• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW X7: ogromny SUV dla siedmiu osób

Michał Jelionek
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
BMW X7 BMW X7

Ma ponad 5 m długości, od kół po sam dach naszpikowany jest nowinkami technologicznymi, na pokład może zabrać aż siedem osób, a swoimi rozmiarami budzi respekt na drodze - poznajcie największego i najbardziej luksusowego SUV-a w historii marki BMW, model X7. Jego cennik startuje od kwoty niespełna 400 tys. zł.



Czy podoba ci się nowe BMW X7?

BMW X7 po raz pierwszy w Trójmieście został pokazany rok temu. W zasadzie od tamtego czasu auto jest oblegane przez potencjalnych nabywców, którzy nieustannie zapisują się na jazdy testowe tym modelem. Auto praktycznie cały czas jest w ruchu. W końcu i nam udało się przetestować największy aktualnie model BMW.

Monumentalny SUV to odpowiedź Bawarczyków na model GLS od Mercedesa, który na rynku jest już od 2015 roku. I to głównie ze swoim rodakiem X7 będzie rywalizowało o względy klientów. Drugim poważnym konkurentem jest Range Rover.

Zaznaczmy jednak wyraźnie, że Stary Kontynent nie jest docelowym rynkiem dla X7. SUV został stworzony z myślą o Stanach Zjednoczonych, bo, jak wiadomo, Jankesi kochają masywne, potężne samochody. Zresztą produkcja X7 - co nie jest zaskoczeniem - odbywa się właśnie za wielką wodą, w Greer w Karolinie Północnej.

  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
Bawarski SUV imponuje swoimi rozmiarami. Mierzy 5151 mm długości, 2000 mm szerokości i 1805 mm wysokości. Rozstaw osi ma 3105 mm. Największy w rodzinie SUV jest o 23 cm dłuższy od mniejszego brata - X5. Auto waży od 2320 kg do 2460 kg. I co najważniejsze: może być siedmioosobowy.

Znakiem rozpoznawczym X7 jest oczywiście potężny, budzący kontrowersje grill. W zasadzie to właśnie X7 zainaugurował trend BMW na gigantyczne, niekiedy karykaturalnie wyglądające atrapy chłodnic. Przyznam szczerze, że widząc pierwsze zdjęcia X7, również uważałem, że ten grill jest przerysowany, zdecydowanie zbyt duży. Ale na żywo nie jest tak źle. Zmieniłem zdanie. Rzeczywiście, mógłby być nieznacznie mniejszy, ale całkiem zgrabnie wkomponowuje się w masywny pas przedni z charakterystycznymi, spłaszczonymi światłami laserowymi.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
Samo nadwozie jest dość pudełkowate, ale to jedyna opcja, żeby w kabinie SUV-a komfortowo podróżowało aż siedem osób. Wnętrze X7 oferuje naprawdę bardzo dużo przestrzeni. W drugim rzędzie - zamiast klasycznej, trzyosobowej kanapy - można zamontować dwa kapitańskie fotele z podłokietnikami (konfiguracja X7 dla sześciu osób)

Najwięcej kontrowersji budzi rząd trzeci, w którym podróżować mogą dwie osoby. Z reguły mówi się, że dostawka w bagażniku przeznaczona jest co najwyżej dla niezbyt rosłych dzieci. W X7 jest inaczej, przetestowałem to na własnej skórze, choć początkowo byłem dość sceptycznie nastawiony. Miło się jednak zaskoczyłem.

  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
Mierzę 181 cm wzrostu i spokojnie się zmieściłem. Oczywiście nie wymagajmy cudów, napiszę to wprost: miejsca na nogi jest mało i zapewne gdybym miał w trzecim rzędzie przejechać kilkaset kilometrów, to wówczas mocno bym narzekał. Nie narzekałbym na pewno na brak przestrzeni nad głową, bo tej akurat jest dużo. Niemniej jednak wśród aut oferujących najbardziej przestronne trzecie rzędy BMW X7 jest w ścisłej czołówce (a być może nawet jest liderem).

W celu ułatwienia wsiadania do trzeciego rzędu zastosowano duże, większe od przednich drzwi. Przy samym wsiadaniu nie trzeba się gimnastykować ani siłować, bo oparcia kanapy drugiego rzędu składane są elektrycznie. W ostatnim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji wejścia USB, szyberdach, podłokietniki i wentylowane fotele.

Siłować nie trzeba się także przy załadunku bagaży. X7 został wyposażony w funkcję obniżenia zawieszenia tak, aby próg załadunku ułatwił wkładanie zakupów. Dużym ułatwieniem jest także dwuczęściowa klapa bagażnika.

Sam bagażnik przy rozłożonych fotelach trzeciego rzędu oferuje 325 litrów pojemności. W przypadku standardowej, pięcioosobowej konfiguracji bagażnik liczy 725 litrów. Można pozostawić jedynie przednie fotele - wówczas w bagażniku przewieziemy ponad 2100 litrów.

  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7
O pierwszym rzędzie nie ma sensu się rozpisywać, bo jest to w zasadzie kopia z innych, nowych modeli BMW, m.in. X6. Duży ekran centralny, wyświetlacz head-up, wirtualne zegary, ta sama kierownica i ten sam panel centralny z piękną, kryształową dźwignią zmiany biegów - to wszystko już znamy. Nie zmienia to jednak faktu, że wnętrze jest eleganckie, skrojone z bardzo dobrej jakości materiałów, praktyczne i naszpikowane od kół po dach nowinkami technologicznymi. Ciekawostką jest chociażby fakt, że na pokładzie siedmioosobowej wersji X7 znajduje się aż... pięciostrefowa klimatyzacja.

Dodajmy, że już w standardowej konfiguracji auto posiada m.in. pneumatyczne zawieszenie obu osi i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów oraz aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, BMW Live Cockpit Professional, ekran multimedialny o przekątnej 12,3 cala, trzyczęściowy dach panoramiczny, reflektory diodowe, skórzaną tapicerkę czy czterostrefową klimatyzację automatyczną.

Jednym z ciekawszych systemów, które mogliśmy przetestować, jest tzw. asystent cofania. To duża pomoc przy takim gabarycie pojazdu. Załóżmy, że wjechaliście X7 w bardzo ciasną uliczkę, ale musicie się wycofać. Asystent wam w tym pomoże, bo odtworzy ostatnie 50 metrów waszej jazdy i samodzielnie wycofa.

BMW X7 BMW X7
Pod maskę testowanego egzemplarza xDrive 30d trafił sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik diesla o mocy 265 KM. Niemiecki olbrzym do "setki" rozpędza się w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Silnik został zestrojony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, a moment obrotowy przekazywany jest oczywiście na wszystkie koła.

X7 z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, ale pamiętajmy, że ten samochód waży prawie 2,5 tony, a jego bryła nie jest specjalnie aerodynamiczna. 265 KM wystarczy jednak do dynamicznej jazdy. Średnie spalanie podczas jazd testowych wyniosło 11,5 l paliwa na 100 km.

  • BMW X7
  • BMW X7
Trzeba oddać inżynierom BMW, że stanęli na wysokości zadania, bo stworzyli ogromny samochód z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. SUV jest niezwykle posłuszny, robi dokładnie to, czego zażyczy sobie kierowca. A ten, siedząc za "sterami", kompletnie nie czuje, że prowadzi... autobus. X7 świetnie trzyma się drogi i jest bardzo zwinny. To akurat zasługa opcjonalnej tylnej osi skrętnej, w którą warto zainwestować.

Na koniec mała dygresja: współczuję przyszłym właścicielom X7, którzy wybiorą się na zakupy do galerii handlowej. To auto na styk mieści się na miejscu parkingowym.

Cennik BMW X7 otwiera kwota 393 100 zł za wersję xDrive30d. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 520 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMW Zdunek z Gdyni.

  • BMW X7
  • BMW X7
  • BMW X7

Miejsca

Opinie (114) ponad 20 zablokowanych

  • Szrot

    Od nowości mam. Dziś ma 6 lat-nie wiem ile włożyłem w naprawy.
    Do tego- 7 osób ?!!-mam ludzi na budowę dowozić-bez bagażu?Bo dla rodziny się nie nadaje!Co z bagażem.

    • 0 0

  • SUV Sowiecki Uniwersalny Vozidieł

    • 0 0

  • (1)

    Cudo

    • 4 22

    • Pięknie dziś płonął na obwodnicy.

      • 0 0

  • nie kupuj niemieckich samochodów

    Nie popieraj gospodarki niemieckiej
    Oni już ją sobie poparli 1939-1945

    • 1 0

  • auto dla mafii vatowskiej

    bo kogo na taki zakup stać

    • 0 0

  • Dla novobogackich

    Dla żony, na zakupy,do worzenia dziecka do szkoly, do kościoła też. Wszystko co mozna,brać w leasing, na firmę! Ci w mieście mogli chodzić codziennie do teatru. Teraz my...

    • 0 0

  • A gdzie niemiecka ekologia?

    toporny jak tygrys z WW2

    • 1 0

  • (1)

    Jakbym miał wydać tyle pieniędzy na samochód to bym kupił LC V8.
    Przynajmniej jest dobre w terenie i solidne.
    To powyżej w sumie nie wiadomo czemu służy.

    • 9 1

    • Najlepiej w benzynie 5.7

      • 0 0

  • sesja zdjęciowa!! (5)

    czy to jest sesja zdjęciowa dla auta klasy premium+ czy ciężarówki do wożenia ziemniaków??
    ktoś od Zdunka to autoryzował w ogóle?

    • 7 6

    • (2)

      Haha to mnie rozbawiłeś. Pewnie jeszcze ktoś od Zdunka pisze artykuł. Zastanów się chłopie.

      • 2 0

      • To artykuł sponsorowany? (1)

        Czy markieting bmw pisał ...
        Bo ta stodoła na kołach nie ma nabywców
        Cóż czasy mafi watowskiej się ukróciły

        • 0 1

        • Biorę takie dwie - parę maseczek sprzedałem dzięki koledze

          • 0 0

    • Do ziemniaków

      premium wożenia

      • 1 0

    • Oj widać, że nie masz pojęcia jak wyglądają testy prasowe...

      • 2 1

  • (2)

    W zasadzie od tamtego czasu auto jest oblegane przez potencjalnych nabywców,

    a kupił już ktoś?

    • 2 1

    • Oblegają ciasno żeby grill zasłonić.

      • 0 0

    • Tadeo

      Se kupił

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja