Teraz podobny do innych modeli marki. Nowy BMW X5.
To nie jest zupełnie nowy model, chociaż koncern BMW twardo twierdzi, że zmiany są w nim na tyle poważne, że należy mówić o BMW X5 trzeciej generacji. Witamy właśnie kolejną odsłonę bawarskiego SAV-a, który bardzo nie lubi, gdy nazywa się go SUV-em.
W Trójmieście BMW X5 oficjalnie zaprezentował się w przepastnych, postindustrialnych wnętrzach wielkiej hali Stoczni Gdańskiej. I świetnie do tych wnętrz pasował. W surowym klimacie cegieł i stali imponował śnieżnobiałym kolorem, gabarytami (jest nieco większy od poprzednika sprzed liftingu, ma też większy bagażnik, który "urósł" do 650/1870 litrów), odświeżonym designem upodobniającym go teraz do innych modeli marki i jakością wykonania. Jeśli ktoś jeszcze nie wie, jak powinien wyglądać samochód segmentu premium, powinien zasiąść w X5. Dla konkurencji kabina tego samochodu może być jak wzorzec metra.
W przypadku BMW X5 możemy mówić o rzeczywistym rynkowym sukcesie. Od momentu, w którym w 1999 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego samochodu (oznaczona wewnętrznym kodem E53), na całym świecie sprzedano ponad 1,3 mln sztuk "iksa" z cyfrą 5. Był to pierwszy suv tej marki, chociaż BMW nie przepada za taką klasyfikacją. Koncern woli określenie SAV czyli Sport Activity Vehicle.
Umiejętność poruszania się w trudnym terenie - w przypadku tego pojazdu - to tylko wartość dodana. Owszem, X5 może zjechać z utwardzonych dróg, pokonać niewielkie wzniesienie czy koleiny, jednak o prawdziwej dzielności w terenie, w przypadku tego samochodu nie można mówić. BMW X5 kocha równy, gładki asfalt i na nim czuje się najlepiej.
W nastawionym na komfort X5 znajdziemy całą listę opcji, dodatków i asystentów z serii BMW ConnectedDrive, mających dopełnić wysoki komfort podróżowania savem. Wśród nich jest m.in. system Night Vision z funkcją rozpoznawania ludzi i zwierząt, aktywny tempomat z funkcją całkowitego wyhamowania pojazdu czy system audio Bang&Olufsen o mocy 1200 watów.
Wersje? Obok topowej xDrive50i z benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4.4 litra i mocy 450 KM, są także dwie wyposażone w silniki diesla: M50d, o pojemności trzech litrów z trzema turbosprężarkami, generujący łącznie 381 KM oraz xDrive30d (3.0/258 KM). Zamawiać możemy również wersje xDrive40d oraz xDrive35i. Wśród nich "skromnie" prezentują się też wersje xDrive25d, oraz sDrive25d z napędem na jedną oś. Pod maską tych wersji X5 kryje się silnik diesla mający... tak, cztery cylindry. Pierwszy raz trafiają one pod maskę dużego BMW.
Do Europy X5 przypływa z amerykańskiej fabryki koncernu w Spartanburgu.
SAV = Sport Activity Vehicle. Nie wszystko lekko większe to SUV.
Miś
9 lat
212
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-17 12:13
Ooo! Autooooooooo!
9 lat
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 15:09
40 mln trenerów, lekarzy, redaktorów, premierów i innych specjalistów kupę wiedzących
9 lat
50
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 14:22
(11)
kupiłbym sobie, nawet używkę, ale jak sobie policzę ile kosztują np. same opony w tym rozmiarze to mi przechodzi, zabawka dla ludzi z kasą, którym jednak pozytywnie zazdroszczę ;-)
niezawistny
9 lat
684
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:36
(10)
No cóż, fakt, że utrzymanie BMW nie jest tanie, ale za to jaka jest radość z jazdy? Nieustający banan na twarzy :) I koniec końców okazuje się, że warto ponosić pewne koszty, by mieć w życiu trochę uciech ;)
kierowca BMW
9 lat
218
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 16:48
nic az takspecjalnego (4)
miałem E60 530D fajne auto ale jezdziłem kilkoma lepszymi a wiec opowiadanie typu "tylko BMW to radosc z jazdy" to opowiesci tych ktozy do BMW przesiedli sie z Golfa czy Passata a nigdy nie jezdzili innymi samochodami z segmentu premium.
Robert
9 lat
137
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 17:08
(2)
Wybacz, ale aut ze stajni VW nie chciałbym za darmo a nawet za dopłatą, więc nie przesiadłem się do BMW z Golfa czy Skody. Jak w ogóle można porównywać przeciętne auta miejskie do limuzyn klasy premium? No właśnie, nie najlepiej to świadczy o piszącym. E60 to pojazd, który był projektowany ponad 10 lat temu. Ponadto są E60 i E60 - wystarczy wspomnieć, że fotele typu Komfort z podgrzewaniem, wentylacją i masażem miała jedynie garstka samochodów opuszczających fabrykę a same te fotele potrafiły sprawić, że to było zupełnie inne auto. Podobnie silniki - między 2.0d a 3.0d w wersji 535d (jeśli już chcesz mówić o dieslach) dzieliła przepaść. Dużo więc zależało od wersji silnikowej i wyposażenia. Obecnie na rynku jest F10 i zwłaszcza w wersji M od E60 to są lata świetlne, oczywiście wszystko na plus. Pewnie, że są lepsze auta, ale BMW daje za rozsądne pieniądze bardzo dobre osiągi, świetną trakcję, nieziemski komfort itp. I przy tym jest gdzie serwisować, bo z Astonem Martinem, Bentleyem, Porsche, Maserati czy choćby Jaguarem bywa różnie. A Mercedes? Moim zdaniem to ta sama liga co BMW, ale nadal wolę BMW. Audi? Nie ma nawet czego porównywać, bo to tylko trochę lepszy VW.
Tak więc wyobraź sobie, że również jeździłem różnymi samochodami klasy premium, ale od wielu lat świadomie wybieram BMW. Ponadprzeciętna jakość za rozsądną cenę.
kierowca BMW
9 lat
2016
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 18:00
Rozumiem (1)
Bo ty masz BMW to BMW musi byc najlepsze o czym tu dyskutowac?VW do BMW nie porownałem tylko pisze ze jesli ktos przesiadł by sie z takiej marki na BMW to odczułby wyrazną radosc jazdy.Jakis smutas z ciebie do tego pełen kompleksów.
Robert
9 lat
147
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 10:11
Słabym jesteś psychoanalitykiem, ale to już nie mój problem. Dla niektórych najlepsza jest Skoda Fabia, więc wiesz. To chyba oczywiste, że jeśli ktoś się przesiada z gorszego samochodu do lepszego to odczuje radość z jazdy. Jak ktoś do Golfa przesiądzie się z Malucha albo z Trabanta to też odczuje radość z jazdy. Nie wiem po co ta jałowa dyskusja.
kierowca BMW
9 lat
136
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 00:12
zależy co kto lubi
ja się akurat przesiadłem z audi. miałem tego pecha że musiałem śmigać przednionapędówką bo 4x4 był dużo za drogi jak dla mnie. może gdybym miał 4x4 to bym inaczej gadał ale w moim przypadku przesiadka do BMW była duża zmianą na lepsze. w merolach to tylko jako taxi śmigałem ale już wtedy mogłem powiedzieć że są stanowczo za miękkie. 300C jeszcze miałem przyjemność. krążownik szos, dobry na autostradę, fenomenalny wygląd - najlepszy w mojej opinii w klasie, ale osiągi dużo gorsze niż w BMW, układ kierwniczy niezbyt reaktywny i kilka rzeczy wkurzających jak nieściemniająca się nawigacja (tryb nocny i tak walił po gałach i musiałem grzebać w menu). generalnie BMW dało mi najlepsze osiągi i najlepszy układ kierowniczy. wygoda jakiej oczekiwałem (merol i 300C wygodniejsze ale zbyt miękkie i mało wyczuwalne). no i to tyle. jaguarem XF nie miałęm przyjemności a saab to już nie istnieje. aha i mam benzynowe 540.
9 lat
40
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 18:32
oponki (4)
Kupiłem mozna juz okazje złapać za 800 /sztuka.
Mario@X5
9 lat
04
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-17 00:45
(3)
Na komplet dobrych kapci 19" trzeba liczyć 4000-5000 zł. Tańsze będą tylko chińczyki, czyli tandeta.
znawca
9 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 08:09
(2)
kapci? :) boże, co to za wsiowy slang
9 lat
23
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-19 08:20
wsiowy?
zo to za prowincjonalna nowomowa?
9 lat
40
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-23 07:27
Panowie, panowie, to deluks, bez scen proszę, pojedynki po 15
Aż mi monokl wypadł ze stresu, ma globusa
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 14:45
TAAA... (16)
Dziękuję bardzo, kupując nowy u dilera za 200 tyś z czego 1/4 ceny, to zarobek dilera a potem jak się coś popsuje to i tak muszę zapłacić bo diler stwierdzi, że to z winy użytkownika.
9 lat
2329
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 14:59
TAAA...
widać Kolego że masz duże doświadczenie w sprzedaży nowych aut :) 1/4 ceny marży, byłoby pięknie :)
niezłośliwy
9 lat
209
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:17
Wątpie czy w ogólę Cię stać na jakiekolwiek BMW. Dobrze ponarzekać w komentarzach? Otwórz własny salon skoro tak denerwuje Cię zachowanie dilerów.
9 lat
89
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:30
nowy za 200 tys???? chyba z 400....
kurdkowa
9 lat
149
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:33
(1)
Po pierwsze nie "tyś" tylko "tys." a po drugie BMW za 200tys. zł? Chyba używane albo w najbiedniejszej wersji. W BMW od 200tys. zł cennik z reguły dopiero się zaczyna i nie sztuką jest skonfigurować samochód nawet za 600tys. zł. Poza tym nie ma obowiązku kupować u dilera BMW. Można iść do dilera KIA albo pojechać na giełdę samochodową i dać zarobić handlarzowi Mirkowi. Po trzecie - marża 25%? Takie marże są jeszcze chyba tylko w deweloperce, bo żaden salon samochodowy by się nie utrzymał mając tak wysokie marże.
kierowca BMW
9 lat
912
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-23 16:34
uwierz, są w trójmieście salony w których 25% marży to mało, znajomy podejrzał przypadkiem faktury ;]
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:51
(1)
Hahahahaha, widać jak się znasz na samochodach. W cenniku BMW najtańsze X5 kosztuje 285 tys. zł a są też wersje za 383 tys. zł. Jak do tego dołożysz dodatkowe wyposażenie to dojdziesz do 500 tys. zł. Te twoje 200 tys. starczy chyba tylko na paliwo.
znawca
9 lat
810
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 08:49
Do znawcy zapewne z działu sprzedaży BMW
Czy ten ktoś, kto napisał 200 tys, to mówił konkretnie o tym modelu czy podał przykład ile zarabia diler?
9 lat
102
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 21:33
To ciekawe (2)
dlaczego pewien diler jeszcze niedawno sprzedawał samochody NOWE przeznaczone dla firmy Marcina P (koszt ceny salonowej ok 50 tyś) za 37 tyś??? Tych samochodów było bardzo dużo, czerwonych z białymi felgami (marki były co najmniej dwie). Ogłoszenia o samochodach były na wielu portalach o sprzedaży aut. Raczej nie sprzedawał ich poniżej ceny zakupu???
9 lat
124
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 09:20
bo wzial duzo (1)
jak idziesz po jedno czyli detal to nie dostaniesz ceny z hurtu
9 lat
03
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2017-10-26 22:30
tak jak Polski rząd
kupuje same bmki za 100tyś sztuka
merc
5 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 08:45
WOW (2)
Ile pozytywnych rączek powstawiał pracownik dilera BMW. Żenada
Jacek
9 lat
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-17 21:00
Zdunek serwis (1)
Chłopaków ze Zdunka się nie czepiaj, wiele serwisów w Trójmieście przerabiałem tzw prestiżowych marek. Wszyscy (prawie) się do ciebie uśmiechają bo muszą, ale 90% ma cię w d*pie. U Zdunka z BMW były słabe początki, ale teraz od 2 lat czuję prawdziwe wsparcie. Jeśli nie jest idealnie to jest bardzo bardzo dobrze. Serwis zdecydowanie najlepszy w Trójmieście.
pik
9 lat
24
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 14:43
A u Zdunka się uśmiechają bo Cie kochają, zwłaszcza że sami jeżdżą gratami za 5 tys., a tu przyjeżdża gość BMW za tyle ile ich mieszkanie (na kredyt) jest warte?
W dodatku u Zdunka się bardziej starają? A świstak tam siedzi i zawija?
9 lat
10
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 14:25
200 tys to chyba sama marża dilera (1)
wiadomo że to produkty luksusowe wiec sa to produkty bardzo wysoko marżowe. A dodatkowo to samochod o pojemnosc powyzje 2 litra wiec jest to w polsce super luxus czyli tzw. Delux Czyli jest tez wysoko-podwojnie opodatkowany ( prawie 50% to tylko podatek - akcyza, vat i inen opłaty)
Wiec po odjeciu tych wysokich podatków i wysokiej marzy producenta i dilera to niewiele zostaje.....
9 lat
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 21:27
200 tys to marża dilera i producenta i żeby nie było...
ona wcale nie jest dzielona pół na pół,
9 lat
20
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 18:36
Idiota
xxx
9 lat
03
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 15:48
(2)
Pan dyrektor handlowy trochę się pogubił w tych cylindrach... Wstyd tak bardzo nie znać się na produkcie i to jeszcze na premierze! Fani marki mają lepsze rozeznanie niż pan dyrektor! :/
dwucylindrowy trzyturbinowy
9 lat
390
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 21:21
(1)
Witam serdecznie.
Oczywiście chodziło o silnik sześciocylindrowy, pozostaje przeprosić za przejęzyczenie. Czy wstyd? Raczej nie, ot lapsus językowy.
Produkt jest znakomity, a więc korzystając z okazji zapraszam Państwa, zarówno Fanów marki jak również większych i mniejszych miłośników samochodów BMW do zapoznania się z nowym modelem w naszym salonie.
Pozdrawiam
M.Marcinkian - Dyrektor Sprzedaży i Marketingu BMW Zdunek.
M.Marcinkian
9 lat
917
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 11:16
Z zewnatrz podpada mi pod X3... cóź, taka VW moda, każdy model podobny
9 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 16:27
Równie piękne co nowy X5 (2)
były hostessy, zwłaszcza ta, która stała przy aucie serii 4
Fred
9 lat
144
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 17:50
oj tak, była prześliczna !
E90
9 lat
83
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 22:01
nie ma ich na filmiku ! gdzie one sa?
9 lat
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 20:54
BMW (4)
hehe już nie długo Pan Tadzio się nim nacieszy : ) Własnie sie pojawiła BAWARIA MOTORS Trójmiasto pomalutku po cichutku... Panie Tadeuszu niemcy już w ogródku
Bedzie o nim głośno
9 lat
293
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 19:48
(2)
potrzebny jest nowy, świezy dealer bmw w trojmiescie, bo to co sie dzieje w jedynym autoryzowanym salonie i serwisie - np. jakosc obslugi klienta, poziom samych ludzi którzy tak pracują woła poprostu o pomste do nieba.
niezadowolony
9 lat
101
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 22:20
Super wiadomość (1)
bo paniska z ul. Miałki Szlak to niestety wielka porażka. Zdunkowy serwis myśli że klienci kupujący auto za kilkaset tysięcy złotych to idioci i można ich naciągać do woli. Ceny z kosmosu, do tego wciskanie kitu i naciąganie na naprawy. Spróbujcie umówić się na naprawę gwarancyjną: zapraszamy za 2 tygodnie. Jeden z doradców nie ma pojęcia o mechanice aut. Jak to dobrze że będzie konkurencja na rynku...
BMW user
9 lat
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-17 21:08
Fota
Bavaria Motors z tego co widzę na www ma adres Foty. I widzę w danych adresowych tych samych ludzi. Raz tam byłem na serwisie i niech tak pozostanie. Firma to ludzie, ci byli mili w rozmowie, jakość obsługi jednak nie poszła z tym w parze.
pik
9 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 18:39
Tak wspierajmy niemców
xxx
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 21:49
Bardzo brzydki samochód (1)
pod względem urody to odstaje znacząco od innych aut.
Fiat
9 lat
129
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-23 07:28
Od twojej szkody forman na 100%
9 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-15 23:16
SAVa, może z Wawy od Sawy? ;) (2)
Ten samochód to jest SUV.... coś co... niestety ale nie nadaje się do niczego.
Jeden element zawieszenia to koszt calego zawieszenie z przodu w VW Passacie. ;)))
Super samochód ;))
To juz poproszę BMW w wersji klasyka - 5ki, 7ki... wiekszy z tego pozytek niz z tej hybrydy ;))
Kole
9 lat
521
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 08:06
Po piewsze, to przeczytaj cały artykuł zanim się wypowiesz. Po drugie to nie mierz wszystkich własną miarą - co dla Ciebie jest sufitem dla innych może być podłogą.
Nie lubię Bmw
9 lat
100
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 09:19
stary jak chcesz tanio to se trabanta kup albo golfa II
ruskiego jabola spali a czesci znajdziesz na smietniku
Wasiak ty artykuł przeczytaj uważnie a nie się rzucasz
9 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 22:55
W monako bogaty (5)
Posiada albo Ferrari albo Astona i ma co noc nową panienkę ze wschodu (Rosja etc...) - natomiast w Polsce wystarczy BMW. Oczywiście poniżej rocznika 2000 ale to nie ma znaczenia - ważne, że jest znaczek z BMW. Jest BMW to jest i panienka z dyskoteki na wsi typu Kolbudy, trąbki wielkie itd. Panienka z Polski musi koniecznie bujać się furką to nie ma znaczenia jaką ale te najbardziej wymagające porządają BMW lub AUDI. Dla mnie VW powoli robi się marką dla roboli.
jaki kraj taki luksus i panienki
nasze Polki słabo się cenią albo mało wiem ??
nieszowinistyczna_świnka
9 lat
158
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-16 22:59
drobna poprawka "pożądają" - rozpisałem się.
nieszowinistyczna_świnka
9 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-17 00:36
No to dorosłeś do stwierdzeń, o których ja wiedziałem już 20 lat temu. VW to od zawsze była marka dla roboli i prostego ludu.
kierowca BMW
9 lat
134
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 00:24
a żebyś wiedział (1)
sie kiedyś szalało. ale co sie dziwisz ze u nas leca na bmw. marka premium. astonow zas nie uswiadczysz wiec jakby panny mialy tylko na nie leciec to by byly dziewicami do konca studiow. te inteligentniejsze bmw nie potrzebowaly, ale wtedy zony nie szukalem wiec im wiecej tym lepiej. to byl moj dodatkowy atut
9 lat
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-18 08:28
Wszystko zależy od regionu. Na wsiach lecą na 20-letnie Audi A3/A4, więc po co im jakiś Aston. Dla nich Aston to jak prywatny odrzutowiec, czyli jakiś nierealny kosmos.
ja
9 lat
50
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2013-11-23 07:34
W Monaco, to są odpowiednie drogi dla Ferrari czy Lambo.
Kto głownie jeździ tymi autami, no ktooo. To krzykliwe zjawiska.