• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW 3 czyli bawarski zegarek

Bawo,Mart,Ps
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

BMW 320d Touring. Jedno z najnowszych wcieleń słynnej serii 3.


Nie ma w naszym kraju samochodu, który wzbudzałby większe emocje. Można go kochać, albo nienawidzić. Dlaczego magia znaczka BMW działa na wszystkich? To pytanie dla socjologów. My przyjrzeliśmy się bliżej najnowszemu Bawarczykowi serii 3 w wersji Touring, czyli po prostu kombi.



Wyznacznikiem wszystkich BMW zawsze były świetne właściwości jezdne. Niezależnie od tego, czy jest to kultowy w pewnych kręgach model E36, snobistyczna "szóstka" w wersji cabrio, czy outsider w grupie - 5 GT, wszystkie "jeżdżą" po prostu świetnie.

Nie jest więc zaskoczeniem, że tak samo jest w przypadku najnowszej serii 3. Prowadząc ten samochód absolutnie nie ma się wrażenia, że, jak to bywa w wersji kombi, ciągniemy za sobą przyciężki tył. Samochód z klasycznym tylnym napędem prowadzi się niezwykle neutralnie i stabilnie, nie ma ani śladu podsterowności, układ kierowniczy w zależności od ustawienia amortyzatorów (od trybu komfort po bardzo sportowy sport+) reaguje bardziej miękko lub twardo i zawsze daje perfekcyjne wyczucie tego, co w czasie jazdy "robią" koła.

Dwa litry pojemności, podwójne turbo i wcale nie dieslowski dźwięk silnika generującego łącznie 184 KM, w połączeniu z ośmiobiegowym, piekielnie szybko zmieniającym biegi automatem sprawia, że nowa 3 może śmiało uważać się za lidera prędkości i dynamiki. Skrzynia biegów dba, by silnik zawsze utrzymywał optymalny moment obrotowy. Pojęcie "turbodziury" czy spadku mocy w przypadku tego samochodu nie istnieje. Wyraźnie czuć, że nawet jazda z autostradowymi prędkościami nie wykorzystuje w pełni mocy auta. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 7,8 sekundy, subiektywnie ma się wrażenie, że odbywa się to jeszcze szybciej. W momentach przyspieszeń zwłaszcza pasażer czuje przyjemne wciskanie w fotel, a sam samochód aż prosi się, by znaleźć dla niego autostradę, gdzie limity prędkości nie obowiązują lub trakt pełen zakrętów, gdzie do woli można sprawdzać możliwości samochodu. A to wszystko przy umiarkowanym zużyciu paliwa, które nawet w czasie bardzo ostrej jazdy rzadko przekracza 8 litrów na każde 100 kilometrów.

To prawda, BMW upaja jazdą. Gdy kierowca już ochłonie, może lepiej przyjrzeć się wnętrzu. Ponieważ to kombi, można zacząć od bagażnika. Touring, mimo opadającej linii dachu (minimalnie ogranicza to funkcjonalność na rzecz designu, lecz wygląda niezwykle harmonijnie, a nie jak zwykły sedan z dolepionym kufrem) pozwala zabrać całkiem sporo bagażu, w wyposażeniu seryjnym posiada siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, roletę łatwo zdemontować i schować w specjalnym schowku, a siedzenia można rozkładać aż w trzech proporcjach.

Kierowca i pasażerowie znający wcześniejsze "trójki", zauważą, że w środku jest wyraźnie więcej miejsca niż w poprzednich modelach tej serii. Wychwalanie jakości użytych materiałów czy montażu w przypadku tej marki nie ma sensu. To wzór segmentu premium. Design wnętrza jest charakterystyczny dla BMW, na swój sposób niepowtarzalny i od razu rozpoznawalny.

Czy na tym, zdawałoby się idealnym wizerunku BMW są jakieś rysy? Oczywiście. W naszych warunkach obawiać się można o trwałość skomplikowanego i precyzyjnego zawieszenia samochodu. Dziury i nierówności jezdni wybitnie mu nie służą. Przy oponach typu run flat o profilu 45, obtarcia czy uszczerbki na felgach zdarzą się prędzej czy później. Nieco irytujące jest także ustawianie foteli, jeśli nie zdecydujemy się na pełną "elektrykę". Mimo, iż dźwięk silnika jest przyjemny dla ucha, to w aucie tego segmentu można by pokusić się o lepsze wygłuszenie wnętrza. Systemu start&stop, mimo iż działa błyskawicznie i ogranicza zużycie paliwa, pozbylibyśmy się od razu. Niestety, nie da się go wyłączyć na stałe, po każdym odpaleniu samochodu trzeba robić to od nowa.

To wszystko jednak drobiazgi, nie psujące w większym stopniu satysfakcji z użytkowania samochodu, dającego, jak mało który, prawdziwą przyjemność z jazdy. W obecnym wydaniu nie przypomina nieokrzesanego brutala epatującego mocą czy wymuszającego przewagę na drodze. To elegancki sportowiec, harmonijnie skomponowany i dopracowany w przemyślany sposób. Wysmakowany gentleman w świetnej kondycji.

Skonfigurowanie samochodu w optymalnej wersji, zapewniającej odpowiedni poziom luksusu to w stosunku do wersji bazowej różnica ok. 60 tys. złotych. Podstawowy modelu BMW 320d Touring to wydatek rzędu 155 300 zł. BMW oferuje do samochodów olbrzymią ilość pakietów i opcji wyposażenia. Testowany model w wersji "modern line" wyposażono m.in. w ośmiobiegowy automat (dopłata ponad 10 tys. złotych, naprawdę warto!), panoramiczny, szklany dach, podgrzewanie foteli, zestaw hi-fi (brzmi świetnie), sportową kierownicę M czy tempomat z funkcją automatycznego hamowania, co podnosi cenę pojazdu do ponad 213 000 tysięcy złotych. BMW nie było nigdy marką dla osób, które przy zakupie pojazdu cechuje powściągliwość finansowa...

  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring


Samochód do testów użyczony przez BMW Zdunek, przedstawiciela marki w Trójmieście
.

Odwiedź salony BMW w Trójmieście
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (153) 10 zablokowanych

  • Zdunek grubo zaplacil?

    "i wcale nie dieslowski dźwięk silnika" - slyszales Ty kiedys niedieslowski (tak sie to pisze) dzwiek silnika w dieslu?
    Bo ja tak i to, co napisales, to reklamowa bzdura.

    • 7 2

  • It's beatifull, jest pekne forfiter...

    Auto perfekcyjne pod kazdym wzgledem! Zazdroszcza go nawet wielbiciele Alfy Romeo... Auto ze smakiem i nie ma znaczenia, ze w Polsce popularne wsrod "dresow"!

    • 6 7

  • Pomijając kwestie techniczne to Hyundai Elantra... (2)

    ...prezentuje sie o wiele ładniej.

    • 8 11

    • kup sobie lepiej yariskę

      • 2 3

    • szaok

      facet lecz się

      • 2 4

  • BMW 3 jaka to magia

    To nie jestes zadna magia ,co oni pisza w niemczech magia jest Porsche a nie BMW w ktorym polowa czesci jest produkowana w innych krajach za male pieniadze

    • 4 4

  • BMW.Nie dziękuje (1)

    Mam mature i nie nosze dresów,wsiowego 'luxusu" nie potrzebuje.

    • 5 20

    • ręce opadają...

      za to rozumu potrzebujesz i to sporo...

      • 6 4

  • No to Polacy zacznijcie już zbierać pieniążki. To auto jest już w waszym zasięgu.

    Za 20 lat jego cena odpowiednio spadnie i odpowiednio dużo już uzbieracie.

    • 6 4

  • kierunowskazy

    beda w standardzie?

    • 11 1

  • BMW 3 owszem ale nie combi

    • 6 6

  • Jeżdziłem starą 3 ....

    jakiś czas temu przesiadłem się na golfa 4. Dopier teraz doceniam markę BMW. Wspaniałe auto.

    • 42 4

  • Auta są ok, w środku kiczowate, chodzi mi tylko o deskę, ale to kwestia gustu

    nie twierdzę że złe materiały, a ludzi przede wszystkim drażnią kierowcy czarnych bmw, którzy powodują swoją głupią jazdą mnóstwo wypadków, w mojej małej dzielnicy w jednym dniu były 2 wypadki w różnych miejscach, w tym jeden śmiertelny, potrącenie pieszego na pasach.

    • 9 31

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Otwarcie Lobster House Gdańsk

dni otwarte

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane