- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (76 opinii)
- 2 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
- 3 Whisky w kieliszkach, jej aromaty na talerzu (22 opinie)
- 4 Nie tylko city break na wiosenny urlop (29 opinii)
- 5 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
- 6 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
Pod jego maską pracuje stado 707 koni mechanicznych, dzięki czemu sprint do "setki" trwa zaledwie 3,7 sekundy. W gdyńskim salonie Auto-Mobil sprzedano właśnie jednego z najszybszych SUV-ów w historii motoryzacji - Jeepa Grand Cherokee Trackhawk. To dopiero drugi egzemplarz ekscentrycznej bestii, który wyjechał na polskie drogi.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk to najmocniejszy i jeden z najszybszych seryjnie produkowanych SUV-ów na świecie. Pierwszy z 51 egzemplarzy przeznaczonych na polski rynek kilka dni temu wyjechał z salonu w Białymstoku. Drugiego w Polsce Trackhawka sprzedano w Gdyni. W środę szczęśliwy właściciel odbierze kluczyki do swojego Jeepa. To spore wyróżnienie, bo łącznie do Europy trafi tylko 300 sztuk.
- Ku naszej uciesze nabywcą Trackhawka jest mieszkaniec Trójmiasta. Dzięki temu będziemy mogli spotkać tego wyjątkowego Jeepa na ulicach Gdyni, Gdańska i Sopotu - zdradza Piotr Fagiewicz z Auto-Mobil Gdynia.
Trackhawk to prawdziwa bestia. Amerykanie stworzyli irracjonalny samochód, który tak naprawdę nie ma konkurencji. Stworzyli piekielnie szybki bolid w nieco większym opakowaniu. Pod maską najmocniejszego SUV-a globu pracuje doładowany 6,2-litrowy silnik V8 HEMI o mocy 707 KM i 875 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potężną jednostkę doskonale znają fani muscle carów - Challengera Hellcata czy Chargera.
Do tej pory najszybszym Jeepem w historii było SRT8, które generuje moc 468 KM. Trzeba przyznać, że wygląda to dość blado przy 707-konnym Trackhawku, który w brutalny sposób zdetronizował SRT.
Król prostej do "setki" rozpędza się w 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 290 km/h. To istne szaleństwo, bo przecież ten samochód waży aż 2,5 tony. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie napęd na wszystkie koła i bardzo szybka, 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która w specjalnym trybie zmienia przełożenia w zaledwie 160 milisekundy.
Potwór, który jest w stanie rozpędzić się do blisko 300 km/h, musi dobrze hamować. Dlatego Trackhawka wyposażono w największe w historii Jeepa przednie tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm. Dzięki nim droga hamowania napakowanego sprintera przy 100 km/h wynosi około 35 metrów.
Cennik Jeepa Grand Cherokee Trackhawk startuje od kwoty 530 tys. zł.
Czytaj także: Jeep Grand Cherokee SRT - diabeł tkwi... pod maską
Miejsca
Zobacz także
Opinie (339) ponad 10 zablokowanych
-
2018-05-30 11:27
Nie wiem kto pisze te bzdury (3)
Ale Tesla X osiąga "setkę" po ok 3 sek.
- 8 13
-
2018-05-30 12:18
I daleko nią nie pojedziesz!
- 3 1
-
2018-05-30 12:05
Poki starczy pradu robionego z wegla brunatnego
- 9 0
-
2018-05-30 11:34
Tesla X nie jest SUV-em, tylko crossoverem.
- 10 1
-
2018-05-30 12:16
A niech sobie kupują jakich stać.
- 12 1
-
2018-05-30 11:29
Czytając sądziłem, że jest droższy... (1)
Pół miliona to dla wielu niewiele.
- 21 2
-
2018-05-30 12:06
zwłaszcza w kredycie
pod zastaw mieszkania
- 7 2
-
2018-05-30 11:48
(1)
Najszybszy to jest URSUS Lamborghini - 3.6 do setki i 305 prędkość maksymalna...
- 4 5
-
2018-05-30 12:06
Jak juz to Urus
- 3 0
-
2018-05-30 12:04
Ktos sobie robi koszty biorac auto w leasing. A ile Vatu za paliwo odliczy.
- 14 1
-
2018-05-30 12:03
to ten co 8 baniek w totka trafił?
Pewnie za szybko, ale jak bym wygrał, to bym się też nad takim autem zastanowił. Z daleka wygląda jak cywilny i nie wzbudza za dużego zainteresowania.
- 19 2
-
2018-05-30 12:03
Kolejne auto parkujace na chodnikach bo jest luksusowe to moze i go straz miejska nie rusza
- 3 3
-
2018-05-30 11:17
Takie maszyny to ja zostawiam swoim 0,9L daleko w tyle jadąc maks. 60 km/h prawym pustym pasem.
- 14 1
-
2018-05-30 11:13
(1)
A gaz da się do tego zainstalować ?
- 44 5
-
2018-05-30 11:15
Da się. Magnetyzer też się da.
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.