• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW X5. Odświeżanie SAV-a

BawoMartKm
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Teraz podobny do innych modeli marki. Nowy BMW X5.



To nie jest zupełnie nowy model, chociaż koncern BMW twardo twierdzi, że zmiany są w nim na tyle poważne, że należy mówić o BMW X5 trzeciej generacji. Witamy właśnie kolejną odsłonę bawarskiego SAV-a, który bardzo nie lubi, gdy nazywa się go SUV-em.



W Trójmieście BMW X5 oficjalnie zaprezentował się w przepastnych, postindustrialnych wnętrzach wielkiej hali Stoczni Gdańskiej. I świetnie do tych wnętrz pasował. W surowym klimacie cegieł i stali imponował śnieżnobiałym kolorem, gabarytami (jest nieco większy od poprzednika sprzed liftingu, ma też większy bagażnik, który "urósł" do 650/1870 litrów), odświeżonym designem upodobniającym go teraz do innych modeli marki i jakością wykonania. Jeśli ktoś jeszcze nie wie, jak powinien wyglądać samochód segmentu premium, powinien zasiąść w X5. Dla konkurencji kabina tego samochodu może być jak wzorzec metra.

W przypadku BMW X5 możemy mówić o rzeczywistym rynkowym sukcesie. Od momentu, w którym w 1999 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego samochodu (oznaczona wewnętrznym kodem E53), na całym świecie sprzedano ponad 1,3 mln sztuk "iksa" z cyfrą 5. Był to pierwszy suv tej marki, chociaż BMW nie przepada za taką klasyfikacją. Koncern woli określenie SAV czyli Sport Activity Vehicle.

Umiejętność poruszania się w trudnym terenie - w przypadku tego pojazdu - to tylko wartość dodana. Owszem, X5 może zjechać z utwardzonych dróg, pokonać niewielkie wzniesienie czy koleiny, jednak o prawdziwej dzielności w terenie, w przypadku tego samochodu nie można mówić. BMW X5 kocha równy, gładki asfalt i na nim czuje się najlepiej.

W nastawionym na komfort X5 znajdziemy całą listę opcji, dodatków i asystentów z serii BMW ConnectedDrive, mających dopełnić wysoki komfort podróżowania savem. Wśród nich jest m.in. system Night Vision z funkcją rozpoznawania ludzi i zwierząt, aktywny tempomat z funkcją całkowitego wyhamowania pojazdu czy system audio Bang&Olufsen o mocy 1200 watów.

Wersje? Obok topowej xDrive50i z benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4.4 litra i mocy 450 KM, są także dwie wyposażone w silniki diesla: M50d, o pojemności trzech litrów z trzema turbosprężarkami, generujący łącznie 381 KM oraz xDrive30d (3.0/258 KM). Zamawiać możemy również wersje xDrive40d oraz xDrive35i. Wśród nich "skromnie" prezentują się też wersje xDrive25d, oraz sDrive25d z napędem na jedną oś. Pod maską tych wersji X5 kryje się silnik diesla mający... tak, cztery cylindry. Pierwszy raz trafiają one pod maskę dużego BMW.

Do Europy X5 przypływa z amerykańskiej fabryki koncernu w Spartanburgu.

  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
  • BMW X5 M50d
BawoMartKm

Miejsca

Opinie (72) ponad 10 zablokowanych

  • Taaaaa... (1)

    "Jeśli ktoś jeszcze nie wie, jak powinien wyglądać samochód segmentu premium, powinien zasiąść w X5. Dla konkurencji kabina tego samochodu może być jak wzorzec metra."
    Jasne! Zwłaszcza te zegary z lat 90... Panu redaktorowi polecam przed napisaniem takiej bzdury udać się do salonu Land Rovera (Nowy Range) albo Mercedesa (Nowy ML) i zobaczyć jak to powinno naprawdę wyglądać.
    Zaprosili na premierę, nakarmili, napoili, to się trzeba odwdzięczyć..?
    P.S.
    Ten samochód mi się podoba, ale nienawidzę czytać głupot.

    • 7 3

    • "de gustibus non est disputandum", czyli o gustach się nie dyskutuje. Mi bardzo odpowiadają zegary w BMW. Po co zmieniać coś co jest dobre? Sporo klientów marki to konserwatyści lubiący sprawdzone rozwiązania a nie jakieś upstrzone, kolorowe i mało czytelne nowinki.

      • 4 5

  • (5)

    Sąsiadowi zwinęli takie 2-letnie z podwórka, w nocy, a wszyscy byli w domu. Musieli przejechać 50 metrów po działce. Nie mam szacunku do BMW, bo w tej cenie auto powinno być tak zabezpieczone, że nie do ruszenia.

    • 5 3

    • (4)

      Od kradzieży ma się autocasco. Jak będą chcieli to zwiną każdy samochód, więc żeby spać spokojnie trzeba mieć AC i tyle w temacie. Rozumiem, że masz za to szacunek np. do VW? To przejrzyj statystyki kradzieży i zobacz jakie auta są najczęściej kradzione. BMW nie ma nawet w pierwszej 20-tce, że już nie wspomnę o pierwszej 10-tce.

      • 2 5

      • (2)

        "znawca" co nigdy nie miał samochodu, a jak miał to taki, którego nie chcieli ubezpieczyć w zakresie AC. Auto Casco powiadasz - po dwóch latach płacą max 60% pierwotnej wartości auta. Załóżmy sobie, że kupujesz taki za 350 tys, po dwóch latach kradną i ubezpieczyciel wypłaca 200 tys. Czujesz stratę?

        • 2 1

        • (1)

          To chyba ty nigdy nie miałeś AC skoro nie wiesz, że dla nowych samochodów (do 3 lat) istnieje coś takiego jak suma gwarantowana - oddają jak za nowe. Nie ośmieszaj się zatem jakimiś dyrdymałami. AC mam od zawsze, bo przy wartości samochodu ok. 500tys. zł jest ono wg mnie niezbędne. A po 3 latach zmienia się auto i tyle. W leasingu jest podobnie - jak zawiną to bierzesz nowe i masz wszystko gdzieś. Jakaś tam strata może być, ale co to jest kilka/kilkanaście tysięcy.

          • 1 3

          • No to proszę o konkretne nazwy ubezpieczalni, które ubezpieczają pełną wartość auta wg ceny zakupu przez 3 lata! Z tego co ja wiem - max 1 rok nawet przy kupnie pakiety dealerskiego na 2 lata...

            • 2 1

      • Statystyka adac x6 na szczycie kradzionych aut. Kropka znawco.

        • 0 0

  • Silniki

    Ciekawie prawi przedstawiciel BMW Zdunek, yyy 3 cylindrowy na dwóch turbinach 30d, trzy zero dwa cylindry 40d, to w końcu jakie tam będa silniki coś mało tych cylindrów. Może potrzeba się doszkolić Panie Marcinie

    • 4 0

  • w sam raz do wożenia dzieciaków do szkoły!

    • 1 0

  • Co tam robili ci

    bladzi faceci w majtach, obłapiający się na początku filmiku? :D

    • 2 0

  • Co ludzie widzą w SAV-ach czu SUV-ach ?

    Drogi w Polsce nie są może najlepsze, ale nie są aż tak złe aby kupować taki duży samochód. Chodzi mi właśnie o te gabaryty. Gdybym potrzebował dużego samochodu, to kombi w zupełności by wystarczyło (ze względu na większą przestrzeń bagażową). Co się zaś tyczy wyposażenia, to samochody typu sedan, również takowe mogą posiadać. Jeśli o mnie chodzi, to jeżdżę samochodem, który jest o około 45 cm węższy od tego X5, a i tak nieraz zdarza mi się przejechać wolne miejsce parkingowe, bo wiem, że będę miał potem problem aby wysiąść. Jeżdżąc takim kolosem to już w ogóle miałbym problem aby gdziekolwiek zaparkować. A trzymać samochód tylko po to aby raz na jakiś czas pojechać nim gdzieś w trasę - mija się z celem.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja