zwiększa się liczba klientów kupujących świadomie - opowiada Magdalena Gibney, dyrektor Forum Gdańsk.

Inne sklepy z markami premium, które znajdziemy w Forum Gdańsk, to: Van Graaf, &other stories, COS, Apia, Aeronautica Militare, Bytom, Digel - Welcome to the mens world, Guess, Idream, Joop, Lacoste, LiuJo, Mac, Magnific Boutique, Marco Polo, Simone Peerele, Tous, Weekend Max Mara.

Joanna Przetakiewicz na spotkaniu zorganizowanym w butiku LaMania w gdyńskim Klifie. Joanna Przetakiewicz na spotkaniu zorganizowanym w butiku LaMania w gdyńskim Klifie.

Luksusowe marki dostępne w Trójmieście



Pojedyncze rzeczy od znanych projektantów znajdziemy w tzw. multibrandach, czyli sklepach, w których są produkty różnych marek. To alternatywa dla braku butików poszczególnych projektantów. Jednocześnie mamy możliwość, by zobaczyć dane rzeczy na żywo, przymierzyć i sprawdzić ich jakość.


- W naszej ocenie w galerii handlowej ważne jest zrównoważenie oferty - połączenie marek premium z tymi bardziej dostępnymi cenowo. W coraz większej liczbie marek i trendów, ogłaszanych jako topowe czy kultowe, pomagają odnaleźć się styliści, wspierający w wyborze kolekcji modnych, a jednocześnie pasujących do danej osoby, wydobywających jej piękno i charakter - zapewnia Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif. I dodaje:

- W sklepach Galerii Klif dostępnych jest wiele kolekcji lubianych i cenionych przez podążających za trendami klientów. Znajdziemy tu marki, takie jak: Brunello Cucinelli, Alexander Wang, Alexander McQueen, Fabiana Filippi, Bruno Manetti, H-I-G-H, Barbara Bui, Mr&Mrs Furs, J Brand, Twin-Set Simona Barbieri, Versace Jeans, Karla Lagerfeld i Diesel, Escada, Escada Sport oraz Versace Man i Versace Woman, Aeronautica Militare, Chervo, Deha czy Moon Boot, niemiecki Bogner, austriacki Sportalm. Dostępna jest też najszersza oferta narciarskiej marki Descente. Na uwagę zasługują marki polskich projektantów. Chętnie odwiedzane są salony Roberta Kupisza, La Mania Joanny Przetakiewicz czy salon Lidii Kality. Dużym zainteresowaniem cieszą się kolekcje polskich projektantów reprezentowane np. w Jungle Chic.

Rajem dla osób, które lubią energiczny look, jest otwarty w ubiegłym roku Superdry - marka, która flagowe sklepy otwiera tylko w najlepszych lokalizacjach - Berlinie, Londynie, Nowym Jorku, Hong Kongu i Dubaju. Pojawiły się także multibrandowe sklepy odzieżowe oferujące marki z wyższej półki: La Martina, Henry Moore i Luxury&Me, ciekawy koncept Niumi czy jedyna w Trójmieście perfumeria laboratorium MO61.

Po zakupy z segmentu premium można się również wybrać do gdyńskiego Centrum Riviera - tutaj również znajdziemy butiki cenionych na świecie marek, m.in. Van Graaf, Guess, Patrizia Aryton, Pierre Cardin, Tous czy Tommy Hilfiger.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ludzie w trojmiescie po prostu mają gdzieś obwieszanie się złotymi łancuchami. (5)

    • 127 16

    • Chyba przeceniasz mieszkańców Trójmiasta.
      Wiochy tu aż nadto.

      • 15 4

    • Nie ma tu tylu ludzi z pieniędzmi żeby je otwierać

      • 11 4

    • (2)

      A co ma lv lub gucci do złotych łańcuchów? Akurat to jest ich jakiś podprodukt. Jubilerów nie brakuje, szczególnie jednego z nachalna reklama w radio na M. Do tego pseudo złotych naszyjników próby 3xx, które sie rozpadają po miesiącu, hit miasta.

      • 6 3

      • jak ktoś ma mentalność dresiarza, to mysli o złotych łańcuchach :o) (1)

        • 6 0

        • nie obrażaj prezydentów

          • 3 3

  • brakuje? komu? (1)

    • 138 17

    • Na pewno nie mi

      I znowu ta ankieta, gdzie nie ma dla takich jak ja propozycji: po prostu nie jestem snobem. Po kiego przepłacać? Ja ubieram się w ubrania kupione w Lidlu czy Carrefourze i jakoś nie czuje się pokrzywdzona przez los

      • 18 2

  • (2)

    To się zmieni. Trójmiasto jest co raz bardziej atrakcyjne do zamieszkania i dla turystów!

    • 30 29

    • ale mentalność prowincjonalna niestety

      • 14 3

    • Jak w wierzycie

      w ta atrakcyjność Trojmiasta. Atrakcyjne to może i jest ale dla ruskich z Kaliningradu którzy wpadają na zakupy do ekskluzywnego butiku zwanego Auchan.

      • 15 1

  • W Klif fajnie się zrobiło (10)

    Widać, że Klif pracuje nad sobą. Więcej multibrandów, fajna ta Kobiela z doradztwem, można przebierać, wybierać. Nawet HM ma nieco inną ofertę niż w innych punktach. Nikt na plecach nie wisi, wróciłam do tego centrum z przyjemnością.

    • 32 51

    • Widać też, że powinni więcej wydawać na marketing.

      • 20 3

    • Klif podobno się zamyka (6)

      • 18 2

      • Klif nie zamyka się, pytałam u źródła (5)

        nie ma w tych plotkach krztyny prawdy, właśnie otworzyli nowe sklepy - dwupiętrowy wyposażenie wnętrz, zoologiczny, powiększył się sportowy. Nie robiliby tego, gdyby mieli się zamknąć.

        • 6 14

        • to pudrowanie handlowego trupa (2)

          Klif już dawno stracił swój urok ekskluzywności jaki miał na przełomie lat 90/00
          teraz to zwykła dogorywająca galeria z pepco na pokładzie

          decydujący cios wbija mu Riviera
          to kwestia czasu, kiedy teren zostanie sprzedany pod mieszkania/biura/hotel; obecny właściciel czeka tylko na dobrą ofertę

          • 29 10

          • Powinni zrobić klubów galerie lub coś w tym stylu .

            • 1 2

          • pomyliłeś galerie Panie Pepco

            pozdro.

            • 9 0

        • (1)

          Pytałaś u źródła tzn. Gdzie?

          • 13 3

          • W google

            • 1 3

    • W Klifie, najfajniejszy jest smród kiełbas ze stoiska na wejściu!

      • 4 3

    • Zgadzam się

      Oferta sklepowa nie przyciąga ludności zamieszkującej okolice Trójmiasta, jeśli wiecie o co mi chodzi.W przeciwieństwie do Riwiery gdzie od dresów aż kolorowo.

      • 7 1

  • (3)

    Dla mnie nie problem.
    Prywatny samolot i moment jestem np. w Mediolanie.

    • 46 15

    • A jeszcze szybciej prywatny PKS i np. w Kocborowie.

      • 28 1

    • lepiej latać państwowym KuchcińskiAir

      • 4 1

    • szybciej i bliżej jest do Moskwy

      a wybór i ilość luksusowych sklepów też nieporównywalnie większa :-)

      • 1 0

  • wolę Kupisza niż Viledę (1)

    • 19 10

    • Jan niezbędny wymiata...

      • 13 0

  • kupuję tylko to co niezbędne (3)

    a znane marki to tylko wysoka cena która nie zawsze idzie w parze z jakością. A jak idzie to nie zawsze jest ekonomiczne uzasadnione. 3 tanie rzeczy są 3 razy nowe w cenie jednego luksusu.

    • 47 9

    • (2)

      Idzie z jakoscią, idzie. Widac ze nigdy nie miales markowej rzeczy.

      • 7 9

      • (1)

        zdefiniuj "markowa rzecz"!

        • 6 0

        • jak od Marka to markowa

          • 7 0

  • A po co to kupowac i jeszcze przeplacac?????

    • 44 8

  • Opinia wyróżniona

    Trójmiasto jest dziwne - samo siebie niedocenia (5)

    skoro sprzedaje się tu luksusowe samochody, to znaczy że pieniądze jednak są, skoro ceny mieszkań należą do najwyższych w Polsce...

    to zapotrzebowanie na wyroby z wyższej półki czy luksusowe także

    dodatkowo przecież Trójmiasto jest 'destynacja' turystyczną, co jest także warunkiem powodzenia tego typu przedsięwzięć

    tego typu sklepy nie zakładają sieci (a jeśli to wyjątkowo), ale ludzie majętni, którzy płacą firmie za użycie znaku i odpowiednią jakość obsługi oczywiście, czyli nasi lokalni bogacze powinni tym się zająć...

    ale o ile znam rodaków, to ceny byłyby wyższe niż w Mediolanie

    • 97 7

    • (3)

      Po 1 "o ile znam rodakow" - to nie rodacy decyduja, a marka. I tak Gucci w Polsce jest drozszy, ale to nie wina Polski, a uzywania innej waluty - musza zabezpieczyc sie wyzszym kursem.

      Jezeli byloby zapotrzebowanie to bylaby podaz. Luksusowe samochody? Tzn jakie? Top 10 to audi, mercedes i kilka porsche. Nie widze tu Lamborghini Urus (jezdzi tylko 1 po 3m), nie widze tu RR, nie widze tu nawet zbyt wielu Bentleyow.

      Jeden rolex swiecacy pustkami, sklepy w klifie zamykaja sie (nawet najnizsza polka Michael Kors sie zwinela).

      Teraz, jako staly bywalec takich sklepow (glownie Francja i Niemcy), wlasciciel "luksusowego" porsche i fan Hermesa(rowniez tego Warszawskiego), zachowaj swoje teorie dla siebie, bo bez doswiadczenia sa nic nie warte.

      • 8 10

      • kompletne bzdury (2)

        to nie marka decyduje czy hamburger w MacDonaldzie jest droższy od tego w USA - zalezy to od lokalnych manadżerów, a konkretnie od stopnia ich chciwości

        i tak jest dokładnie ze wszystkim

        gdy moja siostrzenica latała z Niemiec do Włoch za 10 euro, my mieliśmy najtańsze połączenia za 100 euro - informuję ze mamy swoje własne linie lotnicze, więc to nie jest decyzja jakiegoś złośliwego Irlandczyka z Ryan... oraz przypominam, że połaczenia jakie sa lub jakich nie ma z Trójmiasta, to decyzje managerów, a nie jakiegoś mitycznego zapotrzebowania

        bo mityczny brak zapotrzebowania, głoszony przez takich jak ty, przekłada się na to, ze potem turyści z Trójmiasta traca 2 dni wakacji i 1000PLN na dojazd do Warszawy, Katowic czy centusiowa

        jesteś gimbusem, który nie widział zachodu i nie ma pojęcia jakie sklepy tam są, w jakich miejscach i po ile i co sprzedają

        • 11 2

        • (1)

          Menadżer decyduje o cenie hamburgera? ty wiesz w ogole o czym piszesz xd, w polsce jest pewnie >300 mcd, w kazdym jest inny menadzer i inna cena hamburgera xd?

          Pomijajac fakt, ze mcd ma wieksza kapitalizacje na gieldzie niz Polska i tak oto, CEO pozwala aby los firmy lezal od menadzera w Kołbaskowie?

          Panie "gimbusie", jak ty klepiesz takie głupoty to ja sobie przeglądam płaszcz fendi za twoją roczną pensję, więc nie wyciągaj wniosków - kolejna prośba.

          Ps oczywiscie ktos decyzje musi podjac ws ryanair,ale ani to stanowisko nie nazywa sie menadzer, ani nie robi tego z jego widzimisie, a jezeli juz to pozniej takie trasy zamykaja, jak nie ma popytu..

          • 4 1

          • Wszystko fajnie

            Ale brak Ci pokory.Do rozmówcy należy odnosić się z szacunkiem, nawet jak wypisuje rzeczy nie do końca zweryfikowane.Jeśli zarabiam 700000pln rocznie powinienem traktować Ciebie jak koński nawóz?

            • 4 1

    • luksusowe samochody nie kupuja Polacy tylko Rosjanie do Kaliningradu

      • 1 0

  • na pewno brakuje (5)

    salonów Diesla i Polo Ralpha Laurena

    • 22 21

    • (3)

      a gdzie tu luksus?
      W stanach te marki są na poziomie cenowym Reserved i tyle tam za nie płacę - żaden luksus, normalne szmaty jak inne

      • 19 3

      • (2)

        Akurat w przypadku Diesla czy Ralpha Laurena to starają się w USA trzymać trochę wyższą cenę. Za spodnie Diesla w Marshallu czy Macy's trzeba zapłacić przynajmniej 50 dolców.
        Ale Michael Kors, Guess czy Calvin Klein można rzeczywiście kupić za ceny porównywalne z Reserved.

        • 14 1

        • 50 dolców tam to jak u nas 50 zł, a nawet moze mniej.. W USA jest

          obrotowy - zależny od stanu od 0% do 11.5%. Średnia pensja to 5500 USD. Wliczając w to porządne ubezpieczenie medyczne na rodzinę za 1000 USD to siła nabywcza amerykańca jest dużo wyższa niż Niemca.

          • 3 4

        • Spodnie diesel to cena 250 euro a nie 50 dolcow

          • 3 1

    • Jakto? Przecież Polo spokojnie kupisz u Plichty, nawet w dizlu.

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja