• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW 3 czyli bawarski zegarek

Bawo,Mart,Ps
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

BMW 320d Touring. Jedno z najnowszych wcieleń słynnej serii 3.


Nie ma w naszym kraju samochodu, który wzbudzałby większe emocje. Można go kochać, albo nienawidzić. Dlaczego magia znaczka BMW działa na wszystkich? To pytanie dla socjologów. My przyjrzeliśmy się bliżej najnowszemu Bawarczykowi serii 3 w wersji Touring, czyli po prostu kombi.



Wyznacznikiem wszystkich BMW zawsze były świetne właściwości jezdne. Niezależnie od tego, czy jest to kultowy w pewnych kręgach model E36, snobistyczna "szóstka" w wersji cabrio, czy outsider w grupie - 5 GT, wszystkie "jeżdżą" po prostu świetnie.

Nie jest więc zaskoczeniem, że tak samo jest w przypadku najnowszej serii 3. Prowadząc ten samochód absolutnie nie ma się wrażenia, że, jak to bywa w wersji kombi, ciągniemy za sobą przyciężki tył. Samochód z klasycznym tylnym napędem prowadzi się niezwykle neutralnie i stabilnie, nie ma ani śladu podsterowności, układ kierowniczy w zależności od ustawienia amortyzatorów (od trybu komfort po bardzo sportowy sport+) reaguje bardziej miękko lub twardo i zawsze daje perfekcyjne wyczucie tego, co w czasie jazdy "robią" koła.

Dwa litry pojemności, podwójne turbo i wcale nie dieslowski dźwięk silnika generującego łącznie 184 KM, w połączeniu z ośmiobiegowym, piekielnie szybko zmieniającym biegi automatem sprawia, że nowa 3 może śmiało uważać się za lidera prędkości i dynamiki. Skrzynia biegów dba, by silnik zawsze utrzymywał optymalny moment obrotowy. Pojęcie "turbodziury" czy spadku mocy w przypadku tego samochodu nie istnieje. Wyraźnie czuć, że nawet jazda z autostradowymi prędkościami nie wykorzystuje w pełni mocy auta. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 7,8 sekundy, subiektywnie ma się wrażenie, że odbywa się to jeszcze szybciej. W momentach przyspieszeń zwłaszcza pasażer czuje przyjemne wciskanie w fotel, a sam samochód aż prosi się, by znaleźć dla niego autostradę, gdzie limity prędkości nie obowiązują lub trakt pełen zakrętów, gdzie do woli można sprawdzać możliwości samochodu. A to wszystko przy umiarkowanym zużyciu paliwa, które nawet w czasie bardzo ostrej jazdy rzadko przekracza 8 litrów na każde 100 kilometrów.

To prawda, BMW upaja jazdą. Gdy kierowca już ochłonie, może lepiej przyjrzeć się wnętrzu. Ponieważ to kombi, można zacząć od bagażnika. Touring, mimo opadającej linii dachu (minimalnie ogranicza to funkcjonalność na rzecz designu, lecz wygląda niezwykle harmonijnie, a nie jak zwykły sedan z dolepionym kufrem) pozwala zabrać całkiem sporo bagażu, w wyposażeniu seryjnym posiada siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, roletę łatwo zdemontować i schować w specjalnym schowku, a siedzenia można rozkładać aż w trzech proporcjach.

Kierowca i pasażerowie znający wcześniejsze "trójki", zauważą, że w środku jest wyraźnie więcej miejsca niż w poprzednich modelach tej serii. Wychwalanie jakości użytych materiałów czy montażu w przypadku tej marki nie ma sensu. To wzór segmentu premium. Design wnętrza jest charakterystyczny dla BMW, na swój sposób niepowtarzalny i od razu rozpoznawalny.

Czy na tym, zdawałoby się idealnym wizerunku BMW są jakieś rysy? Oczywiście. W naszych warunkach obawiać się można o trwałość skomplikowanego i precyzyjnego zawieszenia samochodu. Dziury i nierówności jezdni wybitnie mu nie służą. Przy oponach typu run flat o profilu 45, obtarcia czy uszczerbki na felgach zdarzą się prędzej czy później. Nieco irytujące jest także ustawianie foteli, jeśli nie zdecydujemy się na pełną "elektrykę". Mimo, iż dźwięk silnika jest przyjemny dla ucha, to w aucie tego segmentu można by pokusić się o lepsze wygłuszenie wnętrza. Systemu start&stop, mimo iż działa błyskawicznie i ogranicza zużycie paliwa, pozbylibyśmy się od razu. Niestety, nie da się go wyłączyć na stałe, po każdym odpaleniu samochodu trzeba robić to od nowa.

To wszystko jednak drobiazgi, nie psujące w większym stopniu satysfakcji z użytkowania samochodu, dającego, jak mało który, prawdziwą przyjemność z jazdy. W obecnym wydaniu nie przypomina nieokrzesanego brutala epatującego mocą czy wymuszającego przewagę na drodze. To elegancki sportowiec, harmonijnie skomponowany i dopracowany w przemyślany sposób. Wysmakowany gentleman w świetnej kondycji.

Skonfigurowanie samochodu w optymalnej wersji, zapewniającej odpowiedni poziom luksusu to w stosunku do wersji bazowej różnica ok. 60 tys. złotych. Podstawowy modelu BMW 320d Touring to wydatek rzędu 155 300 zł. BMW oferuje do samochodów olbrzymią ilość pakietów i opcji wyposażenia. Testowany model w wersji "modern line" wyposażono m.in. w ośmiobiegowy automat (dopłata ponad 10 tys. złotych, naprawdę warto!), panoramiczny, szklany dach, podgrzewanie foteli, zestaw hi-fi (brzmi świetnie), sportową kierownicę M czy tempomat z funkcją automatycznego hamowania, co podnosi cenę pojazdu do ponad 213 000 tysięcy złotych. BMW nie było nigdy marką dla osób, które przy zakupie pojazdu cechuje powściągliwość finansowa...

  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring
  • BMW 320d Touring


Samochód do testów użyczony przez BMW Zdunek, przedstawiciela marki w Trójmieście
.

Odwiedź salony BMW w Trójmieście
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (153) 10 zablokowanych

  • BMW to perfekcyjne auta. (22)

    Perfekcyjne prowadzenie, ponadczasowa stylistyka. Bardzo dobra trwałość, szczególnie aut z lat 80 i 90, nie wiem jak to się ma do najnowszych modeli.

    Niestety wizerunek auta prawie idealnego został przyćmiony łatką, którą dodali mu polscy kierowcy. Auto stało się 'dresowozem'. Niestety, są tacy, którzy ze względu na negatywne stereotypy nie wsiądą już do tego auta. Mi to nie przeszkadza, jeśli będę w przyszłości zarabiać tyle, by kupić to prestiżowe auto nie zawaham się ani sekundy.

    • 90 22

    • (3)

      dresiarze upodobali sobie stare szroty, a łysa gangsterka większe limuzyny. Na szczęście obecnie obiektem kultu wszelkiej maści dresów jest passat i audi.

      • 26 1

      • tzw

        pastuch

        • 6 0

      • a jechałeś kiedys pasatem, wiesz oczywiście jedynie Veyron, wzgl. (1)

        911 ew. Lambo dają radość z jazdy ale prawdopodobnie zarówno w Twoim, jak i moim to jedynie w przypadku tych marek pozostaje Forza

        • 1 3

        • Ze co?

          • 1 0

    • a na razie jeździsz skodą ? (4)

      • 3 10

      • volkswagenem z 2004 roku (3)

        • 4 7

        • (2)

          No to wszystko wyjaśnia. Raczej byśmy się nie kolegowali.

          • 3 6

          • no nie, z właścicielami Trabantów się nie koleguję, chyba że są

            normalni, ale ty raczej do nich nie należysz

            • 3 0

          • a Ty Solarisem, czy Elektrowozem - i nie o e-aucie mowa

            • 0 0

    • perfekcyjne to są citroeny na hydro zawieszeniu

      • 7 12

    • 30 letnie BMW to perfekcyjne auta (1)

      to miales na mysli piszac o autach z lat 80tych? Mam nowe BMW i naprawde do perfekcji mu daleko.....

      • 2 2

      • dziwne bo ja mam 5 letnie E61

        i jesli porownac do konkurencji to wg mnie ma najblizej do perfekcji. inni moga uwazac konkurencje za blizsza ale raczej nikt nie powie ze bmw daleko. kiedys mialem rowniez 5 letnie E46 coupe i tez nie mialbym czego zarzucic temu autu. niektorzy narzekali na awaryjnosc ale mi tylko czujnik plynu w chlodnicy sie odpalal na mrozie na chwile a po minucie gasl. najwieksza usterka, wyeliminowana po lekkiej modyfikacji wtyczki. jezdzilem tym autem od 2007 do 2010, od 150 do okolo 210 tys km.

        • 4 1

    • Bedziesz Miec Wydatki (9)

      Bardzo Maly Wacek
      Bardzo Mizerny Woz
      Bolid Mlodziezy Wiejskiej

      znacie cos jeszcze?

      • 2 17

      • Bedziesz Mogl Wyprzedzac

        BMW

        • 14 1

      • Bóg Mnie Wybrał (6)

        ci co nie moga sobie pozwolic na nowa beemke beda powtarzac twoje skroty. ale to tak jak z tymi co jezdza Porsche Boxterem. są kręgi które uparcie twierdzą że Boxter to auto dla tych których nie stać na 911. znamienne jest to że tych którzy tak twierdzą nie stać nawet na pół Boxtera :)

        • 10 0

        • bemka (5)

          stac mnie na bemke, ale szkoda pieniedzy w bloto wyrzucac - nie moj klimat; wole japonczyki 4x4 od lat a samobojcy w polatanych bemkach wzbudzaja moj zal;

          • 1 7

          • moj zal wzbudzaja samobojcy w 12 letnich zarznietych imprezach (4)

            tak samo jak ci w starych E36, podejrzewam ze ciebie jako kogos stronniczego juz nie.
            tak czy siak jedyne dobre 4x4 z japonii to subaru i mitsubishi. a pieniadze w bloto to wydaje ktos kto nie umie jezdzic ani beemka ani subaru a je kupuje. moglby smigac avensisem czy inna laguna za mniejsze pieniadze.

            • 3 1

            • 4X4 (3)

              moje 4x4 wazy ponad 2t, do 100 km/h ma okolo 7 sek i wzbudza ciekawe spojrzenia u bemiarzy ....

              gx470

              • 1 3

              • ci z X5 czy X6 rzucaja ci spojrzenia patrzac w swoje lusterko wsteczne (2)

                7 sekund :D to jest dla ciebie ten wyznacznik? tyle to miała moja 2,5 litrowa E46 z 2002 roku.

                • 2 0

              • x5 x6 (1)

                scigniem.....ja moge na wstecznym

                • 0 1

              • chyba na parkingu

                sprawdziłem ten twój GX470 ma 8,5 do 100. najwolniejsza X5 ma 7,6. możesz wąchać spalinki. jednak i to nie możliwe. jakbyś miał to autko którym sie podniecasz to byś znał jego dane tech. zamiast opisywać mity lepiej se przyszcze wyciśnij dzieciaku

                • 3 0

      • ałudi - najlepsza niszczarka pieniedzy

        .. no tak kółka z logo WC

        • 0 0

  • i to jest auto a nie jakies hultaje (2)

    • 26 14

    • Już niedługo...

      • 2 1

    • Auto dobre, ale.....

      Mógłbyś tak mówić gdyby ceny były chociaż zbliżone do różnych "hultajów", ale 200 kPLN za auto wielkością porównywalne z autami o połowę tańszymi to duuuże przegięcie...
      Ile będą w takim razie kosztować kolejne generacje "trójki"..? Pewnie tak pod pół miliona... ;-)

      • 0 0

  • (16)

    Trójka jest klaustrofobiczna, raczej tylko dla singla. Jak się ma rodzinę trzeba zakupić przynajmniej serię 5.

    • 20 20

    • (7)

      dla rodziny najbardziej pasuje 7, 5 też ma mało miejsca z tyłu.

      • 3 4

      • (2)

        Zależy ile kto ma wzrostu, ale jest możliwe, że masz rację. Dlatego napisałem "przynajmniej serię 5" :)

        • 3 3

        • (1)

          Chociaż z drugiej strony, kiedyś maluch był uważany za rodzinny samochód i jakoś dawał rade :P nie mozna przesadzać

          • 6 1

          • kiedyś maluch był uważany za rodzinny samochód i jakoś dawał rade

            Ale w wersji limuzyna. Coupe i kabriolet były szpanerskie.No i maluchy miały coś wspólnego z Mercedesem - strefa zgniotu kończyła się na silniku.

            • 5 1

      • Dla rodziny 7-ka??? Tak, jesli twoje dzieci maja 2m wzrostu... (2)

        5-ka rodzinna, 7-ka dla prezesow.

        • 3 2

        • (1)

          bo prezesi mają po 3 metry

          • 11 4

          • dobre :)

            • 4 3

      • ja bym wzial 11

        • 2 1

    • (1)

      nie rozumiem, w nowej w 3er z tylu spokojnie mogą siedzieć osoby o wzroscie ~185 i nie ma problemu z miejscem na nogi, 5er to jest już multum miejsca

      • 1 2

      • za to z przodu max 185 cm....

        dla wyzszego nie ma miejsca.

        • 1 1

    • a ja mam jedno dziecko i mi BMW3 wystarcza w zupełności

      :)) wszystko zależy od potrzeb lub zasobności portfela.
      PS. ale to combi mi sie nie podoba, psa nie wożę w samochodzie :)

      • 2 2

    • ty znafca (1)

      dla singla to raczej TT. Po co jednej osobie kombi

      • 1 2

      • do prowadzenia firmy tak jak u mnie. tez jestem singlem i odrzucilem BMW3 ze wzgledu na wielkosc bagaznika

        i malo miejsca w srodku.

        • 0 0

    • zalezy z czego sie przesiada

      ja sie z punto przesiadlem. jezdzilem nim z zona i dzieckiem i mi miejsca starczalo. teraz mam E90 kombi i dwoje dzieci i miejsca jest multum. nie wiem komu moze tam brakowac. mam rowne 180cm wzrostu, jestem sportowcem gimnastykiem wiec waski w barach tez nie jestem. chyba ze masz 2 metry i posture dennisa rodmana, twoje dzieci i zona tez to faktycznie nawet 5 bylaby mala

      • 0 0

    • Dokladnie 3 jest klaustrofobiczna! Potwierdzam! W 2011 szukalem auta dla siebie. (1)

      Bylem tez w BMW, ogladalem 3 kombi. Powiem krotko, auto w srodku jak moj Renault Megane z 2003 roku. I do tego kosztowal 190 tys. X1 to juz wogole porazka, male ciasne i tyle, ze znaczek. Wybralem cos innego.

      • 0 2

      • porwonaj sobie wymiary

        a nie bzdury pitolisz. niedawno w jakims autoswiecie czy innym auto moto bylo porownanie. w tej becie jest 12 cm wiecej na dlugosc i 5 cm na szerokosc przestrzeni pasazerskiej

        • 1 0

  • Ehhh piekne auto. Mielismy dawno temu w rodzinie jeszcze starą trójkę, wspominam ją świetnie, ten napęd na tył i ta stylistyka .

    • 24 4

  • Auta są ok, w środku kiczowate, chodzi mi tylko o deskę, ale to kwestia gustu

    nie twierdzę że złe materiały, a ludzi przede wszystkim drażnią kierowcy czarnych bmw, którzy powodują swoją głupią jazdą mnóstwo wypadków, w mojej małej dzielnicy w jednym dniu były 2 wypadki w różnych miejscach, w tym jeden śmiertelny, potrącenie pieszego na pasach.

    • 9 31

  • W pierwszym zdaniu artykulu zawarta jest nieprawdziwa sugestia. (3)

    A nawet kilka nieprawdziwych sugestii.

    • 9 9

    • jak z przeciwka dresiarze wymuszają ci takim szmelcem

      to wzbudza emocje...

      • 3 1

    • (1)

      Cały artykuł jest napisane nie obiektywnie, widać że autor jest psychiczny na punkcie tej marki, albo materiał jest sponsorowany. Na mnie te auto nie robi większego wrażenia, a jak już usłyszałem cenę, to wolałbym za te pieniądze nabyć audi.

      • 1 3

      • jak ja uslyszalem cene audi to wolalbym jednak bmw

        cena jest identyczna wiec chyba lepiej miec cos lepszego niz tylko wypasiony VW

        • 4 0

  • te 8 litrów, to trochę między bajki można włożyć.... (9)

    • 24 17

    • (2)

      co masz na mysli? mialem 330d E46 (2926ccm) w manualu i przy naprawdę dynamicznej jeździe po mieście paliła 7.4L

      nowa trójka spokojnie może się zadowolić ~6L/100, 8 to wynik bardziej dla 313 konnego 535d ;)

      • 10 10

      • klamstwa dilerow i producenta, kazdy wie, jak naprawde jest

        • 8 6

      • mi E91 535d pali w miescie 11-12

        troche mniej niż benzynowa 325Ci coupe ktora kiedys dosiadalem. nowa trojka z racji tego ze jest ciezsza 200 kilo bedzie palic raczej wiecej niz E46

        • 1 0

    • (1)

      na POlskim paliwie to nierealne

      • 9 4

      • wlasnie

        co z tego ze pali 7 a nie 10 jak za 3 lata paliwo będzie znowu 50% droższe...

        • 0 3

    • dlaczego?

      miałem 3 E90 320d i przy naprawdę ostrej jeździe w trasie paliła ok 6,5l

      • 2 3

    • 6-8l (2)

      mam nową 5ke 3l diesel. w trasie spokojnie zmiescisz sie w 7l/100km, jeśli nie ciśniesz to nawet 6 potrafi zrobić. Miasto to 7,5-8. Nie pali tak mało jak pisali, ale jest dobrze

      • 4 2

      • Nowa? (1)

        Kolejny baran, ktory mysli, ze auto z 96 roku jest wciaz nowe... Jaki zal

        • 1 6

        • kolejny matol ktory sie paluje plakatem 760Li

          a nie ma nawet dziewczyny.

          • 3 1

  • Jeżdziłem starą 3 ....

    jakiś czas temu przesiadłem się na golfa 4. Dopier teraz doceniam markę BMW. Wspaniałe auto.

    • 42 4

  • BMW serii 3 (5)

    czyli przeciętny kompakt na Zachodzie Europy a w Polsce w dziale DELUXE.

    • 35 27

    • do smiech na sali

      stare graty może tak Masz człowieku dziwna maniere bo jak sie mieszka 10-15 lat na Zachodzi to widzisz ,że bieni takim nie jeżdzą NAWET W EUROPIE ZACHODNIEJ TZW. Nie każdy jezdzi Ferrari. Zmień dział na dział dla SNOBÓW ALBO BURAKÓW
      PS
      Ty pewnikiem Lamborgini pomykasz w trójmieście po tych ulicach dziurawych

      • 10 4

    • za dużo MTV i ViVY ;) (2)

      przeciętny kompakt? to teraz żeś poleciał kolego... Mieszkałem dobry kawałek czasu jak to określasz "na zachodzie" i powiem szczerze, że przecięte kompakty to raczej inne marki i modele... Widać, że snobizm i kompleksy trochę przesłaniają ci rzeczywistość.

      • 4 2

      • (1)

        pewnie nie chodzi, że ten kompakt jest przeciętny tylko kompakt jako taki jest przeciętny i mały, więc nie zasługuje na deluxe

        mnie na bmw 3 nie stać, w ogóle mnie na auto nie stać, ale bmw 3 nie jest chyba deluxe

        • 1 1

        • ogolnie to jedynie 7 w wersji lang bylaby deluxe

          ale w polsce zwykla 3 mozna za taka uznac.
          chcial nie chcial BMW 3 to klasa srednia premium a nie kompakt i moze dlatego jest w dziale delux.

          • 1 0

    • dział de luxe traktuje o nowych modelach BMW a nie starych worach rocznik 90

      i biorąc pod uwagę cenę nowego zaledwie golasa tej marki (100 tyś + ) zdecydowanie jest to extras niedostępny dla pospolitego zjadacza chleba. Ostatni kompakt w serii 3 to E46 rocznik 2004 ( potem to już seria 1). Nawet w Germanii mało popularny model.
      Zakup auta to jedno a druga sprawa to wyższe koszta eksploatacji ( wyższe OC i AC, droższe serwisowanie itp. ) od przeciętnego kompakta.
      Kto prowadził kiedyś BMW ten wie, że za luksus warto dopłacać by poczuć się de luxe

      • 8 2

  • spalanie (7)

    Prawda jest taka, że BMW jest obecnie w stanie skonstruować benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 200 KM, który spala średnio 3-4 litry. Niestety koncerny paliwowe trzymają w garści producentów aut i nie pozwolą im na to. To także jeden z powodów dlaczego np. hybrydy są tak drogie.

    • 21 11

    • Honda silnik o podobnych parametrach i spalaniu (4)

      zrobiła 15 lat temu. Pomysł oczywiście umarł z powodów przez Ciebie wymienionych

      • 15 3

      • jezdziłem tymo czym piszeszesz (3)

        hałas jak diabli
        silnik boxter

        • 0 7

        • hybrydy

          weźcie jeszcze pod uwagę cene produkcji baterii litowo-jonowe do hybryd.
          to podbija ich cene

          • 2 2

        • boxer jak już (1)

          • 3 1

          • tak boxer sorry pomyłka

            • 1 2

    • tyle moze i spalic ale w warunkach laboratoryjnych

      ba skoda nawet podaje dla swojej octavii 3,9. tyle ze na hamowni bez oporu wiatru. normalnie to 5,5, nic mniej.
      a teorie spiskowe ... :) tak to skwituję. tak jak tych kosmitow co im sekcje robili w tajnych bazach.
      jakis dziennikarzyna napisal artykul spiskowy a o mechanice pojazdow nie ma pojecia. tyle w temacie.

      • 1 0

    • Taaa bmw potrafi zrobić silnik taki, że nikt inny nie potrafi takiego zrobić, bo technologię oni mają jako jedyni na świecie z marsa i jako jedyni rozumieją prace tłokowego silnika czterosuwowego. Poucz się trochę termodynamiki i zdjemij sobie tą naklejke bmw z czoła. Gdyby umieli to by zrobili, a koncerny paliwowe by mieli w 4 literkach.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja