• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arystokrata jest już w Trójmieście

Bawo,Mart,Ps
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Range Rover czwartej generacji. Już po trójmiejskiej premierze.


Auto królów, szejków i prawdziwej arystokracji. Pierwszy samochód, który od początku miał zaoferować klientom nie tylko możliwość poruszania się w terenie, ale także odpowiedni luksus. W trójmiejskim salonie marki witamy właśnie kolejną generację Range Rovera. Prawdziwie królewską.



Patrząc na najnowszą odmianę kapiącego luksusem Range Rovera, trudno uwierzyć, że wszystko zaczęło się od aluminiowej kopii jeepa, którą dodatkowo wyposażono w przystawki do podłączenia kosiarki i roztrząsacza obornika.

W 1948 roku na brytyjskim rynku pojawiła się marka Land Rover. Wówczas wchodziła w skład koncernu Rover. Pod szyldem LR miały powstawać pojazdy skierowane przede wszystkim dla farmerów i brytyjskiej armii.

Land Rover rozwijał się dynamicznie, terenowe zalety tych samochodów doceniali też cywilni klienci, potrzebujący samochodów do "zadań specjalnych". Wraz z rozwojem marki, LR postanowił zagospodarować dotychczas nie eksplorowany segment rynku i sięgnąć po nowych klientów, zamożnych, utytułowanych, w których żyłach od pokoleń płynęła prawdziwie błękitna krew.

Pierwszy Range Rover pojawił się na rynku w 1970 roku. Luksus w jego przypadku oznaczał trzydrzwiowe nadwozie osadzone na solidnej ramie, silnik V8 pod maską oraz stały napęd na cztery koła. Konstruktorzy pojazdu bezpretensjonalnie przyznali, że na wygląd samochodu nie poświęcili prawie w ogóle czasu. Może dzięki temu udało się im stworzyć ikonę stylu. Range Rovera pierwszej generacji wystawiono w Luwrze jako dzieło sztuki.

W 1992 r. większość wersji Range Rovera otrzymała aktywne pneumatyczne zawieszenie. Range Rover to pierwszy na świecie samochód z 4x4 z takim rozwiązaniem.

Pierwsza generacja RR odniosła tak spektakularny sukces, że na drugą trzeba było czekać aż do 1996 roku. Pojawiła się, gdy Land Rover był już w rękach BMW. Nowy Range pełnoprawnie stał się luksusowym suvem. Trzecia generacja RR ujrzała światło dzienne pod skrzydłami Forda.

Czwarta wchodzi na rynek jako część indyjskiego koncernu Tata. I jest w istocie samochodem dla prawdziwego Maharadży. Olbrzymie nadwozie kryje najlepsze rozwiązania, jakie można wprowadzić do współczesnych samochodów. W kabinie pasażerskiej królują wszechobecne monitory LCD, a instrukcje systemu diagnostycznego można porównać jedynie do liczącej sobie 24 tysiące strof Ramajany...

Poziom wyposażenia, jakość użytych materiałów, pneumatyczne zawieszenie czy zmodernizowany system "terrain response", dostosowujący parametry pojazdu do terenu, w jakim się porusza, robią wrażenie nawet na osobach przyzwyczajonych do samochodów z najwyższej półki.

Dość konserwatywnie wygląda gama jednostek napędowych Range Rovera. Tutaj nie znajdziemy nowinek technicznych, chociaż osiągi Range'a też budzą respekt.

- Pod maską samochodu znajdziemy silniki benzynowe i diesla w wersjach V6 i V8 - mówi Tomasz WitkowskiJLR, przedstawiciela marki w Trójmieście. - Topowe, pięciolitrowe V8 z mechaniczną sprężarką rozpędza Range Rovera do setki w zaledwie 5,3 sekundy.

Konkurencja? Range Rover bezpretensjonalnie zdaje się okupować sam szczyt segmentu luksusowych suvów. Mercedes GL czy Porsche Cayenne nie mają tego, co wyróżnia Range'a, arystokratycznej otoczki towarzyszącej marce. To zasługa m.in. brytyjskiej królowej, Elżbiety II, chętnie pokazującej się za kierownicą Range Rovera w czasie objazdu królewskich włości. Za taki marketing konkurencja byłaby w stanie zapłacić każde pieniądze...

Jeśli już musimy o nich wspominać, to nowy Range Rover godzien jest również portfeli maharadżów i arabskich szejków. W najbogatszej wersji wyposażenia z najsilniejszym silnikiem cena pojazdu oscyluje w granicach 200 tysięcy euro.

  • Range Rover czwartej generacji.


O najnowszym Range Roverze przeczytasz też tutaj.

Tutaj kupisz Range Rovera.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (50) 6 zablokowanych

  • Dla każdego...

    coś sie znajdzie - starsze modele są w nieduzych cenach. Z tym że dla RR trzeba mieć sporą skarbonkę, zeby najpierw wyremnetować pękajacy blok cylindrów, a później tylko zawieszenie pneumatyczne i kilknanści drobniejszych rzeczy....Z najnowszym modelem też tak będzie za parę lat. Brytyjskie błędy konstrukcyjne mszczą się niemiłosiernie.

    • 4 0

  • po czemu takie auto?

    • 4 0

  • Idealny dla prawdziwego samca. Taki samochod budzi respekt i na pewno wszystkie (1)

    szaraczki w skodach, oplach i innych reanult beda mu ustępowac miejsca i uciekac sprzed maski. W koncu arystokrata jedzie.

    • 5 4

    • brawo pieknie okresliłes typowego snoba co musie sie dowartosciowac

      czyli typowego nowobogadzkiego buraka

      • 4 0

  • jest piękny its bjutiful

    patrz szwagier jak franca

    • 2 1

  • Fajnie jak fachowo wypowiadają się osoby mogące jedynie popatrzec na RR (1)

    przez szybę....

    • 2 3

    • Wypowiadaja sie takze...

      ci, którzy potrafia czytać (nie tylko jeden portal), myśleć i wyciągać wnioski - a to coraz rzadsze w dobie obecnych wymiotów medialnych...

      • 1 1

  • Samochody to przezytek i szjba dla posiafaczy zenada dla srodowiska naturalneho rowerami jest kultowo

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja